iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: Geen GPS signaal (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36531-geen-gps-signaal.html)

Weytie 26-10-09 19:10

Ook een dergelijk probleem. Navigon werkte in het begin goed, maar wanneer ik nu Navigon opstart krijg ik totaal geen GPS ontvangst.:confused:

Michel15 26-10-09 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door QQleQ (Bericht 341248)
heb hetzelfde probleem, zowel bij Navigon als Tom Tom totaal geen GPS ontvangst.. begrijp er niks van. In google maps werkt het prima.

google maps maakt gebruik van de telefoonmasten en TT van GPS, dus dat google maps werkt heeft niks met je GPS te maken.

kal_el 26-10-09 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 374921)
google maps maakt gebruik van de telefoonmasten en TT van GPS, dus dat google maps werkt heeft niks met je GPS te maken.

tenzij hij wel een puls bolletje heeft, dan werkt de gps wel.
En bij "prima"' versta ik toch wel een pulse bolletje :-)

Zoetzuur 30-10-09 18:37

Vandaag zag ik GPSTest op de App.store, volgens de makers, vóór je een navigatie software aanschaf, laat eerst je GPS testen door dit applicatie.
Iemand ervaringen mee ?

micheut 31-10-09 21:01

Citaat:

google maps maakt gebruik van de telefoonmasten en TT van GPS, dus dat google maps werkt heeft niks met je GPS te maken
Ik wil niet onaardig overkomen ofzo hoor, maar het gerucht dat googlemaps geen gebruik van GPS hoort wat mij betreft in het rijtje thuis van dat de Iphone géén GPS in het geheel heeft.
Volgens mij heb ik deze discussie eerder gezien hier op Iphoneclub, maar de websites van Google én Apple bevestigen al genoeg:
Apple: "iPhone 3G finds your location quickly and accurately via GPS, Wi-Fi, and cellular tower"
Google: "Determine your current location with or without GPS"

Zelf ben ik niet zo van de conpiracy theories dat dit wél op de site zou staan, maar in werkelijkheid niet waar is. Het feit dat google maps zo snel een fix vindt, komt omdat het naast GPS ook gebruik maakt van de telefoonmasten.

Terug ontopic:

Ik heb Navigon én Tomtom op mijn telefoon (testdoeleinden) en beide doen het gewoon. De truc is om niet binnen in huis het tevergeefs te proberen, maar gewoon in je auto gaan zitten en een minuutje wachten, zolang duurt het namelijk om een fix te krijgen. Volgens mij heeft Pietje Bell dit ook al gezegd. Het gaat gewoon niet werken binnenshuis. Begrijpelijk is dat je de google maps fix bent gewent, maar met echte navigatiesoftware duurt het wat langer, omdat naar mijn weten (correct me if I'm wrong) Navigon en Tomtom geen gebruik maakt van telefoonmasten. Tot nu toe, heb ik nog nooit een 'echte' navigatiesysteem gevonden waarmee je een fix binnen een minuut kon krijgen (misschien de wat nieuwere systemen, de laatste die ik heb geprobeerd was vorig jaar).

Basicaly als je Navigon of Tomtom het buiten of in je auto niet doet, dan is je GPS chip kapot of beschadigd. Laten we met z'n allen hopen dat de volgende Iphone een wat sterkere chip heeft.

Michel15 31-10-09 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door micheut (Bericht 377488)
Ik wil niet onaardig overkomen ofzo hoor, maar het gerucht dat googlemaps geen gebruik van GPS hoort wat mij betreft in het rijtje thuis van dat de Iphone géén GPS in het geheel heeft.
.


Maar eenvoudig concluderen dat google maps het doet zegt immers nog niks over het wel of niet werken van GPS, dat was mijn conclusie ;)

micheut 03-11-09 16:51

Citaat:

zegt immers nog niks over het wel of niet werken van GPS
Helemaal waar. Daarnaast is de GPS chip van de Iphone ook gewoon een beetje bagger :s

Marc1969 03-11-09 17:49

Ik heb m'n iPhone inmiddels een paar weken binnen maar helaas gaat m'n TM abo pas in januari in :o (misschien dat ik 'm vanavond wel ga unlocken...) Hij is inmiddels wel geactiveerd en ik kan, behalve bellen en buiten de deur internetten, de rest van de functies wel allemaal gebruiken. Dacht ik...

