iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Geld terug na Miskoop (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/40403-geld-terug-na-miskoop.html)

gserban 26-07-09 11:15

Geld terug na Miskoop
 
Ik had Icam gekocht maar dit programme werkte niet met mijn security cams servers dus had ene klacht ingediend bij de maker en zette mij in gelijk maar zei dat ik bij de apple store moest zijn vooreen refund.

Dus ging ikff neuzen op deze site en vondt deze topic
waarin staat dat je er nieuwe voorwaarden zijn in de apple store en dat je je geld binnen terug kan krijgen als je dit maar binnen 90 dagen meld.

Maar of dit waar is weet ik niet want kreeg zojuist onderstaande mail asl antwoord waarin staat dat alle aankopen definitief zijn en dat ze het mij eenmalig zullen terug betalen.

dus wat is waar? wat hier op de website staat of wat persoon in onderstaande mail aan mij schrijft?


Dear Sir,

I'm sorry to hear that you can't use "iCam (Webcam Video Streaming)" with your device.

I have reversed the charge for this purchase. You will see a credit of 3,99 € plus any applicable taxes, in three to five business days. Please note that the iTunes Store Terms of Sale state that all sales are final, so this is a one-time exception.

Sincerely,

Matt
iTunes Store Customer Support
Apple - Support - iTunes - World Wide

Shorty007 26-07-09 13:09

nja je krijgt je geld terug dusja goed dan toch...?
Ik heb verder eigenlijk geen idee wat er in die voorwaarden staat van Apple, Apple draait toch altijd uiteindelijk alles zo om, dat je nooit krijg waar je recht op heb.

gserban 26-07-09 14:42

Er is nog een weg, als ze niet terug betalen en dat is een klacht indienen bij je creditcard maatschappij waar je standaard garantie hebt en als iets niet werkt of niet goed werkt krijg je een refund en halen ze het geld voor je terug maar je moet wel bewijs hebben en dat had ik dmv email wisseling met de maker van het programma dat hij het probleem niet kon oplossen.

Maar goed apple stort het nu idd terug maar misschien handig om te weten voor de toekomst als andere gebruikers met iets een probleem heeft.

Shorty007 26-07-09 14:51

Ik snap nog steeds niet waarom ze niet standaard een trial van 1 dag doen hoor voor betaalde apps..Ik heb gister nog de app "Things" gedownload voor 8 euro....Blijkt het toch niet helemaal te zijn wat ik zocht...ja jammer dus, 8 euro weggesmeten..echt gaar gewoon van Apple...Begrijp t gewoon niet, waarom ze niet met trials werken...

gserban 26-07-09 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 329609)
Ik snap nog steeds niet waarom ze niet standaard een trial van 1 dag doen hoor voor betaalde apps..Ik heb gister nog de app "Things" gedownload voor 8 euro....Blijkt het toch niet helemaal te zijn wat ik zocht...ja jammer dus, 8 euro weggesmeten..echt gaar gewoon van Apple...Begrijp t gewoon niet, waarom ze niet met trials werken...


je zou hier ook eens moeten kijken de LINK en dan met name bij punt

iTunes Store
Verkoopvoorwaarden

daar staat

ANNULERINGSBELEID


Elke verkoop is definitief. U hebt geen recht om u terug te trekken uit een aankoop in de iTunes Store zodra de levering van de producten een aanvang heeft genomen. De diensten van iTunes Store beginnen zodra u Producten gaat downloaden vanuit iTunes Store en u bent niet gerechtigd uw contract te annuleren wanneer de diensten eenmaal zijn begonnen.





Dit is dus niet juist! We leven in Nederland en niet in Amerika als iets niet na onze wens is mag je iets binnen een bepaalde termijn terug geven en of annuleren, Dus wettelijk gezien hebben ze hier geen poot om op te staan.


Dus als jij niet tevreden bent over je aan koop moet je Hier een klacht indienen


Dan druk je op je faktuur dan is er weer een link, rechts onder het kopje probleem melden en dan klik je op je aankoop waar je een probleem mee hebt, dan kan je vervolgens kiezen uit :

  1. Ik heb dit programma niet ontvangen
  2. Ik heb per ongeluk dit programma gekocht
  3. Dit programma werkt niet als verwacht
  4. Dit programma is niet compatibel met mijn apparaat
  5. ik heb een andere vraag over aankoop of downloaden
Dus jij zou kunnen proberen te gaan voor optie 2 of optie 3

Ben benieuwd wat daar uit komt dus proberen zou ik zeggen !

Shorty007 26-07-09 15:58

ahh ok.
zonet een "klacht" ingediend en me geld terug gevraagd. ben benieuwd :)

Shorty007 26-07-09 20:03

Heeeeyyy heb een antwoord terug, komtie:

Dear Desiree,

I have reversed the charge for the accidental purchase you reported. You will see a credit of 7,99 €, plus any applicable taxes, in three to five business days. Please note that the iTunes Store Terms of Sale state that all sales are final, so this is a one-time exception.

