//

Apps verplaatsen, springboard vol (meer dan 11 pagina's)

Apps verplaatsen, springboard vol (meer dan 11 pagina's) discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Heya, Heb het forum aardig afgestruind, en ben benieuwd of ik in deze oude communicatie mijn vraag kan stellen (en antwoord krijg ): Hoe kan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-11-09, 16:41
PeerSientje PeerSientje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Standaard Apps verplaatsen, springboard vol (meer dan 11 pagina's)

Heya,
Heb het forum aardig afgestruind, en ben benieuwd of ik in deze oude communicatie mijn vraag kan stellen (en antwoord krijg ):
Hoe kan je (zonder jailbreak en zonder iTunes) een app op een van je 11 pagina's krijgen?

Toelichting: ik heb namelijk al mijn pagina's vol, betekent dat ik nu of via 'Zoek in iPhone' een nieuwe app opstart of via iTunes herindeel. Helaas heb ik iTunes niet vaak bij de hand.
Tja, twijfel of dit voor mij de doorslaggevende reden kan zijn om wellicht toch een jailbreak te doen .

Dank vast voor reacties.

Laatst gewijzigd door PeerSientje; 10-11-09 om 16:42. Reden: taelvoud
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-09, 16:46
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeerSientje Bekijk bericht
Heya,
Heb het forum aardig afgestruind, en ben benieuwd of ik in deze oude communicatie mijn vraag kan stellen (en antwoord krijg ):
Hoe kan je (zonder jailbreak en zonder iTunes) een app op een van je 11 pagina's krijgen?

Toelichting: ik heb namelijk al mijn pagina's vol, betekent dat ik nu of via 'Zoek in iPhone' een nieuwe app opstart of via iTunes herindeel. Helaas heb ik iTunes niet vaak bij de hand.
Tja, twijfel of dit voor mij de doorslaggevende reden kan zijn om wellicht toch een jailbreak te doen .

Dank vast voor reacties.
Heel simpel; een icoontje ingedrukt houden tot ze allemaal beginnen te wiebelen en vervolgens kan je ze verschuiven.
  #3  
Oud 10-11-09, 16:52
PeerSientje PeerSientje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal Bekijk bericht
Heel simpel; een icoontje ingedrukt houden tot ze allemaal beginnen te wiebelen en vervolgens kan je ze verschuiven.
Dank voor je snelle reactie, echter of ik heb mijn vraag niet goed gesteld, of je bedoeld iets anders dan ik.

Icoontjes via wibberen verplaatsen ken en kan ik inderdaad, echter het gaat mij erom dat ik soms een nieuwe app download (terwijl springboard vol is): deze komt dan niet met een icoontje in beeld, en ik kan deze app dan alleen via 'Zoek in iPhone' opstarten.
Pas wanneer ik bij iTunes ben, kan ik 'over de 11 pagina's heenkijken en verplaatsen.

Alleen ben ik dus niet zo vaak bij iTunes in de buurt...

Ik zie dus niet de mogelijkheid via 'wieberen' een icoontje van virtuele pagina 12 naar bijvoorbeeld 11 te halen.
  #4  
Oud 10-11-09, 20:13
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Voordat dit prima in iTunes kon hield ik voor het verplaatsen van icoontjes op de iPhone altijd een plekje vrij in de onderste rij (statische) icoontjes. Het gewenste icoontje gewoon naar de lege plek onderin, dan naar de gewenste pagina bladeren en het icoontje er weer uit slepen.

Maar tegenwoordig kan het natuurlijk veel makkelijker via iTunes.
  #5  
Oud 10-11-09, 20:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Nieuw topic gemaakt met je vraag, had niets met het oorspronkelijke te maken.

Het zou kunnen lukken met dit trucje, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Test het eens
Maar waarom verwijder je niet gewoon wat applicaties zodat je wél plaats hebt?
  #6  
Oud 11-11-09, 10:27
PeerSientje PeerSientje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
//Nieuw topic gemaakt met je vraag, had niets met het oorspronkelijke te maken.

Het zou kunnen lukken met dit trucje, maar daar ben ik niet helemaal zeker van. Test het eens
Hey; dat ga ik proberen, ik zag niet de datum 1 april erin staan, dus wie weet klopt het. Ik zal het hier laten weten of het werkt. Dank voor tip.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Maar waarom verwijder je niet gewoon wat applicaties zodat je wél plaats hebt?
  #7  
Oud 11-11-09, 11:11
PeerSientje PeerSientje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Thumbs up

Jippiejajee: het werkt !!! (met dank aan WDS001 voor de doorverwijstip: DANK!)

De truc ligt h'm in één app: de Dictafoon (voicerecorder), wellicht ook andere, maar deze werkt zeker.

