iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Foto: Fotoalbum -s- ??? (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/25496-fotoalbum-s.html)

Movietwister 07-07-10 12:20

Ja, het is weer een tijd geleden dat hier iets gezegd is en er wordt (goedbedoeld, hoor) ook door elkaar gepraat.

Maar het is dus niet mogelijk om op mijn iPhone andere fotoalbums aan te maken, zonder tussenkomst van PC of Mac?

Als dat zo is, is het eigenlijk te gek om los te lopen, zeker nu met iOS 4.0!

RoyW 16-08-10 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Movietwister (Bericht 484290)
Ja, het is weer een tijd geleden dat hier iets gezegd is en er wordt (goedbedoeld, hoor) ook door elkaar gepraat.

Maar het is dus niet mogelijk om op mijn iPhone andere fotoalbums aan te maken, zonder tussenkomst van PC of Mac?

Als dat zo is, is het eigenlijk te gek om los te lopen, zeker nu met iOS 4.0!

vond ik ook al...
je moet toch gewoon mappen kunnen aanmaken op je iphone en daar gemaakte foto's in plaatsen??

Razahx 18-08-10 10:48

Hier ben ik ook naar op zoek misschien is dit met een gejailbreakte iphone wel te doen? zo ja welke toepassing is hier dan voor nodig

SjaccoPopino 24-08-10 13:30

Ik ben ook opzoek naar het precieze antwoord op deze vraag, wil ook graag meerdere foto albums op mn iPhone 4!

JdeTuitE 24-08-10 21:02

hier ook....

Mazereeuw 06-09-10 14:36

1) Maak op je PC een map aan met daarin de foto's die je op je iPhone wil hebben. Zorg dat deze map in Mijn Afbeeldingen staat.
2) Start iTunes en sluit je iPhone aan
3) Ga naar Apparaten en kies je Iphone
4) Klik op foto's (rechtsboven)
5) Selecteer de map(pen) die je wil syncen

Bij de volgende keer syncen komt de map met de foto's op je iPhone. Je kan deze mappen alleen gebruiken om foto's te bekijken ed. Nieuwe foto's worden opgeslagen op de filmrol.

EricE 06-09-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mazereeuw (Bericht 554306)
1) Maak op je PC een map aan met daarin de foto's die je op je iPhone wil hebben. Zorg dat deze map in Mijn Afbeeldingen staat.
2) Start iTunes en sluit je iPhone aan
3) Ga naar Apparaten en kies je Iphone
4) Klik op foto's (rechtsboven)
5) Selecteer de map(pen) die je wil syncen

Bij de volgende keer syncen komt de map met de foto's op je iPhone. Je kan deze mappen alleen gebruiken om foto's te bekijken ed. Nieuwe foto's worden opgeslagen op de filmrol.

Bedankt voor je reactie, maar het gaat er nu juist om dat je het op de iPhone zelf wilt kunnen. Via de pc weten we het allemaal wel...

SjaccoPopino 06-09-10 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mazereeuw (Bericht 554306)
1) Maak op je PC een map aan met daarin de foto's die je op je iPhone wil hebben. Zorg dat deze map in Mijn Afbeeldingen staat.
2) Start iTunes en sluit je iPhone aan
3) Ga naar Apparaten en kies je Iphone
4) Klik op foto's (rechtsboven)
5) Selecteer de map(pen) die je wil syncen

Bij de volgende keer syncen komt de map met de foto's op je iPhone. Je kan deze mappen alleen gebruiken om foto's te bekijken ed. Nieuwe foto's worden opgeslagen op de filmrol.

Ik was er uiteindelijk zelf al achter gekomen dat het idd op deze manier moet (en niet anders kan). Toch bedankt voor je antwoord!

Mazereeuw 07-09-10 08:55

Aan de reacties te zien weet nog niet iedereen het en er komen dagelijks nieuwe gebruikers bij, dus vandaar het stappen plan. Trouwens nog een kleine aanvulling hoe je met windhoos het makkelijkste je foto's van de iPhone op de PC kan zetten. Bij mij liep het knippen plakken vanuit mijn computer namelijk nog wel eens vast, omdat ik vrij veel foto's en filmpjes in de filmrol had staan. Ik heb nu ingesteld dat hij alle foto's automatisch importeert:

1) Open Deze Computer
2) Rechtermuis op iPhone -> Eigenschappen
3) Tabblad gebeurtenissen
4) Acties -> Alle foto's in deze map opslaan

Kies nu de map waar je foto's moeten worden opgeslagen.
Optioneel kan je kiezen om ook een submap met datum aan te maken.
En je kan instellen dat de foto's op je iPhone verwijderd worden.

Als je nu je iPhone opnieuw aansluit, worden alle foto's uit de filmrol geimporteerd en opgeslagen in de opgegeven map en optioneel in een submapje met de datum van vandaag en optioneel wordt je filmrol daarna leeg gemaakt. (Er wordt wel om een bevestiging gevraagd voor het deleten)

mclos 18-10-10 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mazereeuw (Bericht 554782)
Aan de reacties te zien weet nog niet iedereen het en er komen dagelijks nieuwe gebruikers bij, dus vandaar het stappen plan. Trouwens nog een kleine aanvulling hoe je met windhoos het makkelijkste je foto's van de iPhone op de PC kan zetten. Bij mij liep het knippen plakken vanuit mijn computer namelijk nog wel eens vast, omdat ik vrij veel foto's en filmpjes in de filmrol had staan. Ik heb nu ingesteld dat hij alle foto's automatisch importeert:

1) Open Deze Computer
2) Rechtermuis op iPhone -> Eigenschappen
3) Tabblad gebeurtenissen
4) Acties -> Alle foto's in deze map opslaan

Kies nu de map waar je foto's moeten worden opgeslagen.
Optioneel kan je kiezen om ook een submap met datum aan te maken.
En je kan instellen dat de foto's op je iPhone verwijderd worden.

Als je nu je iPhone opnieuw aansluit, worden alle foto's uit de filmrol geimporteerd en opgeslagen in de opgegeven map en optioneel in een submapje met de datum van vandaag en optioneel wordt je filmrol daarna leeg gemaakt. (Er wordt wel om een bevestiging gevraagd voor het deleten)


Kijk dat is naar mijn mening nou echt een TIP (van Flip ;-) ) waar "we" wat aan hebben!! Ik in ieder geval wel! Thanx!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:42.