iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36061-navigon.html)

Konfu 05-12-09 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I_Phone (Bericht 390590)
Ik ben een complete iPhone nitwit... Maar ik wil Navigon kopen europa EN usa...

Moet ik nu eerst Europa downloaden en installeren en daarna USA...Of andersom...
Kan het alletwee gelijktijdig bestaan op m'n iPhone...
Of moet ik Europa eerst verwijderen als ik naar de USA ga... en als ik weer terugkom het zaakje weer omdraaien...

Ik heb écht geen idee... Wie helpt??? please.please....

Het zijn 2 aparte applicaties, dus het maakt niet uit welke je eerst installeert. Eens beide geinstalleerd zijn, kan je ze ook beide gebruiken zonder eentje te moeten verwijderen.

I_Phone 05-12-09 10:24

Dát wilde ik weten...

Thanks :D

iktjilp 05-12-09 10:26

Via Twitter net gezien:
MobileNavigator update 1.4.0 for iPhone is out! It is available already for following versions: EU, D-A-CH, Nordics, BI, France & BeNeLux.

Ben nu aan het downloaden trouwens.

huibregt 05-12-09 11:21

nog niet in de NL itunes store (zojuist gecheckt)

iScorpio 05-12-09 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 390650)
nog niet in de NL itunes store (zojuist gecheckt)

De Benelux versie staat er al in met de 1.4 versie maar de Europa versie wacht nog op de update. Gewoon geduld hebben ;)

Dwaallichtje 07-12-09 16:41

Met Bea het Bos in (Navigon)
 
Vandaag m'n eerste tochtje gemaakt met de Navigon op m'n Iphone. De uiterst keurige Mevrouw Beatrix bracht mij op onverwachte plekken en, 20 min later dan de geplande tijd, toch nog op m'n bestemming. Eerste onverwachte stop was een tuincentrum aan een doodlopende weg aan de rand van het bos, terwijl ik nog zeker 25 km verwijderd was van het einddoel van de reis.
Kortom als je tijd genoeg hebt en een goede kaart in de auto is er nix aan de hand. Vooral haar ingehouden "pas op" als je dreigt te snel te rijden (i.p.v het luchtalarm dat de TomTom dan produceert) is erg vermakelijk. Ben tot nu toe nog niet erg overtuigd van dit navigeersysteem, houd mijn hart vast voor een rit met een strakke tijdsplanning, is er iets te doen om dit te verhelpen? Ook de batterij loopt in notime leeg en mijn oplader werkte niet, dus terug gelukkig net op de snelweg toen Bea het op moest geven. Zo'n 2 uur navigeren op 1 batterij betekent dat je Zuid Limburg niet haalt zonder bij te laden. Graag tips and tricks om e.e.a. te optimaliseren.

huibregt 07-12-09 17:21

Het bos ben ik nog niet ingestuurd, dus ik zou zo niet weten waar dat aan ligt. Staat ie toevallig niet op voetganger of fietser i.pl.v. auto??
Het is algemeen bekend dat de iPhone-accu erg snel leeg raakt bij elke navigatie-app.
Je moet hem dan ook aan de lader leggen. Helaas hebben veel autoladers een te kleine capaciteit zodat ze de iPhone niet bij kunnen houden bij zwaar gebruik. Je moet dus op zoek naar een goede lader met voldoende capaciteit. Ik kan zo snel geen merk en type vinden, maar even zoeken op het forum moet een goede opleveren.

Wilbie 07-12-09 22:06

Is er iemand die kan vertellen of versie 1.4.0 ook recenter kaartmateriaal heeft? Navigon 1.3.0 is hier in het noorden (lees: stad Groningen) niet up-to-date.

mcman 09-12-09 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 391344)
Het bos ben ik nog niet ingestuurd, dus ik zou zo niet weten waar dat aan ligt. Staat ie toevallig niet op voetganger of fietser i.pl.v. auto??
Het is algemeen bekend dat de iPhone-accu erg snel leeg raakt bij elke navigatie-app.
Je moet hem dan ook aan de lader leggen. Helaas hebben veel autoladers een te kleine capaciteit zodat ze de iPhone niet bij kunnen houden bij zwaar gebruik. Je moet dus op zoek naar een goede lader met voldoende capaciteit. Ik kan zo snel geen merk en type vinden, maar even zoeken op het forum moet een goede opleveren.

Gebruik zelf de Kenington FM transmitter. 2 tientjes bij de Dixons. Gebruik van Navigon en ippod op de achtergrond draaien en laad lekker op.

Wilbie 09-12-09 20:44

1.4 Europe is dus toch nog niet door Apple goedgekeurd. Foutje van Navigon in hun bericht. Op Facebook hun excuses:
Citaat:

NAVIGONHey Fans, we did a mistake :-(
Instead of "Eastern Europe" we wrote "Europe". The post from saturday was not 100% correct. The EU version is still in review by apple. We really feel very sorry about it. So, please excuse :-)
Zal dus wel een week na de rest komen, net als vorige keer...

