iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Apps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/)
-   -   Batterij raakt snel op (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f63/iphone-apps/81263-batterij-raakt-snel-op.html)

iPhone38GB 02-01-11 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 621981)
Spuji, wat heb ik nou onderhand al 2 x in dit topic tegen 'm gezegd. Volgens mij luistert hij niet als het gaat om dingen uitzetten.

Hoe weet jij dat ik ze niet uitzet? Ik zet ze altijd uit. Wat ik lees doe ik, als ik de advies niet volg, waarom zou ik dan een topic openen?

Ik volg alle advies hier.

iPhone38GB 02-01-11 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 621985)
Beste,
Je bent zeer onduidelijk over alles dus ik heb soms moeite je begrijpen maar ik zal het proberen uit te leggen, je kunt het verschil dus proberen te bekijken door eenmaal je iPhone niet te gebruiken en alles wat je altijd gebruikt aan te zetten, en daarna volledig opladen en alles uitzetten wat je altijd gebruikt. En kijk dan hoe hij zonder gebruik meegaat.

Gr.

Oke, zal ik doen.

Ik zal het nog even ook duidelijk uitleggen:

Ik heb gisteren 4 uur achter elkaar op de iPhone gezeten en de batterij getest, dus met 3G en Wi-Fi aan. Ik was van 12 uur tot half 5 bezig. Bij de gebruik las ik:

4 uur en 47 minuten,

daarna viel die uit (batterij leeg)

iWiefring 02-01-11 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 621987)
Hoe weet jij dat ik ze niet uitzet? Ik zet ze altijd uit. Wat ik lees doe ik, als ik de advies niet volg, waarom zou ik dan een topic openen?

Ik volg alle advies hier.

Kun je dan ook alsjeblieft het resultaat hier plaatsen van de adviesen die we je geven? Als het namelijk niet helpt is er misschien wel iets aan de hand met je telefoon!

iPhone38GB 02-01-11 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 621990)
Kun je dan ook alsjeblieft het resultaat hier plaatsen van de adviesen die we je geven? Als het namelijk niet helpt is er misschien wel iets aan de hand met je telefoon!

Ik zal de resultaten later hier posten, want dat heeft wel tijd nodig.

Maar als er iets met me telefoon is? Ligt het dan aan de batterij? En kan de toestel hierdoor defect raken? Ik hoop 't niet.

iWiefring 02-01-11 14:50

De batterijprestatie gaat geloof ik alleen achteruit maar dit maakt als het goed is je telefoon niet kapot, en anders kan je hem gewoon opsturen naar Apple!

iPhone38GB 02-01-11 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622000)
De batterijprestatie gaat geloof ik alleen achteruit maar dit maakt als het goed is je telefoon niet kapot, en anders kan je hem gewoon opsturen naar Apple!

Kan je daarrvoor een nieuwe batterij kopen?

Versturen naar Apple, maar ik heb geen bonnetje meer. Kan het dan alsnog?

XIII 02-01-11 14:57

Volgens optie 6a van de FAQ van Apple Support moet je contact opnemen met je aanbieder (het bedrijf of de persoon waarvan je jouw iPhone hebt gekocht).

iWiefring 02-01-11 14:59

Als het goed is wel, moet je even kijken of je nog de garantie hebt, door de instructies hier te volgen. En weet je niet waar je het serienummer kunt vinden kijk dan even hier.

iPhone38GB 02-01-11 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 622006)
Volgens optie 6a van de FAQ van Apple Support moet je contact opnemen met je aanbieder (het bedrijf of de persoon waarvan je jouw iPhone hebt gekocht).


Dus ik moet me vriend bellen en vragen waar hij het toestel heeft gekocht?

iWiefring 02-01-11 14:59

Of je kunt even kijken zoals ik al zei op de site, links staan in m'n vorige post!

iPhone38GB 02-01-11 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622010)
Of je kunt even kijken zoals ik al zei op de site, links staan in m'n vorige post!


