iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36061-navigon.html)

huibregt 04-02-10 17:27

Dat is voorlopig nog niet mogelijk.

Wilbie 05-02-10 12:55

Net op Twitter: Navigon presenteert op de MacWorld volgende week Mobile Navigator 1.5.0.

Wat zouden ze deze keer verbeteren/toevoegen? Wat mij betreft mogen vooral de kaarten en de POI aangepast worden.
Zie deze link voor meer info.

Vallinny 09-02-10 14:37

Ik heb sinds gisteren nav 1.4 en hij werkt als een treintje :) Het enige probleem is dat de kaarten out of date zijn maar voor de rest beter dan tt werkt. Hopelijk is 1.5 straks met nieuwere kaarten aanwezig. Voor de rest nog geen commentaar met verkeerde info qua rijden. Dagelijkse route is Rotterdam - Zwolle. Filetraffic kan iets beter ;)

martwout 09-02-10 15:24

Re:
 
Hoever lopen de kaarten gemiddeld achter? Ik overweeg namelijk Navigon te nemen.

Buur 09-02-10 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martwout (Bericht 414596)
Hoever lopen de kaarten gemiddeld achter? Ik overweeg namelijk Navigon te nemen.

Mijn ervaringen met bijv. de hele verbouwingen aan de A2, is dat Navigon 1 a 2 kwartalen achterloopt, waar bijv. Sygic compleet up-to-date is. Dus die zou ik zeker niet vergeten in je afweging. TomTom loopt het verst achter qua kaarten. Van andere pakketten (iGo, etc.) kan ik het niet zeggen, niet meer bijgehouden.

martwout 10-02-10 14:03

Re:
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 414604)
Mijn ervaringen met bijv. de hele verbouwingen aan de A2, is dat Navigon 1 a 2 kwartalen achterloopt, waar bijv. Sygic compleet up-to-date is. Dus die zou ik zeker niet vergeten in je afweging. TomTom loopt het verst achter qua kaarten. Van andere pakketten (iGo, etc.) kan ik het niet zeggen, niet meer bijgehouden.

Sygic heb ik wel bekeken, maar vind ik grafisch niet mooi.

Wilbie 10-02-10 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martwout (Bericht 415049)
Sygic heb ik wel bekeken, maar vind ik grafisch niet mooi.

Sygic krijgt binnenkort een update, misschien vind je hem dan wel mooi (ik nog steeds niet overigens..)

martwout 11-02-10 16:02

Re:
 
Ik heb de eerste screenshots gezien, maar dat heeft mijn gevoel niet gewijzigd. Ik neig naar Navigon na afweging van alle aspecten en lezen van veel reviews.

ballegooier 15-02-10 12:41

Ik ben met Navigon naar Frankrijk op en neer gereden laatst. Wat me opviel, is dat Navigon geen GPS signaal ontvangt als je iPhone in vliegtuigmodus staat. (locatievoorziening stond wel aan en Google Maps deed het ook)
Ik wilde niet bereikbaar zijn tijdens het rijden in het buitenland, maar gek genoeg hielp het ook als ik de simlock niet ontgrendelde, zodat er 'sim-lock' in het hoekje stond. Ik was dus niet verbonden met GSM masten, maar dat bleek afdoende... Raar he?
Navigon werkte prima op mijn 3G, helaas is het scherm van de iPhone wel net te klein voor een goede afleesbaarheid. Dat turen naar het schermpje is erg gevaarlijk, heb ik gemerkt.
Wat me ook opviel, is dat wanneer je de iPod functie gebruikt, alles wel heel traag werkt, je hebt dan echt last van een 'lag' in de besturing. Het geluid heeft dan ook last van hick-ups. Erg storend.
Tenslotte zegt dat mens steeds: 'Let op, gevaarlijk punt', en dat 2 x per geval! Dat is echt om de haverklap! Dan staat er in 1 op de 50 gevallen een flitspaal, maar meestal is het gewoon een knooppunt van wegen.

