iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Apps verplaatsen, springboard vol (meer dan 11 pagina's) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/47990-apps-verplaatsen-springboard-vol-meer-11-pagina-s.html)

PeerSientje 10-11-09 15:41

Apps verplaatsen, springboard vol (meer dan 11 pagina's)
 
Heya,
Heb het forum aardig afgestruind, en ben benieuwd of ik in deze oude communicatie mijn vraag kan stellen (en antwoord krijg :)):
Hoe kan je (zonder jailbreak en zonder iTunes) een app op een van je 11 pagina's krijgen?

Toelichting: ik heb namelijk al mijn pagina's vol, betekent dat ik nu of via 'Zoek in iPhone' een nieuwe app opstart of via iTunes herindeel. Helaas heb ik iTunes niet vaak bij de hand.
Tja, twijfel of dit voor mij de doorslaggevende reden kan zijn om wellicht toch een jailbreak te doen :( :D.

Dank vast voor reacties.

De Generaal 10-11-09 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PeerSientje (Bericht 382170)
Heya,
Heb het forum aardig afgestruind, en ben benieuwd of ik in deze oude communicatie mijn vraag kan stellen (en antwoord krijg :)):
Hoe kan je (zonder jailbreak en zonder iTunes) een app op een van je 11 pagina's krijgen?

Toelichting: ik heb namelijk al mijn pagina's vol, betekent dat ik nu of via 'Zoek in iPhone' een nieuwe app opstart of via iTunes herindeel. Helaas heb ik iTunes niet vaak bij de hand.
Tja, twijfel of dit voor mij de doorslaggevende reden kan zijn om wellicht toch een jailbreak te doen :( :D.

Dank vast voor reacties.

Heel simpel; een icoontje ingedrukt houden tot ze allemaal beginnen te wiebelen en vervolgens kan je ze verschuiven.

PeerSientje 10-11-09 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 382173)
Heel simpel; een icoontje ingedrukt houden tot ze allemaal beginnen te wiebelen en vervolgens kan je ze verschuiven.

Dank voor je snelle reactie, echter of ik heb mijn vraag niet goed gesteld, of je bedoeld iets anders dan ik.

Icoontjes via wibberen verplaatsen ken en kan ik inderdaad, echter het gaat mij erom dat ik soms een nieuwe app download (terwijl springboard vol is): deze komt dan niet met een icoontje in beeld, en ik kan deze app dan alleen via 'Zoek in iPhone' opstarten.
Pas wanneer ik bij iTunes ben, kan ik 'over de 11 pagina's heenkijken en verplaatsen.

Alleen ben ik dus niet zo vaak bij iTunes in de buurt...

Ik zie dus niet de mogelijkheid via 'wieberen' een icoontje van virtuele pagina 12 naar bijvoorbeeld 11 te halen.

ℜuben 10-11-09 19:13

Voordat dit prima in iTunes kon hield ik voor het verplaatsen van icoontjes op de iPhone altijd een plekje vrij in de onderste rij (statische) icoontjes. Het gewenste icoontje gewoon naar de lege plek onderin, dan naar de gewenste pagina bladeren en het icoontje er weer uit slepen.

Maar tegenwoordig kan het natuurlijk veel makkelijker via iTunes. :-)

WDS001 10-11-09 19:28

//Nieuw topic gemaakt met je vraag, had niets met het oorspronkelijke te maken.

Het zou kunnen lukken met dit trucje, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Test het eens ;)
Maar waarom verwijder je niet gewoon wat applicaties zodat je wél plaats hebt? :p

PeerSientje 11-11-09 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 382311)
//Nieuw topic gemaakt met je vraag, had niets met het oorspronkelijke te maken.

Het zou kunnen lukken met dit trucje, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Test het eens ;)

Hey; dat ga ik proberen, ik zag niet de datum 1 april erin staan, dus wie weet klopt het. Ik zal het hier laten weten of het werkt. Dank voor tip.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 382311)
Maar waarom verwijder je niet gewoon wat applicaties zodat je wél plaats hebt? :p

:confused::rolleyes::D:eek:

PeerSientje 11-11-09 10:11

Jippiejajee: het werkt !!! (met dank aan WDS001 voor de doorverwijstip: DANK!)

De truc ligt h'm in één app: de Dictafoon (voicerecorder), wellicht ook andere, maar deze werkt zeker.

