iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Adventure game: 1112 [App Store] (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/25936-adventure-game-1112-app-store.html)

M1ch3l 26-11-08 19:29

[Game] Project 1112
 
YouTube - 1112 Episode 01 - preview -

1112 episode 01 is the Pilot of the world first episodic adventure game exclusive to the iPhone and iPod touch.
Louis Everett is leading a quiet life and minding his own business as the most average middle class citizen. He lives with his beautiful but rather nosy wife in the peaceful Jalonsville New jersey.
Take a journey to explore this intriguing mystery and discover the reasons behind his constant headaches and strange dreams.
Meet a bunch of colorful characters, dive into bizarre situations until an unpredictable event occurs and turns everything upside down!
FEATURES:
- High resolution hand drawn environments
- Animated backgrounds and characters
- Full interaction with all visible objects
- Hundreds of sound fx
- Pinch gesture zoom feature
- Multi touch gestures for immersive interactive 3D inventory
- Multi touch puzzles
- Intricate system of dialog: multiple choices, manual input...
- No ingame loading screen
- Exclusive musical themes
- Complex and twisted story line


site: 1112 The Game


Hier keek ik nou al een tijdje naar uit, een adventure op de iPhone!
Ben hem aan het downloaden.. :D

Ervaringen? Hoe bevalt het?

iCulture 26-11-08 20:30

Adventure game: 1112 [App Store]
 
1112 is een nieuwe adventure game in de App Store. Het spel bestaat uit meerdere episodes bestaat en de bedoeling is dat jij het mysterie oplost, door verschillende objecten en informatie te verzamelen.

Lees verder over: Adventure game: 1112 [App Store]

jonathan 26-11-08 20:55

Ik ben erg benieuwd of 'ie leuk is! Hmm, ach, laat ik 'm maar kopen, ik laat binnenkort wel weten of 'ie bevalt!

jdenijs 26-11-08 21:25

Zier er mooi uit. ga hem is uitproberen.
Voor de mensen die hem via een 3G verbinding willen binnen halen moeten wel gedult hebben want hij is 112 MB groot :)

vdvorst 27-11-08 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdenijs (Bericht 223453)
Zier er mooi uit. ga hem is uitproberen.
Voor de mensen die hem via een 3G verbinding willen binnen halen moeten wel gedult hebben want hij is 112 MB groot :)

Vrij zeker dat je dat spel ook níet via 3g binnen kan halen.
Bestanden groter dan 10mb kan enkel via Wi-Fi, of je pc.

Dus dat wachten kan inderdaad héél lang duren :P

jdenijs 27-11-08 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vdvorst (Bericht 223600)
Vrij zeker dat je dat spel ook níet via 3g binnen kan halen.
Bestanden groter dan 10mb kan enkel via Wi-Fi, of je pc.

Ja zo iets had ik al begrepen. weer wat geleerd.

Zijn jullie er achter hoe ik die verdomde wekker uit kan zetten in de game? Ik kom er maar niet achter. :o

M1ch3l 27-11-08 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdenijs (Bericht 223604)
Ja zo iets had ik al begrepen. weer wat geleerd.

Zijn jullie er achter hoe ik die verdomde wekker uit kan zetten in de game? Ik kom er maar niet achter. :o

De wekker kon je gewoon uitzetten met stop? Je moet 'listen' kiezen en dan krijg je zo'n ingezoomde wekker he, ik weet nietmeer precies hoe maar volgensmij kun je wel ergens uitzetten kiezen hier. Tevens kun je van radiostation (muziek) wisselen.


Het ziet er allemaal prachtig uit.
Game is best moeilijk, zeker als je adventures niet bepaald gewend bent.

jdenijs 27-11-08 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 223614)
De wekker kon je gewoon uitzetten met stop? Je moet 'listen' kiezen en dan krijg je zo'n ingezoomde wekker he, ik weet nietmeer precies hoe maar volgensmij kun je wel ergens uitzetten kiezen hier. Tevens kun je van radiostation (muziek) wisselen.


