iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/130252-nieuwste-whatsapp-werkt-niet-op-iphone-3g.html)

lientje32 03-01-13 19:21

even een vraagje: heb via de computer geprobeerd om een versie 2.84 te downloaden, hij download wel, maar krijg bij synchronisatie een melding dat what'sapp niet gedownload wordt vanwege fout. Iemand hier een oplossing voor?

Sambo 03-01-13 19:43

@Lientje32 Ik heb ook vaak geprobeerdt apps illegaal te downloaden maar ik krijg die melding ook. Waarschijnlijk zit er een blokkade op in itunes denk ik.

lientje32 03-01-13 19:46

ben er ook bang voor. Heb jij enig idee waar ik een goeie legale versie kan vinden?

bbgt 03-01-13 19:48

Ik snap het volgende niet:
in iTunes zie ik dat de 2.8.7 versie op de iPhone 3G is gedownload op 7 dec 2012. Toen geen enkel bericht dat er iets niet klopte. Ook bij de 2.8.6 versie van 16 nov 2012 geen melding van dat het niet ging werken met iOS 4.2.1
En dat nu plotseling op 3 jan 2013 stoppen? Heeft Apple zitten pitten? Is er tussen 7 dec en 3 jan ruzie geweest tussen WA en Apple?
Wij als iPhone 3G bezitters zijn de gedupeerden omdat een aangekochte app niet meer werkt.
Ik denk dat we met zijn allen als gedupeerden eens goed via Twitter (machtiger wapen dan dit forum) richting @WhatsApp moeten gaan blazen. Youp ook inschakelen?

CorianneS 03-01-13 20:07

Hoi, volgens mij hebben heel veel mensen hier last van. Ik heb een mailtje gestuurd naar Whats app. Misschien helpt het als heel veel mensen mailtjes gaan sturen...
WhatsApp :: Contact

lientje32 03-01-13 20:10

heb ook gemaild.. Baat het niet schaadt het ook niet..

konyo42 03-01-13 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 865587)
Ik snap het volgende niet:
in iTunes zie ik dat de 2.8.7 versie op de iPhone 3G is gedownload op 7 dec 2012. Toen geen enkel bericht dat er iets niet klopte. Ook bij de 2.8.6 versie van 16 nov 2012 geen melding van dat het niet ging werken met iOS 4.2.1
En dat nu plotseling op 3 jan 2013 stoppen? Heeft Apple zitten pitten? Is er tussen 7 dec en 3 jan ruzie geweest tussen WA en Apple?
Wij als iPhone 3G bezitters zijn de gedupeerden omdat een aangekochte app niet meer werkt.
Ik denk dat we met zijn allen als gedupeerden eens goed via Twitter (machtiger wapen dan dit forum) richting @WhatsApp moten gaan blazen. Youp ook inschakelen?

Voor zover ik het heb meegekregen tot nu toe is het volgende gebeurt;
Allereerst bepaalde Apple dat de Dev's geen ondersteuning aan alle IOS versies meer mochten geven (dit had simpel opgelost kunnen worden met een nieuwe stand-alone versie voor nieuwe generatie smartphones)
Vervolgens is whatsapp dus toch vrolijk blijven updaten en hebben ze allerlei nieuwe functies geimplementeerd die alleen werken op IOS 4.3.
Hierna hebben ze blijkbaar geconcludeerd dat het beter zou werken als iedereen update naar de huidige versie, en hebben ze alle oude versies van whatsapp een nieuw verificatie verzoek gestuurd.
En nu komt het: zoals je ook al voorstelt is iedeen via twitter en whatsapp support hierover gaan klagen de laatste paar dagen en hebben ze het snel teruggedraait voor de meest recente versie van whatsapp voor 3G gebruikers (2.8.4)
Het probleem nu is echter dat veel mensen hun 3G bijna nooit updaten, en er dus veel verschillende versies in omloop zijn.

En alsof dit alles nog niet verwarrend genoeg is voor iedereen laat whatsapp ook niks van zich horen sinds de problemen zijn begonnen en krijgt iedereen hetzelfde standaart mailtje van support.

