iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Mocha Vnc lite (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/16563-mocha-vnc-lite.html)

zitronix84 17-07-08 19:39

Mocha Vnc lite
 
Ik heb vandaag Mocha vnc lite uit de appstore getrokken... al moet ik zeggen dat het instellen over Wi-Fi vrij simpel was.... maar over 3g lukt het me niet..

wie heeft hier nog meer last van!?
of nog beter wie heeft de oplossing!!!

realpete 22-07-08 14:44

Ik heb hetzelfde probleem.

Uw PC is beveiligd tegen VNC vanuit een extern netwerk (3G). Op uw eigen netwerk Wi-Fi lukt het wel. Wat je nodig hebt is een veilige VPN connectie met je netwerk. Maar hoe dat via de iphone(2.0) werkt is me momenteel nog niet duidelijk.

iPam 22-07-08 15:02

Ik heb dezelfde functie gebruikt als VNC, maar nog nooit met VNC gewerkt. Moet dit ook op de andere PC geinstalleerd staan?

realpete 23-07-08 00:48

Ik heb wat nagekeken : In de Iphone zit een VPN functie (instellingen-Algemeen-Netwerk). Na wat experimenteer heb ik de juiste settings kunnen zetten.
Ik kan nu via 3G een VPN connectie openen met mn bedrijfsserver. Daarna kan ik via VNC mijn PC-scherm overnemen.

Hoop da t je t ook vindt !

Grample 23-07-08 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door realpete (Bericht 150889)
Ik kan nu via 3G een VPN connectie openen met mn bedrijfsserver. Daarna kan ik via VNC mijn PC-scherm overnemen.

En werkt het een beetje of loopt het voor geen meter ?

realpete 23-07-08 09:26

Jaja het werkt echt vlot hoor !
Een aanrader.

RP

Brasco 23-07-08 09:56

na me router juist ingesteld te hebben ( port forward) kan ik via het 3g netwerk kompleet me pc thuis bedienen.
super app, downloaden, parren, rarren, saven vanaf waar dan ook.

iPam 23-07-08 14:47

Ik heb ook port forwarding gedaan. Op me iPhone heb ik bij VNC me WAN IP neergezet. Nog steeds kan ik geen verbinding maken. Wi-Fi niet, en 3G niet. Wie kan mij hiermee helpen?

Bedankt!

iPam 23-07-08 17:10

Of kan realpete mij wat instellingen uitleggen zoals account en password. Waar haal je die gegevens vandaan?

Brasco 23-07-08 21:11

:confused:

Brasco 23-07-08 21:46

Op je pc download je RealVNC

Instellingen RealVNC: local ip nummer van je pc ( omdat ik een router heb) is deze bij mij:192.168.*.*
poort 5900
password .*********

In router: poort forwarding naar local ip (pc) 192.168.*.* + poort 5900 openzetten
Er zijn veel routers, zoek je merk router in google voor handleiding

Op Iphone: vnc lite: voer hier je provider ''echte'' ip in(MYIP.NL : Zie uw IP adress en andere gegevens zoals zichtbaar op internet!)
poort 5900
password:*******

Omdat ik via een router werk moet ik eerst via me ''echte'' ip me router aanspreken.
Router zend me door naar me pc die ik compleet kan bedienen.
Werkt op 3G en WI-FI

succes.

realpete 24-07-08 03:13

Correct Brasco.
Alleen, bij mij staat poort 5900 wegens veiligheidsredenen niet open.
Daarom moet ik als ik niet op mn eigen Wi-Fi zit eerst een VPN leggen met mn netwerk. Die VPN werkte nooit met mn HTC met de IPhone werkt het perfect.

Hoop dat je t vindt.

RP

Brasco 24-07-08 08:48

Er zijn idd meerdere wegen naar Rome :p
Ik heb het even basic gehouden om het idee erachter.
Zodat mensen een idee hebben hoe of de wat.
Het feit is wel dat het netwerken blijven en er errors snel kunnen volgen als je iets probeerd.
Maar geef de moet niet op, mij is het ook gelukt en ik blijf ook maar een simpele thuis prutser.
google weet een hoop ;)

mathijs666 26-07-08 21:14

Ik krijg dat icoontje niet links onder in beeld op de pc en ik heb dat real VNC wel geinstaleerd heb het ook al een keer verwijder wie kan mij helpen?

mathijs666 26-07-08 21:24

Nu staat ie er we maar nu moet ik iets van een server invullen en nu?

davek 26-07-08 22:20

"VNC" een open deur voor hackers, maar dat wisten jullie zeker al,, je kan beter logmein.com gebruiken.

mathijs666 27-07-08 08:17

Kan iemand mij helpen ik krijg maar geen verbinding als ik bij Vista naar het "IP-Adress" ga zoeken vindt ik "IP4V-Adress" (zoiets) en bij XP gewoon "IP-Adress". Hij zegt op mijn iPod dart het "IP-Adress" fout is en of de "5900". Wat nu??

mathijs666 27-07-08 12:57

Hij kan het wachtwoord ook aangeven onderop maar dan is mie het zelfde en doet ie het nog niet? Wie kan mij helpen??

