//

[3.0] MMS & Tethering Proximus Netwerk, iPhone 3G

[3.0] MMS & Tethering Proximus Netwerk, iPhone 3G discussie in Proximus forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier alvast een kleine tutorial voor Mms en Tethering werkend te krijgen op je Iphone 3G met 3.0 Firmware. Ik heb een simlockvrij toestel uit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers België > Proximus
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-09, 20:08
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard [3.0] MMS & Tethering Proximus Netwerk, iPhone 3G

Hier alvast een kleine tutorial voor Mms en Tethering werkend te krijgen op je Iphone 3G met 3.0 Firmware. Ik heb een simlockvrij toestel uit België maar ik had de tethering optie niet na de update naar 3.0 firmware. Vondt dit erg vreemd aangezien normaal de slv toestellen ze wel zouden moeten hebben maar ik heb een oplossing gevonden. Via een ipcc heb ik nu ook de optie tethering bij netwerk alsook de optie voor visual voicemail.

• Eerst en vooral voorzie je je iPhone van 3.0 firmware met de laatste nieuwe iTunes 8.2

• Dan open je iTunes 8.2 en de terminal.app op je Mac OS X.

• Geef nu het commando aan iTunes om ipcc flashing te activeren, dit doe je door "defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE" te typen in de terminal app (zonder "").

• Je kan nu even testen of je het juist gedaan hebt door het commando defaults read com.apple.iTunes carrier-testing in te geven bij je terminal app, deze zou je als reactie het nummer 1 moeten geven indien alles ok.

• Eenmaal klaar sluit je iTunes doormiddel van cmd+Q en herstart daarna iTunes weer

• Nu download je onderaan de ippc file en in itunes ga je naar je iPhone, daar kies je voor de optie herstellen terwijl je alt ingedrukt houdt.

• Je zal zien dat er nu een nieuwe file naar je iPhone geschreven wordt, eenmaal klaar herstart je je iPhone weer.

• Nu heb je de optie Mms & Tethering staan bij Instellingen -> Netwerk, deze is al ingesteld voor gebruik en mms en tethering zou meteen moeten werken.

• Succes en voor verder vragen over Mms & Tethering op het Proximus netwerk kan je hier terecht, voor alle andere providers kan je in andere topic(s) terecht.

 Verander de extensie .zip naar de extensie .ipcc 
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip proximus_be.zip‎ (2,5 KB, 114x gelezen)

Laatst gewijzigd door Undertaxxx; 18-06-09 om 21:33.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-09, 23:00
Lancia Lancia is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 142
Standaard

Beste

Vanaf hier lukt het me niet meer :
Nu download je onderaan de ippc file en in itunes ga je naar je iPhone, daar kies je voor de optie herstellen terwijl je alt ingedrukt houdt.

• Je zal zien dat er nu een nieuwe file naar je iPhone geschreven wordt, eenmaal klaar herstart je je iPhone weer.

• Nu heb je de optie Mms & Tethering staan bij Instellingen -> Netwerk, deze is al ingesteld voor gebruik en mms en tethering zou meteen moeten werken.

• Succes en voor verder vragen over Mms & Tethering op het Proximus netwerk kan je hier terecht, voor alle andere providers kan je in andere topic(s) terecht.


1) Ik heb de file procimus_be.zip gedownload en de extensie .zip gewijzigd in .ippc ==> gelukt
2) Indrukken herstellen terwijl ik alt ingedrukt hou : ik kan geen enkel file selecteren ==> reden ????

lancia
  #3  
Oud 18-06-09, 23:30
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia Bekijk bericht
Beste

Vanaf hier lukt het me niet meer :
Nu download je onderaan de ippc file en in itunes ga je naar je iPhone, daar kies je voor de optie herstellen terwijl je alt ingedrukt houdt.

• Je zal zien dat er nu een nieuwe file naar je iPhone geschreven wordt, eenmaal klaar herstart je je iPhone weer.

• Nu heb je de optie Mms & Tethering staan bij Instellingen -> Netwerk, deze is al ingesteld voor gebruik en mms en tethering zou meteen moeten werken.

• Succes en voor verder vragen over Mms & Tethering op het Proximus netwerk kan je hier terecht, voor alle andere providers kan je in andere topic(s) terecht.


1) Ik heb de file procimus_be.zip gedownload en de extensie .zip gewijzigd in .ippc ==> gelukt
2) Indrukken herstellen terwijl ik alt ingedrukt hou : ik kan geen enkel file selecteren ==> reden ????

lancia
Dan zal je de command niet goed uitgevoerd hebben met terminal, je kan best even de test doen en kijken of je de reactie 1 terugkrijgt. Zo niet dan moet je alsnog even de command uitvoeren terwijl iTunes geopend is en je iPhone in verbinding staat met iTunes.
  #4  
Oud 18-06-09, 23:53
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lancia Bekijk bericht
... 1) Ik heb de file procimus_be.zip gedownload en de extensie .zip gewijzigd in .ippc ==> gelukt ...
Zorg er wel voor de je het hernoemt naar .ipcc en niet nar .ippc zoals jij zegt.
  #5  
Oud 19-06-09, 20:55
brambo1979 brambo1979 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dilsen-Stokkem
Berichten: 13
Standaard

werkt dit ook op de een 2G iphone?
  #6  
Oud 19-06-09, 21:19
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Neen, enkel voor 3G iphone
  #7  
Oud 29-06-09, 13:00
pancu007 pancu007 is offline
• iOS 12.3.1
• 12.3.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar pancu007
Standaard

Hoi heb ge de juiste IPCC met MMS instellingen voor de BASE
kan niet vinden als ik mijn instellingen in geeft onthou die niet Thanks
  #8  
Oud 01-07-09, 09:59
stvh stvh is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Prov. Antwerpen
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Neen, enkel voor 3G iphone
Kan de titel dan ook aangepast worden aub. naar bv.
"MMS & Tethering Proximus Netwerk, enkel voor iPhone 3G"

Dank u.
__________________
Al meer dan 20 jaar Mac gebruiker en nog steeds tevreden.
  #9  
Oud 01-07-09, 10:11
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Is niet meer nodig, want mms werkt nu ook op de 2G
https://forum.iculture.nl/f80/i...jailbreak.html
  #10  
Oud 04-11-09, 16:29
Yov Yov is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 20
Standaard

hallo, is er ook een mogelijkheid om dit te voltooien als je onder windows draait?

Grts!!
  #11  
Oud 15-07-12, 16:02
ambutom ambutom is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 3
Standaard

Is er misschien nog een anders manier om Proximus MMS op iPhone 4 (5.1.1) aan de praat te krijgen. ik krijg er grijze haren van! Tnx
  #12  
Oud 17-07-12, 11:38
mike77 mike77 is offline
• iOS 10.2.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 226
Standaard

http://support.nl.belgacom.be/euf/assets/pdf/iphone-mms-settings.pdf

En dan bij Instellingen-Berichten-

MMS in het blauw aanvinken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
mms versturen/ontvangen met proximus GasGasR6 Archief 1 29-11-09 18:09
België: MMS instellingen voor proximus?? koen_dr Overige providers België 25 05-08-09 00:06
België: Proximus: MMS ontvangen zonder extra app! Stino Overige providers België 8 17-07-08 14:50
MMS instellingen Proximus jumper Archief 2 07-03-08 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:29.