//

WhatsApp notificaties.

WhatsApp notificaties. discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ben ik de enige bij wie WhatsApp notificaties niet consequent een geluid maken? Sinds de iOS 9 update kan het voorkomen dat binnenkomende berichtjes bij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-15, 12:42
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard WhatsApp notificaties.

Ben ik de enige bij wie WhatsApp notificaties niet consequent een geluid maken? Sinds de iOS 9 update kan het voorkomen dat binnenkomende berichtjes bij WhatsApp (wellicht ook bij andere apps maar dat is mij nog niet opgevallen) niet iedere keer een geluid maken, trillen, of mijn scherm laten oplichten.

Zo kan het dan voorkomen dat mijn iPhone naast me ligt op het bureau en dat er niks gebeurd.. Krijg ik een berichtje binnen (met geluid en alles) en dan zie ik dat ik vijf minuten eerder ook een ander berichtje heb gekregen. De eerste keer dacht ik "oh dat zal ik wel hebben gemist dan" maar het komt vrij regelmatig voor merk ik. Dus ik ging eens kijken hier op het forum en op Google maar het enige dat ik tegen kom is het volgende:

Citaat:
2. Notification Sounds for mails or message or Whatsapp does not always sound
- When the screen is locked, the notification sound for some 3rd party apps like Whatsapp and native apps like imessage and email does not sound even with iphone on ringer mode and max volume.
- I just find the notification on the locked screen but never hear any sound. This is sporadic. But if the apps are active (in foreground, being used) then the sound is audible and notifs also appear from the top.
op het forum van imore.com en dat gaat kennelijk over de iOS 9 beta.

Verwijderen en opnieuw installeren heb ik al geprobeerd, "Niet Storen" staat uit.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-15, 12:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Niek1986 Bekijk bericht
Sinds de iOS 9 update kan het voorkomen dat binnenkomende berichtjes bij WhatsApp (wellicht ook bij andere apps maar dat is mij nog niet opgevallen) niet iedere keer een geluid maken, trillen, of mijn scherm laten oplichten.
Ik gebruik Wappie niet maar ik kan je verzekeren dat alles wat achter "wellicht" staat niet klopt. Mail, Messages, Telegram en Threema geven hier wel een geluid als er een bericht binnen komt op (verschillende toestellen met iOS 9.0 GA en iOS 9.1 Beta 1).

Is Wappie dan al aangepast voor iOS 9.0?
  #3  
Oud 21-09-15, 13:03
Niek1986 Niek1986 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik gebruik Wappie niet maar ik kan je verzekeren dat alles wat achter "wellicht" staat niet klopt. Mail, Messages, Telegram en Threema geven hier wel een geluid als er een bericht binnen komt op (verschillende toestellen met iOS 9.0 GA en iOS 9.1 Beta 1).

Is Wappie dan al aangepast voor iOS 9.0?
Oké oké thanks! Laatste update van WhatsApp is van 3 september dus het kan zijn dat het niet is aangepast voor iOS 9 maar dan vind ik het zo raar dat er nergens mensen zijn die hetzelfde lijken te hebben.. (behalve dan die ene bron die spreekt over een beta.)

Soms werkt het wel, soms werkt het niet. Heel irritant.
  #4  
Oud 21-09-15, 13:42
monique2331 monique2331 is offline
• iOS 7.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 44
Standaard

ik heb dit ook maar ik heb geen iPhone maar een samsung en heb dit al een hele tijd.
  #5  
Oud 25-09-15, 11:36
Apollo_Be's schermafbeelding
Apollo_Be Apollo_Be is offline
• iOS 13.1.2
• iPadOS 13.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Turnhout (Belgie)
Berichten: 34
Standaard

Hebben dat probleem ook op onze beide iphones,echt balen
  #6  
Oud 01-10-15, 17:35
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Dacht al dat ik gek aan t worden was haha. Dan weer wel geluid, dan weer niet...
  #7  
Oud 02-10-15, 09:26
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Heb exact hetzelfde probleem.
Volgens mij ligt het niet aan iOS 9 bèta versies want ik heb het ook met gewone versies gehad.
  #8  
Oud 02-10-15, 09:59
boeffie's schermafbeelding
boeffie boeffie is offline
• iOS 17.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Akkrum
Berichten: 191
Standaard

Whatsapp moet nog aangepast worden voor IOS 9 denk ik
Er zal wel eerst een update moeten komen
  #9  
Oud 05-10-15, 22:07
topware topware is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 16.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2012
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 42
Standaard

