iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36061-navigon.html)

gerardjo 15-07-09 10:31

Navigon gesproken tekst via bluetooth
 
Navigon gebruik met de Car Radio AV-8940BT en bluetooth pairing gaat bij mij goed alleen gaat bij het overschakelen van het geluid van de radio naar de gesproken tekst van Navigon het eerste deel (=/- 1 sec) van de gesproken Navigon instructie verloren. Als snel daarna, terwijl de radio nog in de A2DP modus staat, er weer gesproken tekst komt is wel alles hoorbaar.
Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft met een mogelijke oplossing?

Shorty007 16-07-09 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 322989)
weet iemand of Navigon regelmatig updates gaat geven voor de kaarten?? Dus dat ze up to date blijven???? Ga daarbij ook vanuit dat dat dan gratis is....
En zou heel fijn zijn als ze ook de flitsers erin zouden zetten.....
komt dit nog???
Ow en het zou trouwens ook fijn zijn als die je favorieten (adressen) enzo mee synchroniseer, want dat is volgens mij ook niet het geval nu...

Ben er trowuens achter dat Navigon wel je adressen die inmiddels in Navigon zijn komen te staan door daar heen te navigeren of favoriete adressen, dat iTunes die gewoon synct en netjes terugzet met het terugzetten van een reservekopie :D

wout76 16-07-09 11:28

Dus TMS is ook in de maak bij Navigon
 
More functions such as TMC and text-to-speech will follow in late summer.

Berten.. 16-07-09 13:09

TMC wordt toch ontvangen via FM? Hoe gaan ze dat dan regelen op de iPhone?

Undertaxxx 16-07-09 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Berten.. (Bericht 325037)
TMC wordt toch ontvangen via FM? Hoe gaan ze dat dan regelen op de iPhone?

Kan perfect ontvangen worden met gprs.

Teksta 16-07-09 14:01

Ik blijf het vreemd vinden dat zoveel onder jullie problemen hebben met Navigon. Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en moet zeggen: subliem!
Ik ben een TomTom gebruiker met een TomTom GO 740, die altijd de laatste updates (Navcores, kaarten, etc.) kreeg. En toch overgestapt naar de Navigon op iPhone.

Het navigeren gaat gewoon veel vlotter. Het is bizar, maar ik vind de kaarten veel soepelder. Ook de POI's zijn veel leuker weergegeven, alsook zijn de kaarten meer uitgezoomd dan TomTom, wat een beter overzicht geeft van de aan te komen route.

Qua GPSfix, oh my god... amper 2 seconden! (nog niet zelfs). Navigon opstarten (duurt welgeteld 1 seconde) en adres invoeren, bijna onmiddellijk GPS fix. Echt verbazendwekkend. Qua dekking: nog nooit, in Belgie althans, een onderbreking gehad. Zelfs in de tunnels op de Brusselse Ring niet. De GPSfix blijft. Wat reuze handig is om je afrit niet te missen als je net na een tunnel eraf moet.

Verder, vind ik toch, héél accurate kaarten. Heb nog nergens een foutje gezien, en doorkruis Belgie nu toch wel veel.

Ik ben wel benieuwd naar de juli update... hopelijk nog wat meer POI's en/of andere zaken! Can't wait to get my hands on it.

iScorpio 16-07-09 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teksta (Bericht 325066)
Ik blijf het vreemd vinden dat zoveel onder jullie problemen hebben met Navigon. Ik gebruik het nu ongeveer 2 weken en moet zeggen: subliem!
Ik ben een TomTom gebruiker met een TomTom GO 740, die altijd de laatste updates (Navcores, kaarten, etc.) kreeg. En toch overgestapt naar de Navigon op iPhone.

Het navigeren gaat gewoon veel vlotter. Het is bizar, maar ik vind de kaarten veel soepelder. Ook de POI's zijn veel leuker weergegeven, alsook zijn de kaarten meer uitgezoomd dan TomTom, wat een beter overzicht geeft van de aan te komen route.

