iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Informatie over auto/kenteken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/21376-informatie-over-auto-kenteken.html)

jonathan 12-09-08 18:52

Informatie over auto/kenteken
 
Hallo,

Ik ben bezig met een webbased applicatie waar je informatie over een auto aan kan vragen aan de hand van het kenteken, een beetje hetzelfde idee als Carspotter (alleen geen € 1,50 p.o.b., max. 2 berichten). De applicatie is zo goed als klaar, alleen wil ik even van jullie weten welke informatie ik moet tonen, ik ben namelijk niet zo'n auto-geil type.

Helaas heb ik niet de beschikking over bijvoorbeeld het aantal PK's of de prijs, voor een lijstje met alle gegevens die ik kan gebruiken, zie hier.

Ik laat het weten zodra deze applicatie on-line gaat!

Doblie 12-09-08 18:58

Wel ruig, heb je een Mac dan? Met windows kan het nl. niet. (een app maken)

jonathan 12-09-08 19:16

Het is een wrbbased applicatie, mijn OS maakt dus niet uit.

Het schijnt trouwens ook mogelijk te zijn om op Windows een native applicatie te maken, alleen heb je dan niet de beschikking over de emulator e.d., en moet je alles zelf programmeren.
In de toekomst ga ik misschien een tweedehands Mac kopen, maar aangezien ik 14 ben kan ik dat niet 1 2 3 doen.

wout76 12-09-08 19:17

Mhmhm persoonlijk word ik scheitziek van die carspotter reclame !

Dus mocht je er mee door gaan maak er dan niet teveel reclame voor aub !

Tijn1 12-09-08 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonathan (Bericht 188691)
Hallo,

Ik ben bezig met een webbased applicatie waar je informatie over een auto aan kan vragen aan de hand van het kenteken, een beetje hetzelfde idee als Carspotter (alleen geen € 1,50 p.o.b., max. 2 berichten). De applicatie is zo goed als klaar, alleen wil ik even van jullie weten welke informatie ik moet tonen, ik ben namelijk niet zo'n auto-geil type.

Helaas heb ik niet de beschikking over bijvoorbeeld het aantal PK's of de prijs, voor een lijstje met alle gegevens die ik kan gebruiken, zie hier.

Ik laat het weten zodra deze applicatie on-line gaat!

de prijs kan je berekenen, ik heb ff gekeken op die link die je van het rdw hebt en daar staat wel de bpm gegeven, als ik het goed heb is de bpm altijd een vast percentage van verkoop prijs!
Ik weet natuurlijk niet of dit te verwezenlijken is in je applicatie!

in iedergeval super dat je het probeert om zo'n applicatie te maken ik wens je succes!

Doblie 12-09-08 20:25

Graag dan wat meer informatie over een native-applicatie maken op een Windows computer. Wie o wie weet hier wat vanaf?

jonathan 12-09-08 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doblie (Bericht 188779)
Graag dan wat meer informatie over een native-applicatie maken op een Windows computer. Wie o wie weet hier wat vanaf?

Google eens op Toolchain, ik dacht dat het daarmee mogelijk was.

forum.bericht 12-09-08 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonathan (Bericht 188691)
Helaas heb ik niet de beschikking over bijvoorbeeld het aantal PK's of de prijs, voor een lijstje met alle gegevens die ik kan gebruiken, zie URL="https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Default.aspx"]hier[/URL].

Als je even op die tabbladen klikt dan zie je ook alle technische informatie. Ik denk overigens niet dat het zonder Mac zal lukken.

jonathan 12-09-08 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 188809)
Als je even op die tabbladen klikt dan zie je ook alle technische informatie. Ik denk overigens niet dat het zonder Mac zal lukken.

Ja, ik weet dat er onder de tabbladen nog meer verborgen zit. Daarnaast wordt het een webbased applicatie, dus maakt het niet uit welk OS ik gebruik.

junero 12-09-08 22:14

alles wat er op rdw site gegeven wordt in een simpelere manier weergeven dus apk bpm motortype bouwjaar en dergelijke

jonathan 12-09-08 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 188846)
alles wat er op rdw site gegeven wordt in een simpelere manier weergeven dus apk bpm motortype bouwjaar en dergelijke

Inderdaad.

jonathan 12-09-08 22:31

De lancering vindt morgen plaats waarschijnlijk voor 12:00.

Greggy 13-09-08 00:06

Ik zou zeggen, maak een applicatie waar je je kenteken kan ingeven en geef als resultset een subset van alle gegevens van alle vier de tabbladen van rdw.nl zoals merk, type, brandstof eerste toelating gewicht, pk, verbruik, prijs. Daarnaast (v2?) maak iets zodat je zelf kan aangeven welke attributen er worden weergegeven en in welke volgorde. Dit is zeg maar een 'profile' waar je er meerdere van kan opslaan.

Top! Ben zeer benieuwd!

Ik neem aan dat je de website stript voor de actuele info?

jonathan 13-09-08 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Greggy (Bericht 188945)
Ik zou zeggen, maak een applicatie waar je je kenteken kan ingeven en geef als resultset een subset van alle gegevens van alle vier de tabbladen van rdw.nl zoals merk, type, brandstof eerste toelating gewicht, pk, verbruik, prijs. Daarnaast (v2?) maak iets zodat je zelf kan aangeven welke attributen er worden weergegeven en in welke volgorde. Dit is zeg maar een 'profile' waar je er meerdere van kan opslaan.

Top! Ben zeer benieuwd!

Ik neem aan dat je de website stript voor de actuele info?

Ik heb op dit moment maar één scherm met de meest belangrijke informatie, maar misschien is dat niet zo handig... Ik ga ook wel even hun tabbladen overnemen en de optie maken om zelf aan te geven welke modus je gebruikt.

Vassili 13-09-08 16:02

Leuk idee vooral doen

jonathan 13-09-08 16:18

Ik heb 'm nog niet af omdat ik de optie ga bieden om zelf aan te geven of je een compacte mode wilt of exact zoals de RDW het aanbiedt. Ik ga nu even m'n folderwijkje doen en vanavond eerst TV-kijken, dus hij is vanavond of uiterlijk morgen af.

kaiiestan 13-09-08 21:12

Vet goed idee man! ik heb ook helemaal auto freak :)

jonathan 13-09-08 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kaiiestan (Bericht 189836)
Vet goed idee man! ik heb ook helemaal auto freak :)

K :)

Ik ga er nu nog even mee bezig, waarschijnlijk gaan we morgen on-line.

King1987 14-09-08 12:26

vet idee kerel, ik wacht af en ga het ckr checke :)

M1ch3l 14-09-08 14:21

tvp-tje.

Gaaf!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.