Ook hier heb ik daar last van heb hier IOS 9.0.2 op mijn een IPhone 6.0
  #10  
Oud 05-10-15, 23:55
toontje toontje is offline
• iOS 11.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: lanaken belgie
Berichten: 103
Standaard

Hier hetzelfde probleem. Whatsap ontvangt eerste keer geen geluid. Direct opnieuw wel geluid.!! Ongeveer 2 weken geleden probleem gemeld. Antwoord: we komen er op korte termijn op terug. Afwachten maar.
  #11  
Oud 06-10-15, 14:36
heleencolijn heleencolijn is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde met whapsapp en ook de berichtgeving op de telefoon is in de war. Ik heb 'stroken' ingesteld staan en ik krijg meldingen op mijn telefoon. Vind dit allemaal super irritant!
vraag met alleen af of dit een probleem van Ios is of dat whatsapp dit op moet lossen?
  #12  
Oud 08-10-15, 11:26
Desi75 Desi75 is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2015
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem, heb ook alles al geprobeerd maar geen verbetering
  #13  
Oud 19-10-15, 10:02
Empel Empel is offline
• iOS 9.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 1
Standaard Notificaties en geluiden

Ook bij mij regelmatig geen geluiden.
Is met de laatste updates niet verholpen
Iphone 6
  #14  
Oud 20-10-15, 10:51
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Unhappy

Zelfde probleem hier, super irritant. ook laatste update van whatsapp (13 october, versie 2.12.9) heeft niet geholpen :-(

Tom
  #15  
Oud 20-10-15, 16:08
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Hier ook een whatsapp met een eigen wil. Soms ook met andere pushberichten van andere app, geen geluid. Of dubbele melding, een met en een zonder geluid. Denk toch een iOS probleem. Ook blijft het wekker scherm soms zwart. Ik vermoed minor issues in iOS die hopelijk met de 9.1 update worden opgelost. Lijkt er op dat de iPhone in een soort sleep modus gaat waardoor meldingen niet Goed doorkomen.
  #16  
Oud 20-10-15, 16:27
Tommi12 Tommi12 is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOS 13.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 58
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Hier ook een whatsapp met een eigen wil. Soms ook met andere pushberichten van andere app, geen geluid. Of dubbele melding, een met en een zonder geluid. Denk toch een iOS probleem. Ook blijft het wekker scherm soms zwart. Ik vermoed minor issues in iOS die hopelijk met de 9.1 update worden opgelost. Lijkt er op dat de iPhone in een soort sleep modus gaat waardoor meldingen niet Goed doorkomen.
Dat denk ik ook, ik vermoed dat iOS9 het veroorzaakt.
  #17  
Oud 20-10-15, 16:34
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommi12 Bekijk bericht
Dat denk ik ook, ik vermoed dat iOS9 het veroorzaakt.
In iOS 8 had ik het probleem al...
  #18  
Oud 20-10-15, 20:08
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Nooit problemen gehad op mijn 6, iOS 9 staat er op en de problemen beginnen. Lijkt mij redelijk duidelijk. En is dit het niet dan mogelijk de combinatie van een verouderde whatsapp met iOS 9.
  #19  
Oud 21-10-15, 09:47
Gonus Gonus is offline
• iOS 15.0.1
• iPadOS 15.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door debroei Bekijk bericht
Nooit problemen gehad op mijn 6, iOS 9 staat er op en de problemen beginnen. Lijkt mij redelijk duidelijk. En is dit het niet dan mogelijk de combinatie van een verouderde whatsapp met iOS 9.
In jouw geval misschien wel. Bij mij bestaat het probleem al langer en is het dus niet alleen gerelateerd aan iOS9 of de combinatie ervan met verouderde versie van Whatsapp
  #20  
Oud 23-10-15, 09:09
debroei's schermafbeelding
debroei debroei is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Teylingen
Berichten: 1.139
Standaard

Dat zou heel goed kunnen, al lijkt het na de update van ios 9 naar versie 9.1 wel iets beter te gaan. Al merk ik dat het bevestigings geluid (dat het bericht is verstuurd) net ps na een paar minuten hoorbaar was. Dit terwijl er al vinkjes achter het bericht stonden ( als zijnde ontvangen door geadresseerden).
Ik heb innderdaad gelezen op diverse fora dat meer mensen problemen ervaren, die soms naar ios 7 of 8 terug gaan. https://discussions.apple.com/thread/7229812
Afwachten maar vrees ik, gelukkig werkt het in de meeste gevallen, maar niet echt betrouwbaar zo.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Whatsapp Notificaties misterxx2 Apple Watch algemeen 2 20-08-15 14:45
Whatsapp push notificaties verdwenen Ruudboy iPhone Apps 1 05-12-13 17:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:23.