Sandroo 15-02-10 12:46

Ik ben laatst ook naar Frankrijk gereden en Navigon (1.4) gebruikt. Werkt allemaal prima, maar 1 erg irritant punt. In sommige gevallen denkt navigon dat hij ineens op een andere weg zit, vooral bij parallelweggetjes tov de rijbaan waar je op zit. In NL is dat een enkele keer gebeurt, maar in frankrijk erg vaak. Hebben jullie hier ook last van?

hbieshe 15-02-10 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 416819)
Ik ben met Navigon naar Frankrijk op en neer gereden laatst. Wat me opviel, is dat Navigon geen GPS signaal ontvangt als je iPhone in vliegtuigmodus staat. (locatievoorziening stond wel aan en Google Maps deed het ook)


In vliegtuigmodus zijn alle signalen uit zover ik weet (ook nog even nagezocht op internet). Er is wel een manier om alleen de GPS aan te krijgen overigens. Het lijkt me sterk dat je wel Google maps had terwijl je geen inkomende signalen had??

huibregt 15-02-10 19:27

Het lijkt me nuttig dat iPhone gebruikers ook eens de officiële gebruikershandleiding downloaden. Hierin kun je inderdaad ook lezen dat o.a. GPS is uitgeschakeld in vliegtuigmodus. Heel veel van dit soort vragen zijn opgelost als je eens in die handleiding kijkt!

ragga1 15-02-10 20:04

Hoi,

Je kan ook gewoonweg de simkaart eruit halen dan kan je niet gebeld worden maar wel navigeren want GPS blijft aan.Ik ben onlangs naar Tjechie geweest met Navigon en hij deed het perfect.Dat is mijn ervaring en dat wou ik graag met jullie delen.

Gr.

ballegooier 15-02-10 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 417032)
Het lijkt me nuttig dat iPhone gebruikers ook eens de officiële gebruikershandleiding downloaden. Hierin kun je inderdaad ook lezen dat o.a. GPS is uitgeschakeld in vliegtuigmodus. Heel veel van dit soort vragen zijn opgelost als je eens in die handleiding kijkt!

Dank je voor je tip. Echter daar was ik zelf ook al op gekomen. Ik heb een kwartier gezocht op de site van Navigon, kon geen informatie hierover vinden (noch een handleiding) Heb je een link voor me?

Buur 15-02-10 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 417087)
Dank je voor je tip. Echter daar was ik zelf ook al op gekomen. Ik heb een kwartier gezocht op de site van Navigon, kon geen informatie hierover vinden (noch een handleiding) Heb je een link voor me?

Een iPhone handleiding zul je ook niet vinden op de Navigon site. :p
Die zit ingebouwd in MobileSafari onder je Bladwijzers, genaamd iPhone-gebruikershandleiding. Ga dan naar het hoofdstuk Instellingen en dan Vliegtuigmodus...
Als je het liever op je computer leest: hoofdstuk 19 van dit pdf-bestand. Dat is namelijk wat je ook opent op je iPhone (alleen laat je iPhone het anders zien). :d

/edit:
Overigens, als jij een jailbreak hebt (zoals je profiel zegt), dan zul je ook wel SBSettings geïnstalleerd hebben? Daarmee kun je enkel de Phone-functie uitzetten, dus dan blijft de rest van je uitgaande en inkomende verbindingsmogelijkheden (Wi-Fi, gps, 3G, etc.) bestaan. Vliegtuigmodus gooit alles in 1x uit of aan, met SBSettings kun je zelf kiezen wat wel en wat niet.

ballegooier 16-02-10 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 417091)
Een iPhone handleiding zul je ook niet vinden op de Navigon site. :p
Die zit ingebouwd in MobileSafari onder je Bladwijzers, genaamd iPhone-gebruikershandleiding. Ga dan naar het hoofdstuk Instellingen en dan Vliegtuigmodus...
Als je het liever op je computer leest: hoofdstuk 19 van dit pdf-bestand. Dat is namelijk wat je ook opent op je iPhone (alleen laat je iPhone het anders zien). :d

/edit:
Overigens, als jij een jailbreak hebt (zoals je profiel zegt), dan zul je ook wel SBSettings geïnstalleerd hebben? Daarmee kun je enkel de Phone-functie uitzetten, dus dan blijft de rest van je uitgaande en inkomende verbindingsmogelijkheden (Wi-Fi, gps, 3G, etc.) bestaan. Vliegtuigmodus gooit alles in 1x uit of aan, met SBSettings kun je zelf kiezen wat wel en wat niet.

Ik had dan ook gehoopt dat Navigon een iPhone handleiding voor bij hun software hadden...:mad:
In ieder geval, ik heb SBSettings, ja. Maar als ik 'phone' uit zet in SBSettings, verschijnt dus het vliegtuigmodus icoontje.
Wat ik dacht is dat 'locatie voorziening aan' (in het menu instellingen) de switch voor GPS was. Blijkbaar is dat niet zo. Ik ga eens verder uitzoeken hoe ik wel vliegtuigmodus kan gebruiken, met GPS..

