iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Taal wijzigen in Navigon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/38920-taal-wijzigen-navigon.html)

dirkuijt 07-07-09 10:27

Taal wijzigen in Navigon
 
Ik gebruik mijn iPhone in het engels, dat vind ik prettiger, maar ik wil graag in het nederlands navigeren (of in ieder geval nederlandse aanwijzingen krijgen)

Dit is in Navigon niet in te stellen (daar is TT dus beter in) maar ik vroeg mij af of iemand weet of ik dit kan hard-coden...

Ik ben al aan het zoeken op mijn iPhone in de structuur naar config files, maar heb nog niets gevonden...

Help?!

dirkuijt 08-07-09 11:16

bump...

Niemand met dit probleem?

jhwo99 08-07-09 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirkuijt (Bericht 320433)
bump...

Niemand met dit probleem?

Heb gemerkt dat Navignon zelf de taal aanpast !
Heb mijn software geinstalleerd op een duitse iPhone en... alles automatisch in het Duits !

Dus waarschijnlijk zal Navigon in het Nederlands zijn wanneer je iPhone ook Nederlands is.

iScorpio 08-07-09 21:27

Is volgens mij ook niet verder aan te passen in Navigon zelf.

michelp 09-07-09 03:22

Mijn probleem is dat de taalinstelling op de Iphone wel op Nederlands staat maar engelstalige Navigon krijgt!!!

dirkuijt 09-07-09 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door michelp (Bericht 321001)
Mijn probleem is dat de taalinstelling op de Iphone wel op Nederlands staat maar engelstalige Navigon krijgt!!!

...dus is het ergens in een plist of ini in te stellen!
Ik graaf ff door in de files...

Bomans 09-07-09 08:46

Even en gok in het wilde, maar als je navigon.app even opent op je mac (toon inhoud) dan kan je misschien de taalmappen "omdraaien".

en.lproj en nl.lproj overschrijven. Je moet dan wel even onderzoeken welke betanden je juist moet vervangen en dan zou normaal het probleem moeten opgelost zijn.

dirkuijt 09-07-09 08:55

hmm... stom dat ik dat nog niet geprobeerd heb...
Ik ga er gelijk mee aan de slag, dank je!

edit:
PROPS @ BOMAN !

Net de navigon.app in geSSH't, en hierin de map en.lproj gebackupped.
Vervolgens een kopie van nl_NL.lproj gemaakt en gerenamed naar en.lproj

Navigon gestart: alles Nederlands!

woohoo, bedankt man!

Jesnic 14-07-09 15:15

Waar kan ik de Navigon map vinden via SSH ?

Bomans 14-07-09 15:24

root/applications/navigon.app

Jesnic 15-07-09 10:00

Van harte bedankt hoor.

aernout 27-07-09 19:16

Als ik in Root kijk staat daar een snelkoppeling naar Applications, maar vervolgens staat Navigon er niet tussen? Kijk ik verkeerd??

Robbee 30-07-09 21:59

Kan hem ook niet vinden.:confused:

Bomans 30-07-09 22:06

sorry, maar hij staat in var/mobile/applications
Daar moet je een van de mappen openen.

ketoem 01-08-09 14:47

Waar kan ik nl_NL.lproj vinden?
Staat volgens mij niet in de Navigon map.

dirkuijt 01-08-09 15:52

SSH naar je iPhone of maak een verbinding met WinSCP, Transmit o.i.d.

Ga naar:

(/private) /var/mobile/applications

Hier staat navigon tussen.
Dit kan encrypted zijn. Bij mij is het de map 3A777B78-...
Zie je geen Navigon.app dan moet je elke map een voor een aanklikken en in de inhoud kijken of je navigon.app ziet staan...

Open de map navigon.app en hierin staan de taal mappen, en dus ook nl_NL.lproj tussen...

good luck...

p.s.
Er staan ook plists in en ini files. Hierin kan je bijvoorbeeld de naam aanpassen... ik heb NAVIGON veranderd in Navigon... CAPS suck! :D

iMario 01-08-09 16:14

Je kan trouwens AppLinks uit Cydia halen om makkelijker bij App Sore apps te komen.

ketoem 01-08-09 23:39

Gebruik diskaid, zie de map Navigon wel, maar niet de taal mappen!
Zie hier maar 4 mappen staan: _CodeSignature,Coderesources,enlproj en Overmaps waar zo ook niet in staan. Navigon staat hier in het grieks, dus best lastig voor mij..;)

in ieder geval bedankt voor de hulp..

Bomans 02-08-09 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ketoem (Bericht 332478)
Gebruik diskaid, zie de map Navigon wel, maar niet de taal mappen!
Zie hier maar 4 mappen staan: _CodeSignature,Coderesources,enlproj en Overmaps waar zo ook niet in staan. Navigon staat hier in het grieks, dus best lastig voor mij..;)

in ieder geval bedankt voor de hulp..

Navigon neemt de taal van je iphone, dus dat wil zeggen dat die ook in het grieks staat of er is iets anders aan de hand.

azamc 15-08-09 10:36

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Na upgrade van 1.0 naar 1.1 bleek mijn Navigon in Grieks op te starten. Vanalles geprobeerd maar geen succes. Ook geen nl_NL.lprojte vinden in mijn Navigon.app directory.
Oplossing:
Verwijder vanuit Winscp de Navigon.app direcory. iPhone opnieuw opstarten. In iTunes/Programma's Navigon deselecteren. Je iPhone synchroniseren.
Na synchronisatie Navigon weer selecteren in iTunes en weer synchroniseren.
Voila, Navigon weer geinstalleerd en nu in het Nederlands.
Hij doet het weer en ik zit nu op Navigon 1.1

Succes allen.

dirkuijt 18-08-09 13:36

bij de 1.1 update was die van mij Frans!
Weer de nl_NL map gerenamed naar en.proj en het werkte weer...

dirkuijt 17-09-09 09:33

Voor de geinteresseerden:
Ik heb zojuist bij Navigon 1.2 hetzelfde gedaan, en uitgebreider:

Ik heb alle taalmappen verwijderd (lees: op pc verplaatst) behalve nl_NL.lproj en die laatste heb ik gerenamed naar en.lproj

Werkt!

