//

Multitasking

Multitasking discussie in iPhone Apps forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb ge-update naar OS4 Hoe weet je welke app's op de achtergrond draaien? Hoe sluit je Tomtom 1.4 af zodat hij niet op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Apps
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-06-10, 17:47
Willum Willum is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 11
Standaard Multitasking

Ik heb ge-update naar OS4

Hoe weet je welke app's op de achtergrond draaien?
Hoe sluit je Tomtom 1.4 af zodat hij niet op de achtergrond draaid?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-06-10, 17:51
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Ik stel mij de vraag of die programma's echt wel op de achtergrond blijven draaien want op het eerste zicht merk ik niet meteen m'n batterij sneller plat is?
  #3  
Oud 24-06-10, 19:47
realtrophy realtrophy is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 2
Standaard

Als je twee maal achter elkaar op de home button drukt, dan opend er een venster aan de onderzijde.
Daar zie je alle app's die open staan.
Door een app aan te klikken en daarop te blijven staan ( net zoals je een app verwijderd van springbord) dan wijzigd hij en kan je hem sluiten.
  #4  
Oud 24-06-10, 20:56
Tuur Tuur is offline
• iOS 9.0
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 182
Standaard

Leuk bedacht dat multitasken maar stel dat je 10 verschillende applicaties geopend hebt en je zou ze niet meer gebruiken die dag dan blijven ze onnodig open staan, oftwel batterijopslurpers......

Vreemd dat je dan dus elke keer alles apart moet afsluiten..........eigenlijk zou er bij afsluiten een pop-up moeten komen of je 'm op de achtergrond wil zetten of daadwerkelijk wil afsluiten........misschien voor een update???
  #5  
Oud 24-06-10, 21:09
wil wil is offline
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door realtrophy Bekijk bericht
Als je twee maal achter elkaar op de home button drukt, dan opend er een venster aan de onderzijde.
Daar zie je alle app's die open staan.
Door een app aan te klikken en daarop te blijven staan ( net zoals je een app verwijderd van springbord) dan wijzigd hij en kan je hem sluiten.
Volgens mij zie je de app's die je veel gebruikt. Als je telefoon uit zet en weer aan staan daar nog steeds de app's.
  #6  
Oud 24-06-10, 21:18
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk bericht
eigenlijk zou er bij afsluiten een pop-up moeten komen of je 'm op de achtergrond wil zetten of daadwerkelijk wil afsluiten........misschien voor een update???
Denk dat die er zeker komt...
  #7  
Oud 24-06-10, 21:20
Tuur Tuur is offline
• iOS 9.0
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wil Bekijk bericht
Volgens mij zie je de app's die je veel gebruikt. Als je telefoon uit zet en weer aan staan daar nog steeds de app's.
Dat dacht ik eerst ook maar er zijn een paar apps die wel degelijk open blijven staan. Het spelletje Angry Bird gaat gewoon verder daar waar ik m 'afgesloten' had..........een paar anderen waren wel afgesloten. Vreemd dus......ik ga straks weer ff verder kijken welke er allemaal open blijven staan.

Jouw gedacht lijkt mij idd meer logisch, gewoon handig tooltje om de meest recent gebruikte apps sneller te kunnen oppakken......

Laten we mekaar maar op de hoogte houden van onze bevindingen,

Greetzzz
  #8  
Oud 24-06-10, 21:29
donking50 donking50 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: eindhoven
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar donking50
Standaard

Hoe zit dat met de radio aan en een ander app [FONT=Arial]tegelijk. Hoe werk dat dan.!! Ik kan wel mijn ipod luisteren en de mail lezen, Maar niet met mijn radio.!!!![/FONT]
  #9  
Oud 24-06-10, 21:33
donking50 donking50 is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: eindhoven
Berichten: 8
Stuur een bericht via MSN naar donking50
Standaard

Weet iemand hoe dat balkje van beginscherm verander van kleur.!!!! want dat moet mogelijk zijn om dat te verandere
  #10  
Oud 25-06-10, 00:23
@pple_nerd @pple_nerd is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Barneveld
Berichten: 135
Standaard

Sorry dat ik het zeg maar vind die multi-tasking toch echt een flop! Backgrounder was veel beter hierin en liet ook veeeel minder apps crashen!
Ik heb het promotiefilmpje bekeken en daar leek het zo mooi maar het heeft nu al een update nodig. Heb geen zin om alles handmatig te moeten sluiten ik baal hier echt van.
  #11  
Oud 25-06-10, 01:24
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk bericht
Dat dacht ik eerst ook maar er zijn een paar apps die wel degelijk open blijven staan. Het spelletje Angry Bird gaat gewoon verder daar waar ik m 'afgesloten' had..........een paar anderen waren wel afgesloten. Vreemd dus......ik ga straks weer ff verder kijken welke er allemaal open blijven staan.

Jouw gedacht lijkt mij idd meer logisch, gewoon handig tooltje om de meest recent gebruikte apps sneller te kunnen oppakken......

