iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Het grote iPhone Whatsapp topic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126275-grote-iphone-whatsapp-topic.html)

glaantje 16-05-10 14:20

Je krijgt pas het andere vinkje zodra iemand anders het bericht heeft gelezen. Dus het kan toch gewoon zijn dat diegene het bericht nog niet heeft gelezen?

delight 16-05-10 14:22

nee 1 vinkje is dat die verstuurd is naar de server oid

2 vinkjes is dat die is aangekomen bij de ontvanger

glaantje 16-05-10 14:54

Het 2e vinkje komt er echter pas zodra de ander het programma heeft geopend. Dan kan het best zijn dat het bericht eerder al is aangekomen (middels zo'n popup schermpje). Test het maar eens :)

Konefki 17-05-10 11:51

Ik heb sinds een aantal dagen dat ik berichten ontvangen via WhatsApp van afzenders die ik niet ken (meestal vanuit Azie of iets dergelijks). Echter, wanneer ik WhatsApp daadwerkelijk open om het bericht te lezen staat er niets in de chats.
Ik krijg dus wel de melding dat er een bericht is maar wanneer ik deze wil bekijken is er niets. Dit is erg vervelend.
Heeft iemand anders hier ook last van.

scoop1 21-05-10 09:23

berichten van whatsapp
 
weet iemand toevallig waar op de iPhone, Whatsapp zijn berichten opslaat.
welke map.

ik ben van plan met iPhone opnieuw te jailbreaken, maar als ik wil wel een HANDMATIGE backup van Whatsapp hebben.

Weet iemand? :confused:

appel982 21-05-10 10:24

kan dat niet alleen via itunes of zeg ik nu iets heel erg stoms hehe

scoop1 21-05-10 12:32

hmm
 
ik weet dat je backup kan maken via iTunes..

maar ik heb ook een iPhone Pc Suite waarmee ik van al mijn mappen een backup HANDMATIG maak...
ben niet de grootste fan van iTunes na paar nare ervaringen...

nu is de vraag, waar kan ik de map van Whatsapp vinde met al die texten erin en zodat ik ze kan kopieren en plakken op me pc..

snapsie:d

GekkeHenkie 21-05-10 13:22

Ik heb zelf geen iPhone PC Suite maar gebruik iPhone Browser. Als je dan gaat naar 'User > Applications' zie je een hoop mappen staan, voorbeeld: '24223FDE-7DFF-446F-AF46-3F0E3A00F2BD'. Loop ze even na om te kijken welke van WhatsApp! is. In de map 'Documents' staan twee bestanden, te weten 'ChatStorage.sqlite' en 'ChatStorage~.sqlite'. De bestandsnaam zegt het al denk ik.

ASNNetworks 21-05-10 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GekkeHenkie (Bericht 454929)
Ik heb zelf geen iPhone PC Suite maar gebruik iPhone Browser. Als je dan gaat naar 'User > Applications' zie je een hoop mappen staan, voorbeeld: '24223FDE-7DFF-446F-AF46-3F0E3A00F2BD'. Loop ze even na om te kijken welke van WhatsApp! is. In de map 'Documents' staan twee bestanden, te weten 'ChatStorage.sqlite' en 'ChatStorage~.sqlite'. De bestandsnaam zegt het al denk ik.

Ja wat GekkeHenkie zei,

Let echter wel op dat je de rechten van de backup bestanden weer goed zet. Anders kan WhatsApp namelijk ChatStorage niet bewerken, oftewel de nieuwe berichten opslaan;)

Vomera 21-05-10 15:44

Nieuwe update van Whatsapp is uit. Versie 2.5.5 weet alleen niet wat er aan veranderd is. Iemand enig idee wat de changelog is?

iKobus 21-05-10 16:36

@Vomera: in deze update alleen bugfixes!

Klusmooth 24-05-10 13:02

Whatsapp activation
 
Heb het volgende probleem; bij het installeren van Whatsapp wordt er gevraagd naar een 3 cijferige activatiecode die per sms zou worden toegestuurd. En yup, geen sms gekregen dus. Waarop hij aangeeft om support te contacten...

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen en/of oplossingen?!

scoop1 24-05-10 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klusmooth (Bericht 455788)
Heb het volgende probleem; bij het installeren van Whatsapp wordt er gevraagd naar een 3 cijferige activatiecode die per sms zou worden toegestuurd. En yup, geen sms gekregen dus. Waarop hij aangeeft om support te contacten...

