//

Nu/Straks-televisiegids voor de iPhone

Nu/Straks-televisiegids voor de iPhone discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een Nu/Straks-televisiegids gemaakt voor de iPhone. (Het is te zeggen, ik ben er mee bezig. De Nu- en Straks-pagina's werken al, maar de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-05-08, 20:58
pdedecker pdedecker is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard Nu/Straks-televisiegids voor de iPhone

Ik heb een Nu/Straks-televisiegids gemaakt voor de iPhone. (Het is te zeggen, ik ben er mee bezig. De Nu- en Straks-pagina's werken al, maar de televisiegids die de hele avond weergeeft, moet ik nog programmeren.)
http://mobiletv.x10hosting.com/

Zoals je kan zien worden er momenteel enkel Vlaamse zenders weergegeven, maar als er genoeg interesse is maak ik een versie voor Nederland. Sowieso kan ik Nederland 1/2/3 zonder veel aanpassing onmiddellijk beschikbaar maken. NET 5, SBS 6, Veronica en de RTL-zenders zullen wel wat meer werk en research vergen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-05-08, 21:01
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Mooi werk man
ik heb wel ff geduld hoor zodat je SBS6 enzo kan doen
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #3  
Oud 20-05-08, 21:56
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

leuk concept. Bestaat al wel zoiets!
Welliswaar wel in verschillende manieren van weergave.
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #4  
Oud 20-05-08, 22:03
pdedecker pdedecker is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard

Heb net een Google-search gedaan. Voor de geïnteresseerden:
TVGids - Nu & straks

Tja, dan heeft het inderdaad niet veel nut dat ik nog zo'n dingetje voor Nederland ga programmeren dat (momenteel) minder kan.
  #5  
Oud 20-05-08, 22:05
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Dit is ook waar ik op doelde.
Via iHome is zowel een volledige nederlandse als belgische versie van de TVGids beschikbaar.
  #6  
Oud 20-05-08, 22:11
pdedecker pdedecker is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard

TVGids België oogt wat rommelig in mijn ogen (= persoonlijke perceptie). Het maakt geen gebruik van de volledige breedte, de logo's zijn niet actueel of niet bijgewerkt om in de layout te passen, 2BE heet er nog steeds KANAALTWEE ("KanaalTwee"), VIJFtv is 'Vijf tv' gespeld, er staat 'VTM' i.p.v. vtm (stijlfout, sinds de vernieuwing dient het met kleine letters geschreven te worden) en de logo's zakken soms naar beneden zodat ze met de scheidingslijn overlappen. Maar ja, ik ben wel hypergevoelig voor dat soort dingen.

Op functioneel vlak sta je dan weer mijlenver voor op mijn gids (programmabeschrijvingen, ...). Alleen had ik graag wat meer vloeiende AJAX gezien gelijk Gmail op de iPhone ook wel gebruikt.

Laatst gewijzigd door pdedecker; 20-05-08 om 22:13.
  #7  
Oud 20-05-08, 22:18
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Heb je helemaal gelijk in. Ik hoop in de nieuwe versie daar wat aan te kunnen doen. Mocht je jou WebApp nou verder ontwikkeld hebben straks, kunnen we die link van iHome laten linken aan je site (als je dat een leuk idee lijkt).

Ik zal hem zeker in de gaten houden!
  #8  
Oud 25-05-08, 14:47
pdedecker pdedecker is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sossienl Bekijk bericht
kunnen we die link van iHome laten linken aan je site (als je dat een leuk idee lijkt).
Natuurlijk mag je dat doen!
Het kan wel zijn dat ik mobileTV nog overhevel naar een andere website, dat moet ik nog zien.

De televisiegids zit intussen in elkaar, programmabeschrijvingen komen er misschien binnenkort aan.

Laatst gewijzigd door pdedecker; 25-05-08 om 14:50.
  #9  
Oud 17-08-08, 11:05
pdedecker pdedecker is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 5
Standaard

Oké, ik heb intussen nog eens grondig huisgehouden in mijn app.
  • Programmabeschrijvingen zijn toegevoegd
  • Intussen kan je in de Guide ook een aantal andere zenders doorbladeren
  • Ik heb groen licht gekregen van mijn gratis hostingprovider om ook een Nederlandstalige versie te maken naast de Engelstalige. Dat was in conflict met hun Terms of Service, maar als ik beiden beschikbaar stel mag het.

Het spijtige is dat mijn hostingprovider tegenwoordig mijn cronjobs niet altijd uitvoert, en daardoor loopt natuurlijk het hele "Nu en Straks"-systeem in het honderd. Ook ligt de server soms plat, maar tja, het blijft gratis webhosting.

Ik overweeg nog steeds een variant met Nederlandse televisiezenders te maken. Bestaan er goede XML-feeds of stabiele televisiesites die televisieinformatie aanbieden voor Ned 1/2/3, RTL 4/5/7/8, NET 5, SBS 6 en Nickelodeon/Comedy Central? Jeetje, dat wordt een lange "Nu en Straks"-pagina met jullie televisieaanbod.

Laatst gewijzigd door pdedecker; 17-08-08 om 11:11.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:31.