//

Geen GPS signaal

Geen GPS signaal discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook ik zit met hetzelfde probleem. Bij TomTom had ik 'slechte gps-ontvangst' en als ik dan rondreed in de auto had ik steeds afwisselend wel/niet ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 07-05-10, 22:57
kimberlyvdf kimberlyvdf is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Ook ik zit met hetzelfde probleem. Bij TomTom had ik 'slechte gps-ontvangst' en als ik dan rondreed in de auto had ik steeds afwisselend wel/niet beeld. Meestal ging hij automatisch naar mijn eindbestemming.

Dit leek me niet goed dus toen had ik TomTom verwijderd en Navigon geïnstalleerd, alleen dit lijkt nog slechter te werken, hierbij heb ik volkomen geen gps signaal...

Ik hoop dat er snel iemand met een goede tip komt!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 08-05-10, 00:57
kevinvr6mk3 kevinvr6mk3 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

ik wou er mee terug gaan maar ja twijfel nu ook weer om af te wachten...


maat van me met de zelfde als die naast me zit in de kamer is het 10 seconden bij ndrive/navicat/tomtom en heeft hij gps fix ik gewoon nooit terwijl de gsm's naast elkaar liggen in de vensterbank allebei een 3gs 16gb toch een defect dan ?
  #43  
Oud 08-05-10, 19:02
kemper67 kemper67 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 3
Standaard

Bij mij is de GPS er van de ene op de andere dag mee gestopt, heel vreemd. Als ik een softe reset doe dan vindt hij nog 1 keer een fix (die ongeveer 500 m afwijkt, terwijl hij daarvoor, ook binnenshuis, heel nauwkeurig was) en daarna niet meer. Vervolgens vreet hij ook nog eens de batterij leeg
  #44  
Oud 08-05-10, 23:20
kimberlyvdf kimberlyvdf is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 5
Standaard

Echt vreemd, gisteren deed mijn Navigon het nog niet, vandaag lijkt er echter niks aan de hand te zijn! Binnenshuis heb ik nog steeds geen gps-signaal, maar zo gauw ik op mijn fiets zit doet hij precies wat hij hoort te doen. En nee, ik heb hiervoor helemaal niks gedaan...
  #45  
Oud 09-05-10, 10:32
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimberlyvdf Bekijk bericht
Ook ik zit met hetzelfde probleem. Bij TomTom had ik 'slechte gps-ontvangst' en als ik dan rondreed in de auto had ik steeds afwisselend wel/niet beeld.
(...)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kimberlyvdf Bekijk bericht
(...)
Binnenshuis heb ik nog steeds geen gps-signaal, maar zo gauw ik op mijn fiets zit doet hij precies wat hij hoort te doen.
(...)
Voordat je jezelf rijk rekent: hoe is het nu in de auto? Sommige merken/types hebben een voorruit waarvan de warmtewering ook het GPS-signaal tegenhoudt.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #46  
Oud 09-05-10, 22:16
friki friki is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 40
Standaard

hier hetzelfde probleem.
mijn vriendin op haar 3g geen gps.
ikzelf op mijn 3g geen problemen.........

help!
  #47  
Oud 09-05-10, 23:28
kevinvr6mk3 kevinvr6mk3 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

Het is echt heel vaag opeens mijn 3gs was 80% vol ongeveer ik kreeg een smsje en opeens craste hij en ging niet meer aan.

heel de nacht aan de lader gelegen en nog maar 10 procent vol. even sim erin en eruit gedaan heel de dag laten liggen vanavond aangezet en alles opgelost. gps werkt gewoon weer super binnenhuis bij het raam binnen 20 sec fix.


hoe het mogelijk is weet ik niet. misschien toch ff terug naar de shop ermee raar ding nog geen 3 maanden in bezit nu al dit gezeik ermee. pff
  #48  
Oud 10-05-10, 11:52
DrMeXX DrMeXX is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 2
Standaard

ja ik ook heb dit probleem.
maar wat mij opvalt zijn dat de meeste mensen met dir probleem fw 3.1.3 gebruiken, zoals ik ook. had van te voren met fw 3.1.2 geen probleem.

edit:
zonet in het begin van dit onderwerp gelezen dat bij instellingen / algemeen / locatievoorzieningen aan moet staan.
heb nu binnen 20 seconden ontvanst binnen huis.

