iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

QuerulouS 09-11-10 18:29

Hey mensen,

Vroeger had ik Whatsapp op me iPod Touch 3G geinstalleerd, en was deze ook te vinden in de appstore.. Maar nu ik hem naar iOS 4 heb geinstalleerd (4.0.0) was deze uit de appstore verdwenen (misschien was het al voor de FW update).. Moest hem dus ergens anders halen.. Maar nu ik iOS4 (4.1) geinstalleerd heb, nog steeds niet te vinden in appstore.. Dus elke keer als ik sync, dan zegt ie dat de computer gemachtigd moet worden, maar dat is deze al! Dus zegt iTunes dat het eraf gehaald wordt. Nu heb ik hem gekocht in iTunes zelf, maar zegt hij dat het niet compatible is met mijn iPod! Terwijl ik hem nog steeds met een omweg gebruik!

Alleen het is zo vervelend om hem elke keer te backuppen, dan eraf te halen, dan syncen, en dan er weer op te zetten, en te restoren.. Word er een beetje moe van..

Weet iemand mij te vertellen wat er loos is? Is de ondersteuning er echt niet meer voor de iPod Touch generatie?

jefgils 10-11-10 01:11

het is heel makelijk te verkrigen en door te stuuren naar vrenden en zo via een sms en werkt op blackbary iphone en android 2.2
en kosten ze zeggen van wel maar hoe kan het dan dat ik heb op een prepyd heb gezet zonder bel tegoed ????
maar goed al kost het 79cent een malig altijd nog beter dan 10€ per maand voor sms blox:d
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dietch (Bericht 367542)
Is het mogelijk om met WhatsApp ook gratis met blackberry gebruikers te chatten? Zo nee, is er wel een ander programma waarmee dat kan?

Mvg, Diederick


keetje 10-11-10 11:06

Whatsapp niet meer voor Ipod
 
Wie weet wat de precieze reden is waarom Whatsapp niet meer voor de Ipod in gebruik is.

Wordt bij Whatsapp inc. niet veel wijzer:mad:

pascalletje 10-11-10 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mclos (Bericht 597572)
Daar moet ik toch op terug komen.......
Krijg nog veel opmerkingen van vrienden dat ze pas een berichtje krijgen zodra ze Whatsapp openen.

Iemand een idee?:confused:

Ik heb geen idee, maar wel hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat de push berichten niet doorkomen omdat het toestel uit Amerika komt en dus gejailbreakt is.

joost_ 11-11-10 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 598775)
Ik heb geen idee, maar wel hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat de push berichten niet doorkomen omdat het toestel uit Amerika komt en dus gejailbreakt is.

Hmm daar kan het niet aan liggen. Mijn toestel komt ook uit de VS en ik krijg gewoon push berichten vanuit m'n What'sapp.

mclos 12-11-10 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 598775)
Ik heb geen idee, maar wel hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat de push berichten niet doorkomen omdat het toestel uit Amerika komt en dus gejailbreakt is.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joost_ (Bericht 598852)
Hmm daar kan het niet aan liggen. Mijn toestel komt ook uit de VS en ik krijg gewoon push berichten vanuit m'n What'sapp.

Het vreemde is ook dat er GEEN duidelijk patroon in terug te vinden is.
Ik heb een Iphone 3GS géén JB met 4.1 hierbij werkt Whatsapp onderling met
iPhone 3GS 3..1.2 géén JB = goed
iPhone 3GS 3.1.3 met JB = slecht
iPhone 3GS 4.1 géén JB = slecht
iPhone 3GS 4.1 met JB = goed
iPhone 4 4.1 géén JB = slecht

wouter1981 12-11-10 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door spunz (Bericht 595138)
Hallo allemaal,

ik heb een vraag.

Is whatsapp te gebruiken zonder 3g netwerk en zonder Wi-Fi?
Dus ik heb wel internet maar geen 3g snelheid maar 384kb/s??

Bij voorbaat dank!