Het ziet er allemaal prachtig uit.
Game is best moeilijk, zeker als je adventures niet bepaald gewend bent.

Ik heb het al gevonden ! bedankt !!
Echt een verslavende game. zeker het geld waart

kennnnyy 27-11-08 13:24

De wekker uitzetten doe je door op de stop knop te drukken en dan met je iphone te schudden. Ik zit vast bij het openen van het kluisje, ik heb de code maar het lukt niet op de een of andere manier. iemand die de kluis al heeft opengemaakt ?

probin 27-11-08 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kennnnyy (Bericht 223724)
De wekker uitzetten doe je door op de stop knop te drukken en dan met je iphone te schudden. Ik zit vast bij het openen van het kluisje, ik heb de code maar het lukt niet op de een of andere manier. iemand die de kluis al heeft opengemaakt ?

Ja je moet even kijken naar de code. Naast de cijfers staan ook pijlen. Deze geven de richting aan naar welke kant je moet draaien.

kennnnyy 27-11-08 16:44

hmm
 
dus als ik het goed heb ( ik geef even verkeerde codes weer omdat ik het niet wil verpeste voor vorbijkomers)

Als er staat
10 <-
40 ->
50 ->

Dan moet ik uitgaan vanuit de 0 steeds ? terugdraaien naar 10. dan vanuit 0 vooruit draaien naar getal 40 en dan vanuit 0 terugdraaien naar 50 ?

jdenijs 27-11-08 17:18

ik heb inmiddels de wekker uit :)
Maar ik krijg de kluis ook niet open. Heb na veel zoeken wel de code geveonde

Shorty007 27-11-08 18:16

nou ik ga m ook maar es proberen :)

M1ch3l 27-11-08 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kennnnyy (Bericht 223807)
dus als ik het goed heb ( ik geef even verkeerde codes weer omdat ik het niet wil verpeste voor vorbijkomers)

Als er staat
10 <-
40 ->
50 ->

Dan moet ik uitgaan vanuit de 0 steeds ? terugdraaien naar 10. dan vanuit 0 vooruit draaien naar getal 40 en dan vanuit 0 terugdraaien naar 50 ?

Nee niet vanuit 0, gewoon doen zoals er staat dus.

10 ->
50 <-
80


10 vooruit dan doordraaien naar de 50 dan terugdraaien (dus de lange weg) naar 80.


Heb net de boiler gefixt :D

Shorty007 27-11-08 21:29

ow ik heb een hele andere code gekregen, raar..
20 < 80 > 30 ofso kreeg ik.
mj kluis is open nu, nu wil die alleen nergens meer heen en niks doen voordat tie zn pillen heeft ingenomen :S die hij vervolgens niet in kan nemen omdat hij geen uuh water?? ofzo heeft..? geen idee.
iemand???

M1ch3l 27-11-08 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 223935)
ow ik heb een hele andere code gekregen, raar..
20 < 80 > 30 ofso kreeg ik.
mj kluis is open nu, nu wil die alleen nergens meer heen en niks doen voordat tie zn pillen heeft ingenomen :S die hij vervolgens niet in kan nemen omdat hij geen uuh water?? ofzo heeft..? geen idee.
iemand???

Ja ik had dezelfde code hoor ik noemde alleen zomaar wat getallen wist het niet precies meer ;)

Ik heb ook wel pillen gevonden ergens en genomen tegen hoofdpijn maar deed het volgensmij niet met water. Die pillen lagen toch in de kluis? :') Gewoon de medicijnen selecteren en dan 'use with' en dan met jezelf.