Laatst gewijzigd door DrMeXX; 10-05-10 om 11:54.
  #49  
Oud 10-05-10, 18:29
kevinvr6mk3 kevinvr6mk3 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

wie weet met de volgende software update dat het echt goed is verholpen dan kwam al in juni toch ?
  #50  
Oud 07-07-10, 01:21
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Bestaat er al navigatie software voor op de iPhone dat gebruik maakt van de Wi-Fi/Telefoonmasten voor een fix naast GPS. Google maps heeft een fix binnen 5 seconden met TomTom/Navigon moet ik eerst een paar minuten wachten.
__________________
Are you ready for this!
  #51  
Oud 07-07-10, 12:49
mneerhout mneerhout is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 150
Standaard

hier ook geen fix meer, eigenlijk niet meer getest sinds spirit en nu ben ik op vakantie grrr, kijk van het weekend thuis wel weer op de mac. Gekgenoeg werkte het met de customfirmware eerst wel. Weet iemand of ik hem overnieuw kan 'spiritten' op de windhoos laptop zonder iets te verliezen? Gebruik deze laptop alleen om te surfen via tethering, dus niet om te syncen. Locatiebepalingen staat aan, dus kaarten zet mij ook ergens naast de rijksweg, waarschijnlijk de zendmast.

edit: nou hij is overleden hier denk ik, complete restore gedaan en nieuwe custom 3.1.3 erop gezet, nog niks.
is er ergens een beschrijving hoe dit zelf te opereren? Ben niet onhandig met electronica.

Laatst gewijzigd door mneerhout; 10-07-10 om 10:37.
  #52  
Oud 12-07-10, 21:53
verkerk verkerk is offline
• iOS 8.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rhenen
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjorriss Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb op me iPhone Navigon geinstalleerd, maar dat werkt niet omdat hij zegt dat ik geen GPS signaal af geef. Kan ik GPS ergens aan zetten? Of zou het zo kunnen zijn dat de GPS antenne binnenin stuk is?
Zelfde probleem, laatste versie van Navigon (1.6) en IOS4 op een 3G.
Andere toepassingen werken wel met de GPS (zichtbaar aan het pijltje in de balk).

Nog geen oplossing voorhanden.
  #53  
Oud 13-07-10, 11:55
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Bij mij (3G, iOS4 en Navigon 1.6) werkt alles zonder problemen.

Staat locatievoorzieningen wel aan voor Navigon? (instellingen > algemeen > locatievoorzieningen). Sinds iOS4 kun je per app opgeven of je wilt dat die app locatievoorzieningen mag gebruiken.
  #54  
Oud 13-07-10, 12:49
verkerk verkerk is offline
• iOS 8.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rhenen
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Bij mij (3G, iOS4 en Navigon 1.6) werkt alles zonder problemen.

Staat locatievoorzieningen wel aan voor Navigon? (instellingen > algemeen > locatievoorzieningen). Sinds iOS4 kun je per app opgeven of je wilt dat die app locatievoorzieningen mag gebruiken.
Huibregt, dank voor de tip, het werk weer.
Zo zie je maar dat vaak gemopperd wordt op apparaat of applicatie en dan ligt aan de kennis van de gebruiker.
  #55  
Oud 13-07-10, 15:15
jan070 jan070 is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt
Bij mij (3G, iOS4 en Navigon 1.6) werkt alles zonder problemen.

Staat locatievoorzieningen wel aan voor Navigon? (instellingen > algemeen > locatievoorzieningen). Sinds iOS4 kun je per app opgeven of je wilt dat die app locatievoorzieningen mag gebruiken.


Ik heb het zelfde probleem, mijn locatievoorziening staat gewoon aan maar sinds de update van Navigon heb ik bij het opstarten wel een GPS verbinding maar als ik ga rijden valt de GPS verbinding weg en komt die niet meer terug.
  #56  
Oud 14-07-10, 09:00
PaulSe PaulSe is offline
• iOS 6.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik moet zeggen dat ik hier ook af en toe last van heb. Het zou me overigens niet verbazen als het ook te maken heeft met de update naar IOS4. Tijd voor 4.1.

Daarnaast zou het kunnen dat de GPS chipset die Apple gebruikt niet van superkwaliteit is. M.i. is deze niet te vergelijken met een sirf III chipset die ik voorheen in mijn HTC Diamond had.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: geen gps signaal djsteven iPhone Navigatie 23 11-10-10 22:07
Geen/vaag gps signaal FleXzoR iPhone algemeen 0 04-06-10 23:54
tomtom geen gps signaal Mad Hankey iPhone Navigatie 11 01-04-10 19:40
Geen GPS Signaal na update 3.1.2 WeirdMano iPhone algemeen 2 19-03-10 15:32
geen gps signaal tt iphoneremon Archief 1 19-08-09 16:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.