Top, ik zal even kijken

iPhone38GB 02-01-11 15:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622013)
Top, ik zal even kijken

Ik heb net de advies gevolgd, en dit zijn de resultaten van de garantie:

Geregistreerd:
Door uw registratie kan Apple uw product snel vinden en u de nodige hulp bieden

Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple

Reparaties en servicedekking: verlopen
Volgens onze records wordt uw product niet gedekt voor hardwarereparaties en onderhoud op basis van de verwachte vervaldatum. U kunt mogelijk een door Apple erkende technicus betalen voor de reparatie.
Leer meer over de informatie van de Apple-dekking voor uw product


?

remundo7000 02-01-11 15:08

De batterijduur van de 3G swingt toch al niet de pan uit, hoe oud is de jouwe nu? Na meer dan twee jaar gebruik is zo'n batterij wel op, en aan vervanging toe.

iPhone38GB 02-01-11 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 622022)
De batterijduur van de 3G swingt toch al niet de pan uit, hoe oud is de jouwe nu? Na meer dan twee jaar gebruik is zo'n batterij wel op, en aan vervanging toe.

Hij is ongeveer een jaartje uit zoals de oude eigenaar.

iWiefring 02-01-11 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622021)
Ik heb net de advies gevolgd, en dit zijn de resultaten van de garantie:

Geregistreerd:
Door uw registratie kan Apple uw product snel vinden en u de nodige hulp bieden

Telefonische technische ondersteuning: verlopen
U komt in aanmerking voor de aankoop van telefonische technische ondersteuning door een adviseur van Apple

Reparaties en servicedekking: verlopen
Volgens onze records wordt uw product niet gedekt voor hardwarereparaties en onderhoud op basis van de verwachte vervaldatum. U kunt mogelijk een door Apple erkende technicus betalen voor de reparatie.
Leer meer over de informatie van de Apple-dekking voor uw product


?

Dat is niet zo mooi, dit betekent namelijk dat je volgens mij alleen tegen betaling een Apple expert kan vragen of hij je iPhone kan repareren, dus mocht er iets mis zijn met je batterij kun je het net zo goed zelf doen, genoeg tutorials te vinden op youtube, wees wel voorzichtig mocht je dit gaan doen, want het is een heel nauwkeurig werkje!

remundo7000 02-01-11 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622023)
Hij is ongeveer een jaartje uit zoals de oude eigenaar.

Dat is dan niet het probleem, daar hoort het niet aan te liggen. Al houdt de 3G het bij normaal gebruik zeker geen 24 uur vol, zo'n 10-12 uur moet toch wel te halen zijn.

iPhone38GB 02-01-11 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 622024)
Dat is niet zo mooi, dit betekent namelijk dat je volgens mij alleen tegen betaling een Apple expert kan vragen of hij je iPhone kan repareren, dus mocht er iets mis zijn met je batterij kun je het net zo goed zelf doen, genoeg tutorials te vinden op youtube, wees wel voorzichtig mocht je dit gaan doen, want het is een heel nauwkeurig werkje!

Het laten repareren door een iPhone expert wat zou dat kosten?

Ik ken wel een paar kleine bedrijfjes die iphones repareren, zoals ifixmania.nl en nog een paar stores. De prijs bij hen is meestal rond de 25 euro. €13 voor de batterij + het vervangen. Is dat dan ook goed?

Kan ik de batterij ook zelf kopen en bij de iCentre laten vervangen, wat ozu dat kosten?

Gr.

iPhone38GB 02-01-11 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 (Bericht 622028)
Dat is dan niet het probleem, daar hoort het niet aan te liggen. Al houdt de 3G het bij normaal gebruik zeker geen 24 uur vol, zo'n 10-12 uur moet toch wel te halen zijn.


Mijne haalt rond de 5 uurtjes, moet ik de batterij vervangen?

iWiefring 02-01-11 15:23

Ik heb geen idee wat het allemaal kost aangezien er nooit iets mis geweest is met m'n telefoon, zelfs nu m'n garantie verlopen is, is er niets aan de hand. Alleen een barst bij de usb connector, en m'n headphone-jack is een stukje uit. Voor de rest werkt alles nog perfect! Ik wist alleen maar dat het mogelijk was om zo'n reperatie uit te laten voeren, niet hoe duur het precies is.

remundo7000 02-01-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhone38GB (Bericht 622032)
Mijne haalt rond de 5 uurtjes, moet ik de batterij vervangen?

Het is wel kort, en betekent dat je dus altijd een lader en een kabel met je mee moet nemen!
Maar anders zou ik de batterij (nu nog) niet vervangen, ik heb bij mijn vorige iphone ook wel eens gehad dat de batterij het na verloop van tijd weer wat langer volhield.

Als het echt dramatisch slecht wordt, of als de iphone niet meer aan gaat, kun je de batterij altijd nog (laten) vervangen.
Ik zou dat niet zelf doen trouwens, maar ik ben niet overdreven handig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.