Kwakkeboes 03-01-13 20:31

Ik had vorige week hetzelfde probleem, niet kunnen oplossen.
Gisteren mijn vrouw ook.
Heb alles uit de kast gehaald maar helaas, ik heb de code nog en frimware 4.2.1 en de versie 2.8.4.

bbgt 03-01-13 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door konyo42 (Bericht 865598)
Voor zover ik het heb meegekregen tot nu toe is het volgende gebeurt;
Allereerst bepaalde Apple dat de Dev's geen ondersteuning aan alle IOS versies meer mochten geven (dit had simpel opgelost kunnen worden met een nieuwe stand-alone versie voor nieuwe generatie smartphones)
Vervolgens is whatsapp dus toch vrolijk blijven updaten en hebben ze allerlei nieuwe functies geimplementeerd die alleen werken op IOS 4.3.
Hierna hebben ze blijkbaar geconcludeerd dat het beter zou werken als iedereen update naar de huidige versie, en hebben ze alle oude versies van whatsapp een nieuw verificatie verzoek gestuurd.
En nu komt het: zoals je ook al voorstelt is iedeen via twitter en whatsapp support hierover gaan klagen de laatste paar dagen en hebben ze het snel teruggedraait voor de meest recente versie van whatsapp voor 3G gebruikers (2.8.4)
Het probleem nu is echter dat veel mensen hun 3G bijna nooit updaten, en er dus veel verschillende versies in omloop zijn.

En alsof dit alles nog niet verwarrend genoeg is voor iedereen laat whatsapp ook niks van zich horen sinds de problemen zijn begonnen en krijgt iedereen hetzelfde standaard mailtje van support.

Dankje zeer voor jouw deskundige toelichting.
Conclusie: zoveel mogelijk emails en Tweets naar WhatsApp!!!

pavanmerel 03-01-13 21:17

Die van mijn dochter doet het ook nog steeds niet. Ik weet niet welke versie van Whatsapp ze er precies op heeft staan (ik kan Whatsapp niet meer in), dus weet ik niet of ze nog een andere versie dan 2.8.4 er op heeft staan. Volgens haar checkt ze regelmatig op updates dus zou de nieuwste versie erop moeten staan.

Toch blijft het rotding steeds zeggen dat ze moet verifieren, en als je het nummer verstuurd blijft de melding "Sorry, er is een verouderde...etc" komen. Ook als je vervolgens op de knop "Bel mij" drukt. Telefoon al een paar keer aan en uit gezet, maar dat helpt ook niet.

Al met al erg vervelend, en mijn dochter baalt er enorm van, want 80% van wat ze met de telefoon doet is Whatsappen.

Sambo 03-01-13 21:18

@lintje32 ik had toen ik erachter kwam dat me whatsapp het niet deet. Had ik hem nog maar niet verwijdert. Ik heb als het goed is versie 4.2. Die doet het en een legale versie krijgen kan niet meer alleen de 4.3 alleen die kan niet op iphone3g. Welke versie heb je in itunes nog staan? En anders naar mapje itunes gaan>media>applicaties> en dan efe zoeken naar whapp. Eenmaal gevonden dan kan je die terug zetten in itunes.

lientje32 03-01-13 21:23

waar kan ik dat mapje vinden?

haneli 03-01-13 21:24

Whatapp installatie met IFunBox
 
Ik heb mijn oude Whatapp weer kunnen installeren op m'n Iphone 3G dmv van het downloaden van het alternatief voor Itunes nl. IFunBox. Het was een fluitje van een cent. Ik had nog de oude Whatapp versie 2.8.4 ergens in een mapje staan. Installeren met IFunbox werkte simpel: zeg in welke map de Whatapp staat en hij installerde hem probleemloos op de Iphone. Dit in tegenstelling tot Itunes die maar bleef weigeren en de Istore die me opnieuw wou laten betalen voor Whatsapp. Het gaat me natuurlijk niet om die 89 cent maar gewoon het principe....

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.

PatronusCharm 03-01-13 21:47

Met z'n allen naar Whatsapp stappen heeft ook geen zin, zij kunnen er waarschijnlijk niets aan doen. Apple blokkeert het ontwikkelen van apps voor de iPhone 3G gewoon helemaal.
Ditzelfde probleem heb ik met zo ongeveer alle apps, van simpele spelletjes tot, jawel, Whatsapp.
Die ratten van Apple willen gewoon dat we massaal de iPhone 5 gaan kopen. Yay.

Sambo 03-01-13 21:57

@lientje32 bij me staat die bij muziek

Sirhc 03-01-13 22:16

@lientje32 staat in deze map C:\Je gebruikersnaam\Music\iTunes\iTunes Media\Mobile Applications

iheijnekamp 03-01-13 22:20

Ik probeerde vanavond toch nog een keer het telefoonnr in te voeren in whatsapp in de iPhone 3 van mijn dochter en ineens doet ie het weer!! Kennelijk is het probleem door whatsapp opgelost? Ik hoef ook niet opnieuw een code in te voeren....

