iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Remote: verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16124-remote-verzameltopic.html)

Brian_NL 24-02-09 21:19

Sinds kort werkt bij mij Remote helaas niet meer.
Dat komt denk ik omdat ik een nieuwe internet verbinding heb.
Voorheen deed die het geweldig.
Ik maak gebruik van McAfee Firewall, hoe kan ik een poort (TCP) '3689' open zetten zodat Remote weer gaat werken?

Heb dit gevonden via google;
Firewall-> Uitzonderingen-> Add Port-> 3689 TCP
Firewall-> Uitzonderingen-> Add Port-> 5353 UDP

Voordat ik dat ga doen, iemand ervaring ermee of dit werkt?

i.p.r.h. 24-03-09 22:14

Remote problemen?
 
Hi there, Remote now finally works for me but it took a long time since I also couldn’t get passed the “verifying” code. I tried almost everything, checking iTunes preferences, resetting my router, firewalls, etc. The thing that made it work in the end was in my SYSTEM Preferences > Internet & Network > Sharing. You have to activate “filesharing” there. Try it!

Brian_NL 25-03-09 11:07

Bij mij werkt het allemaal gelukkig weer.
Vind het een top App, vooral als je visite hebt en niet steeds na de pc hoeft te lopen.

roblucas 26-03-09 11:59

Bij mij werkt het alleen op mijn laptop (Windows Vista) die wireless met de router is verbonden (TELE2). Op de overige pc's (Windows XP pro en Windows 7 Beta, beiden met kabel verbonden met ded TELE2 router) kan ik wel de code invoeren maar krijg ik vervolgens op mijn iphone de melding dat de bibliotheek niet kan worden gevonden. Heb al heel veel geprobeerd:

- Firewall uitschakelen
- Poorten openzetten (zowel in windows als op de router)
- AVG uitzetten
- bestanden delen aanzetten in iTunes en in Windows
- Remote deinstalleren en opnieuw installeren
- Router uit en aan zetten

Wie o wie heeft de verlossende oplossing? Alvast dank voor jullie bijdragen.

Jaapiejaap 07-04-09 18:54

Hallo

Ik zit met hetzelfde probleem dat ik wel de code in kan voeren, maar er daarna niks gebeurt.

Het is wel zo dat mijn computer via een draadje op het netwerk zit, en mijn iPhone via de Wi-Fi verbinding heeft. ik weet niet of dat invloed heeft?

groet
Jaap

Edwinner 12-04-09 15:41

Luktmenie!
 
Ik krijg het niet voor elkaar... Ik heb de poort opengezet. Volgens de gegeven tips. Maar ik kan de netwerknaam van Windows niet vinden?

Ik ben een newbie op dit gebie. Ik heb de volgende configuratie:

- PC met Windows Vista die met een kabel verbonden is met het modem van KPN (Speedtouch)
- Apple 3G 16 GB, volledig up to date
- Itunes 8.1.1.10 Kan iemand me helpen?

AxelLeReer 18-04-09 16:48

iPhone Remote op Wi-Fi & Mac desktop via kabel, kan dat?
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 141132)
Remote is een applicatie die gratis te vekrijgen via appstore. Met de applicatie kan je je itunes aansturen vanaf je iphone. Hiervoor moet de iphone en de computer met itunes verbonden zijn aan hetzelfde draadloze netwerk.



Mijn Mac zit via de kabel op mijn router, en mijn iPhone zit via Wi-Fi op de zelfde router; op deze mannier kan ik dus niet iPhone remote gebruiken? Ik kan wel iTunes & mijn iPhone "paren" maar de bibliotheek blijft onvindbaar voor iPhone Remote.

Graag uw reactie.

Timmeh_ 18-04-09 21:04

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AxelLeReer (Bericht 279020)
Mijn Mac zit via de kabel op mijn router, en mijn iPhone zit via Wi-Fi op de zelfde router; op deze mannier kan ik dus niet iPhone remote gebruiken? Ik kan wel iTunes & mijn iPhone "paren" maar de bibliotheek blijft onvindbaar voor iPhone Remote.

Graag uw reactie.

Je kan zelf een netwerk aanmaken op je mac en dan vervolgens je iPhone verbinden met dat zojuist door jou aangemaakte netwerk. Dan ziet Remote je iTunes bibliotheek wel ;)

JoOosty 18-04-09 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 279102)
Je kan zelf een netwerk aanmaken op je mac en dan vervolgens je iPhone verbinden met dat zojuist door jou aangemaakte netwerk. Dan ziet Remote je iTunes bibliotheek wel ;)

hoe bedoel je dit precies?? Moet je dan een ad-hoc netwerk creëren? en hoe zit dat met xp??

Een heleboel vragen :p

Gilliam 18-04-09 23:22

Ja, je moet een Ad-Hoc netwerk creëren...

www.google.nl

Timmeh_ 19-04-09 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JoOosty (Bericht 279116)
hoe bedoel je dit precies?? Moet je dan een ad-hoc netwerk creëren? en hoe zit dat met xp??

Een heleboel vragen :p

Ik heb geen Windows.. I Deunt Kneuw.. ;)

Bordyl 19-04-09 11:18

Ik denk wel dat én de pc én de iPhone met een draadloze verbinding moet verbonden zijn, hetzelfde natuurlijk. Bij mij ging het niet met een pc die met lan is verbonden en de iPod wel, op een andere pc, die wel via Wi-Fi verbinden is, werkte het prima.

Timmeh_ 19-04-09 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 279189)
Ik denk wel dat én de pc én de iPhone met een draadloze verbinding moet verbonden zijn, hetzelfde natuurlijk. Bij mij ging het niet met een pc die met lan is verbonden en de iPod wel, op een andere pc, die wel via Wi-Fi verbinden is, werkte het prima.

