//

kraak in muziek via dockconnector ???

kraak in muziek via dockconnector ??? discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo ik heb een iphone 3gs en hier heb ik muziek op staan. deze speelt goed af zoal over de koptelefoon en het speakertje. nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-05-11, 22:28
richard600 richard600 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard kraak in muziek via dockconnector ???

hallo

ik heb een iphone 3gs en hier heb ik muziek op staan.
deze speelt goed af zoal over de koptelefoon en het speakertje.
nu gebruik ik deze ook in de auto en ik heb een lancia delta uit 2010 met een blue&me systeem in combinatie met een bose premium systeem en kan mijn iphone aansluiten doormiddel van het dockkabeltje.
als ik dan muziek af speel dan hoor ik door de muziek elke keer constant kraakjes heb al verschillende dingen geprobeerd zoals nieuwe kabels andere muziek uitgeprobeerd noem maar op en toen kwam ik erachter dat dit wel gewoon werkt
als ik op de zelfde dockaansluiting mijn ipad 2 aansluit met dezelfde muziek dan is het kraakhelder, dus geconstateerd dat het niet aan de spullen licht, niet aan de auto maar aan de iphone maar wat zou dit kunnen zijn of is dit een bekent probleem.

ik hoop op een spoedig antwoord terug

mvg richard lommers
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-02-12, 01:49
fokkofeenstra fokkofeenstra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 2
Standaard

Hoi Richard

Ik heb 2 weken geleden mijn lancia delta gekregen en bleek eenzelfde probleem te hebben, eEchter niet alleen met de iphone maar ook met dezelfde files op een usb stick. Mijn redenering was dat de voorversterker van blue en me te hard sterk aangestuurd werd, waardoor clipping optreed ( de voorversterker wordt te hard belast waardoor vervorming ontstaat). Waarschijnlijk is dat wat je hoort. Mpa en mp3 files hebben een volume component in hun codering zitten, soms zijn die dingen zo gecodeerd dat ze erg hard staan. In de meeste systemen wordt dit dan gecorrigeerd maar blijkbaar in de blue en me niet.

Ik heb al mijn iTunes files gecorrigeerd met de tool MACMP3Gain ( voor PC's heet het MP3Gain) freeware software. Hierbij heb ik de default instellingen van de tool gebruikt. Bij mij zijn de kraakjes weg , bovendien kan de eindversterker nu in combinatie met de Bose boxen helemaal zijn ding doen. Ik rij inmiddels hierdoor in een soort van concertzaal. Wat ik vroeger had dat de geluidsniveau's van de verschillende CD's verschillend waren is hiermee ook weg, dit is met name voor playlists erg fijn.

Heb je nog vragen mail dan even

groet Fokko
  #3  
Oud 25-02-12, 20:33
richard600 richard600 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 2
Standaard

hallo fokko

in eerder pogingen om de muziek zachter te krijgen was hier geen verschil in. maar zal de tool macmp3gain eens uit gaan proberen en hopelijk lukt het ook bij mij.
bedankt voor je reactie
  #4  
Oud 25-02-12, 23:58
fokkofeenstra fokkofeenstra is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Berichten: 2
Standaard

Hoi Richard

belangrijk is volgens mij om de optie " allow clipping" niet te gebruiken. zelf heb ik Target MP3 Gain op 89 staan. M.b.v. een usb stick gaat het in ieder geval erg goed.

suc6

groet Fokko
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan iOS input op de dockconnector verwerken? vanilla Ontwikkelen voor iOS 2 19-11-10 17:49
Dockconnector verlengkabeltje cynthib iPhone accessoires en onderdelen 5 29-07-10 18:19
Ipod geeft geen muziek, itunes zegt 2,4GB muziek op iphone theet iTunes 2 19-08-09 10:59
Apple dockconnector-naar-USB-kabel kapot atonba iPhone algemeen 2 01-04-09 23:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:02.