iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   PingChat (Voorheen Ping!): Stuur gratis berichten met Push Notifications (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/44570-pingchat-voorheen-ping-stuur-gratis-berichten-push-notifications.html)

iCulture 26-09-09 15:30

PingChat (Voorheen Ping!): Stuur gratis berichten met Push Notifications
 
Sinds de iPhone Push Notifications ondersteunt, is er een groot aantal applicaties die deze functie bevatten. Zo ook de nieuwe applicatie Ping!. Hiermee kun je tekstberichten versturen naar andere iPhones en iPod touches.

Lees verder over: Ping!: Stuur gratis berichten met Push Notifications

Michel15 26-09-09 19:21

Kan iemand mij uitleggen waarom dit gratis is ?

Oftewel waarom is het gratis via Push, ik stel me voor dat er toch data via 'iets' gaat

RSparla 27-09-09 22:18

Ping! (push)
 
Het is gratis omdat iedereen bij het aansluiten van zijn iphone abonnement een onbeperkte 3G internet toegang heeft (kan niet zonder!). Dus dat ''IETS'' waar jij het over hebt is je 3G internet. Het programma doet de rest voor je met een geweldig nieuwe feature op de Iphone 3G(s) 3.0 -->Pushnotafication! Dat vergt geen energie meer van je Iphone voor het constant op moeten halen van data/info via de server, maar het wordt simpelweg naar je Iphone geduwd en geeft je Iphone een notificatie als er ''iets'' is. Dat is bij dit programma dus een nieuw berichtje... of smsje als je het zo wilt noemen.

Ik gebruik Ping! de hele dag door om te kunnen sms'en met mn vrienden uit San Francisco en LA! Het is iets geweldigs en het kost je nooit MEER dan alleen je internet kosten. (wat een vast bedrag per maand is).

Ik hoop dat je het nu wel snapt..

Gr Rick

Michel15 27-09-09 23:19

Bedankt voor je duidelijk antwoord Rick

Achter het woord GRATIS zoek ik altijd iets ;)

Maar ga het ook gebruiken dan

Nou heb ik whatsapp geïnstalleerd omdat PING het niet doet, kom ik erachter dat push en jailbreak niet samengaan :(

nutty75 28-09-09 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 357589)
Nou heb ik whatsapp geïnstalleerd omdat PING het niet doet, kom ik erachter dat push en jailbreak niet samengaan :(

Hmzzz.. ik heb ook jailbreak op dezelfde telefoon als jij.. Jailbreak in combinatie met Ping (dus ook push) doet het prima! Ping werkt perfect overigens!! (je moet alleen niet een telefoonnummer in gaan vullen, maar een gebruikersnaam van iemand die Ping ook op zijn iPhone heeft staan.. Dat weet je wel?!

Michel15 28-09-09 00:19

Correctie, het gaat blijkbaar om de combinatie van push en unlock wat niet samen gaat.
Jailbreak op de 3G en push werkt prima

FridgeNL 28-09-09 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 357596)
Correctie, het gaat blijkbaar om de combinatie van push en unlock wat niet samen gaat.

Mijn iPhone is niet gelocked en Ping werkt zonder een centje pijn ;)

Yzord 28-09-09 14:02

Werkt voor geen meter op 2G. Blijft op Wait connection staan

Toadje 28-09-09 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 357741)
Werkt voor geen meter op 2G. Blijft op Wait connection staan

Exact hetzelfde bij mij. Iemand een oplossing?

crius 28-09-09 16:50

Iemand al een workaround gevonden voor het wijzigen van je ID? Het moet toch mogelijk zijn om via SSH een bepaalde file te (HEX)editen?

Ik heb hier geen ervaring mee maar zoiets zou in theorie toch moeten kunnen...

DennisE36 28-09-09 18:55

Werkt hier ook allemaal prima.
Ping i.c.m unlock en jailbrake..

aaifoon 28-09-09 20:26

Werkt ping ook via Wi-Fi (zonder 3G)?

King1987 28-09-09 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door aaifoon (Bericht 357961)
Werkt ping ook via Wi-Fi (zonder 3G)?

Jep, dan werkt het ook:)

iScorpio 28-09-09 20:30

Ping werkt bij mij ook met Wi-Fi, 3G en GPRS :)

aaifoon 28-09-09 21:00

Werkt het misschien alleen met een T-Mobile abbo?

Yzord 28-09-09 23:09

Ik krijg alle berichten dubbel :(

spf.iphone 29-09-09 11:15

lekker vanuit frankrijk met je 3g een smsje versturen... ik vraag me af wat dat dan wel niet kost... het is in ieder geval niet gratis dan...!

Toadje 29-09-09 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Toadje (Bericht 357766)
Exact hetzelfde bij mij. Iemand een oplossing?

Gelukt met behulp van: Push Notifications on hacktivated 2G iPhone Bram Bourgonjon

smeeledh 29-09-09 20:33

Bij mij blijft het ook op op connecting. Please Wait staan.
Heb nu 3G verbinding.

ASNNetworks 01-10-09 00:45

Gelukkig ken ik een aantal mensen die ook een iPhone hebben..Gebruik Ping! dus ook echt als alternatief voor sms;) (heb nu 5 mensen in mn Ping! lijst) Heb de afgelopen week heeeeel veel lopen pingen, ben al dik over mn abo heen, dus komt goed uit! Gebruik Ping! dus ook echt alleen voor mensen die ik ken:P

Maar misschien wel leuk voor andere mensen...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:05.