iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   App om met Wi-Fi te verbinden (Wi-FiTrak/Wi-Finder) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/36025-app-om-wifi-verbinden-wifitrak-wifinder.html)

chapp 19-01-09 19:39

App om met Wi-Fi te verbinden (Wi-FiTrak/Wi-Finder)
 
Goede avond,

Misschien staat het hier niet zo op z'n plek, maar ik vond het zonde om hiervoor een heel nieuw topic te starten.
Doordat mijn 3G internet in maart pas bij mijn abbo wordt gevoegd, wil ik tijdelijk Wi-Fi gaan gebruiken voor internet. Ik heb Wi-Finder gedownload en als ik dan eindelijk een onbeveiligd network vond, en wilde conecten kwam er te staan 'failure error-6'. Iemand die hier ervaring mee heeft of beter zelfs hoe je dit moet oplossen?

Alvast bedankt,


Chapp

King1987 19-01-09 19:41

Heb er wel even een topic van gemaakt, stond compleet verkeerd :p

Timmeh_ 19-01-09 19:58

En met een andere app? Ikzelf gebruik Wi-Fitrak..
Of via 'Instellingen' verbinden? Als je de naam hebt van t open netwerk, kan je die natuurlijk ook daar gewoon opzoeken;)

chapp 19-01-09 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 246099)
Heb er wel even een topic van gemaakt, stond compleet verkeerd :p

Bedankt!

@Timmeh_ Via Instelling vind hij geen netwerken, daarom dat ik het maar via Wi-Finder probeerde, maar ze zijn allemaal beveiligd, het onbeveiligde netwerk vind hij nu ook niet meer, zal denk ik aan de signaal sterkte liggen. Nu hopen dat hij maar weer opkomt en dan via een ander programma proberen!

iKnidreeg 02-03-09 16:07

Wi-Finder niet meer te vinden in App Store
 
Hallo allemaal,

Voorheen gebruikte ik altijd Wi-Finder om Wi-Fi te zoeken. Nu ik een nieuwe iPhone heb (oude iPhone teruggebracht wegens schade, nieuwe gekregen), was ik van plan Wi-Finder opnieuw te downloaden, maar nu kom ik erachter dat hij niet meer in de App Store te downloaden is.

Mijn vraag: Weet iemand van jullie aan andere applicatie waar je Wi-Fi mee kunt zoeken, die er ongeveer hetzelfde werkt als Wi-Finder?

Hier nog een afbeelding van hoe Wi-Finder eruit ziet:

http://images.pcworld.com/reviews/gr...1_original.jpg

Bordyl 02-03-09 19:05

Er zijn er volgens mij toch genoeg; Wi-Fi Trak is er een (kost wel 80 cent), Global Wi-Finder, Wi-Fi van True Move, ... en zo kan je d'r nog wat ontdekken door simpelweg 'Wi-Fi' in de zoekbalk van de iTunes Store te tikken :D

iKnidreeg 02-03-09 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 262230)
Er zijn er volgens mij toch genoeg; Wi-Fi Trak is er een (kost wel 80 cent), Global Wi-Finder, Wi-Fi van True Move, ... en zo kan je d'r nog wat ontdekken door simpelweg 'Wi-Fi' in de zoekbalk van de iTunes Store te tikken :D

Beste Bordyl,

Natuurlijk heb ik zelf ook al gezocht in de iTunes store voordat ik de vraag hier zou stellen.

Ik moet iets hebben wat lijkt op Wi-Finder: Je krijgt een lijst te zien met beschikbare Wi-Fiverbindingen, krijgt de sterkte te zien en de mogelijkheid om ermee te verbinden. Op de afbeelding in mijn vorige post kun je zien wat ik bedoel.

Bordyl 02-03-09 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iKnidreeg (Bericht 262278)

Ik moet iets hebben wat lijkt op Wi-Finder: Je krijgt een lijst te zien met beschikbare Wi-Fiverbindingen, krijgt de sterkte te zien en de mogelijkheid om ermee te verbinden. Op de afbeelding in mijn vorige post kun je zien wat ik bedoel.

Lijkt Wi-Fi Track daar niet echt op? Anders zal je het maar met dat programma moeten doen (of wachten op andere reactie)

Timmeh_ 03-03-09 10:20

Ik heb Wi-Finder vervangen door Wi-FiTrak, dat is echt een aanrader ;) Ze werken hetzelfde, je krijgt bij allebei de beschikbaarheid en de sterkte te zien, maar met Wi-FiTrak kan je ook verbinden met netwerken waar je het wachtwoord van weet (dat was mijn gemis bij Wi-Finder)

Het enige nadeel vind ik, maar dat deed Wi-Finder geloof ik ook, is dat als je een openbaar netwerk van bijvoorbeeld KNP hebt, deze als 'open' wordt weergegeven. Ik liep laatst in Haarlem, kreeg ik 8 verschillende 'open' netwerken van KNP en T-Mobile (ook genoeg netwerken die ik wel kon gebruiken hoor:D) Bij die netwerken moet je een wachtwoord invullen nadat je bent verbonden..