Dejive 15-12-09 15:53

ok..zit er ook al op te wachten nl.
Hopelijk ook wat nieuwere kaarten..maar dat zal wel niet! Ben tot op heden nog zeer tevreden met Navigon in elk geval!

RudydG 16-12-09 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dejive (Bericht 394033)
ok..zit er ook al op te wachten nl.
Hopelijk ook wat nieuwere kaarten..maar dat zal wel niet! Ben tot op heden nog zeer tevreden met Navigon in elk geval!

Het zal wel OOIT komen zeker?

foto-ed 17-12-09 07:00

Update Navigon Europe 1.4.0
 
De update naar navigon 1.4.0 staat in de App. Store.
Wat vinden jullie van de update?
Ben hem nu aan het installeren.....

rachez 17-12-09 14:01

Zojuist geinstalleerd, helaas is de opstarttijd bij mij nog steeds traag. Duurt ongeveer 40 seconden op een 3G. Zijn er mensen met een 3G waarbij het sneller gaat?
Zo ja, dan moet ik misschien maar eens een reset proberen.

huibregt 17-12-09 14:19

De eerste keer opstarten van 1.40 duurde wat langer, maar nu is het 19 seconden op mijn 3G

Harley396 17-12-09 14:56

Navigon 1.40 opstarten duurt 24 seconden op mijn 3g
weer een goede update, ziet er netjes uit .

Rsport20 17-12-09 19:38

Heb hem ook geinstalleerd !!
Perfect !!

(20 seconde opstarten op een 3G)

Essers 17-12-09 19:58

navigon
 
Werkt goed en start op na 23sec. op m'n 3G.
Ik ben benieuwd naar de updates, zal 't morgen gaan testen.

RudydG 17-12-09 22:04

Ik ben liefhebber van Tomtom; maar sinds enige tijd (fileinfo) gebruik ik meer en meer navigon.
Vandaag in chaos rond Antwerpen, was mijn normale reistijd over 40km 4 uur (collega's en nieuws bevestigen)
Navigo + fileinfo heeft mij langs allerlei landelijke wegene gestuurd, minimaal 5 x route gewijzigd, en ik was op 1u 35 thuis!!! Nooit stilgestaan, heerlijk werkt dat, Navigon geeft nu ook mijn rijsnelhied door aan de andere navigonners.
Met elke update gaan ze mooi vooruit vind ik.
Nog een paar details wegwerken....

Robert101 25-12-09 19:44

Ik heb nog steeds spijt als haren op mijn hoofd dat ik Navigon ooit gekocht heb,
zelfs met versie 1.4 stuurt hij me allerlei landweggetjes op waar niemand op wil :-).
Hier in de buurt is het altijd raak, slecht gevonden routes, straten die hij nog steeds niet kent en allerlei rare wegen (maakt niet uit welke optie voor de route je kiest)

mojo140 30-12-09 20:14

Navigon installeren
 
Vraagje, heb net m'n iPhone (3.1.2) gejailbreaked en Cydia erop geplaatst, werkt eindelijk goed :d. Heb inmiddels ook de nieuwe navigon gedownload. Hoe kan je deze nu op de iPhone plaatsen ? let wel, ben echt een amateur dus een beschrijving in Jip& Janneke taal doet wonderen voor mij...:O

iScorpio 30-12-09 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mojo140 (Bericht 399309)
Vraagje, heb net m'n iPhone (3.1.2) gejailbreaked en Cydia erop geplaatst, werkt eindelijk goed :d. Heb inmiddels ook de nieuwe navigon gedownload. Hoe kan je deze nu op de iPhone plaatsen ? let wel, ben echt een amateur dus een beschrijving in Jip& Janneke taal doet wonderen voor mij...:O

Navigon netjes gekocht en via iTunes gedownload?

mojo140 30-12-09 22:27

Jazeker...is toch de enige manier ?

Nielsracing 30-12-09 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mojo140 (Bericht 399369)
Jazeker...is toch de enige manier ?

Als je Navigon hebt gedownload (waarschijnlijk op je computer) dan hoef je alleen nog maar de iPod aan te sluiten...

mojo140 30-12-09 23:50

Uiteraard...is toch de enige manier ?

King1987 30-12-09 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mojo140 (Bericht 399413)
Uiteraard...is toch de enige manier ?

ja, dat is de enige manier.

hbieshe 07-01-10 15:59

na laatste update Navigon eigenlijk perfect. Snelle fix, zeer zelden verlies van het signaal, traffic info super. 1 dingetje vind ik echter niet goed: bij een file heeft Navigon de neiging om je er bij een tankstation af te sturen om zo de file te ontwijken (of via een normale af- en oprit). Dat is nu juist datgene wat meneer Koos Spee NIET wil hebben... toch?

