iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   App om met Wi-Fi te verbinden (Wi-FiTrak/Wi-Finder) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/36025-app-om-wifi-verbinden-wifitrak-wifinder.html)

lkropman 28-07-09 11:12

Wi-Fitrak
 
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik heb de app aangekocht en ga hem vrijdag in het buitenland gelijk uitproberen.

FlyingNoose 28-07-09 11:30

Is het eigenlijk de moeite voor hem te kopen? Wat kan je er meer mee doen dan met je normale Wi-Fi zoekfunctie? Zie het nut er niet echt in, kan iemand het misschien wat verduidelijken?

Merci

beakerflo 28-07-09 11:31

Waar ik hem wel handig voor vind is de extra info die je krijgt:
Moest ergens Wi-Fi instellen en dan kan je zien op welk kanaal de anderen zitten, dan neem jij de vrije.

Bovendien kan je ook nog eens de sterkte zien. Als de buren sterker signaal hebben, dan... is er toch iets mis.

Paradise 28-07-09 11:32

Wi-Fitrak kan automatisch een verbinding maken met een open netwerk met een bepaalde sterkte. Je hebt meer mogelijkheden met betrekking tot het inzien van signaalsterkte, type beveiliging en automatisch verbinden. Het werkt echt een stuk prettiger dan de ingebouwde Wi-Fi manager, mits je op zoek bent naar een onbeveiligd Wi-Fi netwerk. Als je gewoon met bekende netwerken met wachtwoord wil verbinden, kan je in principe net zo goed de ingebouwde manager gebruiken.

bbgt 30-07-09 19:17

In iTunes in programma's staat bij mij het icoontje Wi-Fi Checker
terwijl in mijn iPhone dislay een icoontje staat: Wi-Finder.
Inzoomend zijn er wel minimale verschillen in het icoontje zelf.
Hoe komt dat nou?

Puck210480 02-09-09 08:14

Ik heb Wi-FiTrak 2.6 maar met de open netwerken die hij vind kan ik geen verbinding maken. Iemand een oplossing?

Timmeh_ 02-09-09 09:25

// Discussies samengevoegd en tevens verplaatst naar AppStore programma's.

BfromB 02-09-09 09:43

Sinds Wi-Finder (gratis) niet meer werkte op 3.0, ben ik overgeschakeld op Wi-FiTrak (betalend).

Puck210480 02-09-09 21:58

Ik heb ook Wi-Fitrak en elke keer als ik verbinding wil maken met een open netwerk zegt hij connection failed. Weet iemand hier de oorzaak van??

MCNO 03-09-09 09:41

Ik heb een dergelijk probleem zelfs als ik mijn eigen netwerkje (waar ik normaal automatisch verbinding mee maak) probeer te benaderen. Ik vermoed een bug?

frans01 21-09-09 18:41

Ook ik gebruik Wi-FiTrak. Uiteraard erg handig in het buitenland.
Waar ik deze heb aangeschaft is dat hij bij verbinding de optie "launch mail" heeft.
Helaas haalt mij dan niet email binnen maar maakt hij een nieuwe email aan.
Weet iemand of het ook mogelijk is om hem automatisch je nieuwe email te laten ophalen?

kuotje 21-09-09 18:53

wrm gebruik je niet gewoon bij Instellingen/Mail/ en dan fetch op 15min

frans01 22-09-09 16:02

@kuotje
Als je in een stad in t buitenland bent heeft dat weinig zin. Je hebt een veel grotere kans dat je na een paar uur wandelen je email hebt binnengehaald als je Wi-FiTrak een mail fetch opdracht kan geven. Wi-FiTrak check bv elke 10sec of er een open Wi-Fi is.

Runaque 22-09-09 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Puck210480 (Bericht 346702)
Ik heb ook Wi-Fitrak en elke keer als ik verbinding wil maken met een open netwerk zegt hij connection failed. Weet iemand hier de oorzaak van??

Volgens mijn bevindingen is dat netwerk dan beveiligd met MAC adressen, dus het blijft een open netwerk dat enkel geregistreerde toestellen toegang bied.
Deze manier van beveiligen is gemakkelijker in te stellen dan WEP of WPA.

Eveneens vermoed ik dat de iPhone zelf het probleem is als het netwerk niet met MAC adressen beveiligd is. Op mijn wer kan een collega met iPod touch zo op het netwerk inloggen, ik kan dat dan niet met de iPhone 3G, een andere collega lukt het dan wel met een iPhone 2G en met een PSP.

GasGasR6 10-12-09 22:05

Is Wi-Fitrack nu voor 3.0 in orde?

Of werkt deze nog steeds niet of niet goed?

kuotje 10-12-09 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GasGasR6 (Bericht 392577)
Is Wi-Fitrack nu voor 3.0 in orde?

Of werkt deze nog steeds niet of niet goed?

Wi-Fitrak werkt perfect bij mij.

GasGasR6 10-12-09 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kuotje (Bericht 392582)
Wi-Fitrak werkt perfect bij mij.

Heb net binnegehaalt/gekocht, heeft de buren al perfect gevonden :d:p;)

Nog even een vraagje, sommige staan groen andere rood en andere doorstreept.

Groen is free te go, doorstreepte zijn beveiligd maar de rode wat is hiermee?

MCNO 13-12-09 15:06

die zijn niet zo sterk...

Smurf 15-12-09 22:46

Werkt ideaal, maak er dagelijks gebruik van.. ;)

Martine81 21-03-10 22:29

Wat is de beste app voor free Wi-Fi te spotten?
 
Ik zie verschillende apps voor free Wi-Fi locators enzo. Ik kom zelf uit Zeeland. Zegt al genoeg.. :-) voor games enzo down te loaden is Wi-Fi wel handig ook. Heb iemand idee welke app leuk werkt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:36.