Brasco 27-07-08 13:20

realvnc tut - Google zoeken=

sponzert 18-08-08 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davek (Bericht 153859)
"VNC" een open deur voor hackers, maar dat wisten jullie zeker al,, je kan beter logmein.com gebruiken.

Kan je uitleggen hoe je dat in combinatie met een iPhone kunt gebruiken? Ik vind het wel interessant.

davek 18-08-08 10:37

eerst met de pc een acount aan maken,, dan je pc toevoegen op de website,, dan wordt er iets geinstalleerd,, en dan met de iphone naar die site gaan, inloggen, pc opzoeken en verbinding maken.

sponzert 18-08-08 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davek (Bericht 171195)
eerst met de pc een acount aan maken,, dan je pc toevoegen op de website,, dan wordt er iets geinstalleerd,, en dan met de iphone naar die site gaan, inloggen, pc opzoeken en verbinding maken.

Makkelijk zat zou je zeggen en inderdaad ik heb een account aangemaakt en PC toegevoegt. Alleen als ik nu op mijn iPhone 3G naar www.LogMeIn.nl ga en mijn email-adres en geloof me het juiste wachtwoord invul krijg ik een melding dat mijn wachtwoord niet juist is. Enig idee?

davek 18-08-08 10:49

zeker weten dat je het wachtwoord goed heb ingetikt. :p

slodo 18-08-08 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sponzert (Bericht 171201)
Makkelijk zat zou je zeggen en inderdaad ik heb een account aangemaakt en PC toegevoegt. Alleen als ik nu op mijn iPhone 3G naar www.LogMeIn.nl ga en mijn email-adres en geloof me het juiste wachtwoord invul krijg ik een melding dat mijn wachtwoord niet juist is. Enig idee?

misschien staat capslock aan???

sponzert 18-08-08 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davek (Bericht 171204)
zeker weten dat je het wachtwoord goed heb ingetikt. :p

Nee ik heb het uit frustratie in kladblok getypt en op de PC en Mac uitgeprobeerd en ik kan gewoon inloggen. Op iPhone niet. Althans.......:D ik heb gewoon een nieuwe password aangemaakt en gues what, die accepteerd hij wel op mijn iPhone. Weird he? Maar het werkt nu en goed ook zeg. Bedankt voor de tip. Dit lost veel op voor mij. Toppie

zwaan 19-08-08 19:21

Als je moeite hebt met het 'port forwarden' is PortForward.com - Free Help Setting up Your Router or Firewall de gouden tip.

dendioo 25-08-08 01:01

wanneer je je Mac benaderd via een 3G verbinding is het dan mogelijk om dat via de bijvoorbeeld vanaf de sportclub te doen. Dus weg van het thuisnetwerk?

4Lph4num3r1c 25-08-08 23:27

@dendioo, ja dat is mogelijk, maar je moet dan dus wel eerst in je Firewall/router de juiste poorten openzetten.

De door Zwaan geboden link kan hier uitkomst bieden.

double-93 26-08-08 00:43

halo ik heb mocha vnc gedowd (iligaal maar maakt niet uit)
(ik ben een vista gebruiker)
als ik dan verbinding maak dan komt er een dialoog venster en die geeft
aan dat een programma geen bericht op het bureaublad kan weergeven
als ik dan op weergeven klik dan krijg ik een een groen scherm en dat kan ik wel besturen alleen als ik dan op terug gaan klik dan zegt mocha op me iphone dat de host de sessie heeft beindigt

kan iemand me hier bij helpen ??

alvast bedankt

dendioo 26-08-08 01:33

@ 4Lph4num3r1c

Dankjewel! Het is me gelukt.

Nu is een volledige versie Mocha VNC of Teleport misschien nog wel iets. Wie krijgt van jullie de voorkeur?

Flydt 20-03-09 11:10

Ik snap er niks van. Ik krijg het zelfs niet via Wi-Fi aan de praat hier.

Port forwarding check,
Wachtwoord check,
IP adres check,

Iedere keer krijg ik host ended session / time-out of zoiets.