MacPassenger 03-01-13 22:39

Krijg het hier ook niet voor elkaar, de App was op eens niet meer bruikbaar, ik moest opnieuw de telefoonnummer invoeren, bij de code gaat het mis, Sorry, deze versie is verouderd. Download de nieuwste versie uit de App Store.
Updaten wil dus niet, iemand?

Het gaat hier om de 2G met 3.1.3

Muske4 03-01-13 23:34

Ik heb zojuist om 23:24 whats app opgestart.

Daar staat elke keer dat ik mijn code in moest voeren ben ik terug gegaan.
Als nog mijn telefoonnummer ingevoerd en hij werkte!

Ik denk of ga er van uit dat whats app het probleem heeft opgelost. Ik heb de laatste dagen ook echt alles geprobeerd om whats app aan de gang te krijgen maar het mocht niet lukken.

Dus voor degene die zoveel hebben geprobeerd start whats app op. Ga terug als je op scherm van ''code invoeren'' zit. En vul je telefoon nummer opnieuw in. Bij mij is het gelukt ik hoop dat het ook bij jullie lukt.

Ik kan niks garanderen.

@ iheijnekamp bedankt voor het posten:-)

bbgt 03-01-13 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muske4 (Bericht 865663)
Ik heb zojuist om 23:24 whats app opgestart.

Daar staat elke keer dat ik mijn code in moest voeren ben ik terug gegaan.
Als nog mijn telefoonnummer ingevoerd en hij werkte!

Ik denk of ga er van uit dat whats app het probleem heeft opgelost. Ik heb de laatste dagen ook echt alles geprobeerd om whats app aan de gang te krijgen maar het mocht niet lukken.

Dus voor degene die zoveel hebben geprobeerd start whats app op. Ga terug als je op scherm van ''code invoeren'' zit. En vul je telefoon nummer opnieuw in. Bij mij is het gelukt ik hoop dat het ook bij jullie lukt.

Ik kan niks garanderen.

@ iheijnekamp bedankt voor het posten:-)

Heb ik vanavond WhatsApp verwijderd... Staat nog wel in iTunes (hopelijk). Morgen kijken of ik 'm er vanaf iTunes weer op de iPhone3G kan krijgen want vanaf de App Store lukt het niet: dit programma vereist iOS 4.3
Erg #fail.
PS IK heb ook vanavond nog getweet naar @WhatsApp RT!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2013 om 23:55 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muske4 (Bericht 865663)
Ik heb zojuist om 23:24 whats app opgestart.

Daar staat elke keer dat ik mijn code in moest voeren ben ik terug gegaan.
Als nog mijn telefoonnummer ingevoerd en hij werkte!

Ik denk of ga er van uit dat whats app het probleem heeft opgelost. Ik heb de laatste dagen ook echt alles geprobeerd om whats app aan de gang te krijgen maar het mocht niet lukken.

Dus voor degene die zoveel hebben geprobeerd start whats app op. Ga terug als je op scherm van ''code invoeren'' zit. En vul je telefoon nummer opnieuw in. Bij mij is het gelukt ik hoop dat het ook bij jullie lukt.

Ik kan niks garanderen.

@ iheijnekamp bedankt voor het posten:-)

Heb ik vanavond WhatsApp verwijderd... Staat nog wel in iTunes (hopelijk). Morgen kijken of ik 'm er vanaf iTunes weer op de iPhone3G kan krijgen want vanaf de App Store lukt het niet: dit programma vereist iOS 4.3
Erg #fail.
PS IK heb ook vanavond nog getweet naar @WhatsApp RT!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2013 om 23:55 ----------

We want WhatsApp on iPhone 2G and 3G back

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2013 om 23:57 ----------

We want WhatsApp on iPhone 2G and 3G back

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 januari 2013 om 23:58 ----------

WhatsApp developers blocked access with the last available version for iOS3 and iOS4.

We know that XCode 4.5 drop support for ARMv6 and we can't get upgrade, but the server-side block of WhatsApp is pointless.

You need iPhone 3Gs+ to use their service. Please help us to ask them to enable WhatsApp on old iPhone again!