LucVG 19-06-09 11:25

Wi-FiTrak en Wi-Finder
 
Na een update naar 3.0 werken beide programma's gewoon niet meer. Bij Wi-FiTrak komt de mededeling 'Could not initialize the Wi-Fi scanner', en de andere gooit u er na het opstarten meteen weer uit.

Heef iedereen dezelfde ervaringen ?
Updates zijn er in ieder geval (nog) niet. :(

sannie58 19-06-09 11:36

Yep,...ik heb hetzelfde ,...beide werken inderdaad niet en krijg dezelfde melding. Ik heb al een mailtje verzonden via de appstore naar die gasten.
en dat nu ik net vandaag weer naar het buitenland ga hebben die app's een error ...Grrrrrrr....*****

Acrobat 20-06-09 13:04

Same here, hoop dat 'r snel een update komt.

edit: Van de Wi-Fitrak homepage (http://www.bitrino.com/Wi-Fitrak/support.html)

I upgraded to OS 3.0 and now I get an error on startup. What can I do? Wi-FiTrak 2.5 does not support OS 3.0. We submitted an update to Apple after testing with their final pre-release version and it is currently going through their review process. With so many Apps in the store and many of them needing a compatibility update, it appears to be taking longer than normal. We are trying to be patient here and we ask that you do the same.

darthveter 21-06-09 02:03

heb heyzelfde maar kan hem ook
niet meer in de appst.. vinden ??

Brandius 22-06-09 21:29

Wi-FiTrak werkt niet met iphone 3.0.

Macrogman 23-06-09 12:00

Nee, Wi-Fitrack is nutteloos op 3.0

ChiTheDesigner 24-06-09 08:38

Wi-FiFoFum misschien?

Yves DB 24-06-09 12:15

Toch wel vreemd. Wi-Finder is verdwenen, volgens de website van Lars Bergstrom (die het programma maakte) omdat hij van Apple om één of andere reden niet meer mocht.
Ik heb Wi-Finder nog staan maar onder 3.0 werkt het niet meer.
Wi-FiTrack lijkt ook niet meer te werken.

Zijn ze bij Apple nu ook op dat vlak heiliger dan de paus aan het worden en willen ze niet meer dat er op niet-beveiligde netwerken wordt gesurfd ?

Er is op vandaag dus geen treffelijk Wi-Fi-zoek-progje.

ppl 24-06-09 16:47

Wi-Finder werkt niet op iPhone OS 3.0, het crasht binnen de 2 secs. Om die reden zal het ongetwijfeld uit de app store zijn verdwenen.

Yves DB 24-06-09 16:54

Nee, het werd al eerder uit de store verwijderd omdat de programmeur private API's zou gebruiken (zie ttp://www.lars.com/iphone).
Een goed alternatief is er niet.

ppl 24-06-09 18:01

Ook fijn dat hij het op die site Wi-Fi Checker noemt terwijl het elders (ook z'n blog!) bekend staat als Wi-Finder. Wi-Finder heeft hij uit de store gehaald wegens merkenrechtschending maar er speelde meer dan alleen dat. Op z'n blog staat namelijk meer informatie over Wi-Finder: On naming and updates & Bye bye w-fi & On the lack of Wi-Finder updates (verhaal over API).

Wederom een typisch voorbeeld van het nog immer falende inconsistente review beleid van Apple. De andere Wi-Fi apps mogen wel geupdate worden, Wi-Finder niet. Dat betekent dus ook dat Wi-FiFoFum en Wi-FiTrak ook de pineut zullen gaan worden en je geen goede koop doet om die aan te schaffen (afgezien van het feit dat Wi-FiTrak niet werkt).

Tip: next time wat linkjes erbij doen Yves DB, dat verhelderd heel wat meer en je hebt meteen een bron gegeven ;)

Als je Wi-Fi netwerken wil zien dan heb je al genoeg aan die netwerklijst in Instellingen. Een los programma is alleen wat makkelijker op te starten en veel van de Wi-Fi programma's bevatten ook functies die niet standaard in iPhone OS zitten. Niet echt een goed alternatief maar voor wie alleen een lijst met netwerken wil zien voldoet het prima.

Yves DB 24-06-09 20:13

De enige link die ik hierover vond had ik in m'n post opgenomen ;).
Verder terug on-topic : bedankt voor de tips, ik ga dus voorlopig Wi-FiFoFum niet aankopen.

Acrobat 27-06-09 10:52

Wi-Fitrak is geupdate en werkt weer prima! :)

Undertaxxx 27-06-09 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Acrobat (Bericht 312138)
Wi-Fitrak is geupdate en werkt weer prima! :)

Dat werd ook stilaan tijd denk ik, ik heb hem 4 maanden terug al eens een mail gestuurd hierover :rolleyes:.

Brandius 27-06-09 11:55

Wi-Fitrak 2.6 staat in de iTunes store! Hoera.

Olomouc 27-06-09 20:12

Meteen erop gezet. Ik miste in 3.0 Wi-Finder erg. Goede vervanger.