Niels

384kbit/s is ook 3G. Dit is de UMTS snelheid.
Je kunt whatsapp met elke willekeurige dataverbinding gebruiken.

spunz 12-11-10 17:17

Dankjewel Kerel,

:p

Beppie38 14-11-10 06:34

WhatsApp
 
WhatsApp gebruik ik op mijn iphone, ik ben daar zeer enthousiast over. Nu ben ik ook in het bezit van een iPad maar WhatsApp is niet op de iPad te gebruiken. Zijn er goede alternatieven voor een chatprogramma op iPad die op de iPhone en iPad te gebruiken zijn gelijk aan WhatsApp, dus niet Twitter of Facebook.:confused: zodat ik met mijn iPad naar iemand met een iPhone kan chatten.

heijdemann 14-11-10 07:05

whats app
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keetje (Bericht 598513)
Wie weet wat de precieze reden is waarom Whatsapp niet meer voor de Ipod in gebruik is.

Wordt bij Whatsapp inc. niet veel wijzer:mad:

Als je leest staat er, dat W.A aleen te gebruiken is met een phone nummer dit unieke nummer wordt als herkenning gebruikt om te connecten aangezien de pod geen tel. nr heeft is W.A. dus ook niet te gebruiken.

Alternatief ook voor de iPad is PING hier kan je zelf een eigen unieke code bij installatie invoeren.

goodfella 15-11-10 12:42

whatsapp
 
er is een update gekomen van het programma whatsapp. deze heb ik geinstalleerd.nu vind ik het vreemd dat wanneer ik een mail krijg met een bijlage erbij dat de bijlage alleen geopend kan worden via whatsapp...? hoe is dit te veranderen?

voorheen was dat namelijk niet het geval.

weet iemand dit?

Barry55 15-11-10 14:37

BTW je hebt je simkaart niet eens nodig om whatsapp te gebruiken,
je 06 nummer is jou (pin bijv van de bb of je emailadres van msn etc.).

Hier ben ik achter gekomen door een kleine stomme fout, waardoor ik mijn iphone nu gebruik als ipod....

AtesYurek 15-11-10 22:38

Ik heb de een na nieuwste en ik krijg ook geen push, hij staat wel aan bij berichtgeving en ik heb wel geresset

brampam 16-11-10 00:44

mensen die de iphone gejailbreakt hebben hebben vaak/meestal last van dat push en zowel youtube niet meer werken. in dit geval even in cydia pushdocter installeren.
had zelf eerst ook last van dit probleem maar na installatie van pushdocter nergens last meer van

Herman17 16-11-10 11:24

heb gisteren ook whatsapp gedownload, tot op heden heb ik nog geen code ontvangen, heeft dit bij jullie ook zo lang geduurd ?

DancePlaza 17-11-10 15:34

ik krijg juist whatsapp niet gestart, elke keer als ik hem open
zie ik wel de icoontjes maar daarna crashed whatsapp

iemand met dezelfde problemen? heb een 3G JB 3.1.3 en whatsapp 2.5.12 (2.5.09 geprobeert maar dat hielp ook niet :()

QuerulouS 17-11-10 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heijdemann (Bericht 600114)
Als je leest staat er, dat W.A aleen te gebruiken is met een phone nummer dit unieke nummer wordt als herkenning gebruikt om te connecten aangezien de pod geen tel. nr heeft is W.A. dus ook niet te gebruiken.

Alternatief ook voor de iPad is PING hier kan je zelf een eigen unieke code bij installatie invoeren.


bullshit,

want voordat ik 4.0 had op mijn Ipod Touch, toen kon ik hem gewoon installeren ZONDER Jailbeak. Want je kan je 06 nummer handmatig invullen....