Send Mail to this address: support@whatsapp.com >>Pre-Built Mail

Object: WhatsApp v2.8.4 support

Message: Please don't block WhatsApp v2.8.4 for iOS server-side otherwise lots of old iPhone users will not be able to use WhatsApp anymore. Please don't answer that it is a policy of AppStore: YOU blocked the access server-side. We don't want to upgrade the application but we want to continue to use the last version available for our device since we paid for it. Thanks you

Post this on Facebook fanpage too: WhatsApp Official and Join WhatsApp Facebook

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 00:12 ----------

Ik krijg zojuist volgende verrassende email v WhatsApp:
Hi,

If you are using an iPhone 3G and have WhatsApp Messenger version 2.8.4, you can continue using WhatsApp. You will need to re-verify the same phone number that you were previously using.

If you have an iPhone 3GS or later, you will need to update to WhatsApp Messenger version 2.8.7 from the App Store on your iPhone.

If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We would be happy to help!

This email is a service from WhatsApp Support. Delivered by Zendesk.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 00:14 ----------

Ik heb dus nu het probleem dat ik WA (versie 2.8.7....)v d iPhone3G heb verwijderd. Maar dit WA mailtje geeft hoop. Toch?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 00:15 ----------

Ik heb dus nu het probleem dat ik WA (versie 2.8.7....)v d iPhone3G heb verwijderd. Maar dit WA mailtje geeft hoop. Toch?

Larsky 04-01-13 07:44

Indien het je gelukt is om WA terug te zetten. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Klinkt idd hoopvol dat berichtje dat je gekregen hebt, maar ik heb WA dus ook net gisterenavond erafgegooid, maar krijg het er niet weer op. Ben ik ook niet heel erg goed met computers,dus zou daaraan kunnen liggen.
Al geprobeerd om de reservecopie terug te zetten op mijn foon,maar nog geen WA

gebo51 04-01-13 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larsky (Bericht 865696)
Indien het je gelukt is om WA terug te zetten. Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Klinkt idd hoopvol dat berichtje dat je gekregen hebt, maar ik heb WA dus ook net gisterenavond erafgegooid, maar krijg het er niet weer op. Ben ik ook niet heel erg goed met computers,dus zou daaraan kunnen liggen.
Al geprobeerd om de reservecopie terug te zetten op mijn foon,maar nog geen WA

Ik zou me er niet meer druk over maken, want ik heb inmiddels alles wat in dit topic is besproken geprobeerd, maar niets is gelukt. Ook Whatapp rechtstreeks gemaild, de app eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd; een verificatiecode opgehaald met mijn eigen 06 nummer via een legale Whatsapp en die er bij mij opgegegooid etc. Maar niets werkt.
Wel mailtjes terug ontvangen van Whatsapp maar steeds dezelfde standaard mail dat men geen ondersteuning meer biedt.
Dus echt, het lukt niet meer:(

Larsky 04-01-13 08:00

Helaas iphone 3 met versie 4.2.1 en WA versie 2.8.4 en nog steeds blijf ik enkel de melding krijgen: Sorry,deze versie van enz.

Iemand nog een idee

bbgt 04-01-13 09:09

En ik zit dus nu met het probleem dat ik volgens iTunes WhatsApp 2.8.7 heb, die ik van de iPhone3G heb afgegooid. Probeer ik de WhatsApp in iTunes naar de iPhone te verslepen dan krijg ik op een gegeven moment de melding dat hij niet ge(her)installeerd kan worden omdat daar iOS V 4.3 voor nodig is...
Een ding zeker: wereldwijde protesten tegen deze handelswijze van WhatsApp voor een betaalde versie en laat ook zien hoe veel iPhones3G er wereldwijd nog in gebruik zijn.
Ik wacht op de oplossing van mijn probleem

schmrtzzz 04-01-13 09:43

Hij doet het weer
 
Bij mij werkt hij ook weer: 3G, firmware 4.2.1, WA 2.8.4. Eerst 2.8.3 weer proberen te installeren, werkte niet. Dus 2.8.4 weer naar iTunes gesleept, iPhone gesynct, en opeens doet hij het weer meteen na het invoeren van het 06-nummer. Rare is wel dat de blog van Whatsapp er niets over meldt, daar staat als laatste update nog steeds dat jankbericht van die oprichter. Maar ja, ze slapen nog in de VS. Nu maar duimen dat hij het blijft doen.

bbgt 04-01-13 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz (Bericht 865714)
Bij mij werkt hij ook weer: 3G, firmware 4.2.1, WA 2.8.4. Eerst 2.8.3 weer proberen te installeren, werkte niet. Dus 2.8.4 weer naar iTunes gesleept, iPhone gesynct, en opeens doet hij het weer meteen na het invoeren van het 06-nummer. Rare is wel dat de blog van Whatsapp er niets over meldt, daar staat als laatste update nog steeds dat jankbericht van die oprichter. Maar ja, ze slapen nog in de VS. Nu maar duimen dat hij het blijft doen.

