iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: hoe fotos naar iphone transferen (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/1397-fotos-naar-iphone-transferen.html)

badass 25-10-07 12:27

hoe fotos naar iphone transferen
 
kan iemand mij vertellen hoe ik fotos naar de iphone kan transferen zodat ze gewoon tussen mijn eigen gemaakte fotos verschijnen. ik heb gezicht via ibrickr maar kan de folder die de fotos bevat niet vinden

gr
paul

Maurice 25-10-07 19:11

Volgens mij kun je ze niet tussen je eigen gemaakte foto's zetten. Je kunt ze echter wel via andere mappen op je iPhone zetten.

david007 26-10-07 01:28

Je kan in itunes op je iphone drukken en dan bij foto's of afbeeldingen aanvinken welke mappen hij moet synchroniseren en dan staan ze gewoon bij foto's

SuperDutch 31-10-07 17:50

Als je je foto's via itunes synced zet ie dan alleen thumbnails op je iphone of zet ie de foto's in vol formaat (2mb) op je iphone?
Bij de Ipod 5the generation kan je hier nml wel voor kiezen.
Beetje zonde als mijn iphone volstaat met 8gb aan foto's!

macbookfreak 24-01-08 18:18

Hoe zetten jullie trouwens gemaakte iphone fotos over naar je pc of mac ?

Nikooos 24-01-08 18:34

gewoon in pluggen en via de verkenner (windows) naar de "digitale camera" apple iphone gaan. Daar kom ik meteen in mijn gemaakte foto's mapje

macbookfreak 24-01-08 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 47317)
gewoon in pluggen en via de verkenner (windows) naar de "digitale camera" apple iphone gaan. Daar kom ik meteen in mijn gemaakte foto's mapje

Ben eigenlijk op de zoek naar de oplossing via de mac ;)

fedorr 24-01-08 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch (Bericht 11675)
Als je je foto's via itunes synced zet ie dan alleen thumbnails op je iphone of zet ie de foto's in vol formaat (2mb) op je iphone?
Bij de Ipod 5the generation kan je hier nml wel voor kiezen.
Beetje zonde als mijn iphone volstaat met 8gb aan foto's!

Je krijgt geen tumbnails maar je krijgt ook niet de volledige versies. Hij past ze aan op het schermformaat van je iphone. Ik heb gemerkt dat volledige fotos op je iphone zetten (handmatig; zo moeten komen te staan in /private/var/root/Media/{foldernaam}; DCIM is je cameramap) niet goed werkt. Hij geeft ze toch niet volledig weer. Ze nemen dus alleen maar meer plaats in. Via itunes en iPhoto werkt het beter.

Nikooos 24-01-08 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macbookfreak (Bericht 47489)
Ben eigenlijk op de zoek naar de oplossing via de mac ;)

je vroeg pc of mac :rolleyes:

Tyr 12-02-08 21:11

Bij mij zie ik de iphone gewoon als apparaat in mijn iPhoto, dan kan ik zo de fotos overzetten.

oele 15-11-08 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 47317)
gewoon in pluggen en via de verkenner (windows) naar de "digitale camera" apple iphone gaan. Daar kom ik meteen in mijn gemaakte foto's mapje


Hallo, dit lukt mij niet.. Mij pc (windows) herkent ook mijn Iphone niet (tenminste ik kan nergens een icoon ervan vinden). Overigens opent hij wel gewoon Itunes en kan ik muziek en films wel gewoon heen en weer verplaatsen. Kan iemand mij aub in een beetje jip en janneke taal (ben een beetje een digitale leek) uitleggen hoe ik mijn foto's van mijn Iphone op mijn pc kan zetten? Dan ben ik je zeer dankbaar! Gr oele :confused:

ezee 19-11-08 14:55

De iPhone aansluiten, iTunes kun je daarna als je wilt weer afsluiten.
In Windows de verkenner aanklikken of Deze Computer. Hier moet je je iPhone zien staan, hier dubbelklik je op. Dan komt er een map te staan waar je weer op dubbelklikt. Als je daarna weer een map krijgt dubbelklik je er weer op, tot je je genomen foto's in beeld ziet. Deze foto's kun je knippen of kopieren naar een map op je PC.