Buur 07-01-10 17:05

@hbieshe:
Ik heb geen Traffic Info, dus ben heel benieuwd hoe dat werkt bij Navigon.
Als ik het zo lees, dan mag dat dus nog verder ontwikkeld worden? Want dit lost niks op, nee. Mijn ervaring met Traffic Info (TMC) via een dedicated nav.-systeem van NavMan was toch wel stukken beter dan wat jij nu zegt hoe Navigon het oplost...

hbieshe 07-01-10 22:13

@buur: Traffic op zich werkt prima, ik geloof niet dat de software tot nu toe een file gemist heeft. De omleiding is verder ook prima, alleen het gebruik van de genoemde af- en opritten + sneaky via tankstations rijden om de file te omzeilen is niet erg netjes opgelost. Moet anders kunnen denk ik....

dabbenvanger 09-01-10 13:30

Navigon in combinatie met de Ipod functie werkt goed bij mij. Enige probleem dat ik heb is dat ik geen Podcast kan afspelen vanuit Navigon. Hij geeft aan dat ik geen podcast op mijn iphone heb. Terwijl ik die wel gewoon zie als ik direct de ipod functie opstart (zonder navigon)

Lijkt wel een bugje. Iemand hier ook last van?

Nick16gb 10-01-10 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 326959)
Navigon geeft hier de oplossing voor problemen met de GPS-fix. In een ander Navigon-topic is dit getest en goedbevonden, misschien kun jij dat ook proberen. Het zou fijn zijn voor anderen dat je hierna ook even je resultaten laat weten. Het duidt op een software-probleem, dus op te lossen. ;)


Hi

Is dit ook te gebruiken bij een geunlockte en gejailbraikte iphone? Ik ben een leek hiermee, maar kan me zo bedenken dat de telefoon weer gelocked wordt....?

Dezelfde vraag geldt ook voor het herstellen van locatiewaarschuwingen, kan dit zonder problemen bij een JB en unlockte iphone gedaan worden?

Thanks voor de reactie.
Nick

Buur 11-01-10 15:56

@Nick16gb:
Dit kan gerust bij een jailbreak.
Maar: aangezien je volgens je profiel nog steeds op FW3.0 zit... Waarom doe je die stappen niet en begint dan echt helemaal opnieuw met 3.1.2+JB+unlock? Je bent toch al uren bezig met restoren, kan dat er ook wel even bij... Ben je meteen up-to-date en af van de problemen van 3.0.

Nick16gb 11-01-10 16:24

Ik heb de stappen uitgevoerd, maar bij de laatste laat de telefoon alleen het apple logo zien en wordt de telefoon niet gezien in iTunes... Enig idee?

Suriboy777 12-01-10 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hbieshe (Bericht 402389)
na laatste update Navigon eigenlijk perfect. Snelle fix, zeer zelden verlies van het signaal, traffic info super. 1 dingetje vind ik echter niet goed: bij een file heeft Navigon de neiging om je er bij een tankstation af te sturen om zo de file te ontwijken (of via een normale af- en oprit). Dat is nu juist datgene wat meneer Koos Spee NIET wil hebben... toch?

Idd, zelden signaalverlies. Beter dan TomTom m.i.

tracker 25-01-10 11:23

Navigon, ik ben er een grote fan van. Ik heb ervaring met JVC, DOMDOM en de Audi navigatie, maar NAvigon beats them all.... Top!

Wilbie 30-01-10 20:57

Wat me wel steeds meer begint op te vallen in Navigon is dat de kaarten en de POI nogal verouderd zijn. Zo staat er in mijn dorp nog een tankstation op dat daar al jaaaaaren niet meer zit en mist ie erg veel rotondes. Bij TomTom zitten die er bijna altijd wel in.

Buur 30-01-10 22:26

@Wilbie:
Zowel Navigon als TomTom leggen het af tegen Sygic, zeker als het gaat om up-to-date kaarten!
Op zich vreemd, daar Sygic (net als TomTom) als kaartenleverancier TeleAtlas gebruikt, wat nota bene een (opgekocht) onderdeel is van TomTom!!! En dan loopt TT achter?!
Mijn keuze staat tegenwoordig vast, na maandenlange dus grondige vergelijking: Sygic op 1.

Marc1969 01-02-10 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bj007 (Bericht 345712)
Ik ben net nieuw hier en overweeg ook Navigon aan te schaffen. Ik zou nog wel eerst willen weten of het mogelijk is om eigen POI-bestanden te importeren in Navigon.
Er zijn heel veel bestanden op het internet te vinden die ik misschien wel zou willen gebruiken. (Voorbeeld: LPG-tankstations). Weet iemand of dit kan en zo ja: hoe dan?

Handig die zoekfunctie ;)

Is er al iemand die hier een antwoord op kan geven?

Wilbie 01-02-10 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marc1969 (Bericht 411315)
Handig die zoekfunctie ;)

Is er al iemand die hier een antwoord op kan geven?

Helaas, zelf POI toevoegen kan (nog) niet. Wat wel kan in Navigon: zoeken in Google. Dit werkt echt super!

ragga1 04-02-10 15:20

Hi Guys,

kan/wil iemand me uitleggen aub. hoe ik mappen kan toevoegen in navigon of dat uberhaubt mogelijk is??

alvast bedankt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:53.