//

Geen GPS signaal

Geen GPS signaal discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook een dergelijk probleem. Navigon werkte in het begin goed, maar wanneer ik nu Navigon opstart krijg ik totaal geen GPS ontvangst....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-10-09, 19:10
Weytie Weytie is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 11
Standaard

Ook een dergelijk probleem. Navigon werkte in het begin goed, maar wanneer ik nu Navigon opstart krijg ik totaal geen GPS ontvangst.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 26-10-09, 19:12
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QQleQ Bekijk bericht
heb hetzelfde probleem, zowel bij Navigon als Tom Tom totaal geen GPS ontvangst.. begrijp er niks van. In google maps werkt het prima.
google maps maakt gebruik van de telefoonmasten en TT van GPS, dus dat google maps werkt heeft niks met je GPS te maken.
__________________

  #23  
Oud 26-10-09, 20:16
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 Bekijk bericht
google maps maakt gebruik van de telefoonmasten en TT van GPS, dus dat google maps werkt heeft niks met je GPS te maken.
tenzij hij wel een puls bolletje heeft, dan werkt de gps wel.
En bij "prima"' versta ik toch wel een pulse bolletje
  #24  
Oud 30-10-09, 18:37
Zoetzuur Zoetzuur is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Delft
Berichten: 13
Standaard

Vandaag zag ik GPSTest op de App.store, volgens de makers, vóór je een navigatie software aanschaf, laat eerst je GPS testen door dit applicatie.
Iemand ervaringen mee ?
  #25  
Oud 31-10-09, 21:01
micheut micheut is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
google maps maakt gebruik van de telefoonmasten en TT van GPS, dus dat google maps werkt heeft niks met je GPS te maken
Ik wil niet onaardig overkomen ofzo hoor, maar het gerucht dat googlemaps geen gebruik van GPS hoort wat mij betreft in het rijtje thuis van dat de Iphone géén GPS in het geheel heeft.
Volgens mij heb ik deze discussie eerder gezien hier op Iphoneclub, maar de websites van Google én Apple bevestigen al genoeg:
Apple: "iPhone 3G finds your location quickly and accurately via GPS, Wi-Fi, and cellular tower"
Google: "Determine your current location with or without GPS"

Zelf ben ik niet zo van de conpiracy theories dat dit wél op de site zou staan, maar in werkelijkheid niet waar is. Het feit dat google maps zo snel een fix vindt, komt omdat het naast GPS ook gebruik maakt van de telefoonmasten.

Terug ontopic:

Ik heb Navigon én Tomtom op mijn telefoon (testdoeleinden) en beide doen het gewoon. De truc is om niet binnen in huis het tevergeefs te proberen, maar gewoon in je auto gaan zitten en een minuutje wachten, zolang duurt het namelijk om een fix te krijgen. Volgens mij heeft Pietje Bell dit ook al gezegd. Het gaat gewoon niet werken binnenshuis. Begrijpelijk is dat je de google maps fix bent gewent, maar met echte navigatiesoftware duurt het wat langer, omdat naar mijn weten (correct me if I'm wrong) Navigon en Tomtom geen gebruik maakt van telefoonmasten. Tot nu toe, heb ik nog nooit een 'echte' navigatiesysteem gevonden waarmee je een fix binnen een minuut kon krijgen (misschien de wat nieuwere systemen, de laatste die ik heb geprobeerd was vorig jaar).

Basicaly als je Navigon of Tomtom het buiten of in je auto niet doet, dan is je GPS chip kapot of beschadigd. Laten we met z'n allen hopen dat de volgende Iphone een wat sterkere chip heeft.
  #26  
Oud 31-10-09, 21:05
Michel15's schermafbeelding
Michel15 Michel15 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grinslân
Berichten: 1.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micheut Bekijk bericht
Ik wil niet onaardig overkomen ofzo hoor, maar het gerucht dat googlemaps geen gebruik van GPS hoort wat mij betreft in het rijtje thuis van dat de Iphone géén GPS in het geheel heeft.
.

Maar eenvoudig concluderen dat google maps het doet zegt immers nog niks over het wel of niet werken van GPS, dat was mijn conclusie
  #27  
Oud 03-11-09, 16:51
micheut micheut is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
zegt immers nog niks over het wel of niet werken van GPS
Helemaal waar. Daarnaast is de GPS chip van de Iphone ook gewoon een beetje bagger :s
  #28  
Oud 03-11-09, 17:49
Marc1969 Marc1969 is offline
• iOS 9.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Oosterhout (NB)
Berichten: 71
Standaard

Ik heb m'n iPhone inmiddels een paar weken binnen maar helaas gaat m'n TM abo pas in januari in (misschien dat ik 'm vanavond wel ga unlocken...) Hij is inmiddels wel geactiveerd en ik kan, behalve bellen en buiten de deur internetten, de rest van de functies wel allemaal gebruiken. Dacht ik...

