iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Multitasking (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/62634-multitasking.html)

belgiumiphone 02-08-10 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 504375)
Elke app die je opent komt in de multitaskbar te staan. Enkel de apps die multitasking ondersteunen blijven ook draaien (je kan dus op elk moment verder waar je gestopt bent).

Dus alle apps die geupgrade worden, in die zin dat ze multitasking ondersteunen, blijven draaien op de achtergrond als je ze afsluit door op de homeknop te drukken? Dat vreet toch enorm aan je batterij? Ik vind het vooral lastig dat je niet weet welke apps blijven draaien en welke niet.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 504375)
Multitasking kan je niet uitschakelen op de iPhone.

Intussen is er de cydia-tweak "Disable iOS4 Multitasking" waarmee je het native multitasken wel uitschakelt (in ieder geval: als je 2 maal op de homeknop drukt verschijnt dat menu'tje niet meer, mogelijks blijven apps die het ondersteunen wel op de achtergrond draaien).

waspoeder 02-08-10 16:33

helemaal niks werkt goed met dat multitasken

als ik angry birds speel en ik word gebeld kan ik gewoon opnieuw beginnen met me spel

Electronaut 02-08-10 17:19

Vannacht vergeten de apps handmatig af te sluiten in de multitaskbar. Gevolg: 16% batterij weg in standby! (iPhone 4)

@pple_nerd 04-08-10 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 511514)
...knip...
Intussen is er de cydia-tweak "Disable iOS4 Multitasking" waarmee je het native multitasken wel uitschakelt (in ieder geval: als je 2 maal op de homeknop drukt verschijnt dat menu'tje niet meer, mogelijks blijven apps die het ondersteunen wel op de achtergrond draaien).

Thanx!
Net ff gedownload en werkt super! Me 3GS draait veel sneller nu en alles wordt afgesloten (is te zien in SBSettings) en het geheugen blijft boven de 150mb toppie!:cool:

Backgrounder installeren en alles naar eigen wens laten draaien

Boes40 04-08-10 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @pple_nerd (Bericht 515601)
Thanx!
Net ff gedownload en werkt super! Me 3GS draait veel sneller nu en alles wordt afgesloten (is te zien in SBSettings) en het geheugen blijft boven de 150mb toppie!:cool:

Backgrounder installeren en alles naar eigen wens laten draaien

Zo heb ik het ook gedaan....beter! Toch jammer dat proswitcher niet meer werkt....die was echt TOP!

belgiumiphone 04-08-10 18:24

Hebben jullie die tweak echt goed uitgetest? Zijn jullie zeker dat het native multitasken van iOS4 applicaties ermee wordt uitgeschakeld, ook voor applicaties zoals Safari en Mail? Want mogelijks is het gewoon de dubbelklik functie die niet meer werkt?

komkomkomer 04-08-10 21:24

In cydia en rock kan je zoeken naar "Remove recents" Dat is het handigst om dit probleem op te lossen. Alle apps welke niet op de achtergrond blijven draaien worden niet in het lijstje onderaan opgenomen.

Daarnaast is het handig om gewoon ook backgrounder te installeren. Ik heb daarbij gekozen voor de auto detect optie. Wanneer ik een applicatie op de achtergrond wil houden houd ik de homeknop ingedrukt. En wanneer ik gewoon terug naar de springboard ga door de homeknop kort in te drukken wordt de app niet in de ahtergrond gehouden. Backgrounder herkent automatosch of het via de ingebouwde background mogelijkheid van de app kan of via de bekende backgrounder weg.

belgiumiphone 04-08-10 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door komkomkomer (Bericht 516392)
In cydia en rock kan je zoeken naar "Remove recents" Dat is het handigst om dit probleem op te lossen. Alle apps welke niet op de achtergrond blijven draaien worden niet in het lijstje onderaan opgenomen.

Daarnaast is het handig om gewoon ook backgrounder te installeren. Ik heb daarbij gekozen voor de auto detect optie. Wanneer ik een applicatie op de achtergrond wil houden houd ik de homeknop ingedrukt. En wanneer ik gewoon terug naar de springboard ga door de homeknop kort in te drukken wordt de app niet in de ahtergrond gehouden. Backgrounder herkent automatosch of het via de ingebouwde background mogelijkheid van de app kan of via de bekende backgrounder weg.

Maar de native app's zoals Safari blijven toch sowieso op de achtergrond draaien, ook als je gewoon kort op de homeknop drukt om ze te verlaten?

komkomkomer 04-08-10 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 516661)
Maar de native app's zoals Safari blijven toch sowieso op de achtergrond draaien, ook als je gewoon kort op de homeknop drukt om ze te verlaten?