Inderdaad heel sentimenteel v die oprichter maar nu ff oplichter.
Mogelijk staat in onze iTunes WA v 2.8.7 omdat ik mijn iPhone4 ook erop gebruik naast de iPhone3G v mijn vrouw.. Hoe kom ik aan v 2.8.4 om die terug op haar 3G te installeren?

pedro270 04-01-13 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 865734)
Inderdaad heel sentimenteel v die oprichter maar nu ff oplichter.
Mogelijk staat in onze iTunes WA v 2.8.7 omdat ik mijn iPhone4 ook erop gebruik naast de iPhone3G v mijn vrouw.. Hoe kom ik aan v 2.8.4 om die terug op haar 3G te installeren?

Als je al eens V 2.8.4 hebt gebruikt in iTunes, en die vervangen is door V 2.8.7, dan staat V 2.8.4 in je Prullenbak op het Bureaublad van Windows

schmrtzzz 04-01-13 10:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bbgt (Bericht 865734)
Inderdaad heel sentimenteel v die oprichter maar nu ff oplichter.
Mogelijk staat in onze iTunes WA v 2.8.7 omdat ik mijn iPhone4 ook erop gebruik naast de iPhone3G v mijn vrouw.. Hoe kom ik aan v 2.8.4 om die terug op haar 3G te installeren?

Tja, ik doe voor de zekerheid elk device op een andere Mac. Maar ik zou denken: als je de 3G op de computer aansluit zou 2.8.4 toch weer te zien moeten zijn.

bbgt 04-01-13 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door schmrtzzz (Bericht 865736)
Tja, ik doe voor de zekerheid elk device op een andere Mac. Maar ik zou denken: als je de 3G op de computer aansluit zou 2.8.4 toch weer te zien moeten zijn.

Nee als ik de iPhone3G op de laptop aansluit om met iTunes te verbinden zie ik dat WhatsApp er wel staat om te installeren. Helaas met v 2.8.7. Want als ik die dan naar springbord versleep melding "needs iOS 4.3".
Zit echt klem en alleen de devel. v WhatsApp kunnen die klem verwijderen!

pedro270 04-01-13 11:55

Ik heb inmiddels die Firmware changer op iOS 4.2.1 geprobeerd , ik voer ios 4.3.3 in , en als ik dan op save druk, zegt ie dat het is opgeslagen, en als ik weer terug in de app firmware changer kom, staat ie weer op 4.2.1!??

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 13:07 ----------

Mijn Whatsapp wil echt niet werken..
Heeft iemand het al voorelkaar gekregen??
En HOE..

Eyefoo 04-01-13 13:55

Het is mij gelukt. Op deze manier (weet niet of alle stappen noodzakelijk waren).
Whatsapp zat vast op de nummerverificatie, en update kon niet.

De iPhone heeft een Jailbreak en de geinstalleerde WA versie was 2.8.2.

Eerst heb ik de firmware zogenaamd aangepast in:

/System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist van 4.2.1 naar 4.3.1

Daarna reboot.

Toen de oorspronkelijke WA verplaatst uit de Applications dir. En daarna een 2.8.4 versie van WA geinstalleerd. Een respring gedaan.

WA gestart, nummer ingevoerd, en alles was ok.

pedro270 04-01-13 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eyefoo (Bericht 865805)
Het is mij gelukt. Op deze manier (weet niet of alle stappen noodzakelijk waren).
Whatsapp zat vast op de nummerverificatie, en update kon niet.

De iPhone heeft een Jailbreak en de geinstalleerde WA versie was 2.8.2.

Eerst heb ik de firmware zogenaamd aangepast in:

/System/Library/CoreServices/SystemVersion.plist van 4.2.1 naar 4.3.1

Daarna reboot.

Toen de oorspronkelijke WA verplaatst uit de Applications dir. En daarna een 2.8.4 versie van WA geinstalleerd. Een respring gedaan.

WA gestart, nummer ingevoerd, en alles was ok.

