iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Nieuwste WhatsApp werkt niet op iPhone 3G? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/130252-nieuwste-whatsapp-werkt-niet-op-iphone-3g.html)

iCulture 02-01-13 15:45

Moderatie-edit: Losse discussie over protest met deze discussie samengevoegd.

iGeO 02-01-13 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rooisje (Bericht 864957)
1. Na hoeveel jaar vinden 'wij' dat Apple mag stoppen met het ondersteunen van iPhones met de meest u
Ik baal ontzettend dat ik bij niemand mij heb kunnen afmelden, dat ik geen chathistories heb kunnen bewaren en dat ik zelfs nog eens de 10 nieuwe berichten heb kunnen lezen (waarvan ik middels een rood bolletje wel een melding van heb)....

De drie opties die voor mij liggen zijn extremen;
1. Jailbreak (met hopelijk het eindresultaat dat alles werkt)
2. Nieuwe iPhone kopen (met de angst dat ik over 3 jaar weer zo'n debacle heb)
3. Android kopen (met het risico dat er allerlei zaken niet meer gesynchroniseerd worden, aangezien ik als graficus al 20 jaar aan de Apple hard- en software zit)

Ik kan je in ieder geval al mededelen, dat optie 1. niet werkt.
Jailbreaken, geen probleem.
WhatsApp V2.8.6 installeren, no problemo.
Maar dan de activatie van de app, waarbij je je 06nr moet invoeren en de activatie-code toe geSMS'd behoort te krijgen,
krijg je de melding: Dit is een verouderde versie van Whatsapp, download de nieuwste versie via de Appstore....

Helaas....

Jennimal 02-01-13 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 855636)
Verwijder de nieuwe versie van whatsapp uit iTunes, haal de oude versie uit de prullenbak en sleep deze in iTunes. Daarna kun je de oude app weer installeren.

Kan iemand me vertellen waar die prullenbak te vinden is?

weimarderidder 02-01-13 19:32

whatsapp en jailbreak
 
Is er een manier om de 3g een jailbreak te geven waarna je de nieuwste whatsapp installeert?! Dan hebben we geen reden meer tot klagen toch?;):rolleyes:

pascalletje 02-01-13 19:36

Dat ze geen apps meer mogen maken voor een oude firmware is tot daar aantoe, maar ze kunnen toch gewoon de oude apps toegang tot hun server verlenen waardoor de mensen met <2.8.7 nog gewoon kunnen whatsappen. Volgens mij ligt de schuld bij whatsapp...

dutchyme 02-01-13 19:49

Ik weet niet of de whited00r firmware werkt.
Met deze firmware kon je op een eerste generatie iphone ook whatsapp zetten.
Mogelijk hebben zij iets erin gezet dat de firmware checker kan omzeilen?

Whited00r - Official Website

Op die site staat ook veel op de forum....maar volgens mij komt nog niemand eruit.

DennizNL 02-01-13 19:56

whited00r ook geprobeerd, maar dat is een 3.1.3 versie die lijkt op de nieuwste versie. De nieuwste whatsapp is daar dus ook niet te installen.

iGeO 02-01-13 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jennimal (Bericht 865101)
Kan iemand me vertellen waar die prullenbak te vinden is?

Heeft geen zin...
Oudere versie van WhatsApp installeren kan wel, maar activeren is het probleem!!!

pedro270 02-01-13 20:07

Kunnen we dan die code niet omzeilen met een hack ofzoo??
Ik gebruik nu Whited00r 6.0 en daarmee kun je whatsapp 2.8.4 downloaden alleen de activatie.. :(
Dus kunnen we dat niet omzeilen??

dutchyme 02-01-13 20:10

Er was al eens een firmware changer
http://cdn.ithinkdiff.com/wp-content...er-201x300.jpg

weet niet of daar een nieuwe versie van komt en of dat werkt.

pedro270 02-01-13 20:12

Wat doet die firmware changer??

jwtje1 02-01-13 20:46

En als je de firmware "faked" naar 4.3.3? Misschien wil dat helpen of heeft iemand hier al ervaring mee?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 januari 2013 om 20:48 ----------

Ooh verkeerd gelezen maar er moet ergens een path zijn waar de firmware herkenning of iets dergelijks staat toch of niet?

XIII 02-01-13 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jwtje1 (Bericht 865166)
En als je de firmware "faked" naar 4.3.3? Misschien wil dat helpen of heeft iemand hier al ervaring mee?

En wat denk je dat er gebeurt als de App functionaliteit uit het OS aanroept die er niet is?

(als in: wel in iOS 4.3 of hoger, niet in de oudere versies)

Wil je dat dan ook "faken"?

dnth 02-01-13 21:16

Hier nog een teleur gestelde 3G gebruiker.. :( Ik houdt dit topic voorlopig in de gaten, voor het geval iemand het wel lukt. Ben helaas zelf niet handig genoeg om hier omheen te komen (met mij vele anderen denk ik). Ben altijd tevreden geweest over de werking van de telefoon, maar loop inmiddels ook tegen diverse apps die niet meer worden ondersteund... waaronder een veel gebruikte Whatsapp... :(

Jennimal 02-01-13 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iGeO (Bericht 865145)
Heeft geen zin...
Oudere versie van WhatsApp installeren kan wel, maar activeren is het probleem!!!

Okidoki! Thnx! Dan geef ik het op.....:mad: mooi balen!

pedro270 02-01-13 21:31

Ik geef anders niet op!
Ik denk altijd zo: Als je iets wil, altijd voor gaan.

Ik ben nu ff die firmware changer aant proberen.

pavanmerel 02-01-13 21:37

Ik heb toch maar een mail op poten naar Whatsapp gestuurd. Misschien helpt het als ze er maar genoeg krijgen en houden ze toch een lite-versie voor de 3G in leven?

het e-mailadres: support@whatsapp.com

pedro270 02-01-13 21:38

Whatsapp zegt dat het door Apple komt.
Anderen zeggen weer dat het door Whatsapp komt...
Ik denk dus dat mailen geen zin heeft.

arjan95 02-01-13 22:00

Wat ik niet begijp hieruit is (zelf heb ik geen 3g hoor) dat er geen ontwikkelteam is dat iOS 4.3 port van de 3GS naar de 3G, net zoals ze met iDroid voor de 3G deden. Op die manier zijn dit soort problemen nooit aan de orde, want de phone draait dan ook echt het nieuwere os (en niet een gefakete systeeminfo, zoals de firmware changer doet).

gebo51 02-01-13 22:21

Iemand een idee hoe je je nu afmeldt voor je account bij Whatsapp?
Ik heb ook een IPhone 3G en kan m.i.v. vandaag de app niet meer benaderen, dus ook niet de drie ... in de statusbalk waar je je account bij Whatsapp kan opzeggen.
Bekenden met Whatsapp kunnen me nog gewoon berichtjes sturen en ik krijg n.b. ook nog een melding in mijn scherm, maar kan niet in de app komen en dus niet een reply sturen.
Echt een achterlijke manier om zo je betaalde app te sluiten!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:21.