Cmdaulnis 27-11-08 21:38

Dit klinkt al een stuk moeilijker dan CSI, die heb je na 2 a 3 uur uitgespeeld...
Had beter deze kunnen nemen, wellicht als ik zin heb om nog meer geld uit te geven ;)

Shorty007 27-11-08 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 223939)
Ja ik had dezelfde code hoor ik noemde alleen zomaar wat getallen wist het niet precies meer ;)

Ik heb ook wel pillen gevonden ergens en genomen tegen hoofdpijn maar deed het volgensmij niet met water. Die pillen lagen toch in de kluis? :') Gewoon de medicijnen selecteren en dan 'use with' en dan met jezelf.

uhm...maar ik kan mezelf nie selecteren :p:confused: haha zal wel weer erg dom zijn nu :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cmdaulnis (Bericht 223943)
Dit klinkt al een stuk moeilijker dan CSI, die heb je na 2 a 3 uur uitgespeeld...
Had beter deze kunnen nemen, wellicht als ik zin heb om nog meer geld uit te geven ;)

ja ik zat dus te twijfelen tussen deze twee :)
toch maar voor 1112 gegaan he.
blijf het toch erg jammer vinden dat je de apps niet eerst kunt proberen voordat je geld eraan uitgeeft.

ow haha heb t gevonden hoor :p
pillen moet je bekijken en dan op een pil drukken

iCulture 27-11-08 22:23

Shorty007, zou je voortaan s.v.p. de Edit-functie willen gebruiken in plaats van drie verschillende berichten achter elkaar? Dan blijft het forum iets schoner. Dank :)

pluk 28-11-08 00:43

Mag ik aub een kleine hint waar ik naar de code moet zoeken? Ik ben in de badkamer en in de corridor geweest, en nu weer terug in de badkamer. Ik denk dat er een memo in de lade ligt, maar dan moet ik ergens een sleuteltje zoeken, klopt dat?

Ja, inmiddels is de mist opgetrokken ;-)

pluk 28-11-08 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pluk (Bericht 224075)
Mag ik aub een kleine hint waar ik naar de code moet zoeken? Ik ben in de badkamer en in de corridor geweest, en nu weer terug in de badkamer. Ik denk dat er een memo in de lade ligt, maar dan moet ik ergens een sleuteltje zoeken, klopt dat?

edit Ik heb het , dank.
(Hoe kom ik in de Edit-functie? Dit is gewoon quoten)

joopgij 28-11-08 09:05

Wat ik niet snap - maar ook een game dombo - hoe je vanuit de badkamer weer terug komt op de corridor. Ik heb nu de code gevonden en wil die gaan gebruiken, maar hoe kom ik uit de badkamer, behalve via new game?

Shorty007 28-11-08 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joopgij (Bericht 224117)
Wat ik niet snap - maar ook een game dombo - hoe je vanuit de badkamer weer terug komt op de corridor. Ik heb nu de code gevonden en wil die gaan gebruiken, maar hoe kom ik uit de badkamer, behalve via new game?

via de 2de knop van boven (rechts) dan krijg je een plattegrond te zien, dan dubbeltap op de room waar je heen wilt. zo doe ik het iig :p

pffff ik krijg die boiler met geen mogelijkheid aan de praat.
heb de aantekeningen ervan uit de keuken, maar t lukt me gewoon niet.
ik zet m op 42 of 24
die switches de bovenste op < > en de onderste allebei naar links < <.
maar dat werkt dus niet. heb al van alles geprobeerd.
is er misschien een bepaade volgorde of iets waar je je aan moet houden?

M1ch3l 28-11-08 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 224133)
via de 2de knop van boven (rechts) dan krijg je een plattegrond te zien, dan dubbeltap op de room waar je heen wilt. zo doe ik het iig :p

pffff ik krijg die boiler met geen mogelijkheid aan de praat.
heb de aantekeningen ervan uit de keuken, maar t lukt me gewoon niet.
ik zet m op 42 of 24
die switches de bovenste op < > en de onderste allebei naar links < <.
maar dat werkt dus niet. heb al van alles geprobeerd.
is er misschien een bepaade volgorde of iets waar je je aan moet houden?

Hoe die switches moeten staan staat op de tekening. Verder zit je op de goede weg hoor! Je moet alleen die rode knop indrukken als je alles klaar hebt staan.