Ik vraag me af wat ik over het hoofd zie?!

Ik gebruik REAL VNC enterprise edition, met windows Vista.

flyte 20-03-09 11:36

Let er op dat de firewall van windows ook vnc tegenhoud in de meeste gevallen. Voor de rest heb ik nog nooit met vista vnc geprobeert.

succ6

lnn.art 20-03-09 12:47

Het is mij ook niet gelukt VNC over 3G werkend te krijgen. Ik heb hier eerder een topic over geopend: https://forum.iculture.nl/f8/ap...work-apps.html . Ik heb de VNC software toegevoegd aan de firewall lijst (het krijgt dus toegang), ik heb de juiste poorten geforward in mijn router, én ik heb het juiste ISPN adres plus juiste poorten toegevoegd aan de instellingen van Mocha VNC. Toch wordt er geen verbinding gelegd wanneer mijn telefoon op het 3G netwerk zit.. Erg jammer.

Timmeh_ 21-03-09 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 268734)
Het is mij ook niet gelukt VNC over 3G werkend te krijgen. Ik heb hier eerder een topic over geopend: https://forum.iculture.nl/f8/ap...work-apps.html . Ik heb de VNC software toegevoegd aan de firewall lijst (het krijgt dus toegang), ik heb de juiste poorten geforward in mijn router, én ik heb het juiste ISPN adres plus juiste poorten toegevoegd aan de instellingen van Mocha VNC. Toch wordt er geen verbinding gelegd wanneer mijn telefoon op het 3G netwerk zit.. Erg jammer.

Echt alles dubbel gecheckt?
Ik had hetzelfde probleem met Jaadu VNC..
Heb toen ook poorten geforward en alles goed ingesteld en nu doet ie t geweldig, ook over 3G.. :confused:

Brian_NL 25-03-09 09:46

Heb het eindelijk werkend, met de gratis versie van vnc lukte het me niet..
Kreeg steeds time out melding.
Via via aan de betaalde versie gekomen, en het werkt uitstekend!
Wel alleen nog via Wi-Fi, nu nog proberen om via 3g het werkend te krijgen.

WDS001 04-06-09 21:32

Kan je ook verbinding maken via EDGE?
Ik gebruik Mocha VNC, maar via EDGE kan ik niet aan mijn computer..

zwaan 04-06-09 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter_ (Bericht 291906)
Kan je ook verbinding maken via EDGE?
Ik gebruik Mocha VNC, maar via EDGE kan ik niet aan mijn computer..

Dat ligt niet aan het soort netwerk wat je gebruikt.
Waarschijnlijk heb je de poorten in je router niet 'geforward' waardoor toegang van buitenaf (edge, 3g, Wi-Fi in een hotel aan de andere kant van de wereld) niet mogelijk is.
Als je even goed dit topic doorleest kom je er wel achter en anders zijn er genoeg guides te vinden op het internet omdat het een veelvoorkomend probleem is.

jasperstoop 12-06-09 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door davek (Bericht 171195)
eerst met de pc een acount aan maken,, dan je pc toevoegen op de website,, dan wordt er iets geinstalleerd,, en dan met de iphone naar die site gaan, inloggen, pc opzoeken en verbinding maken.

hi! ik heb ook logmein geinstalleerd op mn pc. tevens heb ik de besturing naar html gezet ipv activex. maar als ik nu naar de website ga en inlog op mn iphone en de computer aanklik dan verschijnt er niks. weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

gr

Jasper

camvanlierop 25-11-09 20:33

Hallo ik heb VNC op mijn iPhone en op mijn pc geďnstalleerd. Het werkt allemaal perfect als ik binnen mijn eigen netwerk blijf. Echter op 3G krijg ik m niet werkend. Weet iemand of het lukt via VPN op de iPhone en zo ja hoe moet deze ingesteld worden.

smakkie 25-10-10 23:11

Ik krijg het ook niet voor elkaar
Ik heb op de PC: RealVNC Lite.
En op de iPhone: Jump Desktop (Remote Desktop Control).

Binnen mn netwerk prima, werkt perfect. Maar op 3G krijg ik het nog niet aan de praat. Ik heb het met PFConfig geprobeert een poort open te zetten, ook gewoon via mn router setup geprobeerd maar ik heb het nogsteeds niet aan de praat.
Ik gebruik Avast! als firewall en ik weet niet hoe ik daar poorten open kan zetten.

Ik heb het geprobeerd met mn "echte" IP te connecten, ook geprobeerd met mn interne IP. Maar allebei kan die het niet vinden.

Kan iemand mij verder helpen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:34.