iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Wi-Fi connectie met KPN Experia Box (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/56478-wifi-connectie-kpn-experia-box.html)

macamba 25-03-10 09:09

Wi-Fi connectie met KPN Experia Box
 
Hallo,

De laatste tijd merk ik dat mijn iPhone moeite heeft met een verbinding houden met mijn KPN Experia (InternetEnBellen) router.

Ik heb continue Wi-Fi aan staan. Ik heb geen problemen met Wi-Fi op het werk. Ik kan connecten tot de Wi-Fi van mijn Experia box, de WEP sleutel heb ik ingevoerd. Het Mac adres van mijn iPhone is bekend in de Experia box. Ik kan Internetten, mailen, en zo via mijn thuis Wi-Fi.

Terwijl ik een pagina open zie ik dat de connectie sterkte vermindert. Ik ga dan naar Instellingen, zet Wi-Fi uit, en aan, en ga zitten wachten tot ik weer verbinding heb. Soms moet ik Wi-Fi meerdere keren uit en aan zetten voordat ik weer verbinding heb.

Iemand ervaring met een beroerde ontvangst met de InternetEnBellen modem van de KPN?

Macamba

remundo7000 25-03-10 09:19

Dit herken ik, tot twee weken geleden had ik ook de experia box. Sinds begin maart heb ik een andere router en duidelijk beter bereik. Ik denk dat het aan de router ligt. Ik had er wel één uit 2005, routers zijn nu misschien ook beter geworden.

macamba 25-03-10 09:30

Dank voor je antwoord. Ik heb het contract al opgezegd, en ga over naar UPC. Wie weet zijn dan mijn verbindingsproblemen ook achterwegen (NB. Ik ga dan ook over op Wi-Fi Skype).

casixh 25-03-10 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macamba (Bericht 430162)
Dank voor je antwoord. Ik heb het contract al opgezegd, en ga over naar UPC. Wie weet zijn dan mijn verbindingsproblemen ook achterwegen (NB. Ik ga dan ook over op Wi-Fi Skype).

herstel gewoon is keer je netwerk instellingen dat wertk ook vaak tegen dit soort dingen

Jamopa 25-03-10 10:07

Met de KPN Experia box is het "probleem" dat er veel komen, maar KPN heeft een beperkt frequentiebereik gekregen. Hierdoor zitten veel routers op hetzelfde kanaal of dicht bij elkaar.
Je kan proberen door eens in te loggen in je box en het kanaal te wijzigen.
Met "Network Stumbler" kun je zien welke kanale in de buurt zitten.

pattymac 25-03-10 10:08

Wat je ook kunt doen is: de firewall van je experiabox op low zetten.
Heeft bij mij ook geholpen!

succes!

macamba 25-03-10 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jamopa (Bericht 430178)
Met de KPN Experia box is het "probleem" dat er veel komen <SNIP> Je kan proberen door eens in te loggen in je box en het kanaal te wijzigen.
Met "Network Stumbler" kun je zien welke kanalen in de buurt zitten.

Bedoel je dat ik het kanaal waar mijn Experia box op uitzend in het configuratie scherm van de box kan wijzigen?

casixh 25-03-10 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macamba (Bericht 430191)
Bedoel je dat ik het kanaal waar mijn Experia box op uitzend in het configuratie scherm van de box kan wijzigen?

ja dat bedoelt die


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:03.