Dank voor de tip. Ik ben vaak in anere landen en dan is het heerlijk om als je even bij een verkeerslicht staat en je mail komt binnenrollen.

apotheosis 27-06-09 21:35

Ik lees hier Wi-Fi finder niet meer is?Ik heb die meteen gevonden maar ik had die al en heb deze op de nieuwe iphone gezet en het werkt allesins.

Timmeh_ 28-06-09 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 312610)
Ik lees hier Wi-Fi finder niet meer is?Ik heb die meteen gevonden maar ik had die al en heb deze op de nieuwe iphone gezet en het werkt allesins.

"Wi-Finder" is er niet meer, niet te verwarren met "Wi-Fi Finder" ;)

berenddevries 30-06-09 11:13

Wi-FiTrak
 
Hoi,

Wi-Fi Trak gekocht. Het is zeker een goede vervanger voor Wi-Finder. Werkt prima onder 3.0.

Tnx voor alle info,

Berend

Tommi12 01-07-09 23:05

Dit soort dingen doet m'n 3gs vanzelf? Even lijst verversen en ik zie gelijk bereik en beschikbaarheid van de netwerken in de buurt, geen app voor nodig. is dit exclusief voor de 3gs dan, kan me niet voorstellen?

Tom

deboer 01-07-09 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tommi12 (Bericht 316354)
Dit soort dingen doet m'n 3gs vanzelf? Even lijst verversen en ik zie gelijk bereik en beschikbaarheid van de netwerken in de buurt, geen app voor nodig. is dit exclusief voor de 3gs dan, kan me niet voorstellen?

Tom

Je iPhone vind enkel hele sterke netwerken, aparte apps vinden ook de zwakkere. Het is meer een uitbreiding op de native app dus.

Sfinxweb 08-07-09 18:49

Wi-Finder heet nu Wi-Fi checker.

Versie voor 3.x is in afwachting van goedkeuring Apple.

Frog 08-07-09 20:07

Wat ben ik daar blij mee! Ik dacht er al over Wi-FiTrack te kopen, maar dat is nu dus niet meer nodig! Gelukkig!

kloon 08-07-09 23:12

ivm Wi-Fi trak
Hoe kan ik Wi-Fi trak op de achtergrond altijd laten draaien op de iphone zodat hij constant zoekt?

Bordyl 08-07-09 23:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kloon (Bericht 320949)
ivm Wi-Fi trak
Hoe kan ik Wi-Fi trak op de achtergrond altijd laten draaien op de iphone zodat hij constant zoekt?

Backgrounder in Cydia staat in om applicaties op de achtergrond te doen draaien, als dat is wat je zoekt?

kloon 08-07-09 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bordyl (Bericht 320960)
Backgrounder in Cydia staat in om applicaties op de achtergrond te doen draaien, als dat is wat je zoekt?

Dat is idd het tooltje dat ik zoek maar mijn iphone is nog zo standaard als wat .... dus geen cydia voor mij

Runaque 09-07-09 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kloon (Bericht 320961)
Dat is idd het tooltje dat ik zoek maar mijn iphone is nog zo standaard als wat .... dus geen cydia voor mij

Dan zit er niet veel op dan het te doen zoals je het gewoon was, de app sluiten telkens je hem niet nodig hebt.

lkropman 28-07-09 08:40

Wi-Fitrak
 
Lijkt me een handig programma.
Maar als je een open Wi-Fi-verbinding hebt gevonden, heb je dan een wachtwoord nodig?

Paradise 28-07-09 08:49

Zoals de naam 'open' al doet vermoeden, heb je geen wachtwoord nodig. Een open netwerk is niet beveiligd en aanvaard connecties zonder wachtwoord. Daar kleven nog wel een aantal haken en ogen aan, waardoor je ook op een open netwerk niet in 100% van de gevallen kan connecten, maar vaak gaat het goed. Gewoon proberen dus. :)

beakerflo 28-07-09 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lkropman (Bericht 330375)
Lijkt me een handig programma.
Maar als je een open Wi-Fi-verbinding hebt gevonden, heb je dan een wachtwoord nodig?

Nee, dat is het idee van open.
Net als een open deur niet op slot zit (en geen sleutel nodig hebt)

pclahsen 28-07-09 09:24

Goed verwoord zo Paradise. Kleine toevoeging: In een aantal gevallen is het netwerk 'open' maar blijk je met openen van pagina via Safari alsnog te moeten inloggen met naam en password, bv. tmob hotspot of Boingo. Bv. als je op Schiphol zit.
N.B. pas wel op met 'gratis' netwerken, er was laatst iemand op Schiphol die een fake-netwerk heeft opgezet met als doel zich toegang te verschaffen tot laptops e.d.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paradise (Bericht 330377)
Zoals de naam 'open' al doet vermoeden, heb je geen wachtwoord nodig. Een open netwerk is niet beveiligd en aanvaard connecties zonder wachtwoord. Daar kleven nog wel een aantal haken en ogen aan, waardoor je ook op een open netwerk niet in 100% van de gevallen kan connecten, maar vaak gaat het goed. Gewoon proberen dus. :)



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:07.