Hoe lang ik ook buiten blijf staan, ik krijg geen fix op m'n GPS in Google maps (dat is toch de optie 'kaarten' op het standaard SB, of niet?). Vliegtuigmodus is uiteraard uit, GPS staat aan, maar toch krijg ik geen fix. Zou dat ook maar IETS te maken kunnen hebben met de nog niet bruikbare sim die erin zit?
  #29  
Oud 03-11-09, 19:33
micheut micheut is offline
 
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 5
Standaard

Ik zou eerlijk gezegd de prioriteitenlijst niet weten van de Iphone.
Ik kan me zo voorstellen dat de prioriteit is: eerst een fix met de zendmasten, dan pas een fix met gps.

Google Maps is inderdaad 'kaarten' op je scherm. Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd maar links onder het scherm zit een 'fix' knopje. Druk daar op om je positie te bepalen.

Misschien weet iemand anders hier iets meer over.
  #30  
Oud 24-02-10, 20:51
aswien aswien is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 52
Exclamation Geen gps signaal met tomtom 1.2

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort tomtom 1.2 maar heb problemen met mijn gps signaal.. tomtom zegt heel de tijd dat er geen signaal aanwezig, terwijl als ik google maps open dan heb ik het wel...


Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? of weet iemand waardoor het kan komen...

Heb een Iphone 3G met firmware 3.1.3 en is ook gejailbreakt...


Alvast bedankt..
  #31  
Oud 24-02-10, 23:21
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #32  
Oud 25-02-10, 10:40
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Weet je zeker dat googlemaps een GPS signaal heeft, of werkt hij alleen met de signalen van de telefoon zendmasten? Je ziet dat aan de ring rond de blauwe positiestip. Staat die stil, dan alleen zendmasten, pulseert hij dan een echt GPS-signaal.
  #33  
Oud 02-03-10, 20:54
aswien aswien is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 52
Standaard

met tomtom en navigon heb ik geen gps, heb zelfd een eindje gereden...met firmware 3.1.2 had ik diy probleem niet...

weet iemand raad???
  #34  
Oud 02-03-10, 22:05
madorion madorion is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

En? al een oplossing?
  #35  
Oud 04-03-10, 17:57
aswien aswien is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: haarlem
Berichten: 52
Standaard

Mensen help me aub... ik weet echt niet wat er met mij gps aan de hand is. ik heb mijn telefoon terug gezet naar 3.1.2 en nog steeds heeft navigon of tomtom gsp verbinding... ook al rij ik in mijn auto rond...
  #36  
Oud 04-03-10, 19:43
madorion madorion is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 2
Standaard

Ik heb hem opgestuurd naar de reparateur. Die heeft geen probleem gevonden. Nu terug en geen probleem meer. Misschien helpt het om de tel een paar dagen uit te zetten...
  #37  
Oud 06-03-10, 16:16
capice capice is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 47
Standaard

Net een paar dagen in het bezit van een 3GS 16GBversie en ik volgt deze discussie met belangstelling want ik wil graag ook navigeren met mijn Iphone.
Ik gebruik al jaren TT, eerst op een PDA met externe GPS, vervolgens op een luxer model met interne maar uitklapbare GPSantenne,overgestapt op een HTC P3300 en sinds 3 maanden een nieuwe HTC TD Pro2. Op alle versies werkte TT eigenlijk zeer naar wens, behalve een zeldzaam herinstall nooit problemen gehad maar als ik de diverse recencies lees mbt TT en de Iphone, twijfel ik ernstig......als de app niet goed werkt op het apparaat dan is het toch gewoon geld terug of ben ik erg simpel?
  #38  
Oud 04-05-10, 21:00
kevinvr6mk3 kevinvr6mk3 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

hier ook geen gps eigenlijk....


weet iemand al raad ?


hier ook een zwarte 3gs 16gb fw 3.13
  #39  
Oud 04-05-10, 21:51
bernr01 bernr01 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik gebruik zelf geen TT, maar wel Google Maps, Geocaching, HeyWay en MotionX GPS lite.
Allemaal gebruiken ze zonder problemen de GPS van mijn 3G toestel.
De opmerkingen over binnen/buiten kloppen. In de meeste woningen worden niet voldoende satellieten gevonden om een fix te krijgen, behalve als je dicht bij een raam gaat staan. Buiten echter is ruim binnen de minuut een fix gevonden.
Wat opvalt is dat HeyWey de eerste positiebepaling o.b.v. de telefoonmasten doet en vervolgens de positie exacter bepaald met GPS. Dat is bij de overige applicaties niet zichtbaar.
  #40  
Oud 05-05-10, 14:00
kevinvr6mk3 kevinvr6mk3 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 5
Standaard

ik krijg ook buiten na een kwartier nog geen gps op de motor/fiets en ik heb die herstel functie zoals op de navigon-site staat omschreven gedaan: alles backup, iphone wissen en alles terug plaatsen via itunes. ik gebruik navicat en ndrive benelux

Laatst gewijzigd door kevinvr6mk3; 05-05-10 om 14:02.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: geen gps signaal djsteven iPhone Navigatie 23 11-10-10 21:07
Geen/vaag gps signaal FleXzoR iPhone algemeen 0 04-06-10 22:54
tomtom geen gps signaal Mad Hankey iPhone Navigatie 11 01-04-10 18:40
Geen GPS Signaal na update 3.1.2 WeirdMano iPhone algemeen 2 19-03-10 14:32
geen gps signaal tt iphoneremon Archief 1 19-08-09 15:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.