//

Foto ondersteboven met gebruik volume knop ?

Foto ondersteboven met gebruik volume knop ? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor zover ik trouwens weet heeft het niks met de volumeknop te maken BigG. Als je de iPhone met de volumeknop naar boven houdt en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 31-10-11, 12:57
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Voor zover ik trouwens weet heeft het niks met de volumeknop te maken BigG. Als je de iPhone met de volumeknop naar boven houdt en dan op de normale knop drukt is de foto ook "op de kop".
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 31-10-11, 13:01
BigG's schermafbeelding
BigG BigG is offline
• iOS 11.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Het Antwerpse
Berichten: 87
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Voor zover ik trouwens weet heeft het niks met de volumeknop te maken BigG. Als je de iPhone met de volumeknop naar boven houdt en dan op de normale knop drukt is de foto ook "op de kop".
Klopt, maar ik gebruikte hem vroeger altijd omgekeerd zodat ik met men rechter duim de foto kon maken. Ga dat nu terug doen want ik stuur soms foto's door naar derden op windows pc's en die lachen me nu uit met men iPhonetje omdat de fotos op zen kop staan

Heel men ophemeling van de iPhone tov hen op een paar dagen om zeep

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 31 oktober 2011 om 13:41 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Ja dit is een oplossing inderdaad. Dan zouden alle foto's normaal georiënteerd zijn volgens de Exif-informatie terwijl ze dat soms eigenlijk niet zijn.

Is een oplossing, maar volgens mij is de roep groter om de exif-standaarden goed toe te passen dan de roep om die standaard aan de laars te lappen ten behoeve van Microsoft in dit geval.
Wel, omdat ik graag gelijk heb toch nog een kleine en laatste reaktie en dan verlaat ik deze (eindeloze) discusie.

Voorbeeld 1: Wanneer ik zo een 'ondersteboven' foto van men iPhone in Photoshop laad en hem dan direkt weer save dan wordt de fysieke orientatie gecorrigeerd en de EXIF data aangepast (zonder ik iets doe). Gevolg .. foto staat vanaf dan goed weergegeven in windhoos.

Voorbeeld 2: Foto's genomen met men dslr die van het toestel rechstreeks worden afgehaald (USB stick principe) worden ook verkeerd weergegeven. Haal ik ze echter van het toestel met de bijgeleverde software dan worden ook deze aangepast alvorens ze nog maar op men HD belanden zodat ze ook in windhoos correct worden weergegen.

Conclusie: dat de iPhone deze fotos in zen geheugen bewaard met de orientatie 'as was' en de nodige EXIF data heb ik niks op tegen. Wanneer de foto echter naar een aplicatie wordt geexporteerd dan moet de fysieke orientatie en de EXIF data aangepast worden zodat deze ALTIJD ongeacht het platform correct worden weergegeven. De iPhone is geen dslr nog portable foto apparaat maar een sociaal media device dus moet hier rekening mee gehouden worden....

En zo worden de standaarden nog steeds gerespecteerd
  #43  
Oud 31-10-11, 13:41
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je kan beter hen uitlachen dat hun software niet werkt zoals het hoort te werken
  #44  
Oud 25-01-12, 13:57
crius crius is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 28
Standaard

Sorry dat ik weer een oude thread tot leven breng. Maar dit gaat echt nergens over. Zelfs als ik de telefoon met de volume knoppen naar beneden richt en de foto's vanuit de telefoon direct e-mail naar hotmail, staan ze ondersteboven. Open je ze echter in photoshop dan staan ze weer goed. Ondertussen zijn we weer een paar maanden verder, en nog steeds geen update hiervoor.

Trouwens wel een tip: als je bij de afbeelding op edit drukt, en een volledig rondje maakt (roteren) en dan saved en verstuurd via mail dan komt hij wel goed in hotmail te staan. Vaaaaaaag, maar het werkt wel.
  #45  
Oud 01-02-12, 17:16
agapimoe agapimoe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 8
Standaard

Ik vind het ook raar heb het zelfde probleem met mijn nieuwe iPhone 4S. En sommige foto`s kun je niet eens recht krijgen bij Windows. Knopje bovenaan rechts is de meest normale manier om een foto te maken, dus niet onderaan en dat je foto`s normaal zijn en het is ook niet eens bij alle foto`s sommige staan wel recht. Wat kan dat zijn vraag ik me af.
  #46  
Oud 03-05-12, 22:47
JoeyRD JoeyRD is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 2
Standaard

Ik gebruik die volumeknop helemaal nooit maar desondanks staan foto's en video's wel gewoon op z'n kop... Heel irritant!! Ik weet niet wat er is gebeurd maar volgens mij was dat niet toen ik die telefoon net had. Toen werden foto's gewoon automatisch goed overgezet...
Je zou toch denken dat - met die nieuwe functie van de volumeknop - de meest logische stand dus met de volumeknop BOVEN is. Maar misschien moet ik dus maar aanwennen om het toestel andersom te houden...
Met alle automatische correcties ten spijt zou je toch denken dat zo'n toestel dan foto's ook automatisch in de juiste stand opslaat...??

Vind het in ieder geval hinderlijk. Foto's draai je namelijk snel om maar video's niet...
  #47  
Oud 05-06-12, 11:48
kennethwm kennethwm is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik heb dit probleem ook dat foto's en ook video's ondersteboven worden weergeven, het is vervelend maar het is op te lossen door de foto via een programma de foto te roteren naar de goeie stand. Mijn vraag is, hoe roteer je de video's dan? het is stom om naar een video te kijken wat ondersteboven afspeelt natuurlijk, de video's zetten op facebook op wat dan ook wordt dan ook ondersteboven weergeven. Erg irritant.
  #48  
Oud 14-08-13, 20:22
firestarter firestarter is offline
• iOS 7.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 156
Standaard

Helaas in iOS 7 bestaat het probleem nog steeds. Het word wel steeds vervelender.
Tegenwoordig weet iedereen in de familie wie iPhones heeft.

"Want die sturen alles op de kop."

Echt lullig en idioot.
  #49  
Oud 14-08-13, 21:12
flappah flappah is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 591
Stuur een bericht via MSN naar flappah Stuur een bericht via Yahoo naar flappah
Standaard

Het is vervelend idd. Maar ik kan me nog herinneren van toen dit "probleem" begon dat het niet Apple was dat het verkeerd had geïmplementeerd maar dat het probleem juist in Windows zat. Tenminste, dat is nog wat me ervan bijstaat. Als dit echter waar is dan kun je er van uitgaan dat Apple het never nooit aanpast. Ze hebben het immers goed geïmplementeerd.
  #50  
Oud 14-08-13, 21:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flappah Bekijk bericht
Ze hebben het immers goed geïmplementeerd.
Inderdaad. Apple heeft gedaan wat zij moeten doen volgens de EXIF standaard: de rotatie van de foto in de EXIF metadata zetten.

Apple Mail en zelfs Fotostream lezen die EXIF metadata en geven de foto correct weer. Dat Outlook en andere Windows mail clients, zoals Windows Live Mail, zich niets aantrekken van de EXIF metadata in een foto kan men moeilijk Apple verwijten.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Camer app met shutter knop (volume) pvdk iPhone Apps 7 28-08-11 12:43
Volume Knop agui iPhone algemeen 1 23-02-11 22:35
Volume knop tweak? hopje123 Jailbreak apps en thema's 2 07-09-09 15:52
Volume knop er af?! knrd iPhone algemeen 2 15-10-08 07:07
Ringer volume knop bananapie iPhone algemeen 2 14-05-08 13:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:51.