He, nog een leuke tip (die hier vast al eens besproken is) het is me gelukt om na de uiterst magere uitleg van het artikel over Navigon een kopje kleiner maken mijn Navigon app kleiner te maken. Ik heb nu alleen de kaarten van BeNeLux, Duitsland en Frankrijk laten staan. Als ik weer eens een ander land nodig heb, download en installeer ik de app wel weer opnieuw (en/of pas de landenlijst weer aan)
Ik heb nu nog 870MB over van de 1,9GB, dat scheelt enorm op mijn iPhone 3G 8GB ;)
Ik zat eerst te *****n met de .ipa naar .zip veranderen etc. en de .ipa in Betterzip te openen, maar dat moet helemaal niet: je moet alleen de 'payload' naar Betterzip slepen.
Ik heb het gedaan met behulp van deze post (de 'stemmen' waar hij het over heeft, zijn de .sar bestanden van ong. 19MB, die ken je ook weggooien):
Met betterzip gaat het erg eenvoudig. Ik heb alle landen buiten benlx Dtsl en Fr weggegooid en tevens de files met de uitgebreide stemmen. Scheelt meteen 1.2Gb. Mijn versie is nog 670 Mb groot.
File in Finder laten zien, kopiëren naar bureaublad en openen met Betterzip. Dan Payloadmap naar bureaublad slepen, unzipt meteen en dan met rechtermuis inhoud pakket tonen. Gooi dan de map-bestanden weg en sluiten en terugs;epen nar Betterzip. vervangen en sluiten. Dubbelklikken opent weer in iTunes en klaar is Kees. Duurt ongeveer 10 minuten.

bron: http://forum.onemorething.nl/viewtop...bf713a#2206232

paasman 16-02-10 13:41

Hi,
Net een iphone 3g gekocht en wil 'm in mijn bmw320i cabrio 2007 gebruiken. Maar als ik mijn iphone in de standaardhouder plaats krijg ik melding dat het accessoire niet oplaadt en alleen op de vliegtuigmodus kan.
Wat kan ik doen zodat deze wel oplaad?
alvast dank,
mvg
Banier

ballegooier 16-02-10 14:28

@paasman, welke betrekking heeft jouw vraag op de applicatie of gebruik met Navigon?
iig, je kunt denk ik gewoon op 'nee' klikken, tijdens de pop-up? Of krijg je die keus niet?

Buur 16-02-10 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 417227)
In ieder geval, ik heb SBSettings, ja. Maar als ik 'phone' uit zet in SBSettings, verschijnt dus het vliegtuigmodus icoontje.

Dat klopt, je iPhone kan het enkel op die manier laten zien, maar eigenlijk klopt dat op dat moment niet meer. SBSettings heeft dan enkel de telefoonfunctie uitgegooid, maar Wi-Fi, GPRS, 3G en GPS werken dan nog wel (in tegenstelling tot Vliegtuigmodus kiezen in je iPhone Instellingen app).
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 417227)
Wat ik dacht is dat 'locatie voorziening aan' (in het menu instellingen) de switch voor GPS was. Blijkbaar is dat niet zo.

Jawel, dat is wel zo! Maar nogmaals: als je Vliegtuigmodus in diezelfde Instellingen app gekozen hebt, dan werkt er geen een inkomende of uitgaande verbinding meer, dus ook GPS niet... Daarom is SBSettings juist zo handig, die laat je tenminste zelf kiezen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 417227)
Ik ga eens verder uitzoeken hoe ik wel vliegtuigmodus kan gebruiken, met GPS..

Zoals ik dus al zei: via dat Phone-icoontje in SBSettings zet je puur en alleen de telefoonfunctie uit. En zo zijn er ook knoppen voor GPS, Wi-Fi, etc. Wat valt daar nog aan uit te zoeken? ;)

Off-topic
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paasman (Bericht 417266)
Hi,
Net een iphone 3g gekocht en wil 'm in mijn bmw320i cabrio 2007 gebruiken. Maar als ik mijn iphone in de standaardhouder plaats krijg ik melding dat het accessoire niet oplaadt en alleen op de vliegtuigmodus kan.