Zijn er mensen met dezelfde ervaringen en/of oplossingen?!

nog een keer die code aanvragen...
anders vraag het op een andere nummer..

een paar mensen hadden die probleem maar je moet die code hebben..
nog een keer vragen enige optie.

scoop1 24-05-10 13:21

Whatsapp oudere berichten niet benaderbaar
 
Ik ping sinds 01-05 via whatsapp met me vriendin.
heb er zeker in 25 dagen 1000 pingetjes gestuurd en ontvangen..

maar als ik naar eerdere berichten wil kijken, stel van 10-05, dan lukt het niet.

Als ik op de knop druk "load earlier messages" gaat hij maar paar dagen terug tot 20-05 en daarna sluit hij Whatsapp helemaal af!!


hebben jullie deze probleem ook?? :eek:

WDS001 24-05-10 13:37

 Verplaatst naar: Problemen met App Store of App Store-applicaties

Timmeh_ 24-05-10 15:12

Of anders een mailtje naar de ontwikkelaar sturen ;)

Klusmooth 24-05-10 22:13

Thx voor de snelle respons. Er zit idd niet veel anders op dan contact op te nemen met support. Want ook bij een nieuwe aanvraag voor de code ontvang ik de sms niet... Zo snel als ik een reactie heb, zal ik hem hier meteen posten.

debroei 24-05-10 22:32

Vul je wel op de juiste manier je nummer in dus
+31612345678 en niet 0612345678.
Wanneer je de app van je iPhone verwijderd en opnieuw installeert kun je opnieuw aanmelden/account aanmaken.

iSerkan 27-05-10 10:51

Je kan WhatsApp ook gebruiken voor de BlackBerry en het is geheel gratis. Op Blackberryseeker.com kun je de app voor je BB downloaden installeren en gebruiken waar je eventueel ook met je iPhone kan pingen!!!

iSerkan 30-05-10 13:16

Beste mensen,

Er was een vraag van een paar mensen of je kan pingen met iPhone & BB. Het antwoordt hierop is, ja! Als je van je iPhone WhatsApp installeert t.w.v. 0,79 cent en van BB is het geheel gratis. Via de BB Appworld kun je whatsApp installeren. Let op! geef je Internationale nummer aan en niet met 06 maar 6.

Stap voor stap je WhatsApp op je BB installeren:

* ga naar BB App World
* typ in de zoekfunctie 'WhatsApp'
* installeer de App WhatsApp
* je gaat akkoord met de voorwaarden van de WhatsApp Conform
* je stelt je land in als The Netherlands (vaak is dit automatisch al gedaan)
* je geeft je mobiele nummer aan, de +31 is al aangeven dus je hoeft alleen je 6 ......... zonder de 0.
*daarna ben je klaar met je WhatsApp.

dweas 30-05-10 13:40

laatst stuurde ik een bericht via whatsapp naar een vriend, kreeg ik 10 min later een sms van me vriendin, waarom ik van die gekke smsjes stuur:s

Blijkt dat whatsapp mijn berichten naar haar stuurde via sms :s

dannydeman 04-06-10 12:02

Telefoonnummer veranderen van WhatsApp
 
Een vriendin van mij heeft een iPhone met tijdelijk t-mobile nummer tot volgende maand haar nummer wordt omgezet. Whatsapp staat ingesteld op dit tijdelijke nummer, maar mij leek het slim om haar oude nummer vast te gaan gebruiken omdat iedereen dat nummer in zijn contactenlijst heeft staan.

Ik zie echter niet waar ik het kan veranderen in Whatsapp? Of moet ik hem hiervoor opnieuw installeren? En kan je wel een ander nummer opgeven als je een ander nummer hebt momenteel?

aaifone 04-06-10 12:53

Ik kon het ook niet vinden en heb inderdaad het programma opnieuw geïnstalleerd.

bb90 07-06-10 18:52

Ik heb een vraagje, ik heb een BB, en heb ook Whatsapp. Vind het een top programma en gebruik het heel veel, laatst heb ik steeds last dat als ik het opstart en iets tegen iemand zeg, het niet aankomt, en er staat ook niet meer bij bijvoorbeeld wanneer diegene als laatst is gezien. Dan download ik het steeds opnieuw en doet ie het weer een dag of 2 prima en dan moet ik het weer opnieuw downloaden (ook irritant). Maar nu als ik hem download blijft ie hangen bij 'connecting'. En wil die dus niet meer downloaden, en ik kan niet zonder me whats app. Weet iemand hier wat het probleem is? hoop het snel te weten!