Moet lukken zo.;)

Louise-Tabitha 19-11-08 16:29

Bij mij (op me mac) als ik mijn Iphone aansluit synced hij gewoon de foto's naar de map afbeeldingen...

oele 19-11-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ezee (Bericht 218539)
De iPhone aansluiten, iTunes kun je daarna als je wilt weer afsluiten.
In Windows de verkenner aanklikken of Deze Computer. Hier moet je je iPhone zien staan, hier dubbelklik je op. Dan komt er een map te staan waar je weer op dubbelklikt. Als je daarna weer een map krijgt dubbelklik je er weer op, tot je je genomen foto's in beeld ziet. Deze foto's kun je knippen of kopieren naar een map op je PC.

Moet lukken zo.;)


Ezee, onwijs bedankt voor je hulp het is gelukt!

Martinus 10-12-08 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ezee (Bericht 218539)
De iPhone aansluiten, iTunes kun je daarna als je wilt weer afsluiten.
In Windows de verkenner aanklikken of Deze Computer. Hier moet je je iPhone zien staan, hier dubbelklik je op. Dan komt er een map te staan waar je weer op dubbelklikt. Als je daarna weer een map krijgt dubbelklik je er weer op, tot je je genomen foto's in beeld ziet. Deze foto's kun je knippen of kopieren naar een map op je PC.

Moet lukken zo.;)

Wie kan mij helpen. Mijn PC is gecrasht en inmiddels weer opnieuw geinstaleerd. Gelukkig had ik nog wat foto's op m'm iphone staan. Ik probeer ze nu terug op mijn PC (Windows ) te zetten maar dat wil niet lukken. In mijn Iphone staan verschillende mappen, "filmrol", "Fotobibiotheek", enz. Als ik mij Iphone aansluit kopieer tie alleen het mapje filmrol. Wat moet ik doen om ook de andere mapjes met foto's op mijn pc te krijgen? Graag in begrijpbare taal svp ben een leek......:confused:

OOOH 10-12-08 16:31

Ben je al via windows verkenner naar je iphone gegaan? Daarmee kan je zonder problemen afbeeldingen naar je computer kopieren...

Martinus 10-12-08 16:33

Jazeker maar ook daar ziet tie alleen maar de map "filmrol"

regenjas 11-12-08 10:22

Hoe doe je het eigenlijk andersom? Van de Iphone afhalen is niet lastig, maar als je via de verkenner fotos op je Iphone wil zetten gaat hij protesteren. Ik heb geen zin om het via Itunes te doen (in een poging het programma te boycotten). Het handmatig doen (via /private/var/root/Media/) werkt ook niet, ze staan er wel op maar ik zie geen thumbnails in de iphone...

InternetRebel 11-12-08 14:56

Ik had een paar dagen geleden in een ander topic al tamelijk uitgebreid uiteengezet hoe de iPhone met foto's omgaat maar kan het even niet terug vinden.

Punt is echter dat foto's die via iTunes/iPhoto op je iPhone zijn gezet niet meer eenvoudig terug te halen zijn en sowieso niet meer bestaan in het originele formaat.

Alle foto's worden tot een kleiner formaat gemaakt en in /private/var/mobile/Media/Photos/Thumbs bij elkaar geprompt in een aantal .ithmb bestand. Ik ben nog geen programma tegen gekomen dat deze bestanden kan openen.

[edit]

Na even zoeken op "ithmb" vond ik mijn eigen post weer terug. :-)
https://forum.iculture.nl/f8/ap...tml#post228830

tijmen88 12-01-09 18:56

Nu heb ik ook nog een probleempje dat hierop aansluit...