Voor anderen die willen weten hoe, ik ben als volgt te werk gegaan:

Zorg dat op de laatste pagina (in het begin pagina 11) minimaal 15 apps staan. (En handig is de eennalaatste pagina vol te hebben; 16 apps.)
Verplaats Dictafoon naar de laatste pagina (in het begin dus pagina 11) en zet deze helemaal rechtsonder (positie 16).
Pik een andere app van een eerdere pagina op (tussen pagina 3 en 9, waarbij het niet de enige app moet zijn op die pagina's) en plaats deze ook op de laatste pagina, 'tussen positie 15 en 16', zodat Dictafoon 'eruit' valt en virtueel op pagina 12 komt.
Zorg ervoor dat de eerste pagina vol staat met 16 apps door een app van bijvoorbeeld pagina 3 te 'verhuizen' (op pagina 3 moet dan nog wel minimaal één andere app staan).

Vervolgens iPhone uitgezet en aangezet.
Dictafoon stond weer op pagina 1.
Consequentie, één app teveel op pagina één en die schoof door naar pagina 2 en alle andere pagina's zijn 1 positie opgeschoven!

Ik besef dat bovenstaande wellicht niet een hele mooie stap-voor-stap-handleiding is.
Wanneer ik tijd heb zal ik trachten dit wel simpel te beschrijven
(@Mod: hoort dat dan hier thuis of ergens in een tips&trics of zo?),
maar met een beetje 'pielen' is het me nu dus gelukt:

ik heb nu 12 pagina's !
(2010: ondertussen 20, wil je er meer, kan dat, echter het aantal 'bullets' onderin blijft op 20 staan, waarbij je wel verder kan bladeren.)

(er schijnt geen maximum te zijn,en iemand heeft al aangegeven op de 35 pagina's te zitten; heerlijk overzichtelijk )

Laatst gewijzigd door PeerSientje; 04-01-10 om 22:12. Reden: extra aanpassing. Editreden 11 nov.'9: !!!! met dank aan WDS001 !!! en een aanvulling
  #8  
Oud 11-11-09, 14:43
PeerSientje PeerSientje is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 41
Lightbulb Meerdere pagina's aanmaken op je springboard

Goed, hierbij beknopt hoe het bij mij werkt (dit hoort wel niet meer bij subforumonderdeel problemen, maar goed; Mod, doe ermee wat je wilt )

Hoe het bij mij werkt (kan wellicht makkelijker, maar goed, wat werkt werkt ;-)).

1) Zorg dat de laatste en eennalaatste pagina volstaan.
2) Zet Dictafoon op laatste pagina op de 16de plek (rechtsonder),
3) Zet een icoon van (bijvoorbeeld) pagina 3 (niet van de laatste 2 pagina's) op pagina 1 (zodat pagina 1 weer vol is), ikzelf zet deze op de 16de plek.
4) 'Pluk' vervolgens een icoontje van tussen pagina 3 en tweenalaatst en zet die tussen de 15de en 16 plek op de laatste pagina, zodat Dictafoon 'wegvalt'.
5a) [edit] zorg dat je op de eerste pagina bent, voor stap 5b)
5b) iPhone uitdoen en weer aan doen: hierdoor Dictafoon weer op eerste pagina en pagina 2 en verder is 1 pagina opgeschoven.
6) Op de nieuwe pagina twee staat nu één icoon (het icoontje dat je eerder op de 16de plek had gezet op pagina 1).

Bij herhaling van deze stappen, zul je 'oneindig' (?) veel pagina's kunnen maken.
De nieuwe pagina 2 (met in eerste instantie 1 icoon) wordt na herhaling van deze stappen (dan wordt dat pagina 3) en uitzetten (en (dacht ik) bij activiteit in appstore) vanzelf aangevuld met icoontjes die je eerder op een niet zichtbare pagina had staan.

Tja en hierna maar reorganiseren

Hoop dat mensen hier wat aan hebben.

EDIT: Geldt uiteraard alleen voor mensen zoals ik die niet houden van apps opruimen/deleten en (nog) geen Jailbreak wensen

Na een update van een app via de appstore, of door opnieuw uit en aan te zetten wordt de tweede pagina (met zoëven geleden nog maar 1 app) geheel automatisch gevuld met apps die eerder op virtuele (niet benaderbare) pagina's 12 en verder stonden. Ik krijg de indruk dat dit op alfabetische volgorde gaat. Wel prettig dat dus de apps vanzelf weer 'in beeld' komen; nu nog ff sorteren ;-) Echter ik raad dan wel aan de pagina's uit te breiden totdat je minimaal één pagina hebt, bij voorkeur meer, met minder dan 16 apps (en dus alle apps 'in beeld hebt'), zodat je je sorteerwerk niet elke keer over hoeft te doen.

Wanneer je een nieuwe app download, komt deze op de eerste vrije plek te staan.

!!! Wanneer je in iTunes apps gaat aanvinken (die je bijvoorbeeld ooit 'verwijderd' had) ga je terug naar 11 pagina's !!!
Aan te raden valt dus wanneer je een eerder verwijderde app toch weer op je iPhone wilt hebben, je deze opnieuw download met je iPhone.

En bovenstaande is onzinnig als je op je iPhone alleen laat staan wat je gebruikt, en je dus gewoon wat opruimt .

Voor de helderheid: apps die je geïnstalleerd hebt op je iPhone, maar niet zichtbaar zijn omdat je te weinig pagina's hebt, kan je opstarten via "Zoek in iPhone".