Ik zou het eens proberen, Bedankt!! :D

bbgt 04-01-13 14:07

Hier is een link met ook veel discussie (ook onnodige) over het onderwerp:
https://discussions.apple.com/thread...t=255&tstart=0

XIII 04-01-13 14:40

Modbreak:
Uit onze forumregels:

Verwijzingen naar warez, serienummers of andere methoden om beperkingen op software waarvoor betaald moet worden zijn niet toegestaan en zullen onmiddellijk worden verwijderd en bestraft.

Dit betekent ook dat je hier niet mag vragen naar een download van een oude versie van WhatsApp.

(Apps uit de AppStore zijn beveiligd met DRM en gekoppeld aan jouw iTunes account; alleen het bestand dat jij zelf ooit in de AppStore hebt gekocht kun je installeren)


bbgt 04-01-13 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 865820)

Modbreak:
Uit onze forumregels:

Verwijzingen naar warez, serienummers of andere methoden om beperkingen op software waarvoor betaald moet worden zijn niet toegestaan en zullen onmiddellijk worden verwijderd en bestraft.

Dit betekent ook dat je hier niet mag vragen naar een download van een oude versie van WhatsApp.

(Apps uit de AppStore zijn beveiligd met DRM en gekoppeld aan jouw iTunes account; alleen het bestand dat jij zelf ooit in de AppStore hebt gekocht kun je installeren)


Prachtig allemaal maar wij hebben (ik wel tenminste) legaal betaald via iTunes/App Store voor WhatsApp. Alles wat ik nu wil is WhatsApp 2.6.4 terug op mijn vrouw haar iPhone 3G. Mijn specifieke software situatie heb ik eerder exact op een rijtje gezet. Hoop dat onze moderator ons/mij hierin kan helpen!
PS Ik leef al 4 jaar in de veronderstelling dat je software op je iPhone alleen en uitsluitend via de legale (iTunes) weg op je iPhone kunt plaatsen maar het feit dat de moderator zo het waarschuwende vingertje opsteekt zou erop kunnen duiden dat het anders ligt?
Ik heb nog nooit een iPhone gejeelbreekt, ik weet zelfs niet eens hoe het moet en ga er met een wijde boog omheen.

pedro270 04-01-13 15:28

Ik ook, ik heb ook legaal betaald...

bluppy 04-01-13 15:31

whatsapp doet het weer heb alles laten staan zo als het was waarschijnlijk hebben ze de oude firmware weer in gebruik genomen op mijn iphone 3gs 2e toestel

Guest-20180925190238 04-01-13 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pedro270 (Bericht 865832)
Ik ook, ik heb ook legaal betaald...

Is het dan niet de taak van Whatsapp om er voor te zorgen dat versie 2.8.4, die wel werkt op een iPhone 3G, terug beschikbaar wordt gesteld? Als Whatsapp Lite of zoiets?

Er zijn toch meer ontwikkelaars die een Lite versie aanbieden van een app met minder functionaliteit. Misschien moet je daar eens een e-mail over schrijven naar Whatsapp.

pedro270 04-01-13 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 865835)
Is het dan niet de taak van Whatsapp om er voor te zorgen dat versie 2.8.4, die wel werkt op een iPhone 3G, terug beschikbaar wordt gesteld? Als Whatsapp Lite of zoiets?

Er zijn toch meer ontwikkelaars die een Lite versie aanbieden van een app met minder functionaliteit. Misschien moet je daar eens een e-mail over schrijven naar Whatsapp.

Reageren ze toch niet op..

iphonefans 04-01-13 15:52

Zit het probleem er dan in dat wanneer je meerdere iPhones in dezelfde iTunes beheert, de iPhone met de hoogste iOS er voor zorgt dat de laatste versie van de app wordt gedownload en daardoor je 3G niet meer gaat werken?!!

Ik heb op mijn iMac gekeken, ik beheer 3g, 4 en iPad3, maar ik zie alleen WA 2.8.7.
Er wordt geen onderscheidt gemaakt tussen de iPhones.

Dus als ik 2.8.4 terug zet (die heb ik nog in mijn prullebak), gaat het op de 3G goed, maar begint de 4 te roepen om een nieuwere versie.

Ik heb gezegd dat het probleem wordt veroorzaakt door WA, blijf met je handen af van spullen die goed werken. WA vraagt om nieuwe inlogcodes, waardoor je in de lock komt van de laatste versie.
Ligt het probleem mogelijk toch bij Apple omdat zij geen onderscheid maken tussen verschillende iPhones.

Wat te doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.