//

Meerdere verjaardagen bij 1 contactpersoon.

Meerdere verjaardagen bij 1 contactpersoon. discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Vreemd dat nog niemand dit nog gevraagd heeft (want dit probleem moet iedereen toch wel hebben), maar hoe krijg je meerdere verjaardagen bij één contact ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-10-12, 19:52
MathieuL MathieuL is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 47
Standaard Meerdere verjaardagen bij 1 contactpersoon.

Vreemd dat nog niemand dit nog gevraagd heeft (want dit probleem moet iedereen toch wel hebben), maar hoe krijg je meerdere verjaardagen bij één contact gevoegd?
Net als iedereen heb ik ook sommige contacten die één gezin zijn. Hoe werkt dat dan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-10-12, 20:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat Apple in de veronderstelling is dat een contact, een persoon dus, maar één keer geboren werd op één bepaalde datum.
  #3  
Oud 07-10-12, 09:42
MathieuL MathieuL is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 47
Standaard

Dat is dan een beetje een vreemde gedachtengang van Apple.
Heeft iemand dan een goed alternatief? Een goede verjaardagskalender o.i.d.?
  #4  
Oud 07-10-12, 10:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL Bekijk bericht
Dat is dan een beetje een vreemde gedachtengang van Apple.
Tja, bij Apple geloven ze blijkbaar niet in reïncarnatie en daarom hebben ze maar één verjaardag per "contactpersoon" voorzien.

Succes verder
  #5  
Oud 07-10-12, 10:20
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MathieuL Bekijk bericht
Vreemd dat nog niemand dit nog gevraagd heeft (want dit probleem moet iedereen toch wel hebben), maar hoe krijg je meerdere verjaardagen bij één contact gevoegd?
Net als iedereen heb ik ook sommige contacten die één gezin zijn. Hoe werkt dat dan?
Misschien zijn al die anderen toch niet zo heel vreemd en ligt het toch aan jou?
  #6  
Oud 07-10-12, 10:20
MathieuL MathieuL is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 47
Standaard

Dus niemand heeft een gezin dat uit meerdere personen bestaat in z'n contacten staan?
  #7  
Oud 07-10-12, 10:21
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik heb mijn vader en mijn moeder als losse contacten staan bijvoorbeeld ja. Ik heb inderdaad geen gezin als contactpersoon.
  #8  
Oud 08-10-12, 10:36
whaan whaan is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Maassluis
Berichten: 55
Standaard

ik doe het als volgt, ik maak bv. voor mijn broer een contact aan met uiteraard zijn verjaardag en waar hij woont etc. Voor zijn vrouw maak ik ook een contact aan met foto, en alleen haar verjaardag.Idem voor kinderen etc. Dit doe ik dus bij alle personen in mijn contacten.Als ze jarig zijn komt die naam ook op die dag in de agenda te staan (eventueel met geluidje) Als er bij 1 contact meerdere verjaardagen staan,welke datum moet hij dan kiezen om op de juiste dag in de agenda te zetten?
Als je voor alle personen een apart contact aanmaakt met foto en verjaardag is je contacten helemaal compleet.
  #9  
Oud 08-10-12, 10:41
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

Ik zou het ook wel handig vinden als ik bij 1 contactpersoon (gezin) meerdere verjaardagen zou kunnen aanmaken... Als ik van alle families aparte contactpersonen moet maken pffff..... Maar zal ook wel aan mij liggen dan

edit: want hoe doe je dat dan bij bijv. een mailing? Je broer noem je in je lijst dan niet fam. .... maar je gaat ook niet al zijn gezinsleden afzonderlijk een kaart sturen...
  #10  
Oud 08-10-12, 10:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door macleentje Bekijk bericht
Ik zou het ook wel handig vinden als ik bij 1 contactpersoon (gezin) meerdere verjaardagen zou kunnen aanmaken...
Hoeveel verjaardagen zou Apple dan moeten voorzien per "contactpersoon"?

Stel je kent een godvrezend gezin met zeventien (17) kinderen. Dat zouden negentien (19), de ouders inbegrepen, verjaardagen moeten zijn

PS:
Een "persoon" en een "gezin" zijn verschillende dingen (denk ik).
  #11  
Oud 08-10-12, 11:14
macleentje macleentje is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Westland
Berichten: 283
Standaard

hmmm ja, dat begrijp ik allemaal wel maar ik blijf het lastig vinden hoe het zo in te richten dat je dus wel een reminder hebt voor de gezinsleden (waar je soms minder/niets mee hebt persoonlijk maar niet wil vergeten omdat dat wel zo aardig/netjes is naar jouw contactpersoon) maar dat ze in een mailing niet apart worden opgenomen, maak je daar dan een aparte lijst voor msh?
  #12  
Oud 08-10-12, 11:44
uitsmijter uitsmijter is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Locatie: In een huis
Berichten: 242
Standaard

Je kan toch gewoon eenmalig een nieuwe activiteit maken in je agenda? '''......jarig'' deze laat je ieder jaar herhalen,en stop herhalen nooit,melding op de dag zelf,en klaar ben je.
  #13  
Oud 08-10-12, 11:46
whaan whaan is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Maassluis
Berichten: 55
Standaard Contacten

Wat ik met de verjaardagen heb uitgelegd, geld dus ook voor tel.nummers en emailadressen. Als voorbeeld:mijn broer heeft als gezin thuis een vast nummer.
Maar hij en ook zijn vrouw hebben een mobielnummer. Zet je dan ook haar mobielnummer in zijn contact? Nee want als zij mij dan belt krijg ik zijn naam met zijn foto. Als dit in haar eigen contact staat heb je dit probleem niet. Dan krijg ik haar naam en foto te zien. Dit verhaal geld ook voor emailadressen.
En in het mailprogramma heb ik groepen aangemaakt van bv familie,vrienden,collega's etc. Wil je een email sturen hoef je niet alle contacten te selecteren,maar je selecteerd een groep.
  #14  
Oud 08-10-12, 17:37
MathieuL MathieuL is offline
• iOS 7.0
• 7.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 47
Standaard

Onder één contact kun je heel veel telefoonnummers kwijt.
Dus: gezin X met een gezamenlijk vast telefoonnummer en vervolgens de mobiele nummers van de man, de vrouw, de zoon, enzovoorts.

Ik snap wel dat als je per persoon één contact maakt het "verjaardagsprobleem" oplost, maar handig vind ik dat niet.

Heeft iemand ervaring met een verjaardagsagenda-App? Daar zijn er verschillende van.

Laatst gewijzigd door MathieuL; 09-10-12 om 08:56.
  #15  
Oud 08-10-12, 20:00
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Zoals Uitsmijter aangeeft doe ik het ook:

Citaat:
Je kan toch gewoon eenmalig een nieuwe activiteit maken in je agenda? '''......jarig'' deze laat je ieder jaar herhalen,en stop herhalen nooit,melding op de dag zelf,en klaar ben je.
Of je maakt in de standaard kalender ap gebruik van de optie verjaardagen.

Simpeler kan het echt niet, verjaardag jaarlijks herhalen en klaar is Klara.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Geen sms geluid bij 1 contactpersoon belgiumiphone iPhone algemeen 5 24-06-12 13:36
Contactpersoon synchronisatie Braaf iCloud 0 12-03-12 18:36
Smsjes weg door nieuw nummer bij contactpersoon TimoV iPhone algemeen 0 04-12-11 00:32
Geen meldingen bij Verjaardagen!? ikhouvanmijniphone iPhone algemeen 4 21-04-08 19:33
Herkenning contactpersoon DaphneS Archief 2 21-04-08 14:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.