Tis vrij simpel dus ;)
Je computer en je iPhone moeten met hetzelfde draadloze netwerk verbonden zijn.
Is je computer bedraad verbonden met internet, dan werkt mijn tip in post #109 uitstekend ;)

:D

AxelLeReer 19-04-09 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 279102)
Je kan zelf een netwerk aanmaken op je mac en dan vervolgens je iPhone verbinden met dat zojuist door jou aangemaakte netwerk. Dan ziet Remote je iTunes bibliotheek wel ;)

Bedankt, maar ik begrijp uit jouw reactie en plaatje van AirPort dat mijn Mac dus ook met een draadloze (Wi-Fi) verbinding verbonden moet zijn met de router. Helaas kan dat niet want ik heb een Stealth seriele hard ware Port geinstalleerd i.p.v. de Air Port.

Mijn Mac MOET dus met een kabel op de router, de iPhone is dus Wi-Fi verbonden. is het mogelijk om op deze wijze de bibliotheek te laten vinden? Bij mij is dat nog steeds niet gelukt. Wie weet het?

Timmeh_ 19-04-09 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AxelLeReer (Bericht 279311)
Bedankt, maar ik begrijp uit jouw reactie en plaatje van AirPort dat mijn Mac dus ook met een draadloze (Wi-Fi) verbinding verbonden moet zijn met de router. Helaas kan dat niet want ik heb een Stealth seriele hard ware Port geinstalleerd i.p.v. de Air Port.

Mijn Mac MOET dus met een kabel op de router, de iPhone is dus Wi-Fi verbonden. is het mogelijk om op deze wijze de bibliotheek te laten vinden? Bij mij is dat nog steeds niet gelukt. Wie weet het?

Nee, ik was op dat plaatje toevallig verbonden met een draadloos netwerk.

Je mac en je iPhone moeten met hetzelfde draadloze netwerk verbonden zijn, of dit nou een echt internet-netwerk is of een zelf gemaakte device-to-device-netwerk maakt niet uit ;)

ps. internet is ook geen vereiste met Remote ;) Probeer maar eens om je kabel uit je computer te trekken en met je airport nergens mee verbinden.. Als je dan zelf een netwerk maakt en je iPhone daarmee verbindt doet Remote het ook gewoon ;)

AxelLeReer 19-04-09 22:23

Ok, ik heb in principe verbinding tussen de iPhone en mijn Mac, en mijn iPhone wordt ook zichtbaar in iTunes, en "paren" lukt ook.

Maaarrrrrrr....... De bibliotheek wordt niet zichtbaar op mijn iPhone, wie weet wat er aan de hand is?

PS: mijn bibliotheek staat op andere interne HD.

AxelLeReer 20-04-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 279340)
Nee, ik was op dat plaatje toevallig verbonden met een draadloos netwerk.

Je mac en je iPhone moeten met hetzelfde draadloze netwerk verbonden zijn, of dit nou een echt internet-netwerk is of een zelf gemaakte device-to-device-netwerk maakt niet uit ;)

ps. internet is ook geen vereiste met Remote ;) Probeer maar eens om je kabel uit je computer te trekken en met je airport nergens mee verbinden.. Als je dan zelf een netwerk maakt en je iPhone daarmee verbindt doet Remote het ook gewoon ;)

Dat internet niet nodig snap ik.
Het gaat hierom: zou de iPhone de bibliotheek kunnen vinden als de desktop (een Mac) via een ethernetkabel- en de iPhone via Wi-Fi op hetzelfde router zitten? Nogmaals: "paren" lukt wel dus ze zien elkaar wel, maar de bibliotheek komt niet.... Wie weet de oplossing?

Timmeh_ 20-04-09 20:30

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AxelLeReer (Bericht 279657)
Dat internet niet nodig snap ik.
Het gaat hierom: zou de iPhone de bibliotheek kunnen vinden als de desktop (een Mac) via een ethernetkabel- en de iPhone via Wi-Fi op hetzelfde router zitten? Nogmaals: "paren" lukt wel dus ze zien elkaar wel, maar de bibliotheek komt niet.... Wie weet de oplossing?

Mmm.. En als je de reserve-kopieën laat vergeten? (zie bijlage)
En ook even voor de zekerheid: welke versie van iTunes gebruik je?

AxelLeReer 20-04-09 21:32

2 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 279677)
Mmm.. En als je de reserve-kopieën laat vergeten? (zie bijlage)
En ook even voor de zekerheid: welke versie van iTunes gebruik je?

Laatste versie van iTunes (8.1.1. / 10). Volgens mij staat alles goed. Ik heb regelmatig "forget divces" gedaan, fire wall staat uit. Poorten TCP 3689 em UDP 5353 staan open in de router.

De bibliotheek staat op andere interne HD, ik kan die disk gewoon lezen en schrijven....

Zie plaatjes... snap er de ballen van..... Remote op de iPhone ziet de bibliotheek niet, wie weet waar het aan ligt?

dennis2k9 23-06-09 17:26

Blijf dit probleem vaag vinden,ook hier werkt het niet over bekabelt netwerk (versatel modem) wel over Wi-Fi via de laptop pakt ie hem gelijk.

Merk het ook met Wi-FiRemote op de laptop vind die automatisch het ip adress (Wi-Fi) en op me desktop (bekabelt) moet ik zelf het netwerk adress invullen.

Dus als apple de optie zou geven om zelf je netwerk ip's in te voeren in Remote zou er geen probleem opgelost zijn lijkt mij.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:18.