Klopt, tenzij je dat wilt voorkomen. Dat kan ook met backgrounder. Je kan er voor zorgen dat ook safari geheel sluit en niet op de achtergrond komt te staan.

belgiumiphone 04-08-10 23:46

Hoe stel je dat in?

komkomkomer 04-08-10 23:50

Voor alleen safari?
backgrounder > overrrides > Safari > Off

Voor alle apps
backgrounder > global > off

wim66 04-08-10 23:57

Backgrounder FTW! :)
Op deze manier zal een app niet backgrounden wanneer je hem sluit, maar kan je hem nog wel met Backgrounder naar de achtergrond minimaliseren.
I.c.m. Remove Recents is het de manier waarop het zou moeten werken imho.

http://a.imageshack.us/img827/694/imageup.jpg

evaxsis 05-08-10 00:04

Ik heb via Rock (jailbreak) zToggle app gedownload daarmee kan je multitasken uitzetten en nu heb ik Backgrounder weer draaien dat werkt tenminste wel goed.

@pple_nerd 05-08-10 08:29

De combinatie 'Disable iOS Multitasking' en backgrounder was voor mij het beste vanwege de snelheid die merkbaar hoger is dan ervoor.

belgiumiphone 05-08-10 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @pple_nerd (Bericht 516851)
De combinatie 'Disable iOS Multitasking' en backgrounder was voor mij het beste vanwege de snelheid die merkbaar hoger is dan ervoor.

Blijft geen enkele applicatie dan nog op de achtergrond draaien, ook Safari en Mail niet?

Eigenlijk zou ik multitasking voor alle apps willen uitschakelen, met uitzondering van Safari en Mail (omdat ik de mails push). Hoe stel ik dit in Backgrounder dan in:

- Global - backgrounding method - autodetect
- Global - backgrounding state - ??
- Overrides - per applicatie de backgrounding method op Backgrounder zetten, behalve bij mail en safari (deze op native laten staan)?

Ik vind het toch wat ingewikkeld hoor.

@pple_nerd 05-08-10 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 516924)
Blijft geen enkele applicatie dan nog op de achtergrond draaien, ook Safari en Mail niet?

Eigenlijk zou ik multitasking voor alle apps willen uitschakelen, met uitzondering van Safari en Mail (omdat ik de mails push). Hoe stel ik dit in Backgrounder dan in:

- Global - backgrounding method - autodetect
- Global - backgrounding state - ??
- Overrides - per applicatie de backgrounding method op Backgrounder zetten, behalve bij mail en safari (deze op native laten staan)?

Ik vind het toch wat ingewikkeld hoor.

Hij schakelt alles uit op de telefoon na :p
Hij schakelt alleen de telefoon app niet uit maar die kan ook niet uit. Het doet gewoon wat het zegt: Disable multitasking. Dus geen balk met apps onderin.

Backgrounder staat standaard uit voor alle apps en met 2 seconde op de home knop wordt het bij de app waar je bezig bent geactiveerd.
Bij dubbel op de homeknop wordt bij mij de camera aangezet (heb ik zelf ingesteld bij settings)

rollotomassi 05-08-10 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 504375)
Elke app die je opent komt in de multitaskbar te staan. Enkel de apps die multitasking ondersteunen blijven ook draaien (je kan dus op elk moment verder waar je gestopt bent).

Multitasking kan je niet uitschakelen op de iPhone.

Als ik het zo lees komt dat over als een soort favorietenmenu wat ook in de kennismakinghandleiding (fingertips) staat van de I4.
Je ziet wat je het laatste hebt gebruikt maar je weet niet wat er op de achtergrond mee draait.

bjornk 08-08-10 10:58

Multitasken is toch Meerdere progs open op 1 of meerdere schermen. Of zit ik er nou naast? Heb net 4.0.1 drop gezet maar vind dit idd geen multitasken. Je moet een prog weg drukken voor je met een ander verder kan.

bjornk 08-08-10 11:57

Mijn telefoon is er ook niet sneller van geworden. Gruwelijk langzaam eerder.

wim66 08-08-10 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjornk (Bericht 521458)
Multitasken is toch Meerdere progs open op 1 of meerdere schermen. Of zit ik er nou naast? Heb net 4.0.1 drop gezet maar vind dit idd geen multitasken. Je moet een prog weg drukken voor je met een ander verder kan.

Je hebt gelijk, dit is geen multi-tasken maar fast app switching, de meeste apps zullen naar een "saved state" gaan.
Op een ander manier is het weer wel multi-tasken omdat apps op de achtergrond een taak kunnen blijven uitvoeren, zoals bv. downloaden of muziek afspelen, iets wat alleen de iPod app kon.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:47.