Wil ook graag foto's die gemaakt zijn met mijn iPhone overzetten naar mijn PC. Zie bij deze computer ook het pictogram staan met Apple iPhone bij cameras maar vervolgens is die map leeg terwijl er wel degelijk foto's op zouden moeten staan ;)

Dus is er misschien nog een andere manier, of oplossing hiervoor? Alvast bedankt!

revatel 17-01-09 09:38

Weet iemand hoe je meerdere mappen met foto's op je iphone kan krijgen. Het lukt mij niet om er meer dan 1 op te zetten. Als ik via itunes een andere map met foto's selecteer dan zet hij die erop en gooit hij de ander eraf. Het zal vast heel simpel zijn, maar ik zie het licht even niet!

Alvast bedankt!

ezee 18-01-09 18:48

In iTunes als je de iPhone hebt aangesloten het vakje "Foto's synchronisren uit.... (je map met afbeeldingen toevoegen) aanvinken.
Dan kiezen uit alle foto's of geselecteerde mappen (die je dan vervolgens aanvinkt)

Mijn foto's staan allemaal in de map mijn afbeeldingen waarin ik weer mappen heb staan met foto's vakantie, foto's dag weg etc.

Succes ;)

petersmit01 03-05-09 21:36

ik heb een vraag ik wil mijn achergrond veranderen van mijn iphone ik ga naar google en zoek een mooie afbeelding op en sla hem op als ik mijn iphone aan sluit op de computer en ik wil die fotos (afbeelding) erop zetten kan ik ze niet vinden ze zijn dan ontzichtbaar en als ik op dat mapje klok staan ze er wel op

weet iemand een ander idee ps heb al per bericht verstuurt wou ook niet kan hem niet opslaan

gr peter

ezee 05-05-09 07:54

In windows een map in "Afbeeldingen" maken en daar je plaatjes inzetten.
Je iPhone sychroniseren en die map ook aanvinken zodat die map ook word gesynchroniseerd.

Klik op je iphone op het icoon foto's, zoek de map met je plaatjes, klik op het plaatje, druk op het linker icoontje en "Gebruik als achtergrond"

Succes!!

chrispin 12-05-09 23:58

Hoe fotos van pc naar iphone? als ik in itunes op iphone drukt gebeurt er niets alleen zie ik dan üitwerpen"staan. wie kan mij simpel en duidelijk uitleggen hoe te doen? ben nog beginner. sorry en dank chris

Rambouzi 09-07-09 13:44

Dit is raar. Ik kan de foto's zien die op mijn iPhone staan, ik kan ze deleten, maar ik kan zie niet slepen naar een andere lokatie, een map, op mijn PC. Alleen met de Scanner and Camera Whizard lukt het. Alleen die gooit de volgorde volledig door elkaar en veranderd de datum. Dat wil ik niet!

Hoe krijg ik ze in mijn PC zonder dat er iets aan veranderd? Iemand?

ezee 09-07-09 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rambouzi (Bericht 321167)
Dit is raar. Ik kan de foto's zien die op mijn iPhone staan, ik kan ze deleten, maar ik kan zie niet slepen naar een andere lokatie, een map, op mijn PC. Alleen met de Scanner and Camera Whizard lukt het. Alleen die gooit de volgorde volledig door elkaar en veranderd de datum. Dat wil ik niet!

Hoe krijg ik ze in mijn PC zonder dat er iets aan veranderd? Iemand?


Kopieeren. plakken.

Rambouzi 09-07-09 20:28

Dat heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar werkt dus niet. Vandaar de vraag hier. Dus het moet wat anders zijn.

ezee 09-07-09 20:43

Sorry........;)

Maar in welk programma zie je dan de foto's wel staan.

Als ik namelijk de iPhone op de craddle zet, dan opent het popup Automatisch afspelen en dan klik ik op Apparaat openen en bestanden weergeven (verkenner). Dan een paar doorklikken tot dat ik bij de foto's ben en daar kan ik kopiëren en plakken.

Lwd79 16-07-09 22:35

Foto's
 
En weer n vraag over foto's...wellicht toch wat gemakkelijker maken, Apple?

Ik heb mijn filmrol nu helemaal leeg, maar heb nog wel een submapje met foto's.

Mijn vraag, hoe zet ik deze op mijn PC en haal ik deze vervolgens van mijn iPhone zonder de SIMLOCK er opnieuw op te krijgen?