Nu heb ik hem gejailbreakt, en kan hem alsnog installeren met een omweg. het werkt gewoon goed op me Ipod Touch. En het stomme is, je kan hem wel gewoon kopen in iTunes op je computer! En dan kom je er achter dat je genaaid bent ;)

Kan je je nummer veranderen in W.A op je iPhone ?? Maar dat neemt nog steeds niet weg, dat je op je ipod wel gewoon een willekeurig nummer in kan voeren :S


Edit: Ik had hem voorheen wel met een JB geinstalleerd, mijn fout... Maar het probleem is dus het synchroniseren. Voorheen kon dat, nu kan dat niet meer. Want iTunes zegt dat het een niet compatible programma is met de Touch. Dus elke keer uninstalleren en na een sych. opnieuw installeren :S

PhantomJerry 17-11-10 19:03

Meer mensen die sinds vanmiddag geen verbinding met de server krijgen? Ook hun site lijkt uit de lucht.

pdavie 19-11-10 11:09

Heb net ff gereageerd in ander topic bij vodafone abbo, maar hoort hier ook thuis denk..
Ik heb gister een iPhone4 gereserveerd bij vodafone en kan deze vlg maand halen, maar lees nu dat ik niet mag whatsappen met vodafone internet abbo? Doe ik nu ook en kost mij niets extra, hiervoor moet je extra betalen? Ik skype/fring niet, alleen whatsapp met vrienden die BB hebben..Dit kan toch gewoon straks met mijn nieuwe vodafone abbo?
Whatsapp is wel een uitkomst voor mij namelijk...

Iphone3Gs 19-11-10 11:14

Waarom zou je met een Vodafone abbo niet mogen WhatsAppen? Waar heb je dat gelezen dan? Beetje vage boel het is toch een app van Apple. Oké ze lopen wel zo geld mis maar goed.

renessy 20-11-10 23:56

Whatsapp op Ipad?
 
Goedenavond,

Ik heb een vraagje, ik gebruik op mijn Iphone vaak het programma Whatsapp en ik zou dit graag ook willen gebruiken op mijn IPad.

Iemand die weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

René

Need-iPhone 21-11-10 00:43

wat voor ipad heb je ?

renessy 21-11-10 10:28

32Gb met Wi-Fi en 3G.... Maakt dat wat uit dan?

DeepFritz 22-11-10 00:42

Whatsapp
 
Beste Iphone liefhebbers,

Heb zonet whatsapp geinstalleerd maar blijkbaar heeft niemand van mijn contactpersonen dit programma. Heeft er iemand zin om zijn nummer te delen om even te testen?

Dank bij voorbaat

remundo7000 22-11-10 09:36

Ja het kan, het werkt zoals bij de ipod touch. Whatsapp wil een mobiel nummer om de driecijferige activatie-sms naar te sturen. Je hebt om whatsapp werkend te krijgen een bestaand mobiel nummer nodig, en een telefoon (niet de iPad) die sms-berichten kan ontvangen.

Heb je in de iPad een simkaart met een mobiel nummer dat werkt? Doe die even in een telefoon, start whatsapp op de iPad over Wi-Fi op, en dan wijst het zich vanzelf!

Edit: gebruik NIET het nummer van je iPhone, gebruik een ander nummer. Tenzij je de hele tijd simkaart wisselt :)

ronald24e 22-11-10 15:13

Als toch niemand whatsapp heeft waarom zou je het dan nog testen, gewoon verwijderen en eerst ervoor zorgen dat je vrienden/familie het programma gaan installeren.
Daarna kun je het tenminste gebruiken.

yuri0172 22-11-10 18:50

moet je gewoon schijt aan hebben joh.. er zijn zoveel dingen die niet mogen.
volg je die ook allemaal 100% op?

je mag de regelsbuigen maar je moet straight blijven denk ik altijd maar haha.

reem 22-11-10 19:49

Ik heb nog steeds problemen met WhatsApp. Mijn berichten komen ook pas binnen als ik de app open. Hij geeft dan ongeveer 5min berichten door, daarna moet ik hem weer openen.
Push staat aan.
Hij is gejb.
Iphone 4 met 4.1 - 1.59.00
App al meerdere keren verwijderd.
Kan ik nog wat anders doen?

omehar 22-11-10 21:30

Ik heb een soortgelijk probbleem/vraag:
Als je whatsapp op de achtergrond draait (dus multitasked) dan zou je toch dmv geluid of badge melding altijd gewaarschuwd worden als je een chat bericht krijgt van iemand?

Of moet je hiervoor toch push aan hebben staan?

T1m 22-11-10 22:13

Whatsapp had vandaag weer verschillende server problemen.