Dan is die accessoire in je BMW enkel gemaakt voor een iPod, niet voor een iPhone. Je zou kunnen uittesten of ie toch wil laden, ondanks de melding. En anders heeft de BMWdealer misschien wel een vervanging die wel werkt met de iPhone... Als je toch al een BMW Cabrio rijdt, kun je dat ook wel betalen. :p
Maar euh, post zoiets voortaan in een eigen posting, alsjeblieft?... Wel zo duidelijk voor het overzichtelijk houden van het forum! :) Het heeft nl. niks te maken met Navigon.



ballegooier 17-02-10 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 417307)
Dat klopt, je iPhone kan het enkel op die manier laten zien, maar eigenlijk klopt dat op dat moment niet meer. SBSettings heeft dan enkel de telefoonfunctie uitgegooid, maar Wi-Fi, GPRS, 3G en GPS werken dan nog wel (in tegenstelling tot Vliegtuigmodus kiezen in je iPhone Instellingen app).
(...)
Jawel, dat is wel zo! Maar nogmaals: als je Vliegtuigmodus in diezelfde Instellingen app gekozen hebt, dan werkt er geen een inkomende of uitgaande verbinding meer, dus ook GPS niet... Daarom is SBSettings juist zo handig, die laat je tenminste zelf kiezen.
(...)
Zoals ik dus al zei: via dat Phone-icoontje in SBSettings zet je puur en alleen de telefoonfunctie uit. En zo zijn er ook knoppen voor GPS, Wi-Fi, etc. Wat valt daar nog aan uit te zoeken? ;)

Als het klopt wat jij zegt, en ik zet 'Phone' uit via SBSettings, dan zou ik dus nog wel GPS ontvangst moeten krijgen. En zou Navigon het gewoon moeten doen. Echter, dat is bij mij ook niet het geval. Ik heb het een paar keer getest: ik moét de telefoon-functie aanlaten of de simlock niet ontgrendelen, wil ik GPS ontvangs in Navigon krijgen!

Buur 17-02-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 417695)
Als het klopt wat jij zegt, en ik zet 'Phone' uit via SBSettings, dan zou ik dus nog wel GPS ontvangst moeten krijgen. En zou Navigon het gewoon moeten doen. Echter, dat is bij mij ook niet het geval. Ik heb het een paar keer getest: ik moét de telefoon-functie aanlaten of de simlock niet ontgrendelen, wil ik GPS ontvangs in Navigon krijgen!

Heb je dan wel ook de Location-switch in SBSettings op AAN gezet?

/edit:
Kan overigens zijn dat je die eerst moet activeren (in de SBSettings instellingen) om te laten tonen en dan pas kun je hem (natuurlijk) pas op AAN zetten. Bij mij werkt het zo iig perfect op de manier zoals jij zou willen (geen GSM-ontvangst maar wel GPS): in SBSettings zet ik Phone uit (oranje vliegtuigje linksboven verschijnt) en Location zet ik in SBSettings aan. Voila: navigeren zonder gebeld te kunnen worden.

/edit2:
Ik denk al te weten wat er bij jou verkeerd gaat: jij stelt het ene in via SBSettings en het andere via de iPhone Instellingen... Dat wil niet altijd even goed werken samen (het blijft natuurlijk een hack). Hou je daarom puur bij SBSettings in dit geval en laat de iPhone Instellingen.app voor wat ie is...

/edit3:
Of het zou eraan moeten liggen dat ik nog 3.1.2+JB gebruik en jij inmiddels 3.1.3+JB... Maar dat kan ik me haast niet voorstellen dat dat op dit punt aangepast zou zijn. Hoe dan ook, dit is zoals ik het doe. Hopelijk gaat het voor jou zo ook werken! (en anders heb je zelf al 2 workarounds gevonden, voor hetzelfde eindresultaat.)

ballegooier 17-02-10 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 417704)
Heb je dan wel ook de Location-switch in SBSettings op AAN gezet?

....

Yep. Ik zag dat die Location-switch hetzelfde doet als 'Locatie voorziening' uitzetten in de instellingen.app, maar ik gebruik ook gewoon de SBSettings switch.
Maar: misschien heb je gelijk, ik ga het nogmaals testen voor de zekerheid...
Edit: getest, maar Navigon blijft geen GPS vinden, zolang ik de telefoonfunctie via SBSettings uit heb (en Location 'aan') Ook als ik Location uit en daarna aan zet, blijft de balk knalrood, die weer zwart wordt, zodrá ik 'Phone' weer aan zet...
Ik weet het ook niet, en wil niet eigenwijs doen, maar Navigon wil gewoonweg geen GPS signaal opvangen/verwerken zolang 'Phone' uit staat..
Ik weet trouwens niet of je wel gelijk hebt, hoor, dat SBSettings niet per-se goed samen werkt met de instellingen.app. Het is idd wel een hack, maar het zijn toch exact dezelfde knopjes uit de instellingen.app die SBSettings voor je 'bedient'.

