//

Box,dropbox,mega,boxie

Box,dropbox,mega,boxie discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de apps box en mega enz... Maar ik snap iets niet goed. Uw fotos en filmpjes die zitten toch in de cloud, op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-01-14, 23:14
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard Box,dropbox,mega,boxie

Ik heb de apps box en mega enz...

Maar ik snap iets niet goed.

Uw fotos en filmpjes die zitten toch in de cloud, op hun servers en je hebt bij de ene bv 50GB en bij een andere 5GB enz...

En nu komt het; ik steek foto's van mijn filmrol naar de app box en wat zie ik: ik ben geheugen kwijt op mijn iPhone? Dus opeens minder plaats vrij? Hoe kan dat in godsnaam? . Je steekt die foto's toch in de cloud? Dat is toch net de bedoeling ervan van zo'n apps?

En de reden waarom ik die vraag stel is het volgende; als alles in de app box of mega zit he, ik wis die app eens op de iPhone, dan zet ik die er terug op die app op mijn iPhone, ik log dus in en alles is er in blijven staan, er sta dan bv 1,6GB in en dan neemt dit dus geen plaats in op mijn iPhone?

Daardoor mijn vraag dus hoe het komt dat als je je app wist en opnieuw inzet geen plaats kwijt bent op je iPhone en als je fotos/filmpjes vanuit je filmrol naar die app upt je wel op je iPhone ruimte kwijt bent?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-14, 23:21
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Lokale kopie om snel te benaderen?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 31-01-14, 23:25
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Lokale kopie om snel te benaderen?
???

Ik heb echt geen idee waar je het over hebt?
Er moet een reden voor zijn maar de welke?
  #4  
Oud 01-02-14, 01:13
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Lokale kopie betekent cache. Wanneer je een foto via de cloud hebt benaderd wordt er een kopie op je idevice opgeslagen.. Een beetje app verwijderd die kopie naarmate de cache voller raakt. Dit zie je ook terug bij apps zoals Vine, Facebook en Instagram..

Wat ik persoonlijk van tijd tot tijd doe bij apps die niet automatisch hun cache legen (lokale kopies verwijderen dus), is handmatig de app verwijderen uit mijn telefoon en daarna weer opnieuw installeren. Zo zorg ik ervoor dat ik weer wat meer ruimte op mijn telefoon heb..

Mocht je Box verwijderd hebben en opnieuw geinstalleerd, dan zal hij geen 1,6gb ruimte in beslag nemen in het begin, maar de grootte van de app zelf zoals vermeld in Appstore.
Naarmate je meer bestanden benaderd via box, zal ook weer de cachegrootte toenemen

Mocht je willen weten hoeveel ruimte een app en de bijbehorende cache in gebruik nemen, dan kan je onder instellingen in bij Algemeen > Gebruik op de app klikken en kijken wat daar vermeld wordt.

Een app verwijderen en opnieuw installeren kan oneindig vaak als jij wil.

Wat ik mij persoonlijk wel afvraag is: hoeveel cache een app toestaat voor hij overgaat tot legen van cache. Dat is mij vooralsnog onduidelijk namelijk.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.
  #5  
Oud 01-02-14, 07:28
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Dit doe ik ook regelmatig met de FB app. Die groeit fors in een aantal weken. Eigenlijk moet Apple daar gewoon wat aan doen. Ik dacht dat ze altijd zo'n streng goedkeuringsbeleid hadden?
  #6  
Oud 01-02-14, 08:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 Bekijk bericht
Eigenlijk moet Apple daar gewoon wat aan doen. Ik dacht dat ze altijd zo'n streng goedkeuringsbeleid hadden?
Eigenlijk moet Feesboek daar gewoon wat aan doen. Apps mogen in hun Sandbox doen wat ze willen, daar bemoeit Apple zich niet mee. Goede apps zoals bv. de iCulture app hebben de mogelijkheid om de cache te wissen.
  #7  
Oud 01-02-14, 08:34
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Eigenlijk moet Feesboek daar gewoon wat aan doen. Apps mogen in hun Sandbox doen wat ze willen, daar bemoeit Apple zich niet mee. Goede apps zoals bv. de iCulture app hebben de mogelijkheid om de cache te wissen.
Okee mee eens
  #8  
Oud 01-02-14, 10:43
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mja, als ik altijd die app moet gaan wissen per keer ik een foto insteek? :-/.

En als ik het via pc doe? Mss ik dit zo kan omzeilen?
  #9  
Oud 01-02-14, 12:51
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Apotheosis, dat hoedt niet elke keer, maar daar moet je zelf even achter komen wat voor jou wenselijk is.. Ik verwijder apps wanneer de cache boven 250mb komt, maar ook niet altijd.

Als je via de webinterface van Box bestanden toevoegt dan groeit de cache op de idevice niet per se
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek app die gebruikt maakt van Box.net of Dropbox eugje Muziek, foto & video 0 16-10-11 16:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:38.