sinisakrasic 09-06-10 11:41

Bij het instalereen van whats app kreeg ik ook geen code via sms, toen heb ik geprobeerd via de nummer van mij broertje en hij kreeg gelijk code maar de probleem is dat ik bij vrienden op lijst sta onder naam van mij broertje. Toen heb ik mail naar whatts app gestuurd of ik nummer weer kan veranderen dat kon wel maar nu krijg ik weer geen code op mij eigen nummer ik woord beetje gek van.

alfasander156 12-06-10 00:37

whatsapp...(zoekfunctie gebruikt;))
 
Ja ik heb de zoekfunctie gebruikt maar is niet te vinden;)
is whatsapp ook uit te schakelen..uit te loggen?
(dit ook op de blackberry bold?)
mijn vriendin heeft dit nu en ik ook, maar ze blijft online, en ik dus ook?!:S

hoop op reactie!!!
:cool:

Bomans 12-06-10 09:58

//vraag samengevoegd met dit topic ;)

Marl1eke 12-06-10 16:14

Vorige week heb ik whatsapp geinstalleerd maar vanochtend heb ik het per ongeluk verwijderd. Nu heb ik hem opnieuw geinstalleerd maar nu wil hij - na het invoeren van telefoonnummer en code - niet meer connecten met de server en dus ook mijn favorieten niet laden. Wie weet een oplossing?

Marl1eke 12-06-10 16:26

Nog even ter aanvulling .... toen ik de app opnieuw wilde installeren, kreeg ik de melding dat ik hem al eerder had gekocht en dat ik gratis kon updaten

Dennie1896 12-06-10 16:46

WhatsApp werkt niet, wel verbinding
 
Als ik gebruik wil maken met WhatsApp, dan staat er "not connected" en krijg de volgende foutmelding:

“Your internet connection is experiencing problems. Please check your network signal strength and try again. You can also try to enable Firewall Mode (werkt ook niet) under settings”

Het gekke is dat er wel een 3G en Wi-Fi beschikbaar en verbonden is.
Ik kan alles gewoon doen (Safari, eBuddy, Fring, YouTube)

Heb net gebeld met de Vodafone klantenservice en de medewerker die ik sprak heeft ook een iPhone en heeft dezelfde foutmelding.

Iemand nog meer last van deze foutmelding?

ogerr3gs 12-06-10 17:08

yes hier ook :(

Marl1eke 12-06-10 17:10

Hmm, inmiddels heeft ie de favorieten er weer in gezet dus blijkbaar even verbinding gehad, maar nu ligt alles er weer uit. Wie o wie helpt mij?

ugiloverr 12-06-10 17:13

bij mij ookkkk :( :(

Dennie1896 12-06-10 17:46

En er is geen enkele mededeling vanuit WhatsApp zelf op hun site..
:confused:
Denk dat we moeten wachten totdat 't verholpen is... :(

Tarmel67 12-06-10 17:52

Hetzelfde hiero zowel bij KPN en Vodafone
Sit and wait ;-)

ugiloverr 12-06-10 18:14

Bij mij doet ie het weer! :D

ReneK 12-06-10 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1eke (Bericht 463996)
Hmm, inmiddels heeft ie de favorieten er weer in gezet dus blijkbaar even verbinding gehad, maar nu ligt alles er weer uit. Wie o wie helpt mij?


er is een storing, kijk maar ff verder op[ dit forum

Dennie1896 12-06-10 18:22

Ja hier ook!! :D:D:D
Hopen dat we dit topic weer kunnen sluiten ;)

fritskos 13-06-10 08:00

zonder code
 
bij mij werkt whatsapp zonder code, nooit ingevoerd alleen mijn telnummer.
gisteren lag overigens wel de server eruit want we hadden :cool:een uurtje of zo geen verbinding.
waarom zou hij zonder code gaan en alles werkt perfekt contacten favorieten en ga zo maar door.:cool:

grfr

Coolkenneth 13-06-10 08:54

Op iTunes staat er dat er geen verborgen kosten zijn, maar volgens mij maak je toch wel kosten als je je erop aanmeldt? Want het maakt verbinding met 3G of EDGE. Of ben ik hier fout?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.