Buur 18-02-10 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 417782)
Yep. Ik zag dat die Location-switch hetzelfde doet als 'Locatie voorziening' uitzetten in de instellingen.app, maar ik gebruik ook gewoon de SBSettings switch.
Maar: misschien heb je gelijk, ik ga het nogmaals testen voor de zekerheid...
Edit: getest, maar Navigon blijft geen GPS vinden, zolang ik de telefoonfunctie via SBSettings uit heb (en Location 'aan') Ook als ik Location uit en daarna aan zet, blijft de balk knalrood, die weer zwart wordt, zodrá ik 'Phone' weer aan zet...
Ik weet het ook niet, en wil niet eigenwijs doen, maar Navigon wil gewoonweg geen GPS signaal opvangen/verwerken zolang 'Phone' uit staat..
Ik weet trouwens niet of je wel gelijk hebt, hoor, dat SBSettings niet per-se goed samen werkt met de instellingen.app. Het is idd wel een hack, maar het zijn toch exact dezelfde knopjes uit de instellingen.app die SBSettings voor je 'bedient'.

Jammer dat het bij jou niet werkt dan! :( Maar gelukkig heb je 2 workarounds.
En over je laatste opmerking... Goed lezen en begrijpen... ;) Ik zei "niet altijd" (had het zelfs cursief gemaakt, zodat je het niet zou misbegrijpen). Dat is nu eenmaal mijn ervaring na ruim anderhalf jaar.

wendyvdbunt 08-03-10 12:51

Ik heb Navigon Europa & US. Nu deed m'n US het gewoon in Amerika, maar Europe doet het niet?? Als ik een adres in tik, zegt hij "GPS reception is currently not sufficient. Navigation starts automatically as soon as GPS reception is OK again."

Nu laat ik de Demo zijn werk doen, en na een half uur wachten (binnen én buiten geprobeerd. Rijdend en stilstaand) doet hij het nog steeds niet?!

Wat te doen? Heb de GPS écht nodig voor werk, verdwaal OVERAL. 0_0

hbieshe 08-03-10 12:57

Heb je wel gewoon GPS in je andere applicaties, zoals Google Maps?

wendyvdbunt 08-03-10 13:01

Ik kan gewoon van punt naar punt berekenen in google maps ja.

Maar ik heb liever Navigation zodat ik weet wáár de straten zitten en wanneer ik naar links of rechts moet bijvoorbeeld :)

hbieshe 08-03-10 13:13

Logisch, maar wat ik wilde vaststellen is of je een GPS positie hebt in Google Maps...

wendyvdbunt 08-03-10 13:43

Ok. Dat heb ik dus? Wat is er mis met de Navigon dan?

hbieshe 08-03-10 14:10

als je nog een flinke blauwe cirkel om het bolletje heen ziet in Google maps, heb je GEEN GPS positie en wordt je positie bepaald door een driehoeksmeting tussen verschillende GSM palen. Google Maps werkt dan wel, maar niet nauwkeurig.
Navigon zal het dan NIET doen. Als je een soort van pulserend blauw cirkeltje ziet, dan heb je wel een GPS positie en behoort Navigon ook te werken.

Probeer anders even één of andere GPS app te downloaden om te zien of je daadwerkelijk een fix hebt (en er dus coordinaten zichtbaar zijn van je locatie)

wendyvdbunt 08-03-10 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hbieshe (Bericht 424175)
als je nog een flinke blauwe cirkel om het bolletje heen ziet in Google maps, heb je GEEN GPS positie en wordt je positie bepaald door een driehoeksmeting tussen verschillende GSM palen. Google Maps werkt dan wel, maar niet nauwkeurig.
Navigon zal het dan NIET doen. Als je een soort van pulserend blauw cirkeltje ziet, dan heb je wel een GPS positie en behoort Navigon ook te werken.