Ook ik zou graag een specifiek antwoord krijgen, aangezien ik niet de meest technische persoon op aarde ben...

Alvast mijn dank!!

steven3o2 22-07-09 18:50

Misschien valt dit niet helemaal binnen het oorspronkelijke onderwerp, maar ik vroeg me af of iemand wist hoe ik de 100APPLE, 101APPLE, 102APPLE.. enz. van mijn iPhone af kan krijgen.

Ik wilde namelijk grote hoeveelheden foto's van mijn iphone afhalen via de verkenner en heb ze direct verplaatst (1voor1 verwijderen van mijn iphone duurt mij veels te lang!). Nu staan ze meteen op mijn pc en zijn ze ook meteen van mijn iPhone af, maar die mappen waar ze in stonden, blijven staan.

Iemand enig idee?

Verwijderen in de verkenner is niet mogelijk.

Gr

Denhus 02-08-09 00:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ezee (Bericht 218539)
De iPhone aansluiten, iTunes kun je daarna als je wilt weer afsluiten.
In Windows de verkenner aanklikken of Deze Computer. Hier moet je je iPhone zien staan, hier dubbelklik je op. Dan komt er een map te staan waar je weer op dubbelklikt. Als je daarna weer een map krijgt dubbelklik je er weer op, tot je je genomen foto's in beeld ziet. Deze foto's kun je knippen of kopieren naar een map op je PC.

Moet lukken zo.;)

NOU.. werkt mooi niet !

Wat een gedoe zeg...
Leuk die i phone...
Maar vroeger was het simpel....

Aansluiten..
Virtuele schijf.
Foto's slepen en KLAAR !


En nu is het niet te vinden....!

WIE kan en wil me helpen?????

BEDANKT

Denhus 02-08-09 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door OOOH (Bericht 229423)
Ben je al via windows verkenner naar je iphone gegaan? Daarmee kan je zonder problemen afbeeldingen naar je computer kopieren...


En DAT lukt dus juist niet...

Nergens te vinden dat ding in verkenner...

Waar dan?


pff.. erg (te) ingewikkeld zeg...:(:(:(

raoulsegers 15-08-09 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 47317)
gewoon in pluggen en via de verkenner (windows) naar de "digitale camera" apple iphone gaan. Daar kom ik meteen in mijn gemaakte foto's mapje


ik krijg geen icoontje met mijn iphone en ook niet in de verkenner een map waarmee ik naar de iphone kan gaan.


help mij alsjeblieft!!!

ezee 16-08-09 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoulsegers (Bericht 338688)
ik krijg geen icoontje met mijn iphone en ook niet in de verkenner een map waarmee ik naar de iphone kan gaan.


help mij alsjeblieft!!!


Dan herkent de pc je iPhone niet lijkt me.

Denhus 16-08-09 13:01

Ik moet toch gewoon MAPPEN kunnen maken denk ik ???
Anders wordt het 1 grote massa van ongeorganiseerde foto's !


:(:(:(:confused::confused:

ezee 16-08-09 15:18

Mappen maak je op de pc, dan iTunes en aanvinken welke je wilt synchroniseren.
Die uit de filmrol moet je eerst naar een map op je pc kopieeren.
Geloof dat daar het probleem zit, niet?

LindaDekker 08-01-10 23:29

Ik heb een gerichter vraagje over foto's naar je Iphone zetten..
Ik wil graag grote resolutie foto's op mijn iphone zetten, maar alle foto's worden automatisch verkleint! Is er een manier zodat itunes de foto's niet comprimeert??

Anietje 21-04-10 16:47

Hallo. Ik zie bij iTunes geen foto,s staan. Alles staat er maar aleen foto niet. Heeft Apple dat verandert? Hoe kan ik nu m'n foto,'s plaatsen op de iPhone? Alvast bedankt :-)

Mariekeee 23-04-10 08:50

Ik wil graag nu na een paar maanden gebruik foto's op m'n iPhone zetten, maar dan krijg ik de melding dat hij al mijn apps gaat wegggooien, en dat zijn er een stuk of 50, en dat vind ik niet fijn. Is er een andere oplossing?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.