Voor anderen die willen weten hoe, ik ben als volgt te werk gegaan:

Zorg dat op de laatste pagina (in het begin pagina 11) minimaal 15 apps staan. (En handig is de eennalaatste pagina vol te hebben; 16 apps.)
Verplaats Dictafoon naar de laatste pagina (in het begin dus pagina 11) en zet deze helemaal rechtsonder (positie 16).
Pik een andere app van een eerdere pagina op (tussen pagina 3 en 9, waarbij het niet de enige app moet zijn op die pagina's) en plaats deze ook op de laatste pagina, 'tussen positie 15 en 16', zodat Dictafoon 'eruit' valt en virtueel op pagina 12 komt.
Zorg ervoor dat de eerste pagina vol staat met 16 apps door een app van bijvoorbeeld pagina 3 te 'verhuizen' (op pagina 3 moet dan nog wel minimaal één andere app staan).

Vervolgens iPhone uitgezet en aangezet.
Dictafoon stond weer op pagina 1.
Consequentie, één app teveel op pagina één en die schoof door naar pagina 2 en alle andere pagina's zijn 1 positie opgeschoven!

Ik besef dat bovenstaande wellicht niet een hele mooie stap-voor-stap-handleiding is.
Wanneer ik tijd heb zal ik trachten dit wel simpel te beschrijven
(@Mod: hoort dat dan hier thuis of ergens in een tips&trics of zo?),
maar met een beetje 'pielen' is het me nu dus gelukt:

:D ik heb nu 12 pagina's ! :D
(2010: ondertussen 20, wil je er meer, kan dat, echter het aantal 'bullets' onderin blijft op 20 staan, waarbij je wel verder kan bladeren.)

(er schijnt geen maximum te zijn,en iemand heeft al aangegeven op de 35 pagina's te zitten; heerlijk overzichtelijk :rolleyes:)

PeerSientje 11-11-09 13:43

Meerdere pagina's aanmaken op je springboard
 
Goed, hierbij beknopt hoe het bij mij werkt (dit hoort wel niet meer bij subforumonderdeel problemen, maar goed; Mod, doe ermee wat je wilt ;))

Hoe het bij mij werkt (kan wellicht makkelijker, maar goed, wat werkt werkt ;-)).

1) Zorg dat de laatste en eennalaatste pagina volstaan.
2) Zet Dictafoon op laatste pagina op de 16de plek (rechtsonder),
3) Zet een icoon van (bijvoorbeeld) pagina 3 (niet van de laatste 2 pagina's) op pagina 1 (zodat pagina 1 weer vol is), ikzelf zet deze op de 16de plek.
4) 'Pluk' vervolgens een icoontje van tussen pagina 3 en tweenalaatst en zet die tussen de 15de en 16 plek op de laatste pagina, zodat Dictafoon 'wegvalt'.
5a) [edit] zorg dat je op de eerste pagina bent, voor stap 5b)
5b) iPhone uitdoen en weer aan doen: hierdoor Dictafoon weer op eerste pagina en pagina 2 en verder is 1 pagina opgeschoven.
6) Op de nieuwe pagina twee staat nu één icoon (het icoontje dat je eerder op de 16de plek had gezet op pagina 1).

Bij herhaling van deze stappen, zul je 'oneindig' (?) veel pagina's kunnen maken.
De nieuwe pagina 2 (met in eerste instantie 1 icoon) wordt na herhaling van deze stappen (dan wordt dat pagina 3) en uitzetten (en (dacht ik) bij activiteit in appstore) vanzelf aangevuld met icoontjes die je eerder op een niet zichtbare pagina had staan.

Tja en hierna maar reorganiseren :D

Hoop dat mensen hier wat aan hebben.

EDIT: Geldt uiteraard alleen voor mensen zoals ik die niet houden van apps opruimen/deleten en (nog) geen Jailbreak wensen :cool:

Na een update van een app via de appstore, of door opnieuw uit en aan te zetten wordt de tweede pagina (met zoëven geleden nog maar 1 app) geheel automatisch gevuld met apps die eerder op virtuele (niet benaderbare) pagina's 12 en verder stonden. Ik krijg de indruk dat dit op alfabetische volgorde gaat. Wel prettig dat dus de apps vanzelf weer 'in beeld' komen; nu nog ff sorteren ;-) Echter ik raad dan wel aan de pagina's uit te breiden totdat je minimaal één pagina hebt, bij voorkeur meer, met minder dan 16 apps (en dus alle apps 'in beeld hebt'), zodat je je sorteerwerk niet elke keer over hoeft te doen.

