//

Navigatie app met GPX import mogelijkheid

Navigatie app met GPX import mogelijkheid discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zoek voor de moment een soort navigatie app die het zou toelaten om een route via een gpx bestand te importeren. En die dan ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-11-16, 12:45
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard Navigatie app met GPX import mogelijkheid

Ik zoek voor de moment een soort navigatie app die het zou toelaten om een route via een gpx bestand te importeren. En die dan nadien navigatie zou doen van deze route. Best zou deze app zowel te gebruiken zijn voor met de wagen als met de fiets, als wandelend. Weet er hier soms iemand met welke app die soms mogelijk is.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-11-16, 15:35
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Ik ben op dit moment aan het experimenteren met Scenic, maar die is vooral voor motorroutes. Die zou je ook voor de auto kunnen gebruiken. Je kunt routes van andere gebruiken, zelf routes toevoegen en ook navigeren: https://itunes.apple.com/nl/app/scen...089668246?mt=8
Sommige opties kosten geld, maar werk met een credits systeem.

En alternatief is Myroute app. Is op de desktop, iPad en iPhone te gebruiken. Wel betaald, maar er zit dan ook een hoop noeste arbeid achter. Je kunt routes delen, toevoegen en vervolgens gebruiken op je losse navigatie of op je telefoon. Op je iPhone heb je dan nog wel Sygic of Navigon nodig. https://www.myrouteapp.com/nl

In beide gevallen gaat het om mooie Nederlandse iniatieven.

Voor fietsen en wandelen zijn volgens mij ook een hoop gratis alternatieven. Zoek op GPX in de app store je vindt er een hoop. Een collega van mij download GPX routes op de iPhone met Safari en opent ze in een GPX app om de route te wandelen. Als je één systeem zoekt voor auto, fiets en wandelen en je wilt ook offline kunnen navigeren, worden de mogelijkheden beperkter.
  #3  
Oud 08-11-16, 22:10
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Dank u voor de reactie en tips.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coenox Bekijk bericht
Als je één systeem zoekt voor auto, fiets en wandelen en je wilt ook offline kunnen navigeren, worden de mogelijkheden beperkter.
Feitelijk is dit een correcte samenvatting van wat ik zoek, nu als het bijvoorbeeld voor ieder een afzonderlijke app zou zijn lijkt het mij ook al prima hoor. Als het bijvoorbeeld dan ook al maar Offline werkt en zorgt voor turn by turn navigatie zou ik al heel tevreden zijn.

Mvg, Vic
  #4  
Oud 09-11-16, 15:06
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Dank u voor de reactie en tips.


Feitelijk is dit een correcte samenvatting van wat ik zoek, nu als het bijvoorbeeld voor ieder een afzonderlijke app zou zijn lijkt het mij ook al prima hoor. Als het bijvoorbeeld dan ook al maar Offline werkt en zorgt voor turn by turn navigatie zou ik al heel tevreden zijn.

Mvg, Vic
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit. Ik gebruik TomTom voor auto/motor, fiets en wandelnavigatie. Die kan alleen geen routes inladen, helaas. Hetzelfde systeem op het dedicated systeem (TomTom Rider 40) van mijn vrouw kan dat wel. Dus wie weet, in de toekomst...

Sygic kan wel - met omwegen - routes inladen, maar die heeft volgens mij geen fietsnavigatie.

Kortom, gat in de markt.
  #5  
Oud 09-11-16, 21:20
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coenox Bekijk bericht
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit.
In u eerste reactie gaf u aan het experimenteren te zijn met Scenic. Hoe waren u bevindingen daarmee? Ik heb er vandaag ook even mee bezig geweest en het lijkt me wel iets te hebben die app.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coenox Bekijk bericht
Sygic kan wel - met omwegen - routes inladen, maar die heeft volgens mij geen fietsnavigatie.
Ik denk dat het, ook via omwegen, met Navigon kan, maar inderdaad via omwegen is meestal niet zo een echt goed keuze. Want dikwijls is het tool dat je als omweg dient te gebruiken dan door iemand anders ontworpen en zo, beter dat alles geïntegreerd is in een en dezelfde app

Misschien een iets of wat eigenaardige vraag, maar wat maakt volgens u een navigatie app specifiek een fietsnavigatie? Meestal gebruiken fietsers, net als wagens, toch ook de openbare wegen. En dus kan je daarvoor toch dezelfde kaarten gebruiken, of ligt het grote vrschil ergens anders?