The best way to avoid unintentional purchases is to use the Shopping Cart. That way, you can consolidate and review your selections carefully and buy them when you're ready. Here's how to use the Shopping Cart:

iTunes Store: Using the shopping cart


Sincerely,

Kevin
iTunes Store Customer Support


Nou ff afwachten dus nog of het ook idd terug gestort wordt of iets...Weet niet zo goed hoe dat werkt met een creditcard mja zie ik vanzelf wel :)
Zou Apple of iemand vanzelf de app ok bij mij verwijderen dan? want hij staat nu nog wel tussen me programma's natuurlijk...nja ook dat zien we vanzelf wel...

gserban 26-07-09 22:35

het zelfde (standaart) antwoord als bij mij dus :) en heel simpel het bedrag wat afgeboekt is krijg je ook weer netjes terug en ja de aplicatie zullen hun ook verwijderen lijkt me nietmeer dan logies anders kan je ook een duur navigatie programma kopen en die weer op zeggen :)

XIII 26-07-09 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban
We leven in Nederland en niet in Amerika als iets niet na onze wens is mag je iets binnen een bepaalde termijn terug geven en of annuleren, Dus wettelijk gezien hebben ze hier geen poot om op te staan.

In brick & stones winkels niet hoor: ConsuWijzer - Ruilen; geen recht maar een gunst

Of bedoel je koop op afstand? ConsuWijzer - Kopen op afstand

En zie ook: EC tobt over bedenktijd bij online muziekaankopen

nlrela 03-09-09 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban (Bericht 329612)
Dus als jij niet tevreden bent over je aan koop moet je Hier een klacht indienen


Dan druk je op je faktuur dan is er weer een link, rechts onder het kopje probleem melden en dan klik je op je aankoop waar je een probleem mee hebt, dan kan je vervolgens kiezen uit :

  1. Ik heb dit programma niet ontvangen
  2. Ik heb per ongeluk dit programma gekocht
  3. Dit programma werkt niet als verwacht
  4. Dit programma is niet compatibel met mijn apparaat
  5. ik heb een andere vraag over aankoop of downloaden
Dus jij zou kunnen proberen te gaan voor optie 2 of optie 3

Ben benieuwd wat daar uit komt dus proberen zou ik zeggen !

Bij optie 3 kreeg ik alleen de melding dat Apple niets kan doen aan de functionaliteit van de applicatie en dat ik me moet melden bij de fabrikant van de software .....

gserban 03-09-09 15:33

vreemd want ik heb gewoon mijn geld terug gehad

dendirk 03-09-09 15:42

ik had een refund gevraagd voor tt maar antwoord was negatief

gserban 03-09-09 17:35

je moet er ook een zeer goede rede erbij geven , dus bv dat tomtom totaal niet werkt of what ever, maar zover ik weet werkt tomtom gewoon bij iedereen dus heb je weinig kans op een refund

Denaike 14-11-10 19:27

Apps worden aangeschaft zonder mijn toestemming
 
Beste forumgenoten,

Helaas kom ik er vandaag achter via de mailberichten van iTunes dat er Apps worden gekocht van mijn account zonder dat ik daar bij betrokken ben.

Volgens mij kan het dan om 2 dingen gaan:
- of iemand kent mijn inloggegevens (onwaarschijnlijk);
- of ik ben slachtoffer van hackers o.i.d.

De volgende Apps zijn gekocht (allemaal van ontwikkelaar Li Jing):
1 NFS: Hot Pursuit Game Guide, v1.0
2 Guide For Fallout:NewVegas, v1.0
3 SC2 Guide, v2.1

Kan iemand mij helpen met tips inzake het voorkomen van toekomstig misbruik en instructies om deze aankopen bij Apple ongedaan te maken?

Alvast bedankt voor alle hulp!

King1987 14-11-10 20:11

// Topics samengevoegd

@Denaike Kijk dit topic eens door, sluit aan op jou vraag hoe je je geld terug krijgt :)
En, overbodig om te zeggen, verander je wachtwoord :)

Klokkie 22-02-12 22:24

Hoi,

heb het zelfde probleem.
Mooi waardeloos.
heb de volgende email adres die misbruik maakt van mijn itunes account;

zuminsamm@yahoo.cn

Kan geen telefoonnummer van Apple vinden om even snel deze fraude te melden.
Weet iemand hoe ik hier mee moet omgaan.
Wachtwoord heb ik inmiddels gewijzigd.

Bellen met 0900-777703 heeft een lange wachttijd.

Bennie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:24.