iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Meerdere verjaardagen bij 1 contactpersoon. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/126984-meerdere-verjaardagen-1-contactpersoon.html)

MathieuL 06-10-12 19:52

Meerdere verjaardagen bij 1 contactpersoon.
 
Vreemd dat nog niemand dit nog gevraagd heeft (want dit probleem moet iedereen toch wel hebben), maar hoe krijg je meerdere verjaardagen bij één contact gevoegd?
Net als iedereen heb ik ook sommige contacten die één gezin zijn. Hoe werkt dat dan?

Guest-20180925190238 06-10-12 20:07

Ik denk dat Apple in de veronderstelling is dat een contact, een persoon dus, maar één keer geboren werd op één bepaalde datum.

MathieuL 07-10-12 09:42

Dat is dan een beetje een vreemde gedachtengang van Apple.
Heeft iemand dan een goed alternatief? Een goede verjaardagskalender o.i.d.?

Guest-20180925190238 07-10-12 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 834169)
Dat is dan een beetje een vreemde gedachtengang van Apple.

Tja, bij Apple geloven ze blijkbaar niet in reïncarnatie en daarom hebben ze maar één verjaardag per "contactpersoon" voorzien.

Succes verder :)

Nikooos 07-10-12 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL (Bericht 833928)
Vreemd dat nog niemand dit nog gevraagd heeft (want dit probleem moet iedereen toch wel hebben), maar hoe krijg je meerdere verjaardagen bij één contact gevoegd?
Net als iedereen heb ik ook sommige contacten die één gezin zijn. Hoe werkt dat dan?

Misschien zijn al die anderen toch niet zo heel vreemd en ligt het toch aan jou? ;)

MathieuL 07-10-12 10:20

Dus niemand heeft een gezin dat uit meerdere personen bestaat in z'n contacten staan?

Nikooos 07-10-12 10:21

Ik heb mijn vader en mijn moeder als losse contacten staan bijvoorbeeld ja. Ik heb inderdaad geen gezin als contactpersoon.

whaan 08-10-12 10:36

ik doe het als volgt, ik maak bv. voor mijn broer een contact aan met uiteraard zijn verjaardag en waar hij woont etc. Voor zijn vrouw maak ik ook een contact aan met foto, en alleen haar verjaardag.Idem voor kinderen etc. Dit doe ik dus bij alle personen in mijn contacten.Als ze jarig zijn komt die naam ook op die dag in de agenda te staan (eventueel met geluidje) Als er bij 1 contact meerdere verjaardagen staan,welke datum moet hij dan kiezen om op de juiste dag in de agenda te zetten?
Als je voor alle personen een apart contact aanmaakt met foto en verjaardag is je contacten helemaal compleet.

macleentje 08-10-12 10:41

Ik zou het ook wel handig vinden als ik bij 1 contactpersoon (gezin) meerdere verjaardagen zou kunnen aanmaken... Als ik van alle families aparte contactpersonen moet maken pffff..... Maar zal ook wel aan mij liggen dan:p

edit: want hoe doe je dat dan bij bijv. een mailing? Je broer noem je in je lijst dan niet fam. .... maar je gaat ook niet al zijn gezinsleden afzonderlijk een kaart sturen...

Guest-20180925190238 08-10-12 10:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macleentje (Bericht 834665)
Ik zou het ook wel handig vinden als ik bij 1 contactpersoon (gezin) meerdere verjaardagen zou kunnen aanmaken...

Hoeveel verjaardagen zou Apple dan moeten voorzien per "contactpersoon"?

Stel je kent een godvrezend gezin met zeventien (17) kinderen. Dat zouden negentien (19), de ouders inbegrepen, verjaardagen moeten zijn :confused:

PS:
Een "persoon" en een "gezin" zijn verschillende dingen (denk ik).

macleentje 08-10-12 11:14

hmmm ja, dat begrijp ik allemaal wel maar ik blijf het lastig vinden hoe het zo in te richten dat je dus wel een reminder hebt voor de gezinsleden (waar je soms minder/niets mee hebt persoonlijk maar niet wil vergeten omdat dat wel zo aardig/netjes is naar jouw contactpersoon) maar dat ze in een mailing niet apart worden opgenomen, maak je daar dan een aparte lijst voor msh?

uitsmijter 08-10-12 11:44

Je kan toch gewoon eenmalig een nieuwe activiteit maken in je agenda? '''......jarig'' deze laat je ieder jaar herhalen,en stop herhalen nooit,melding op de dag zelf,en klaar ben je.

whaan 08-10-12 11:46

Contacten
 
Wat ik met de verjaardagen heb uitgelegd, geld dus ook voor tel.nummers en emailadressen. Als voorbeeld:mijn broer heeft als gezin thuis een vast nummer.
Maar hij en ook zijn vrouw hebben een mobielnummer. Zet je dan ook haar mobielnummer in zijn contact? Nee want als zij mij dan belt krijg ik zijn naam met zijn foto. Als dit in haar eigen contact staat heb je dit probleem niet. Dan krijg ik haar naam en foto te zien. Dit verhaal geld ook voor emailadressen.
En in het mailprogramma heb ik groepen aangemaakt van bv familie,vrienden,collega's etc. Wil je een email sturen hoef je niet alle contacten te selecteren,maar je selecteerd een groep.

MathieuL 08-10-12 17:37

Onder één contact kun je heel veel telefoonnummers kwijt.
Dus: gezin X met een gezamenlijk vast telefoonnummer en vervolgens de mobiele nummers van de man, de vrouw, de zoon, enzovoorts.

Ik snap wel dat als je per persoon één contact maakt het "verjaardagsprobleem" oplost, maar handig vind ik dat niet.

Heeft iemand ervaring met een verjaardagsagenda-App? Daar zijn er verschillende van.

MCNO 08-10-12 20:00

Zoals Uitsmijter aangeeft doe ik het ook:

Citaat:

Je kan toch gewoon eenmalig een nieuwe activiteit maken in je agenda? '''......jarig'' deze laat je ieder jaar herhalen,en stop herhalen nooit,melding op de dag zelf,en klaar ben je.
Of je maakt in de standaard kalender ap gebruik van de optie verjaardagen.

Simpeler kan het echt niet, verjaardag jaarlijks herhalen en klaar is Klara.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:14.