Probeer anders even één of andere GPS app te downloaden om te zien of je daadwerkelijk een fix hebt (en er dus coordinaten zichtbaar zijn van je locatie)

Mischien heel stom hoor... maar waar zou ik die blauwe cirkel moeten zien als ik google maps open? :O

hbieshe 08-03-10 14:25

OM het blauwe bolletje van je positie...

http://z.about.com/d/ipod/1/0/o/3/-/..._gallery_6.jpg

hoe groter de cirkel, hoe onnauwkeuriger de positie.

Als er een fix is zie je dit:

http://origin.arstechnica.com/journa...ssistedgps.jpg

en pulseert het blauwe cirkeltje..

ballegooier 13-03-10 08:00

Vraagje voer Traffic info van Navigon: als er file is, krijg je na 'details' gekozen te hebben rechtsbovenin een knop met tandwieltjes. Als je daar op klikt, krijg je respectievelijk 2 pijltjes te zien, weet iemand wat dat betekent? Ik heb al gegoogled, want ik kan op de pagina van Navigon zelf ook niks vinden. Iemand?

hbieshe 13-03-10 08:12

Pijltjes geven aan of je de file wilt ontwijken of niet. Je kan er je standaard instelling mee overrulen dacht ik.

ballegooier 13-03-10 08:53

Oke, bedankt. Weet je ook waar daar info over kunt vinden, bijv. een handleiding? Mijn standaard instelling is: gebruiker laten kiezen. Dus ik moet zelf kiezen, maar weet dus (nog) niet hoe. Pijltje rechtdoor is dus: gewoon die file in / Pijltje met een u-bocht erin: rij om? En hoe kan ik dan die omgeleide route bekijken? Op de site van Navigon zie je allemaal van die screenshots met 3 gekleurde routes, dat kreeg ik gisteren niet.
Overigens ging ik dus gewoon rechtdoor (ik deed niets, liet het knopje op tandwieltje staan) en er was geen file te bekennen. Nou -1 voor Traffic Live dit keer..

Edit: uitleg over de 'pijltjes'

http://foto-uploaden.nl/img/6/lsh4ohb.png

wendyvdbunt 13-03-10 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hbieshe (Bericht 424181)
OM het blauwe bolletje van je positie...

http://z.about.com/d/ipod/1/0/o/3/-/..._gallery_6.jpg

hoe groter de cirkel, hoe onnauwkeuriger de positie.

Als er een fix is zie je dit:

http://origin.arstechnica.com/journa...ssistedgps.jpg

en pulseert het blauwe cirkeltje..

Hij is zoals het eerste plaatje?!

de.ruijter 17-03-10 15:46

Heel raar,
Ik heb nu hetzelfde.
Gistermiddag trafic live gekocht en geïnstalleerd.
vandaag geen GPS signaal meer????
Zelfde route als anders, in elk geval het eerste deel:(;), dus het ligt niet aan de plek vwbt de ontvangst.

Iemand een suggestie?

hbieshe 17-03-10 23:01

Navigon liet me vandaag behoorlijk in de steek. Het werkte tot nu toe best goed, maar dit keer was het huilen met de pet op! Moest naar Duisburg en de hele reis, zowel heen als terug was er constant een verlies van het GPS signaal en - heel irritant - plaatste de software me steeds naast de Autobahn ipv erop en was Navigon constant bezig met herberekenen. Ik snap echt niet dat ze niet in de software kunnen inbouwen dat het opeens verspringen van de berekende route naar een weg die soms 50 meter parallel ligt aan de route, fysiek onmogelijk is. Ook had de software last van de hogere snelheden zo leek het. Bij 160-170 lukte het voor geen meter. Constant de foute lokatie op de kaart. In Duitsland veel meer fout dan in Nederland trouwens, ook zo vreemd. Had spijt dat ik mijn Go720 niet had meegenomen. Minder mooi dan Navigon, maar altijd feilloos.

hbieshe 17-03-10 23:02

geen fix dus, Wendy vd Bunt .... Download 's een gratis GPS app uit de appstore om te kijken of er een signaal is

Dejive 29-03-10 15:05

Weet iemand of er binnenkort ook een kaartupdate komt van Navigon.
TomTom heeft wel een update gekregen inclusief nieuwe kaarten.
Lijkt me toch dat Navigon ook niet kan achterblijven.
Heb inderdaad laatst ook last gehad van wegvallen van GPS..waar ik dit tot nu toe nooit heb gehad...? Vreemd.

iScorpio 29-03-10 16:41

Volgens mij kan elk moment versie 1.5 uitkomen. Daar zal vast een kaart update in zitten ;)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:50.