iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Informatie over auto/kenteken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/21376-informatie-over-auto-kenteken.html)

alo-b 14-09-08 15:59

Jonathan: Ik wil je helpen. Ik ben ook 14, maar ik weet echt zo goed als alles over auto's. Auto's domineren zo'n beetje mijn leven. Misschien kan ik helpen met de applicatie of met de informatie over de auto's.

Wat mensen graag willen weten wanneer ze een auto zien, is toch echt in 9 van de 10 gevallen de prijs, de pk's enz.

Ik wil je wel helpen met het verzamelen van gegevens van dus de prijs, topsnelheid, pk's enz.

Het idee lijkt me te gek.

King1987 14-09-08 16:29

wil ik niet zeuren, maar dan hebben we het wel over de nieuwprijs, niet wat de auto nu waard is, dit kan nooit op internet gevonde worden, wel de ongeveer prijs, maar het ligt er altijd aan wat is de staat van de auto/onderhoud, kleur, uitvoering, opties etc etc....

(daarom erg ik me ook altijd aan die reclame's :S

alo-b 14-09-08 16:31

om de nieuwprijs te berekenen kan je volgens mij het volgende doen.
Je hebt alleen de bruto bpm nodig.

( Bruto BPM / 45 ) x 100. (+ Bruto BPM ) x 1,19 = Nieuwprijs.

alo-b 14-09-08 16:32

King: ja, dat begrijp ik ook wel. Je kan natuurlijk niet de waarde van een auto bepalen zonder hem gezien te hebben. Toch is het wel leuk om te weten wat die auto nieuw kost of kostten.

King1987 14-09-08 18:22

klopt helemaal, maar wilde ff duidelijkheid scheppen;) haha

maarre, volgens mijn is de bpm maar 42.3 % dus je bruto bpm moet je delen door 42.3 dat maal honderd + de bruto bpm en de btw ;)

jonathan 14-09-08 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 190292)
vet idee kerel, ik wacht af en ga het ckr checke :)

Thanx :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 190413)
tvp-tje.

Gaaf!

Jij ook thanx :)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 190494)
Jonathan: Ik wil je helpen. Ik ben ook 14, maar ik weet echt zo goed als alles over auto's. Auto's domineren zo'n beetje mijn leven. Misschien kan ik helpen met de applicatie of met de informatie over de auto's.

Wat mensen graag willen weten wanneer ze een auto zien, is toch echt in 9 van de 10 gevallen de prijs, de pk's enz.

Ik wil je wel helpen met het verzamelen van gegevens van dus de prijs, topsnelheid, pk's enz.

Het idee lijkt me te gek.

Ik zal erover nadenken. Ken jij toevallig een site met (zo goed als) alle auto's met de prijs en PK's?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 190521)
wil ik niet zeuren, maar dan hebben we het wel over de nieuwprijs, niet wat de auto nu waard is, dit kan nooit op internet gevonde worden, wel de ongeveer prijs, maar het ligt er altijd aan wat is de staat van de auto/onderhoud, kleur, uitvoering, opties etc etc....

(daarom erg ik me ook altijd aan die reclame's :S

Inderdaad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 190522)
om de nieuwprijs te berekenen kan je volgens mij het volgende doen.
Je hebt alleen de bruto bpm nodig.

( Bruto BPM / 45 ) x 100. (+ Bruto BPM ) x 1,19 = Nieuwprijs.

Nee, ik hoopte al op zoiets, maar volgens Wikipedia is de BPM afhankelijk van allerlei zaken, zoals of het een zakelijke auto is, de uitstoot van deeltjes per kilometer, een eventueel energielabel, en ga zo maar door. Wel vond ik via Wikipedia deze site, misschien is dat leuk om als uitgangspunt te nemen?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alo-b (Bericht 190524)
King: ja, dat begrijp ik ook wel. Je kan natuurlijk niet de waarde van een auto bepalen zonder hem gezien te hebben. Toch is het wel leuk om te weten wat die auto nieuw kost of kostten.

Inderdaad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 190606)
klopt helemaal, maar wilde ff duidelijkheid scheppen;) haha

maarre, volgens mijn is de bpm maar 42.3 % dus je bruto bpm moet je delen door 42.3 dat maal honderd + de bruto bpm en de btw ;)

Nee, wel ongeveer zo (45,2%), maar dan heb je nog al die onzin met uitsoot (zie boven).

King1987 14-09-08 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonathan (Bericht 190736)
Nee, wel ongeveer zo (45,2%), maar dan heb je nog al die onzin met uitsoot (zie boven).

ohja das waar, das in februari dit jaar veranderd:mad:

jonathan 14-09-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 190740)
ohja das waar, das in februari dit jaar veranderd:mad:

Leuker kunnen ze het niet maken. En eigenlijk ook niet makkelijker...

Statusupdate: De optie om te kiezen uit een volledige (RDW-)modus of een compacte (door mij bedachte) modus is af, ik moet alleen nog even de data van de volledige modus goed neerzetten. Waarschijnlijk binnen een uurtje klaar.

