//

verschillende versies iphone in 1 gezin

verschillende versies iphone in 1 gezin discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, in ons gezin zijn inmiddels 3 generaties iphone in omloop. Ik schakel net over naar de 5, mijn vrouw krijgt mijn oude 4 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-12-12, 14:52
hansgelder hansgelder is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 1
Standaard verschillende versies iphone in 1 gezin

Beste mensen, in ons gezin zijn inmiddels 3 generaties iphone in omloop. Ik schakel net over naar de 5, mijn vrouw krijgt mijn oude 4 en mijn dochter wil de 3 gaan gebruiken. Maar vooral die laatste geeft nu problemen, aangezien apps zoals whatsapp alleen de laatste versie in itunes heeft staan, en die werkt niet op de 3!
Is er een lijst welke versies van apps nog op welke versie iphone werken? Bijvoorbeeld: 2.6.10 is de laatste die nog op de iphone 3 werkt
Het wordt wel een heel gedoe zo om de juiste versies op de juiste iphones te houden, maar dat hebben we er wel voor over.
Zo uit mijn hoofd werken ook de laatste versies van Trein, PIN, Echofon enz. niet meer op de iphone 3. Graag input. Ik heb nog wel wat oude versies in mijn prullenmand staan, maar wat hoort waar?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-12-12, 16:13
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Met de 3 bedoel je de 3G neem ik aan (er is ook nog de 3Gs, maar daar kan iOS 6 zelfs nog op geïnstalleerd worden)

De .ipa bestanden van de versie die nog wel zou moeten werken op je 3G (oftewel tot iOS 4.2.1) moet je even apart back-uppen in een aparte map ergens op je computer. Vervolgens kun je die 'oude' ipa slepen naar iTunes. Dan wordt die gekopieerd naar de app bibliotheek van iTunes.

Daarna kun je de 3G synchroniseren met die computer. Vervolgens zorg je dat je die app niet meer updatet.

De andere iPhones zullen echter elke synchronisatie 'hun' nieuwere versie overschrijven in iTunes. Beste is dus om die 3G zijn 'eigen' iTunes te geven, denk ik, en in die iTunes, noch op de 3G zelf de betreffende Apps te updaten...
  #3  
Oud 28-12-12, 16:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Beste is dus om die 3G zijn 'eigen' iTunes te geven, denk ik....
Heel goed idee Dat kan bijvoorbeeld door een special gebruikersaccount voor die 3G aan te maken op de Mac met een "eigen" iTunes.

Als de TS Time Machine backups maakt moeten oudere app versies ook in die TM backups terug te vinden zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: twee verschillende versies itunes voor iphone en ipod irityosef iTunes 4 20-10-08 13:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.