iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Box,dropbox,mega,boxie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/151281-box-dropbox-mega-boxie.html)

apotheosis 31-01-14 23:14

Box,dropbox,mega,boxie
 
Ik heb de apps box en mega enz...

Maar ik snap iets niet goed.

Uw fotos en filmpjes die zitten toch in de cloud, op hun servers en je hebt bij de ene bv 50GB en bij een andere 5GB enz...

En nu komt het; ik steek foto's van mijn filmrol naar de app box en wat zie ik: ik ben geheugen kwijt op mijn iPhone? Dus opeens minder plaats vrij? Hoe kan dat in godsnaam? :). Je steekt die foto's toch in de cloud? Dat is toch net de bedoeling ervan van zo'n apps?

En de reden waarom ik die vraag stel is het volgende; als alles in de app box of mega zit he, ik wis die app eens op de iPhone, dan zet ik die er terug op die app op mijn iPhone, ik log dus in en alles is er in blijven staan, er sta dan bv 1,6GB in en dan neemt dit dus geen plaats in op mijn iPhone?

Daardoor mijn vraag dus hoe het komt dat als je je app wist en opnieuw inzet geen plaats kwijt bent op je iPhone en als je fotos/filmpjes vanuit je filmrol naar die app upt je wel op je iPhone ruimte kwijt bent?

XIII 31-01-14 23:21

Lokale kopie om snel te benaderen?

apotheosis 31-01-14 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 948119)
Lokale kopie om snel te benaderen?

???

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt? ;)
Er moet een reden voor zijn maar de welke?

yukhalilsel 01-02-14 01:13

Lokale kopie betekent cache. Wanneer je een foto via de cloud hebt benaderd wordt er een kopie op je idevice opgeslagen.. Een beetje app verwijderd die kopie naarmate de cache voller raakt. Dit zie je ook terug bij apps zoals Vine, Facebook en Instagram..

Wat ik persoonlijk van tijd tot tijd doe bij apps die niet automatisch hun cache legen (lokale kopies verwijderen dus), is handmatig de app verwijderen uit mijn telefoon en daarna weer opnieuw installeren. Zo zorg ik ervoor dat ik weer wat meer ruimte op mijn telefoon heb..

Mocht je Box verwijderd hebben en opnieuw geinstalleerd, dan zal hij geen 1,6gb ruimte in beslag nemen in het begin, maar de grootte van de app zelf zoals vermeld in Appstore.
Naarmate je meer bestanden benaderd via box, zal ook weer de cachegrootte toenemen

Mocht je willen weten hoeveel ruimte een app en de bijbehorende cache in gebruik nemen, dan kan je onder instellingen in bij Algemeen > Gebruik op de app klikken en kijken wat daar vermeld wordt.

Een app verwijderen en opnieuw installeren kan oneindig vaak als jij wil.

Wat ik mij persoonlijk wel afvraag is: hoeveel cache een app toestaat voor hij overgaat tot legen van cache. Dat is mij vooralsnog onduidelijk namelijk.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

wollie1979 01-02-14 07:28

Dit doe ik ook regelmatig met de FB app. Die groeit fors in een aantal weken. Eigenlijk moet Apple daar gewoon wat aan doen. Ik dacht dat ze altijd zo'n streng goedkeuringsbeleid hadden?

Guest-20180925190238 01-02-14 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 948126)
Eigenlijk moet Apple daar gewoon wat aan doen. Ik dacht dat ze altijd zo'n streng goedkeuringsbeleid hadden?

Eigenlijk moet Feesboek daar gewoon wat aan doen. :rolleyes: Apps mogen in hun Sandbox doen wat ze willen, daar bemoeit Apple zich niet mee. Goede apps zoals bv. de iCulture app hebben de mogelijkheid om de cache te wissen.

wollie1979 01-02-14 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 948131)
Eigenlijk moet Feesboek daar gewoon wat aan doen. :rolleyes: Apps mogen in hun Sandbox doen wat ze willen, daar bemoeit Apple zich niet mee. Goede apps zoals bv. de iCulture app hebben de mogelijkheid om de cache te wissen.

Okee mee eens :-)

apotheosis 01-02-14 10:43

Mja, als ik altijd die app moet gaan wissen per keer ik een foto insteek? :-/.

En als ik het via pc doe? Mss ik dit zo kan omzeilen?

yukhalilsel 01-02-14 12:51

Apotheosis, dat hoedt niet elke keer, maar daar moet je zelf even achter komen wat voor jou wenselijk is.. Ik verwijder apps wanneer de cache boven 250mb komt, maar ook niet altijd.

Als je via de webinterface van Box bestanden toevoegt dan groeit de cache op de idevice niet per se


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:19.