Qua GPSfix, oh my god... amper 2 seconden! (nog niet zelfs). Navigon opstarten (duurt welgeteld 1 seconde) en adres invoeren, bijna onmiddellijk GPS fix. Echt verbazendwekkend. Qua dekking: nog nooit, in Belgie althans, een onderbreking gehad. Zelfs in de tunnels op de Brusselse Ring niet. De GPSfix blijft. Wat reuze handig is om je afrit niet te missen als je net na een tunnel eraf moet.

Verder, vind ik toch, héél accurate kaarten. Heb nog nergens een foutje gezien, en doorkruis Belgie nu toch wel veel.

Ik ben wel benieuwd naar de juli update... hopelijk nog wat meer POI's en/of andere zaken! Can't wait to get my hands on it.

Kan dit ook alleen maar bevestigen :) (een ex tomtom gebruiker).

Shorty007 16-07-09 14:22

ja ik vind m ook helemaal top hoor :D zet m lkkr op me boxen van me auto en dan ipod functie aan op de achtergrond, ook over me boxen...perfect :)
Nog geen gps verlies gehad ergens....
Maar wat wordt er bedoeld met een gps-fix??
is dat gewoon hoe lang t duurt voordat je gps signaal heb?? nja das idd 2 seconden ofso....misschien wel 1 seconden.

colliehome 16-07-09 14:35

TomTom gpsfix als je aan het rijden bent...no way. Duurt soms een kwartier !!!

Ex 910 gebruiker.... :)

ps; voor de moraalridders; mijn vrouw, als bijrijder, gaf een nieuwe route in. :P

Rudy H 16-07-09 14:47

Erg tevreden over Navigon, snel, accuraat en mooi weergegeven. Heb wel de indruk dat mijn batterij het snel opgeeft...van Amersfoort naar Noordwijk van 80% naar 30%...

colliehome 16-07-09 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy H (Bericht 325096)
Erg tevreden over Navigon, snel, accuraat en mooi weergegeven. Heb wel de indruk dat mijn batterij het snel opgeeft...van Amersfoort naar Noordwijk van 80% naar 30%...

dat was al meer mensen hun idee... :)

Teksta 16-07-09 15:18

Ik heb het gemeten! Elke 2 minuten GPS betekent 1% vermindering van je batterij...
Dus hele lange routes zijn niet aan te raden om op batterij te draaien.

Maar ik heb zo'n autolader gekocht voor 13 euro in de Mediamarkt en dit werkt perfect, zelfs mijn batterij wordt nog opgeladen!

Nielsracing 16-07-09 16:05

Net Navigon geïnstalleerd en ik moet zeggen, zeer tevreden! Duidelijke stem, mooie graphics. De update die eraan zit te komen maakt het programma nog bruikbaarder. Ik was altijd een Tom Tom freak maar dit geniet op dit moment mijn voorkeur.

Buur 16-07-09 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Teksta (Bericht 325116)
Ik heb het gemeten! Elke 2 minuten GPS betekent 1% vermindering van je batterij...

Sorry, dat is een misrekening. ;) Dit heeft niet zozeer te maken met dat de GPS-chip geactiveerd is, maar veeeeeeel meer met dat je scherm continu aan staat. Dat is de grootste verbruiker van je iPhone (hetzelfde zie je terug als je voor langere tijd achter elkaar bijv. een game speelt, dan zakt de acculading ook als een gek).
Indien je geen lader bij de hand hebt, zou je je schermhelderheid wat terug kunnen zetten om nog een beetje op je acculading te besparen. Overigens, dat geldt voor het algemene gebruik, dus niet enkel ingeval van een nav.-programma: helderheid terug en het scherm zoveel mogelijk direct afzetten, als je het niet nodig hebt (even op die sleepknop duwen na ieder gesprek etc., i.p.v. automatisch uit laten gaan), het scheelt allemaal.

apotheosis 16-07-09 17:44

Vandaag nog eens gestest,manman,kan het nog slechter?Ik meende in positieve lijn te zitten maar helaas,tot meermaals toe gps signaal kwijt,rijd je eens een andere baan op,amaai,tis ook nie alles zenne.

