//

Tickets-app ?

Tickets-app ? discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik bezoek graag live-activiteiten, waarvoor je toegangstickets moet kopen. Wat ik mis is een app waarin ik de digitale tickets gemakkelijk kan opslaan en als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28-11-20, 12:25
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard Tickets-app ?

Ik bezoek graag live-activiteiten, waarvoor je toegangstickets moet kopen.

Wat ik mis is een app waarin ik de digitale tickets gemakkelijk kan opslaan en als ik bij de ingang kan tonen.

Dat speelt juist in deze Corona-tijd, waarin voorstellingen (soms meermalen) worden verplaatst enz.

Maar ook in het algemeen zou zo'n app heel handig zijn, want tot nu toe staan de tickets dan ergens in mijn lijst van e-mails en moet ik deze zoeken.

Dus een app waarin ik ze kan opslaan zou heel handig zijn.
En nog beter was als de app kenbaar maakt dat een bezoek van een activiteit aanstaande is.

Als zo iets niet bestaat, zou het m.i. moeten worden gemaakt.
Maar bestaat het al?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-11-20, 14:06
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Wallet al geprobeerd?
https://support.apple.com/nl-nl/HT204003
  #3  
Oud 28-11-20, 20:39
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Bedankt.
Helaas gaat het daarmee niet lukken.
De tickets krijg ik per email. Het formaat is pdf. Ik kan zo’n toegangsbewijs printen of op het scherm van de iphone laten zien. De informatie bestaat uit geschreven tekst en een q-code.
Op trefwoord zoeken lukt niet altijd, omdat de ‘ticketmail’ niet altijd afkomstig is van de organisator of omdat ...

Het zou ook relatief eenvoudig moeten kunnen. Ik zou op dit moment van deze pdf-toegangsbewijzen ook een kopie in een aparte map kunnen zetten. Dan zijn ze weliswaar niet geordend, maar misschien eenvoudiger te vinden dan via de inbox van de mail.
  #4  
Oud 30-11-20, 14:42
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Is het niet voldoende om de PDF gewoon op te slaan in een folder met de bestanden app ?

Of eventueel om wat meer mogelijkheden te hebben met Documents van Readdle. De PDF opslaan/exporteren naar Documents en dan naar een folder in icloud zetten. Dat is wat ik meestal gedaan heb met tickets als PDF.
  #5  
Oud 30-11-20, 15:10
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Dan staan ze wel ongeordend in de map.

Als het tot ca. 10 tickets gaat, dan vind ik dat geen probleem, maar in en rond mei koop ik eigenlijk altijd tickets voor het seizoen dit najaar/volgend voorjaar en dat van verschillende theaters enz. en dan komen er nog meer ad hoc tickets bij van bijvoorbeeld tentoonstellingen, voorstellingen in verschillender huizen en dgl. Uiteindelijk gaat het dan over een aantal tickets van 10 tot 50.

Al met al, ik zou het graag gebruikersvriendelijker willen hebben, maar ja, als 't niet kan dan moet het maar zo.

Terwijl ik dit opschrijf schiet me nog een optie te binnen: een hoofdmap en 12 deelmappen, dus per maand 1.
  #6  
Oud 30-11-20, 15:15
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik heb mezelf aangeleerd een eigen bestandsnaam indeling te gebruiken. Die gebruik ik eigenlijk overal. Een ticket voor 5 april 2021 zou bij mij dus
2020-04-05-Voorstelling BlaBla.pdf
heten. Daarmee staan ze altijd netjes in een lijst geordend. Plus als een evenement/voorstelling of wat dan ook geweest is, kan je de ticker weggooien of mocht je dat willen in een archief folder gooien. Dan staat de aankomende ticket altijd bovenaan.

Is dat optimaal? waarschijnlijk niet, maar voor mij werkt het. En omdat het in icloud staat, kan je de "administratie" prima op de mac doen.
  #7  
Oud 30-11-20, 15:57
Glotter Glotter is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 115
Standaard

Bedankt.
Ik denk dat ik het op die wijze ga proberen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Sam activation tickets jooskieffer Unlock 0 10-05-12 18:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:01.