Wanneer je een nieuwe app download, komt deze op de eerste vrije plek te staan.

:eek: !!! Wanneer je in iTunes apps gaat aanvinken (die je bijvoorbeeld ooit 'verwijderd' had) ga je terug naar 11 pagina's !!! :eek:
Aan te raden valt dus wanneer je een eerder verwijderde app toch weer op je iPhone wilt hebben, je deze opnieuw download met je iPhone.

En bovenstaande is onzinnig als je op je iPhone alleen laat staan wat je gebruikt, en je dus gewoon wat opruimt ;).

Voor de helderheid: apps die je geïnstalleerd hebt op je iPhone, maar niet zichtbaar zijn omdat je te weinig pagina's hebt, kan je opstarten via "Zoek in iPhone".

deadcompany 05-12-09 15:47

is hier niet een cydia app ofzo voor? vast wel toch? daar zullen ze toch wel aan gedacht hebben :P ;D

ThaBudz 05-12-09 23:31

Yep , heet categories , maak je mapjes mee waar je alles in kan donderen , want ik hou graag alles op 1 a maximaal 2 pagina's

deadcompany 06-12-09 00:16

jha die heb ik al maar het is niet zo dat ik al me apps er in wil, ik heb er iets van 250 en heb mapjes met jailbreak, puzzels, foto's/tekenen en voorderest gewoon goeie apps zoals settlers, assasins creed bla bla maar die moet ik dus steeds zoeken :P:S

ThaBudz 06-12-09 15:34

overdaad schaad.......:D

clarck 08-12-09 13:21

is er een mogelijkheid om mapjes te maken zonder jailbreak

WDS001 08-12-09 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door clarck (Bericht 391639)
is er een mogelijkheid om mapjes te maken zonder jailbreak

Neen, die is er niet.

Rubie3600 20-05-10 23:52

Meer dan 11 pages
 
Hallo

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen en dit leek me de beste plek.

Ik heb een paar maanden geleden het limiet van 11 pagina's bereikt. Ik meteen in paniek op internet opzoeken hoe ik meer pagina's kon en ik vond na ongeveer een half uur zoeken een filmpje waarin iemand voordeed hoe je meer kon krijgen. Ik meteen uitproberen en sindsdien heb ik er 9 pagina's bij. Ik weet eigenlijk alleen HOE het moet en niet of mijn iPhone slomer wordt of iets anders.

Graag reacties, verhalen etc. posten

Ruben

linkje

GekkeHenkie 21-05-10 00:55

Het is dat je waarschijnlijk in alle opwinding een link naar het truukje bent vergeten.
Dus bij deze dan maar: linkje, voor de rest. ;)

PS: Je kan natuurlijk ook een paar van de 176 apps die je niet gebruikt verwijderen? Of jailbreaken en 'Categories' gebruiken...

Rubie3600 21-05-10 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GekkeHenkie (Bericht 454791)
Het is dat je waarschijnlijk in alle opwinding een link naar het truukje bent vergeten.
Dus bij deze dan maar: linkje, voor de rest. ;)

PS: Je kan natuurlijk ook een paar van de 176 apps die je niet gebruikt verwijderen? Of jailbreaken en 'Categories' gebruiken...

Bedankt voor de reactie. Jailbreaken kan misschien wel maar dan gaat de garantie er toch af?

Nick.Boers 26-05-10 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rubie3600 (Bericht 454812)
Bedankt voor de reactie. Jailbreaken kan misschien wel maar dan gaat de garantie er toch af?

De garantie gaat er af als je hem met de jailbreak binnen brengt, gooi de jailbreak eraf voor dat je hem binnen moet doen.
dan merken ze der niks van ;)

Nick.Boers 26-05-10 22:12

Ik heb al mijn paginas vol staan (11) dus ik heb het volgende gedaan

5x5 gedownload en categories dus ik heb maar 1 pagina in gebruik met de mapjes waar de apps in staan, maar als ik nu een nieuwe app download en sychroniseer met itunes dan staat die niet meer op mijn iphone heeft dit te maken dat er te veel apps op staan ?

Met vriendelijke groeten Nick

WDS001 27-05-10 18:12

//Discussies samengevoegd, in het vervolg even de zoekfunctie gebruiken ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:24.