iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   TightVNC dont work (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/13915-tightvnc-dont-work.html)

BonnanX 03-06-08 22:23

TightVNC dont work
 
Ik heb wel het programma TightVNC, gebruik dat voor Touchpad maar dat wil niet werken zoals ik dat wil.

Ik heb dat progamma filmpjes gevolgd via youtube met "How to do" enz.

Ik heb me ip met :5900 er achter
en een wachtwoord heb ik gedaan (en ja die is goed! 5x gecontroleert)

en dan heb ik mac mode en media server allesbei uit. Progamma staat altijd aan het wachtwoord staat juist ingevoerd.

Als ik probeer verbinding te maken dan doet hij daar heel lang over. en uiteindelijk zegt hij dat het niet mogelijk was.

Ben ik soms wat dingen vergeten?

Groeten,

Thomas

AaiFoonDjoeed 03-06-08 22:43

Beste Thomas, en anderen natuurlijk ook:),

Ik heb net wat onderzoek gedaan en volgens mij gebruik je TightVNC beter niet. Ik heb nu RealVNC 4 wat volledig gratis is, veel functies enzo en goede kwaliteit van beeld. Dit is een zeer goed filmpje via YouTube met een "How To", zeker bekijken, is voor het gebruik van RealVNC. TightVNC gebruik ik ook nog maar enkel voor touchpad, is makkelijker in gebruik voor enkel het besturen van de muis, maar in principe hetzelfde, mijn voorkeur gaat naar RealVNC omdat de instellingen geavanceerder zijn, meer mogelijkheden, meer functies die je kan in en uitschakeling die wel eens lastig kunnen doen...

Het enige dat ik nog niet heb gevonden en er ook misschien niet is, pijltjesbesturing namelijk? Dit heb ik wel met PC2ME, maarja dat wordt betalend binnen een paar dagen:(


Aja Thomas, bij mij staat media server uit aangezien het niet de volledige versie is doet het er niet toe en bij mij werkte hij ook niet toen die aanstond... ook altijd slim om open SSH en andere processen/functies eens aan en uit te zetten... ook meerdere programma's van VNC op je pc runnen op het zelfde ogenblik lijkt me geen goed idee als je alles goed wilt laten werken en ook vooral niet teveel rommel op je iPhone installeren...


Mvg,

Koen

AaiFoonDjoeed 03-06-08 22:43

Het filmpje vergeten
 
:) Hier het filmpje... YouTube - how to use Vnc on ipod touch !!complete guide!!

ButcherJF 04-06-08 06:38

Misschien even goed te vermelden dat de free edition van RealVNC niet draait op Vista. Mijn ervaringen hiermee onder XP waren heel positief overigens.

Vwb je instellingen: het enige wat ik bij TightVNC heb hoeven invullen is een wachtwoord. Verder geen instellingen hoeven doen. Op mijn iPhone geef ik bij VNSea (wat ik dus gebruik in combinatie hiermee) alleen het IP/adres van mijn notebook in, zonder die :5900 die jij ingeeft.

BonnanX 04-06-08 20:49

Ik heb VISTA iemand een goede oplossing?

Shorty007 02-07-08 20:02

ja ik zou ook graag een oplossing willen hebben,
gebruik ook vista namelijk

Edit:
ow laat maar, k heb nu UltraVnc, werkt perfect op vista ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.