Mja,triestig je daar zoveel geld voor moet betalen voor iets wat niet al te goed werkt.

Werkt sygic beter?Want ik ben er niet veel mee mee dienen navigon.

apotheosis 16-07-09 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 325087)
TomTom gpsfix als je aan het rijden bent...no way. Duurt soms een kwartier !!!

Ex 910 gebruiker.... :)

ps; voor de moraalridders; mijn vrouw, als bijrijder, gaf een nieuwe route in. :P

Ik heb een tomtom 630 en die vind extreem snel een fix,iedere keer opnieuw,zeer goed toestel.

RudydG 16-07-09 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 325219)
Vandaag nog eens gestest,manman,kan het nog slechter?Ik meende in positieve lijn te zitten maar helaas,tot meermaals toe gps signaal kwijt,rijd je eens een andere baan op,amaai,tis ook nie alles zenne.

Mja,triestig je daar zoveel geld voor moet betalen voor iets wat niet al te goed werkt.

Werkt sygic beter?Want ik ben er niet veel mee mee dienen navigon.

Het is de 3GS chip die niet 100% werkt hoor, geef er niet teveel geld maar aan uit, tot een en ander op zijn punt staat.
Ik begin te begrijpen waarom Tomtom met en externe gps houder gaat werken.
Vandaag men TT 730 nog een bovengehaald, en dat werkt toch een stuk stabieler hoor (maar toegegeven, naast Navigon ziet het er niet uit)

colliehome 16-07-09 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 325220)
Ik heb een tomtom 630 en die vind extreem snel een fix,iedere keer opnieuw,zeer goed toestel.

dan is navigon voor jou inderdaad een domme aankoop. Persoonlijk ken ik redelijk veel mensen met een TT . Iedereen zegt het zelfde ...behalve jij.
Iedereen beweerd ook anders tov Navigon...behalve jij.... zie je de lijn?

apotheosis 16-07-09 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colliehome (Bericht 325227)
dan is navigon voor jou inderdaad een domme aankoop. Persoonlijk ken ik redelijk veel mensen met een TT . Iedereen zegt het zelfde ...behalve jij.
Iedereen beweerd ook anders tov Navigon...behalve jij.... zie je de lijn?

Achzo,jij bent zo iemand;70% van de mensen zeggen dit en die andere 30% zijn zeveraars?

Ik heb een navigon gehad als gewone gps,redelijk tevreden van hoor,dat werkte wel goed maar tomtom blijft mijne voorkeur genieten.

Maar nu mee de iphone,niet goed dus.
Dus mijn vraag is maar jij zal dat al helemaal niet weten is of die sygic minder problemen heeft?

apotheosis 16-07-09 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RudydG (Bericht 325224)
Het is de 3GS chip die niet 100% werkt hoor, geef er niet teveel geld maar aan uit, tot een en ander op zijn punt staat.
Ik begin te begrijpen waarom Tomtom met en externe gps houder gaat werken.
Vandaag men TT 730 nog een bovengehaald, en dat werkt toch een stuk stabieler hoor (maar toegegeven, naast Navigon ziet het er niet uit)

Een gewoen gps is en blijft het beste en makkelijkste sowieso.Een groter scherm,je ziet alles duidelijker,je hoort alles duidelijker en altijd bij mij althans een zeer snelle fix,geen gps uitval enz.....

Maar je zegt nu van;wacht tot wanneer het één en ander op punt staat?Als je zegt het aan de chip ligt,dan valt er denk ik toch niks te wachten?
:-)
Wil ik maar zeggen;ik zou al mijn iphone moeten binnen steken ofzo wat ik trouwens niet zie zitte wegens te lang tijd te moeten missen,ik heb geen reserve toestel liggen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:32.