iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Hardware: Geen GPS signaal (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/36531-geen-gps-signaal.html)

kimberlyvdf 07-05-10 21:57

Ook ik zit met hetzelfde probleem. Bij TomTom had ik 'slechte gps-ontvangst' en als ik dan rondreed in de auto had ik steeds afwisselend wel/niet beeld. Meestal ging hij automatisch naar mijn eindbestemming.

Dit leek me niet goed dus toen had ik TomTom verwijderd en Navigon geïnstalleerd, alleen dit lijkt nog slechter te werken, hierbij heb ik volkomen geen gps signaal...

Ik hoop dat er snel iemand met een goede tip komt!

kevinvr6mk3 07-05-10 23:57

ik wou er mee terug gaan maar ja twijfel nu ook weer om af te wachten...


maat van me met de zelfde als die naast me zit in de kamer is het 10 seconden bij ndrive/navicat/tomtom en heeft hij gps fix ik gewoon nooit terwijl de gsm's naast elkaar liggen in de vensterbank allebei een 3gs 16gb toch een defect dan ?

kemper67 08-05-10 18:02

Bij mij is de GPS er van de ene op de andere dag mee gestopt, heel vreemd. Als ik een softe reset doe dan vindt hij nog 1 keer een fix (die ongeveer 500 m afwijkt, terwijl hij daarvoor, ook binnenshuis, heel nauwkeurig was) en daarna niet meer. Vervolgens vreet hij ook nog eens de batterij leeg

kimberlyvdf 08-05-10 22:20

Echt vreemd, gisteren deed mijn Navigon het nog niet, vandaag lijkt er echter niks aan de hand te zijn! Binnenshuis heb ik nog steeds geen gps-signaal, maar zo gauw ik op mijn fiets zit doet hij precies wat hij hoort te doen. En nee, ik heb hiervoor helemaal niks gedaan...

ButcherJF 09-05-10 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimberlyvdf (Bericht 449099)
Ook ik zit met hetzelfde probleem. Bij TomTom had ik 'slechte gps-ontvangst' en als ik dan rondreed in de auto had ik steeds afwisselend wel/niet beeld.
(...)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kimberlyvdf (Bericht 449486)
(...)
Binnenshuis heb ik nog steeds geen gps-signaal, maar zo gauw ik op mijn fiets zit doet hij precies wat hij hoort te doen.
(...)

Voordat je jezelf rijk rekent: hoe is het nu in de auto? Sommige merken/types hebben een voorruit waarvan de warmtewering ook het GPS-signaal tegenhoudt.

friki 09-05-10 21:16

hier hetzelfde probleem.
mijn vriendin op haar 3g geen gps.
ikzelf op mijn 3g geen problemen.........

help!

kevinvr6mk3 09-05-10 22:28

Het is echt heel vaag opeens mijn 3gs was 80% vol ongeveer ik kreeg een smsje en opeens craste hij en ging niet meer aan.

heel de nacht aan de lader gelegen en nog maar 10 procent vol. even sim erin en eruit gedaan heel de dag laten liggen vanavond aangezet en alles opgelost. gps werkt gewoon weer super binnenhuis bij het raam binnen 20 sec fix.


hoe het mogelijk is weet ik niet. misschien toch ff terug naar de shop ermee raar ding nog geen 3 maanden in bezit nu al dit gezeik ermee. pff

DrMeXX 10-05-10 10:52

ja ik ook heb dit probleem.
maar wat mij opvalt zijn dat de meeste mensen met dir probleem fw 3.1.3 gebruiken, zoals ik ook. had van te voren met fw 3.1.2 geen probleem.

edit:
zonet in het begin van dit onderwerp gelezen dat bij instellingen / algemeen / locatievoorzieningen aan moet staan.
heb nu binnen 20 seconden ontvanst binnen huis.

kevinvr6mk3 10-05-10 17:29

wie weet met de volgende software update dat het echt goed is verholpen dan kwam al in juni toch ?

soCool 07-07-10 00:21

Bestaat er al navigatie software voor op de iPhone dat gebruik maakt van de Wi-Fi/Telefoonmasten voor een fix naast GPS. Google maps heeft een fix binnen 5 seconden met TomTom/Navigon moet ik eerst een paar minuten wachten.

mneerhout 07-07-10 11:49

hier ook geen fix meer, eigenlijk niet meer getest sinds spirit en nu ben ik op vakantie grrr, kijk van het weekend thuis wel weer op de mac. Gekgenoeg werkte het met de customfirmware eerst wel. Weet iemand of ik hem overnieuw kan 'spiritten' op de windhoos laptop zonder iets te verliezen? Gebruik deze laptop alleen om te surfen via tethering, dus niet om te syncen. Locatiebepalingen staat aan, dus kaarten zet mij ook ergens naast de rijksweg, waarschijnlijk de zendmast.

edit: nou hij is overleden hier denk ik, complete restore gedaan en nieuwe custom 3.1.3 erop gezet, nog niks.
is er ergens een beschrijving hoe dit zelf te opereren? Ben niet onhandig met electronica.

verkerk 12-07-10 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjorriss (Bericht 306794)
Hallo,
Ik heb op me iPhone Navigon geinstalleerd, maar dat werkt niet omdat hij zegt dat ik geen GPS signaal af geef. Kan ik GPS ergens aan zetten? Of zou het zo kunnen zijn dat de GPS antenne binnenin stuk is?

Zelfde probleem, laatste versie van Navigon (1.6) en IOS4 op een 3G.
Andere toepassingen werken wel met de GPS (zichtbaar aan het pijltje in de balk).

Nog geen oplossing voorhanden.

huibregt 13-07-10 10:55

Bij mij (3G, iOS4 en Navigon 1.6) werkt alles zonder problemen.

Staat locatievoorzieningen wel aan voor Navigon? (instellingen > algemeen > locatievoorzieningen). Sinds iOS4 kun je per app opgeven of je wilt dat die app locatievoorzieningen mag gebruiken.

verkerk 13-07-10 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door huibregt (Bericht 488181)
Bij mij (3G, iOS4 en Navigon 1.6) werkt alles zonder problemen.

Staat locatievoorzieningen wel aan voor Navigon? (instellingen > algemeen > locatievoorzieningen). Sinds iOS4 kun je per app opgeven of je wilt dat die app locatievoorzieningen mag gebruiken.

Huibregt, dank voor de tip, het werk weer.
Zo zie je maar dat vaak gemopperd wordt op apparaat of applicatie en dan ligt aan de kennis van de gebruiker.

jan070 13-07-10 14:15

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt http://images.textopus.nl/iPhoneclub...s/viewpost.gif
Bij mij (3G, iOS4 en Navigon 1.6) werkt alles zonder problemen.

Staat locatievoorzieningen wel aan voor Navigon? (instellingen > algemeen > locatievoorzieningen). Sinds iOS4 kun je per app opgeven of je wilt dat die app locatievoorzieningen mag gebruiken.


Ik heb het zelfde probleem, mijn locatievoorziening staat gewoon aan maar sinds de update van Navigon heb ik bij het opstarten wel een GPS verbinding maar als ik ga rijden valt de GPS verbinding weg en komt die niet meer terug.

PaulSe 14-07-10 08:00

Ik moet zeggen dat ik hier ook af en toe last van heb. Het zou me overigens niet verbazen als het ook te maken heeft met de update naar IOS4. Tijd voor 4.1.

Daarnaast zou het kunnen dat de GPS chipset die Apple gebruikt niet van superkwaliteit is. M.i. is deze niet te vergelijken met een sirf III chipset die ik voorheen in mijn HTC Diamond had.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.