iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Jaadu vnc (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/27899-jaadu-vnc.html)

parrish 03-01-09 20:36

Jaadu vnc
 
Beste mensen,

Ik heb het programmatjes Jaadu VNC via de appstore gekocht, ik heb dit geinstalleerd op een PC met Vista en een PC met XP.

Op vista werkt het allemaal perfect! maar op de xp computer heb ik een probleem. De log geeft het volgende aan:

[SIZE=1]VNC server not found on port 5900.
[/SIZE]
Ik heb alles volgens de handleiding geinstalleerd. Heeft iemand een idee waar het probleem zit??

Bedankt alvast
[SIZE=1]


[/SIZE]

iMario 03-01-09 20:39

Heb je alles wel goed ingevult? ;)

InternetRebel 03-01-09 20:48

Wat bedoel je precies met "ik heb dit geinstalleerd op een PC met Vista en een PC met XP", het is een programma voor de iPhone, dus wat heb je precies op de PC geïnstalleerd?

MacorgaZ 03-01-09 20:52

Waarschijnlijk Jaadu Connect en een VNC-server, die heb je hier voor nodig.

parrish 03-01-09 21:03

Je zal op je pc tightvnc en vnc connect moeten installeren om via je iphone de pc te kunnen bedienen!

Op mijn computer met vista werkt het perfect alleen op de andere computer met daarop xp krijg ik de foutmelding die ik in de openingspost aangeef

yvesdeclercq 04-01-09 12:26

Ik heb op de pc met Xp real vnc staan ( gratis te downloaden en op de iphone veency uit cydia) daar werkt alles perfect mee. en alles gratis :)

Gilliam 04-01-09 12:37

Als het zegt dat een probleem met port 5900 is zal dat wel niet goed zijn, ik heb hier zelf de ballen verstand van misschien weet iemand anders het?

parrish 04-01-09 13:07

nah probleem een is opgelost. Was nod32 die toegang blokkeerde. Volgende probleem dient zich echter aan.

Hij blijft aangeven het volgende aangeven "UPnP / PMP not found"

Router staat upnp op enable en poorten zijn geforward...iemand een idee??

Timmeh_ 04-01-09 15:01

Ik had t zelfde! Ik gebruik wel mac..:p

Gelukkig studeert me broer Technische Informatica, dus die heeft me geholpen.
Hij heeft iets in de router ingesteld zodat ik via t internet op de server kan o.i.d....
(Ik heb zelf er de ballen verstand van..)

Het werkt nu wel perfect, Ik heb Vine Server altijd aanstaan en ik gebruik nu GEEN 'Jaduu VNC Connect'

parrish 04-01-09 15:26

Ehmmm heb je jaduu wel op je iphone geinstalleerd?

Tsja mijn router staat volgens mij goed. Als er iemand hierover suggesties heeft dan zijn ze welkom

Timmeh_ 04-01-09 15:28

Uiteraard heb ik Jaadu op me iPhone, dus ik gebruik nu Jaadu VNC zonder gebruik te maken van Jaduu VNC Connect

parrish 04-01-09 20:55

probleem opgelost :)

Het probleem zat inderdaad in Jaadu connect. Dit programma benaderd poort 5382 automatisch. Daardoor was firewall niet goed geconfigureerd. Ik heb zoals boven genoemde poster Jaadu connect van pc verwijderd en de iphone handmatig ingesteld op poort 5900.

xBram 08-02-09 21:46

Jaadu VNC probleem
 
Heb hem inmiddels werkend, met dank aan een tut op youtube.com :)

King1987 08-02-09 21:53

Discussies samengevoegd.

Timmeh_ 09-02-09 14:49

Nog steeds tevreden met Jaduu:D

cwktjes 08-06-09 16:31

Hallo, ik heb ook een probleem met Jaduu. Nogal een verhaal, dus ik zal het even samenvatten:

Ik gebruik v2.0.6 (Beta), als ik echter wil connecten dan zegt hij connectivity test failed. De website van Jaduu biedt een scala aan oplossingen maar niets werkt. Het fundamentele probleem is dat de port die Jaduu gebruik maar geblokt blijft. Ondanks dat ik Avira en Windows Firewall heb uitgeschakeld. Ik heb de firewall van zowel mijn Alice Modem (copperjet 1616) als mijn router uitgeschakeld (upnp staat aan). Alle tips van de Jaduu-site helpen niet en ik begin me serieus af te vragen wat in godsnaam het probleem is. Ik gebruik Open Port Check Tool om te checken of de port open staat.

Het verwachte advies zou zijn: gebruik de manuele installatie en open de poorten handmatig, maar ik zie misschien iets over het hoofd. Bovendien is dat zoveel moeite :D

Iemand een tip?

Alvast bedankt.

Drumpie 17-06-09 09:39

Edit: Heb het goed gekregen, toch bedankt voor jullie hulo!

Mikatjuh 28-09-09 21:01

Jaadu VNC Connect met 3g
 
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag.
Is het mogelijk dat ik Jaadu VNC kan gebruiken als ik niet met mijn Wi-Fi netwerk verbonden ben, en dat ik het gewoon via 3g kan gebruiken?

Groeten, Mika

King1987 28-09-09 21:06

//topic's samengevoegd


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.