King1987 14-09-08 22:01

mocht je iemand nodig hebbe die het ff wilt teste voor je, pm me maar, ben zelf namelijk helemaal autogek (verkoop ze ook ;) ) en dan kank kijke of vlotjes werkt ;)
ben egt benieuwd :D

jonathan 14-09-08 22:08

Ik open hierbij een publieke bèta-test, morgen zal ik 'm officieel lanceren (als stable, niet meer bèta). Testen kan op carinfo.tk. Opmerkingen, tips, bugs, etcetera mag naar mij, of natuurlijk gewoon in dit topic.

King1987 14-09-08 22:21

[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/King/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpg[/IMG]

recht onderin zie je jouw webapp, wel vet dat je dan dat nummerbord ziet, gaat het ckr vaak gebruiken! erg handig als je buiten staat bij een klant en ff kan checke hoelang hij nog apk heeft enzo, zonder dat je naar binnehoeft te lopen.:D

timm6545 14-09-08 22:41

Complimenten helemaal super, maar ik heb nog 1 tip voor jou, je kunt namlijk heel veel technische informatie via volgende website toevoegen login...

en via de website Zomoto.nl Tweedehands Auto, zoek naar en vind direct in alle autowebsites occasions kun je de geschatte dagwaarde vinden.

Ik zit een beetje in de autowereld en deze dingen zijn verrekte handig !

King1987 14-09-08 22:47

en toch blijf ik er bij, dat kan je nooit helemaal vinde, ook niet via zomot.nl want het de waarde ligt egt aan de staat van de auto, wat is de uitvoering etc, je kan indd un richtprijs vinde op internet, maar als je dit in je webapp gaat verwerke, dan komt het over dat die prijs die je dan geeft klopt, omdat je ook de officieele gegevens van de rdw gebruikt. Maar de prijs die je dan geeft kan een hele verkeerde inschatting weze dan de werkelijkheid. Dus zou dit niet in de web app zette...

De site die je geeft van mijn grossier werkt indd erg goed, maar, de ingevoerde auto's kent hij niet, of hij geeft te veel/verkeerde informatie, is mijn ervaring (waar ik werk, werken we dagenlijks met dit programma om onderdelen te bestellen)

timm6545 14-09-08 22:55

Ja het klopt helemaal wat je zegt, maar het blijft een hulpmiddel, maar het is voor 80% van de bevolking wel een goed hulpmiddel om een dagwaarde te vinden , verder kan geen enkel programma een exakte dagwaarde bepalen, ook Ats of iets dergelijks niet !

En wat betreft hbase.nl tuurlijk ook daar gaat wel eens iets mis, maar de basisinfo klopt in 95% van de gevallen.

Ook Rdw gegevens klopen wel eens niet denk aan verkeerde kleur op kenteken !

Groetjes

JWVD 14-09-08 23:57

Hij staat op m'n SpringBoard, goed werk!

lnn.art 15-09-08 00:25

Ik zou ook graag voor mijzelf een iphone compatible site willen maken (via .tk fzo).. Is er een programma waarbij je zelf alleen hoeft te typen en kleine opmaakjes hoeft te doen, ipv het hele skalet? toffe site btw

jonathan 15-09-08 06:51

Iedereen; bedankt voor de complimenten! Over de waarde van de auto's: ik heb inmiddels genoeg site's om de waarde theoretisch te kunnen bepalen, het probleem is hoe ik de gegevens van die autosite's rip afhankelijk van de data van de RDW. Op zich is het logischerwijs niet heel moeilijk; je maakt van de gegevens van het RDW en het lijstje met mogelijke auto's kleine letters, en dan ga je gewoon een match zoeken. nee, het moeilijkere is het type auto. Dat kan natuurlijk ook op die manier, maar soms niet: mijn vader heeft een Mercedes Vito-bus, kenteken VZ-RZ-61. Helaas wordt het woord "Vito" op geen enkele wijze door de RDW bekendgemaakt, het enige dat k weet is "Mercedes-Benz 110 D". Je zou dus sowieso niet alle modellen ermee kunnen vinden, en de prijzen zullen niet heel precies zijn.
Ik dacht trouwens, kan ik niet de prijsbepaling van Zomoto rippen?

Ik heb inmiddels ook toegevoegd dat je het kenteken zonder streepjes in kan vullen, zodat je niet steeds naar een ander keyboard hoeft te switchen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 190989)
Ik zou ook graag voor mijzelf een iphone compatible site willen maken (via .tk fzo).. Is er een programma waarbij je zelf alleen hoeft te typen en kleine opmaakjes hoeft te doen, ipv het hele skalet? toffe site btw

iui - Google Code

King1987 15-09-08 09:16

hehe, zeer goed, merkte het vannochtend al dat je zonder de streepjes kan werke, heb het al gebruikt voor mn werk namelijk :)

egt perfect!

kaiiestan 15-09-08 09:32

Beta werkt zeer goed! nog geen fouten kunnen vinden!
Goed werk man!

M1ch3l 15-09-08 10:54

Applaus, top!

Ik heb nog wel een aantal dingen waarvan ik denk de gemiddelde gebruiker(en ikzelf) graag zou willen weten.

Bijvoorbeeld:

Porsche:
Prijs (v.a.): € 117.461,-
Aandrijving: achterwiel
Verbruik: 9 - 8 km / liter
Topsnelheid: 280 - 329 km/u
Acceleratie: 3.7 - 5.5 sec -> 100km/u

Dit zijn toch de het soort auto's wat ik zelf vaak even wil opzoeken.
Misschien kun je er iets mee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:59.