Laten we mekaar maar op de hoogte houden van onze bevindingen,

Greetzzz
Niet alle apps zijn geschikt voor multitasken, angry birds was 1 van de eerste die geupdated werd maar veel zijn nog niet geupdated dus die starten gewoon opnieuw op als je ze weer aandrukt. Spotify doet het ook nog niet op de achtergrond.. je betaalt er gewoon 10 euro per maand dus zou je op zn minst verwachten dat die update al voor de gold master te downloaden was
  #12  
Oud 29-06-10, 11:25
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Tis ook geen echt multitasken, hij houd je prog open maar gaat niet reallive verder, werkt idd precies hetzelfde als backgrounder, voor mij dus nog steeds geen reden om te updaten naar 4.0, al helemaal niet om over te stappen naar iphone 4...das al helemaal een drama met de dingen die daar mis mee zijn, en bovendien kan hij niet veel meer dan de 3gs, buiten het feit dat hij miss een fractie sneller is en een camera heeft aan de voorkant ( boeiend)
  #13  
Oud 29-06-10, 11:29
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
... en bovendien kan hij niet veel meer dan de 3gs, buiten het feit dat hij miss een fractie sneller is en een camera heeft aan de voorkant ( boeiend)
Dubbel zoveel RAM -> 512
Snellere processor
Betere camera -> 5mpix
HD filmen ->720p
...

En hij ziet er gewoon beter uit (maar dat is persoonlijk)
  #14  
Oud 29-06-10, 11:36
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

tuurlijk qua specs ongetwijfeld beter...maar echt merken?....neeh denk het niet, maar goed ieder zn mening daarover en we dwaluh af
  #15  
Oud 29-06-10, 12:05
Mauze Mauze is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 9
Standaard

Het werkt zeker niet precies hetzelfde als Backgrounder, die laat je apps wel doorspelen op de achtergrond, dat is echt multitasken!!
Apple heeft het multitasken niet begrepen, alles wat naar de achtergrond verdwijnt wordt in zijn stand bevroren, en gaat verder vanaf dat punt als je hem weer opvraagd, daar hadden ze die zogenaamde multitaskbalk onderin niet voor hoeven ontwikkelen, dat is gewoon een ordinaire snelstartbalk afgekeken van windows!!

En de iPhone4 is wel even iets meer dan een 3GS, probeer op een 3GS maar eens video te bewerken (jailbreak), dat gaat niet zonder problemen, erg traag nl.
En dan HD video opname's maken bv of zijn erg snelle processor en 512Mb geheugen!
Wi-Fi N standaard... toch niet de minste dingen...
  #16  
Oud 29-06-10, 12:13
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Dat is ook allemaal wel zo maar laat ik het dan zo zeggen voor mij persoonlijk allemaal geen redenen om over te stappen naar de 4 filmen en bewerken doe ik niet dus voor mij zinloos en daarbij de 4 heeft last van bugs zoals ontvangst etc etc ......maar goed ....lang leve backgrounder
  #17  
Oud 29-06-10, 14:24
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Volgens mij is de helft in dit topic blind. Het is nu al meerdere malen gezegd, en ik zeg het nog maar een keer:

Veel apps moeten nog compatible worden met multitasking. Op dit moment zijn er nog maar een paar apps die dit ondersteunen en zijn te vinden in het volgende topic: https://forum.iculture.nl/f8/ap...eady-apps.html
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #18  
Oud 04-07-10, 11:41
Phil from belgium's schermafbeelding
Phil from belgium Phil from belgium is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 104
Standaard

Gewoon SBsettings via Cydia installeren (natuurlijk JB) ... net zoals vroeger

Processes (doodshoofdje) dan zie je alles staan wat lopende/werkende(?) is ... en eventueel nog eens free up memory.
__________________
Greetings, Phil from Belgium (not the prince )
  #19  
Oud 29-07-10, 14:12
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik begrijp het multitasken van OS 4.0/4.01 nog altijd niet.

Als je dubbelklikt op de homeknop, start je het multitasking menu op. Daar zie je dan de 30 laatst gebruikte apps. Maar hoe zie je welke apps nog aan het draaien zijn op de achtergrond?

Want in de iPhone 4 review adviseert Gonny om navigatie-apps toch handmatig af te sluiten, omdat ze de iphone meer belasten. Maar betekent dit dat ze op de achtergrond blijven draaien?

Welke apps blijven op de achtergrond draaien nadat je ze afsluit door op de homeknop te drukken en welke niet?

Eigenlijk zou ik de multitasking functie van OS 4.0/4.01 gewoon willen uitschakelen en gebruik maken van een jailbreak multitasking applicatie (eenmaal de jailbreak voor er is). Kan dit uitgeschakeld worden op de iPhone 4?
  #20  
Oud 29-07-10, 14:15
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Elke app die je opent komt in de multitaskbar te staan. Enkel de apps die multitasking ondersteunen blijven ook draaien (je kan dus op elk moment verder waar je gestopt bent).

Multitasking kan je niet uitschakelen op de iPhone.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
multitasking op 3G kris77 iPhone algemeen 2 26-11-10 17:25
Multitasking 3g Hugy97 Jailbreak apps en thema's 12 22-08-10 15:57
Multitasking Hugy97 Jailbreak apps en thema's 8 16-08-10 14:12
iPhone: Multitasking basjuh93 Jailbreak 11 23-06-10 17:41
Multitasking Yorick iPhone algemeen 4 01-10-07 14:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.