Weet iemand wat ik moet doen met de papieren en felicity? Ik zit hier echt even vast. EDIT: laat maar het het gevonden, ben al weg van 't huis.


Verder duurde het een half uur bij mij voordat ik bij toeval erachter kwam hoe je de iClone kunt gebruiken, heel zielig :') had het kunnen weten :D

Gaaf spel, bestwel time-consuming.

Shorty007 28-11-08 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 224159)
Hoe die switches moeten staan staat op de tekening. Verder zit je op de goede weg hoor! Je moet alleen die rode knop indrukken als je alles klaar hebt staan.


Weet iemand wat ik moet doen met de papieren en felicity? Ik zit hier echt even vast. EDIT: laat maar het het gevonden, ben al weg van 't huis.


Verder duurde het een half uur bij mij voordat ik bij toeval erachter kwam hoe je de iClone kunt gebruiken, heel zielig :') had het kunnen weten :D

Gaaf spel, bestwel time-consuming.

nou ik zal wel debiel zijn ofso maar het lukt me echt niet die boiler aan de praat te krijgen :p:confused:
moeilijk...spelletje spelen :p

M1ch3l 28-11-08 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 224188)
nou ik zal wel debiel zijn ofso maar het lukt me echt niet die boiler aan de praat te krijgen :p:confused:
moeilijk...spelletje spelen :p


Is het ook mogelijk spoiler tags toe te voegen? Misschien niet leuk om alles te verklappen.

Gebruik wel witte tekst voor het antwoord hieronder(selecteer voor antwoord):

eerste nummer op 4 zetten tweede nummer op 2. Dan de schakelaars zo instellen (zoals in het manuel):

\ /
\ \

en dan op de grote rode knop drukken. Verder moet je hem nog aansteken met lucifers naderhand. ( lucifers en dan use with)

Shorty007 28-11-08 12:47

[QUOTE=M1ch3l;224190]Is het ook mogelijk spoiler tags toe te voegen? Misschien niet leuk om alles te verklappen.

Gebruik wel witte tekst voor het antwoord hieronder(selecteer voor antwoord):




stop messing around of iets in die trant zeg die dan heel de tijd, dat had ik nl ook al zo bedacht maar hij wil t nie doen :(
hij luisterd niet naar me :p
nja ga nog wel ff verder klooien

iCulture 28-11-08 14:59

Om het spelplezier voor anderen niet te bederven en omdat de witte tekst niet zo heel fijn werkt heb ik op verzoek van Mich3l even een spoiler-tag aangemaakt. Je kunt deze gebruiken zoals je normaal bbcodes gebruikt, dus [_spoiler_]_Test_[_/_spoiler_] (verwijder de underscores).

Spoiler

jdenijs 28-11-08 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pluk (Bericht 224075)
Mag ik aub een kleine hint waar ik naar de code moet zoeken? Ik ben in de badkamer en in de corridor geweest, en nu weer terug in de badkamer. Ik denk dat er een memo in de lade ligt, maar dan moet ik ergens een sleuteltje zoeken, klopt dat?

een kleine hint..... de kraan kan open.


Voor de mensen die de kluis al open hebben. Hoe doen jullie dat? ik heb de code. en heb van alles geprobeert maar ik krijg hem niet open. Moet ik ergens op tikken zodra hij op de juiste cijfer staat of?? hoe maak je dat ding open?

Shorty007 28-11-08 15:34

nee je moet alleen de goede richting ook opdraaien.
dus 20 < 80 > 30
20 door naar links te draaien, 80 door naaar rechts te draaien en dan 30 door weer naar links te draaien....dacht links, laatste kan ook rechtsom zijn...

wauw ik heb ook eindelijk die stomme boiler aan hoor :p
ik zette die 4 en de 2 steeds bovenaan :p moeten onderaan whaaahaa :eek: beetje lomp wel

M1ch3l 28-11-08 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneclub.nl (Bericht 224224)
Om het spelplezier voor anderen niet te bederven en omdat de witte tekst niet zo heel fijn werkt heb ik op verzoek van Mich3l even een spoiler-tag aangemaakt. Je kunt deze gebruiken zoals je normaal bbcodes gebruikt, dus [_spoiler_]_Test_[_/_spoiler_] (verwijder de underscores).