Mvg, Vic
  #6  
Oud 10-11-16, 09:15
edc edc is offline
• iOS 13.5.1
• iPadOS 13.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Locatie: Koksijde
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Misschien een iets of wat eigenaardige vraag, maar wat maakt volgens u een navigatie app specifiek een fietsnavigatie? Meestal gebruiken fietsers, net als wagens, toch ook de openbare wegen. En dus kan je daarvoor toch dezelfde kaarten gebruiken, of ligt het grote vrschil ergens anders?
Als ervaringsdeskundige met garmin fietsnavigatie kan ik hierover het volgende kwijt. De routeringsprioriteiten voor een fiets liggen wel wat anders. Met een fiets mag je maw geen snelweg op. Ook zijn er heel wat eenrichtingsstraten waar je met de fiets wel in beide richtingen mag. Bij een goede fietskaart hebben de autoluwe wegen dus dezelfde prioriteit gekregen van een snelweg bij de auto. Vandaar dat men bij een fietskaart nooit de optie 'vermijd snelwegen' mag aanvinken. Er zijn echter niet veel kaarten (behalve openfietsmap) die hier rekening mee houden. Je zal dus geen kaarten vinden die goed werken voor zowel de auto als de fiets.

Terug on topic: Ook ik ben geïnteresseerd in het laden van gpx-routes om bijvoorbeeld een rondrit te doen met mijn wagen. Ideaal zou dan zijn dat de navigatie app via carplay de instructies kan laten zien op het scherm van mijn autogps.
  #7  
Oud 10-11-16, 18:23
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

ter info via een ander forum melde men me dit
Navigon en… https://itunes.apple.com/us/app/gpx2...965645567?mt=8

Heb het wel nog niet zelf getest, want ik gebruik niet zo direct Navigon. En vind het een beetje duur om daarvan een jaar abonnement te nemen. Ik heb in men wagen een vaste GPS en gebruik daarnaast nu regelmatig met voldoening een gratis app namelijk Here WeGo

Ook melde men me daar voor wandelaars en fietsers Galilleo https://itunes.apple.com/nl/app/gali...321745474?mt=8
Je kunt daarmee idd (al lukt het mij enkel met men iPad en niet met men iPhone) GPX bestanden eenvoudig importeren. Maar is dus wel een eenvoudige app zonder turn by turn en stembegeleiding. Lijkt me wel een leuke app voor wie er gewoon is om mee bezig te zijn, maar persoonlijk zou ik liever ook stembegeleiding hebben.

Mvg, Vic
  #8  
Oud 05-12-16, 22:57
tonp tonp is offline
• iOS 10.1.1
• 10.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2011
Locatie: Nijmegen
Berichten: 17
Standaard

Vic,

Alle bovenstaande suggesties snijden uiteraard hout.
Belangrijk is natuurlijk wat precies je in een app zoekt, wat het voor je moet doen en hoe het dat doet.
En nu ben ik toch bang dat ViewRanger (weer?) wordt vergeten. En dat terwijl het imho een grandioze app is.
Ik gebruik het veel voor wandelen, fietsen en paardrijden (vooral met de kar, in de natuur).
Verschrikkelijk goede en nauwkeurige app die zomaar eens alles zou kunnen doen wat jij verlangt.
Kost ook nog eens niets!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GPX navigatie met stembegeleiding john wings iPhone Navigatie 1 08-11-16 15:37
GPX of TCX weergave met autozoom op fiets? Sterke-Jerke iPhone Navigatie 0 23-12-14 16:00
Software: Gezocht GPS-app die offline GPX bestanden weergeeft nikosbont iPhone Navigatie 1 17-08-11 14:32
app gezocht: Pdf-reader met tv-out mogelijkheid rwflink iPhone Apps 2 15-11-09 18:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:48.