iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   iPhone 5S traag na installeren apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/158251-iphone-5s-traag-na-installeren-apps.html)

iPhoneAir 23-09-14 13:36

iPhone 5S traag na installeren apps
 
Goedemiddag,

Gisteravond heb ik mijn, haljaar oude, iPhone 5S een schone installatie gegeven via iTunes 11.4 (iPhone herstellen) met iOS 8.

Nadat hij was ge-her-installeerd en geconfigureerd (geen iCloud of andere reservekopie teruggezet) was mijn telefoon, met de standaardapps, uiteraard zeer snel.

Daarna heb ik één voor een 5 apps, eerst geconfigureerd en daarna, geïnstalleerd vanuit de cloud, te weten: Whatsapp, Facebook, Twitter, Snapchat en OSM.

Hierna is mijn telefoon echt drastisch trager geworden, wat mij echt verbaast. Iemand enig idee hoe dit komt? Want heel veel geheugen nemen deze apps nou ook weer niet in, of zit ik daar mis?.

Ik heb hierna mijn telefoon ook een reboot gegeven, ik dacht misschien dat even veel werkgeheugen innneemt of iets derglijks, maar dit heeft ook geen effect gehad.

Graag jullie meningen of eventuele oplossingen die soelaas kunnen bieden voor een snelle(re) iPhone 5S.

TouchMe 23-09-14 15:43

Hebben al die apps al een iOS 8 update gehad?

Scooter 23-09-14 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAir (Bericht 974024)
Goedemiddag,

Gisteravond heb ik mijn, haljaar oude, iPhone 5S een schone installatie gegeven via iTunes 11.4 (iPhone herstellen) met iOS 8.

Nadat hij was ge-her-installeerd en geconfigureerd (geen iCloud of andere reservekopie teruggezet) was mijn telefoon, met de standaardapps, uiteraard zeer snel.

Daarna heb ik één voor een 5 apps, eerst geconfigureerd en daarna, geïnstalleerd vanuit de cloud, te weten: Whatsapp, Facebook, Twitter, Snapchat en OSM.

Hierna is mijn telefoon echt drastisch trager geworden, wat mij echt verbaast. Iemand enig idee hoe dit komt? Want heel veel geheugen nemen deze apps nou ook weer niet in, of zit ik daar mis?.

Ik heb hierna mijn telefoon ook een reboot gegeven, ik dacht misschien dat even veel werkgeheugen innneemt of iets derglijks, maar dit heeft ook geen effect gehad.

Graag jullie meningen of eventuele oplossingen die soelaas kunnen bieden voor een snelle(re) iPhone 5S.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TouchMe (Bericht 974095)
Hebben al die apps al een iOS 8 update gehad?

Inderdaad zorg ook dat alle Apps geupdate zijn sommige zijn ook nog niet geupdate voor een goede werking met IOS8.. Maar whatsapp facebook en twitter zouden normaal geen probleem mogen zijn die andere apps ken ik niet omdat ik ze zelf niet gebruik

iPhoneAir 23-09-14 20:37

Bedankt voor jullie reacties!
Niet alle apps zijn inderdaad al up-to-date voor iOS 8, maar ik heb het gevoel dat na het installeren van deze apps, alle apps trager opstarten, oftewel dat de telefoon er minder snel doorheen gaat.
Dat is toch raar, aangezien het maar 5 nieuwe apps zijn die er bijgekomen zijn?

iPhoneAir 07-10-14 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAir (Bericht 974212)
Bedankt voor jullie reacties!
Niet alle apps zijn inderdaad al up-to-date voor iOS 8, maar ik heb het gevoel dat na het installeren van deze apps, alle apps trager opstarten, oftewel dat de telefoon er minder snel doorheen gaat.
Dat is toch raar, aangezien het maar 5 nieuwe apps zijn die er bijgekomen zijn?

Ik heb het gevonden!
Behoorlijk dom, maar mijn telefoon zag er gewoon trager uit, doordat ik: 'Verminder beweging' had aanstaan... (Dit zet ik standaard aan om batterij te besparen)
Helemaal niet over nagedacht, tot vandaag...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.