Push moet aanstaan om whatsapp berichten te krijgen.

tobsie 23-11-10 09:06

Vrienden van mij kunnen smileys versturen met whatapp, maar zij hebben een blackberry of android toestel. Heeft iemand een idee hoe ik dit met mijn 3GS 4.1 kan doen. Ik draai laatste versie whatsapp 2.5.12.

Lian1966 23-11-10 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tobsie (Bericht 603811)
Vrienden van mij kunnen smileys versturen met whatapp, maar zij hebben een blackberry of android toestel. Heeft iemand een idee hoe ik dit met mijn 3GS 4.1 kan doen. Ik draai laatste versie whatsapp 2.5.12.

Dat moet kunnen met de app 'Emoji free'
Als je deze app geïnstalleerd hebt klik je hem aan en volg je de instructies. Je hebt hierna een nieuwe mogelijkheid in je whats app staan, nl emoticons.
Erg leuk!

Bambi66 23-11-10 21:45

Ik heb Whatsapp op mijn iPhone 4 staat en heb een Vodafone abb. Nu is het mij nog steeds niet duidelijk of ik dan gratis gebruik er van maak of niet... Ik chat met iPhone, BB en Android gebruikers. Ik heb een bel+sms+web abb.

ballegooier 23-11-10 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bambi66 (Bericht 604341)
Ik heb Whatsapp op mijn iPhone 4 staat en heb een Vodafone abb. Nu is het mij nog steeds niet duidelijk of ik dan gratis gebruik er van maak of niet... Ik chat met iPhone, BB en Android gebruikers. Ik heb een bel+sms+web abb.

Ja is gratis gaat via internet, daar betaal je niet apart voor immers. Heb ook WHatsapp en Vf.

HamzaS 24-11-10 01:11

He,
ik heb net whatsapp gedownload, maar telkens als ik het start, dan crasht het.
wat te doen?

HamzaS 25-11-10 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HamzaS (Bericht 604460)
He,
ik heb net whatsapp gedownload, maar telkens als ik het start, dan crasht het.
wat te doen?

heeft er iemand al een oplossing?

iWiefring 26-11-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lian1966 (Bericht 603877)
Dat moet kunnen met de app 'Emoji free'
Als je deze app geïnstalleerd hebt klik je hem aan en volg je de instructies. Je hebt hierna een nieuwe mogelijkheid in je whats app staan, nl emoticons.
Erg leuk!

Dit is inderdaad allemaal leuk en aardig, maar mensen waarnaar je WhatsApp'd die kunnen je emoticons dan niet ontvangen. Want deze emoticons zijn alleen maar bruikbaar voor andere iPhone gebruikers. Heb geprobeerd m'n moeder te sms'en met deze leuke emoticons. Ontving alleen een paar rare tekentjes. ;)

marcellie 26-11-10 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 605736)
Dit is inderdaad allemaal leuk en aardig, maar mensen waarnaar je WhatsApp'd die kunnen je emoticons dan niet ontvangen. Want deze emoticons zijn alleen maar bruikbaar voor andere iPhone gebruikers. Heb geprobeerd m'n moeder te sms'en met deze leuke emoticons. Ontving alleen een paar rare tekentjes. ;)

Mensen op een BB kunnen ze anders wel gewoon ontvangen hoor.

iWiefring 26-11-10 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcellie (Bericht 605742)
Mensen op een BB kunnen ze anders wel gewoon ontvangen hoor.

Wat raar, want daar heb ik anders andere ervaringen mee. Ligt dat dan misschien aan de andere versie Emoji iconen die je aangeschaft/gedownload hebt in de iTunes/apple store?

Misschien ligt het daar dan aan.

Groet!

marcellie 26-11-10 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 605743)
Wat raar, want daar heb ik anders andere ervaringen mee. Ligt dat dan misschien aan de andere versie Emoji iconen die je aangeschaft/gedownload hebt in de iTunes/apple store?

Misschien ligt het daar dan aan.

Groet!

Het gaat ook pas sinds kort zover ik weet aangezien de BB recent ook een update heeft gekregen van Whatsapp. Ik gebruik zover ik weet ook gewoon Emoij Icons app.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:11.