Spoiler



Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 224243)

wauw ik heb ook eindelijk die stomme boiler aan hoor :p
ik zette die 4 en de 2 steeds bovenaan :p moeten onderaan whaaahaa :eek: beetje lomp wel

Lol :D


Zucht na heelveel gedoe kom ik er eindelijk achter dat je de groene woorden in conversaties moet aanraken om er verder over te praten. Ik dacht steeds dat je ze moest uittypen ofzo maar dat werk niet. Grr!

pluk 28-11-08 19:05

Tjonge, het is maar goed dat ik een rustig weekend heb.... Nu probeer ik sigaretten van Tod los te krijgen. Weet bijna z'ker dat hij ze heeft, maar ik krijg geen groen woord uit hem.....
Moet vast eerst iets anders doen, maar WAT? Spoilers zijn welkom...
Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n adventure game gespeeld. Ik las bij de nieuwsberichting dat iemand het spel in een avond had uitgespeeld... Ik vrees dat ik nog wel een weekje nodig heb, haha

Shorty007 28-11-08 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pluk (Bericht 224323)
Tjonge, het is maar goed dat ik een rustig weekend heb.... Nu probeer ik sigaretten van Tod los te krijgen. Weet bijna z'ker dat hij ze heeft, maar ik krijg geen groen woord uit hem.....
Moet vast eerst iets anders doen, maar WAT? Spoilers zijn welkom...
Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n adventure game gespeeld. Ik las bij de nieuwsberichting dat iemand het spel in een avond had uitgespeeld... Ik vrees dat ik nog wel een weekje nodig heb, haha

ja daar zit ik ook nu pfff weet ook nog niet goed wat ik nu het beste kan doen

M1ch3l 28-11-08 19:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pluk (Bericht 224323)
Tjonge, het is maar goed dat ik een rustig weekend heb.... Nu probeer ik sigaretten van Tod los te krijgen. Weet bijna z'ker dat hij ze heeft, maar ik krijg geen groen woord uit hem.....
Moet vast eerst iets anders doen, maar WAT? Spoilers zijn welkom...
Ik heb eigenlijk nog nooit zo'n adventure game gespeeld. Ik las bij de nieuwsberichting dat iemand het spel in een avond had uitgespeeld... Ik vrees dat ik nog wel een weekje nodig heb, haha

Spoiler

Shorty007 28-11-08 19:24

niemand heeft meer iets te zeggen bij mij, kan helemaal niks :p

ow ben er al uit

M1ch3l 28-11-08 19:30

En alweer uitgespeeld :D

Kom maar op met episode 2!

M1ch3l 28-11-08 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 224336)
niemand heeft meer iets te zeggen bij mij, kan helemaal niks :p

Alle groene woorden geselecteerd en over doorgepraat?

Spoiler


Ik ga, veel succes nog ;)

Shorty007 28-11-08 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 224339)
Alle groene woorden geselecteerd en over doorgepraat?

Spoiler


Ik ga, veel succes nog ;)

ja moet nu eerst doen wat hij van me vraagt, had ik gedaan, maar vond hij niet goed genoeg :p
Spoiler


speelt zeker vaker dit soort games he?
ik niet, maar dat was vast en zeker al duidelijk :p

pluk 28-11-08 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door M1ch3l (Bericht 224330)
Spoiler

@M1ch3
Spoiler

Shorty007 28-11-08 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 224349)
ja moet nu eerst doen wat hij van me vraagt, had ik gedaan, maar vond hij niet goed genoeg :p
Spoiler


speelt zeker vaker dit soort games he?
ik niet, maar dat was vast en zeker al duidelijk :p

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pluk (Bericht 224359)
@M1ch3
Spoiler

Spoiler


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:00.