Hoe lang ik ook buiten blijf staan, ik krijg geen fix op m'n GPS in Google maps (dat is toch de optie 'kaarten' op het standaard SB, of niet?). Vliegtuigmodus is uiteraard uit, GPS staat aan, maar toch krijg ik geen fix. Zou dat ook maar IETS te maken kunnen hebben met de nog niet bruikbare sim die erin zit?

micheut 03-11-09 19:33

Ik zou eerlijk gezegd de prioriteitenlijst niet weten van de Iphone.
Ik kan me zo voorstellen dat de prioriteit is: eerst een fix met de zendmasten, dan pas een fix met gps.

Google Maps is inderdaad 'kaarten' op je scherm. Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd maar links onder het scherm zit een 'fix' knopje. Druk daar op om je positie te bepalen.

Misschien weet iemand anders hier iets meer over.

aswien 24-02-10 20:51

Geen gps signaal met tomtom 1.2
 
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort tomtom 1.2 maar heb problemen met mijn gps signaal.. tomtom zegt heel de tijd dat er geen signaal aanwezig, terwijl als ik google maps open dan heb ik het wel...


Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? of weet iemand waardoor het kan komen...

Heb een Iphone 3G met firmware 3.1.3 en is ook gejailbreakt...


Alvast bedankt..

Timmeh_ 24-02-10 23:21

// Discussies samengevoegd.

huibregt 25-02-10 10:40

Weet je zeker dat googlemaps een GPS signaal heeft, of werkt hij alleen met de signalen van de telefoon zendmasten? Je ziet dat aan de ring rond de blauwe positiestip. Staat die stil, dan alleen zendmasten, pulseert hij dan een echt GPS-signaal.

aswien 02-03-10 20:54

met tomtom en navigon heb ik geen gps, heb zelfd een eindje gereden...met firmware 3.1.2 had ik diy probleem niet...

weet iemand raad???

madorion 02-03-10 22:05

En? al een oplossing?

aswien 04-03-10 17:57

Mensen help me aub... ik weet echt niet wat er met mij gps aan de hand is. ik heb mijn telefoon terug gezet naar 3.1.2 en nog steeds heeft navigon of tomtom gsp verbinding... ook al rij ik in mijn auto rond...

madorion 04-03-10 19:43

Ik heb hem opgestuurd naar de reparateur. Die heeft geen probleem gevonden. Nu terug en geen probleem meer. Misschien helpt het om de tel een paar dagen uit te zetten...

capice 06-03-10 16:16

Net een paar dagen in het bezit van een 3GS 16GBversie en ik volgt deze discussie met belangstelling want ik wil graag ook navigeren met mijn Iphone.
Ik gebruik al jaren TT, eerst op een PDA met externe GPS, vervolgens op een luxer model met interne maar uitklapbare GPSantenne,overgestapt op een HTC P3300 en sinds 3 maanden een nieuwe HTC TD Pro2. Op alle versies werkte TT eigenlijk zeer naar wens, behalve een zeldzaam herinstall nooit problemen gehad maar als ik de diverse recencies lees mbt TT en de Iphone, twijfel ik ernstig......als de app niet goed werkt op het apparaat dan is het toch gewoon geld terug of ben ik erg simpel?

kevinvr6mk3 04-05-10 21:00

hier ook geen gps eigenlijk....


weet iemand al raad ?


hier ook een zwarte 3gs 16gb fw 3.13

bernr01 04-05-10 21:51

Ik gebruik zelf geen TT, maar wel Google Maps, Geocaching, HeyWay en MotionX GPS lite.
Allemaal gebruiken ze zonder problemen de GPS van mijn 3G toestel.
De opmerkingen over binnen/buiten kloppen. In de meeste woningen worden niet voldoende satellieten gevonden om een fix te krijgen, behalve als je dicht bij een raam gaat staan. Buiten echter is ruim binnen de minuut een fix gevonden.
Wat opvalt is dat HeyWey de eerste positiebepaling o.b.v. de telefoonmasten doet en vervolgens de positie exacter bepaald met GPS. Dat is bij de overige applicaties niet zichtbaar.

kevinvr6mk3 05-05-10 14:00

ik krijg ook buiten na een kwartier nog geen gps op de motor/fiets en ik heb die herstel functie zoals op de navigon-site staat omschreven gedaan: alles backup, iphone wissen en alles terug plaatsen via itunes. ik gebruik navicat en ndrive benelux


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:09.