iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Muziek, foto & video (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/)
-   -   Muziek: Dubbele nummers verwijderen (https://forum.iculture.nl/f22/media/f25/muziek-foto-and-video/60617-dubbele-nummers-verwijderen.html)

Doblie 18-09-08 13:43

Dubbele muzieknummers in iTunes
 
Hey guys,

Ik heb in iTunes per ongeluk paar keer dezelfde map toegevoegd, of het waren gewoon dezelfde liedjes. Er staan van elk liedje ongeveer 3x dezelfde in. Hoe kan ik die makkelijk verwijderen, zodat ik overal nog maar 1 van heb? Is er een functie in iTunes die dubbele liedjes in iTunes automatisch verwijderd?

Groet,
Doblie.

Bomans 18-09-08 14:47

Wijzig -> toon dubbele nummers

dan moet je ze handmatig verwijderen

Flydt 18-09-08 14:55

Stom dat er geen automatische functie inzit. Ik heb nl hetzelfde, zijn er echt te veel om handmatig te verwijderen!

iScorpio 18-09-08 14:57

//Dacht eerst dat het om telefoonnummers ging. Daarom even de titel aangepast.

Bomans 18-09-08 14:59

Voor mac is er een script om dubbele nummers te deleten, vooor windows weet ik niet.
Misschien even googelen?

http://dougscripts.com/itunes/script...moveduplicates

Doblie 18-09-08 15:32

Ik moet dan 500 muzieknummers handmatig verwijderen. :s


EDIT
Google levert ook niets op.


Bomans 18-09-08 16:21

gevonden op een ander forum:
Heb je deze via een foute aktie per ongeluk toegevoegd aan je bieb?
Je kunt dan een selectie maken op basis van de 'datum toegevoegd'
en vervolgens deze selectie verwijderen.
Je zal zelf een keuze moeten maken welke van de dubbele nummers
je wilt houden in het geval het om 'gewone' dubbele gaat.

Wees wel voorzichtig! met weggooien...


Misschien ben je er iets mee?

Lucien1966 13-01-09 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 193993)
Wijzig -> toon dubbele nummers

dan moet je ze handmatig verwijderen

Even een kleine correctie, het moet zijn Archief -> toon dubbele nummers

"R" 13-01-09 13:29

Na het klikken van "archief>toon dubbele" (op de mac althans) krijg je in het iTunes scherm alle items te zien die er dubbel in staan.

Tip: selecteer even op bijv. titel, dan zie je onder elkaar de dubbele nummers. Soms zijn titels hetzelfde, maar is het nummer afkomstig van een ander album (bijv. een studio-opname of een life-registratie). let daar even op zou ik zeggen. De dubbele nummers moeten richting prullenbak, anders blijven ze alsnog in de map iTunes staan.

Als je klaar bent, zie je onderin dat venster een knop "toon alles", even klikken en je ziet alle nummers weer. Tenslotte even de prullenbak legen en klaar is Kees.

Duprezz 29-05-10 19:05

Dubbele nummers verwijderen
 
Hallo,

Ik download vaak albums, nu heb ik het probleem dat in sommige albums al nummers zitten die ik al heb. Dus mijn vraag, is er een optie in Itunes dat hij de nummers die er al in staan niet verdubbeld. Of een optie dat je dubbele nummers uit je bibliotheek kan verwijderen?

Met vriendelijke groet,

Duprezz

Robin-m 29-05-10 19:44

Beste Duprezz,

ja die optie heeft iTunes, als je bij ´Bestand´ naar ´dubbele weergeven´ gaat zie je al je dubbele nummers.

Zou een forumlid die dit leest ook bij mij topic even een antwoord kunnen achter laten?

David123 30-05-10 22:26

Dan moet je alleen wel handmatig de dubbele nummers verwijderen -_-

cruez 09-06-10 11:40

Zoveel kunnen er dat nu toch ook niet zijn? en ik denk dat het soms beter is iets handmatig te doen. stel je voor de itunes per ongeluk verkeerde nummers verwijdert.?.

Nooby88 13-07-10 06:26

Hier heb ik wat aan!
Thanx voor de tip!

W17 16-11-10 16:51

Dubbele muziek
 
Is er ook een app om dubbele muziek van je iPod of iPhone te halen?

WDS001 16-11-10 17:11

 Verplaatst naar: Muziek

Nee, maar wel er is wel een optie in iTunes. Ga naar File -> Display duplicates.
Wanneer je daarna synchroniseert zouden alle dubbele nummers moeten verdwenen zijn.

W17 16-11-10 17:13

Waarmee zou ik dan moeten synchroniseren ??

WDS001 16-11-10 17:16

Waarmee kan je je iPhone zoal synchroniseren? Euhm.. volgens mij was het iTunes ;)

W17 16-11-10 17:17

Jaa :P maaar dan heb ik de dubbele toch nog in mijn bibliotheek

WDS001 16-11-10 17:19

Niet als je eerst de dubbele nummers opspoort en vervolgens verwijdert.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:31.