//

films naar iPad

films naar iPad discussie in Muziek, foto & video forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Ik heb gister mijn iPad besteld alleen kan het zijn dat die pas vlak voor mijn vakantie (11 augustus) binnen gaat komen. Dus ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Media > Muziek, foto & video
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-07-11, 12:17
marcodam86 marcodam86 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard films naar iPad

Goedemorgen,

Ik heb gister mijn iPad besteld alleen kan het zijn dat die pas vlak voor mijn vakantie (11 augustus) binnen gaat komen.

Dus ik ben vast bezig met het omzetten van DVD's naar een iPad film bestand.
Dit doe ik allemaal met handbrake.

Het rare is alleen dat als ik het bestand heb omgezet, en ik deze kijk via
VLC of iTunes ik zelf mijn ondertitel moet aanzetten, opzich vind ik dit niet erg. Alleen ben ik bang dat het dan niet werkt op de iPad.
Als ik de film open via Quicktime is de ondertiteling standaard al geladen.
Ik heb al gebruik gemaakt van de handleiding hier op het forum om films om te zetten maar heb dus geen idee hoe het zit met zelf toe te voegen ondertitels.

Wie kan mij helpen?
Ik wil dus weten of ik zelf de ondertitel kan aan en uitzetten op de iPad. Of dat ik moet zorgen dat de ondertitel er standaard in staat.

Als dit laatste het geval is hoe doe ik dit dan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-11, 00:09
L2V L2V is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 3
Standaard

Beste marcodam86,

Als je de films omzet met handbrake, en daar een ondertiteling aan toevoegd, zit deze dus ook bij het geconverteerde bestand. Volgens mij ( maar dat weet ik niet zeker) kun je in handbrake kiezen of je de ondertiteling aan/uit kunt zetten, of dat deze ingebakken is in de film en dus niet uit kan. Als je bij vlc wel ondertiteling aan kan zetten zonder iets extra te doen zit de ondertiteling ook gewoon bij de film, en als je deze dan op je ipad zet is er bij het afspelen ook gewoon de mogeljikheid om de ondertiteling aan/uit of een andere taal te kiezen. Watbetreft quicktime, ik heb geen idee waarom daar de ondertiteling wel standaard werkt.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord heeft.
  #3  
Oud 20-07-11, 12:41
marcodam86 marcodam86 is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 12
Standaard

Beste L2V,

Heb inmiddels me iPad ontvangen en die werkt prima.
Ook wat jij aangeeft klopt. Kan ondertitels nu gewoon aan en uit zetten.
Ideaal.

Thanks voor je reactie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: Films vanuit mijn camera importeren naar ipad Lancia Muziek, foto & video 2 11-07-11 09:05
films van ipad naar iphone T-Bob iPad Apps 2 30-06-11 00:11
Films -> iPad wvy iPad algemeen 1 28-03-10 14:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:23.