Laatst gewijzigd door PeerSientje; 04-01-10 om 22:13. Reden: toevoegingen
  #9  
Oud 05-12-09, 16:47
deadcompany deadcompany is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar deadcompany
Standaard

is hier niet een cydia app ofzo voor? vast wel toch? daar zullen ze toch wel aan gedacht hebben ;D
  #10  
Oud 06-12-09, 00:31
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

Yep , heet categories , maak je mapjes mee waar je alles in kan donderen , want ik hou graag alles op 1 a maximaal 2 pagina's
__________________
IF YOU CAN'T HACK IT , IT AIN'T FUN......
  #11  
Oud 06-12-09, 01:16
deadcompany deadcompany is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 10
Stuur een bericht via MSN naar deadcompany
Standaard

jha die heb ik al maar het is niet zo dat ik al me apps er in wil, ik heb er iets van 250 en heb mapjes met jailbreak, puzzels, foto's/tekenen en voorderest gewoon goeie apps zoals settlers, assasins creed bla bla maar die moet ik dus steeds zoeken :S
  #12  
Oud 06-12-09, 16:34
ThaBudz's schermafbeelding
ThaBudz ThaBudz is offline
• iOS 8.4.1
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: MokuM (en dan een stukkie naarboven)
Berichten: 741
Standaard

overdaad schaad.......
  #13  
Oud 08-12-09, 14:21
clarck clarck is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 21
Standaard

is er een mogelijkheid om mapjes te maken zonder jailbreak
  #14  
Oud 08-12-09, 14:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door clarck Bekijk bericht
is er een mogelijkheid om mapjes te maken zonder jailbreak
Neen, die is er niet.
  #15  
Oud 21-05-10, 00:52
Rubie3600 Rubie3600 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 10
Standaard Meer dan 11 pages

Hallo

Ik wist niet waar ik dit moest plaatsen en dit leek me de beste plek.

Ik heb een paar maanden geleden het limiet van 11 pagina's bereikt. Ik meteen in paniek op internet opzoeken hoe ik meer pagina's kon en ik vond na ongeveer een half uur zoeken een filmpje waarin iemand voordeed hoe je meer kon krijgen. Ik meteen uitproberen en sindsdien heb ik er 9 pagina's bij. Ik weet eigenlijk alleen HOE het moet en niet of mijn iPhone slomer wordt of iets anders.

Graag reacties, verhalen etc. posten

Ruben

linkje

Laatst gewijzigd door Rubie3600; 21-05-10 om 09:19.
  #16  
Oud 21-05-10, 01:55
GekkeHenkie's schermafbeelding
GekkeHenkie GekkeHenkie is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Utrecht
Berichten: 85
Standaard

Het is dat je waarschijnlijk in alle opwinding een link naar het truukje bent vergeten.
Dus bij deze dan maar: linkje, voor de rest.

PS: Je kan natuurlijk ook een paar van de 176 apps die je niet gebruikt verwijderen? Of jailbreaken en 'Categories' gebruiken...
  #17  
Oud 21-05-10, 09:19
Rubie3600 Rubie3600 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GekkeHenkie Bekijk bericht
Het is dat je waarschijnlijk in alle opwinding een link naar het truukje bent vergeten.
Dus bij deze dan maar: linkje, voor de rest.

PS: Je kan natuurlijk ook een paar van de 176 apps die je niet gebruikt verwijderen? Of jailbreaken en 'Categories' gebruiken...
Bedankt voor de reactie. Jailbreaken kan misschien wel maar dan gaat de garantie er toch af?
  #18  
Oud 26-05-10, 01:16
Nick.Boers Nick.Boers is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rubie3600 Bekijk bericht
Bedankt voor de reactie. Jailbreaken kan misschien wel maar dan gaat de garantie er toch af?
De garantie gaat er af als je hem met de jailbreak binnen brengt, gooi de jailbreak eraf voor dat je hem binnen moet doen.
dan merken ze der niks van
  #19  
Oud 26-05-10, 23:12
Nick.Boers Nick.Boers is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 35
Standaard

Ik heb al mijn paginas vol staan (11) dus ik heb het volgende gedaan

5x5 gedownload en categories dus ik heb maar 1 pagina in gebruik met de mapjes waar de apps in staan, maar als ik nu een nieuwe app download en sychroniseer met itunes dan staat die niet meer op mijn iphone heeft dit te maken dat er te veel apps op staan ?

Met vriendelijke groeten Nick
  #20  
Oud 27-05-10, 19:12
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

//Discussies samengevoegd, in het vervolg even de zoekfunctie gebruiken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apps verplaatsen naar een andere pagina van Ipone 4. amsterdam2226 iPhone Apps 10 08-12-10 16:58
meer dan 11 pagina's met apps?! deadcompany Archief 1 05-12-09 13:07
Invoegen pagina in springboard arnehulstein iPhone algemeen 2 10-08-09 11:38
Meer springboard pagina's!!! :( borgqueenx Archief 3 03-12-08 16:27
Safari pagina op springboard zetten pjotr28 Archief 3 18-09-08 20:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:45.