Ruimte gewonnen door taalpakketten te verplaatsen: 500kb :(

pimst 19-09-09 15:49

hebben jullie allemaal een jailbreak iPhone 3g?
Ik heb zelf gewoon een brave not-jail broken iPhone 3g, met navigon europe. Ook ik zou graag de engelse dame willen omruilen voor een nederlandse.
een korte google naar ssh (?) leek met te vertellen dat dit allemaal jailbreak dingen zijn en daar wil ik eigenlijk niet aan.
Is er toch een manier om die files in ini (?) was het in iTunes te benaderen en aan te passen?
Ik gebruik MacOS.

Kan iemand voor de duidelijkheid voor iedereen na mij vertellen wat je dan moet doen en hebben om dit bestand aan te passen/renamen?

Heel erg vriendelijk bedankt.

WDS001 19-09-09 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pimst (Bericht 353945)
hebben jullie allemaal een jailbreak iPhone 3g?
Ik heb zelf gewoon een brave not-jail broken iPhone 3g, met navigon europe. Ook ik zou graag de engelse dame willen omruilen voor een nederlandse.
een korte google naar ssh (?) leek met te vertellen dat dit allemaal jailbreak dingen zijn en daar wil ik eigenlijk niet aan.
Is er toch een manier om die files in ini (?) was het in iTunes te benaderen en aan te passen?
Ik gebruik MacOS.

Kan iemand voor de duidelijkheid voor iedereen na mij vertellen wat je dan moet doen en hebben om dit bestand aan te passen/renamen?

Heel erg vriendelijk bedankt.


Citaat:

Even en gok in het wilde, maar als je navigon.app even opent op je mac (toon inhoud) dan kan je misschien de taalmappen "omdraaien".

en.lproj en nl.lproj overschrijven. Je moet dan wel even onderzoeken welke betanden je juist moet vervangen en dan zou normaal het probleem moeten opgelost zijn.
Zegt dit genoeg? Even de .ipa openen op je Mac én de eerdere posts lezen in het vervolg ;)

pimst 19-09-09 18:00

Nou, het zo, ik weet gewoon niet wat het betekend wat daar staat/stond. Vandaar dus ook dat ik op een nette manier heb opgeschreven in plaats van "heyla het werkt niet, help".
Ik gebruik een mac want het is over het algemeen heel erg straight to the point zonder dat je een diploma IT ergens in moet hebben om iets werkend te krijgen. Een .ipa of SSH is vooralsnog allemaal abracadabra voor mij. Jammer dat het dan gelijk zo belerend moet.

Is er iemand met wat meer geduld misschien?

WDS001 19-09-09 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pimst (Bericht 353983)
Nou, het zo, ik weet gewoon niet wat het betekend wat daar staat/stond. Vandaar dus ook dat ik op een nette manier heb opgeschreven in plaats van "heyla het werkt niet, help".
Ik gebruik een mac want het is over het algemeen heel erg straight to the point zonder dat je een diploma IT ergens in moet hebben om iets werkend te krijgen. Een .ipa of SSH is vooralsnog allemaal abracadabra voor mij. Jammer dat het dan gelijk zo belerend moet.

Is er iemand met wat meer geduld misschien?

Sorry daarvoor ;)
Ik heb geen Mac, maar ik veronderstel dat het zoals bij Windows gaat:

Het is dus de bedoeling dat je in het .ipa bestand dingen gaat wijzigen. Ik denk dat je daarvoor Stuffit nodig hebt op Mac. Eens je Navigon.ipa geopend hebt met Stuffit zal je daar verschillende .lproj mappen zien staan waaronder en_EN en nl_NL (geloof ik). Nu is het de bedoeling dat je nl_NL.lproj hernoemt naar en_EN en je probleem is opgelost :rolleyes:

pimst 04-10-09 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 354061)
Sorry daarvoor ;)
Ik heb geen Mac, maar ik veronderstel dat het zoals bij Windows gaat:

Het is dus de bedoeling dat je in het .ipa bestand dingen gaat wijzigen. Ik denk dat je daarvoor Stuffit nodig hebt op Mac. Eens je Navigon.ipa geopend hebt met Stuffit zal je daar verschillende .lproj mappen zien staan waaronder en_EN en nl_NL (geloof ik). Nu is het de bedoeling dat je nl_NL.lproj hernoemt naar en_EN en je probleem is opgelost :rolleyes:

Dit werkt. Wat ook werkt. de *.ipa renamen naar .zip en dan uitpakken (nu heb je geen stuffit nodig). vervolgens ga je naar de nu unzipped folder. hierin vind je een 'payload' directory met 1 bestand erin. dit bestand open je, "Show package contents".
Hier aangekomen rename je inderdaard nl.Iproj naar En.iproj. je kan de originele en.iproj even renamen naar en.orig.iproj ofzo.

nicoowtje 02-11-09 16:28

is het niet mogelijk dat iemand de nl.lproj ergens upload zodat anderen die zo kunnen invoegen in hun navigon??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:23.