iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   TomTom: TomTom screen off (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/43784-tomtom-screen-off.html)

jlwillems 14-09-09 23:33

TomTom screen off
 
Hoi,

Ik wil graag het scherm (TomTom) uit kunnen zetten tijdens mijn rit.
Ik gebruik de oortjes en stop mijn iPhone in mijn broekzak.
Nu is mijn batterij heel snel leeg. (vaak nog voor ik op mijn bestemming ben)
Ik kan deze optie niet vinden in het menu.

Iemand een idee?

tnkx Jayway

Redchilly 15-09-09 02:39

Makkelijker is om voor een paar Euro (rond de 15,=) een auto lader te kopen.
Dan kun je optimaal gebruik maken van je navigatie en je komt met volle accu aan ;)

apotheosis 15-09-09 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jlwillems (Bericht 351471)
Hoi,

Ik wil graag het scherm (TomTom) uit kunnen zetten tijdens mijn rit.
Ik gebruik de oortjes en stop mijn iPhone in mijn broekzak.
Nu is mijn batterij heel snel leeg. (vaak nog voor ik op mijn bestemming ben)
Ik kan deze optie niet vinden in het menu.

Iemand een idee?

tnkx Jayway

Je scherm uitzetten hoeft niet,je hebt geen andere keuze dan een goeie auto oplader te kopen voor de iphone,eentje mss best die je zo aan je ruit ofzo kan hangen dan en zo dan je iphone mooi kan insteken,in sigarretteaansteker steken en dan ga je geen platte batterij meer hebben :-).

Kokkie76 15-09-09 15:01

Je kunt toch gewoon het scherm uitzetten (aan/uit knop) nadat je alles hebt ingevuld? Net ff geprobeerd in demo route. Route aanwijz. krijg ik gewoon door. Zal wel niet al te veel helpen voor je batterij maar toch...

apotheosis 15-09-09 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie76 (Bericht 351722)
Je kunt toch gewoon het scherm uitzetten (aan/uit knop) nadat je alles hebt ingevuld? Net ff geprobeerd in demo route. Route aanwijz. krijg ik gewoon door. Zal wel niet al te veel helpen voor je batterij maar toch...

Ik denk dat nu net dat z'n probleem is,die batterij,dan is deze overbodig om de gps te gaan uitzetten(het scherm).
Gewoon een goede auto lader kopen en je zit altijd goed.

Kokkie76 15-09-09 15:17

Volgens mij wil de gebruiker juist geen autolader gebruiken. Denk dat hij zelf ook wel kan bedenken dat icm een autolader de batterij vd iPhone langer meegaat.
Hij heeft uiteraard nog de mogelijkheid om een externe batterij te gebruiken. Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang de ritjes zijn.

apotheosis 15-09-09 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie76 (Bericht 351728)
Volgens mij wil de gebruiker juist geen autolader gebruiken. Denk dat hij zelf ook wel kan bedenken dat icm een autolader de batterij vd iPhone langer meegaat.
Hij heeft uiteraard nog de mogelijkheid om een externe batterij te gebruiken. Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang de ritjes zijn.

Je moet al echt nogal gelovig zijn om te denken je dat zeer lichte verbruik van een scherm je probleem zal oplossen,dat zou iedereen toch al moete weten de dag van vandaag?

Shake3000 15-09-09 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 351731)
Je moet al echt nogal gelovig zijn om te denken je dat zeer lichte verbruik van een scherm je probleem zal oplossen,dat zou iedereen toch al moete weten de dag van vandaag?

Wel eens aan gedacht dat jlwillems misschien op de motor zit? of op de fiets? Dan heeft ie niet zoveel aan een autolader he?

apotheosis 15-09-09 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shake3000 (Bericht 351753)
Wel eens aan gedacht dat jlwillems misschien op de motor zit? of op de fiets? Dan heeft ie niet zoveel aan een autolader he?

Ja en?Er bestaat toch zoiets als een externe batterij?
Ik heb hier in een andere topic daarnet nog getoond welke ik heb gekocht en welke ook een heel zware batterij is.
Met die zware batterij kan je zonder probleem ver geraken ;).
Maar beetje te goedgelovig alleen je scherm uitzetten dit zal helpen maar zoals ik heb gezegd;het was het proberen waard,ik test ook altijd alles eerst uit.

Dus aan de topicstarter;is het mee de wagen dan koop je gewoon een autooplader en is het mee de velo of brommer ofzo dan koop je op iphonecenter een externe batterij.

Kokkie76 15-09-09 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 351731)
Je moet al echt nogal gelovig zijn om te denken je dat zeer lichte verbruik van een scherm je probleem zal oplossen,dat zou iedereen toch al moete weten de dag van vandaag?

Ehm lezen...maar je hebt ook nog de factoren : BT, GPS, Jailbreak, push exchange enz

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie76 (Bericht 351722)
Zal wel niet al te veel helpen voor je batterij maar toch...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 351757)
Ja en?Er bestaat toch zoiets als een externe batterij?
Ik heb hier in een andere topic daarnet nog getoond welke ik heb gekocht en welke ook een heel zware batterij is.
Met die zware batterij kan je zonder probleem ver geraken ;).
Maar beetje te goedgelovig alleen je scherm uitzetten dit zal helpen maar zoals ik heb gezegd;het was het proberen waard,ik test ook altijd alles eerst uit.

Dus aan de topicstarter;is het mee de wagen dan koop je gewoon een autooplader en is het mee de velo of brommer ofzo dan koop je op iphonecenter een externe batterij.

Dat zeg ik...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie76 (Bericht 351728)
Hij heeft uiteraard nog de mogelijkheid om een externe batterij te gebruiken. Ligt er natuurlijk ook aan hoe lang de ritjes zijn.

Hmm we zijn nu wel een beetje veel aan t Quoten...

Bert Z 16-09-09 21:02

Als je je scherm uitzet dmv de knop boven heb je geen gps ontvangst meer.
Het scherm uitzetten scheelt wél degelijk nogal wat. Ik ben in het bezit van Trails, een app die via gps op een kaart continu bijhoudt waar je bent als je bijv. gaat wandelen of fietsen. Deze maker is slim geweest en gebruikt de sensor van de iPhone zodat het scherm uitgaat als je hem in je broekzak stopt. Ik kan hiermee bijna een hele dag met mijn batterij mee doen. Helaas heeft TomTom deze optie niet maar ik zou zeggen stuur ze een suggestie via hun site, via de support- link. Ze staan open voor suggesties.

mattvanwyk 18-11-09 02:30

Hebben meer mensen last hiervan: Tomtom staat aan en geen ander programma ernaast. Autolader werkt en is aangesloten op de iphone. TOCH loop mijn iphone leeg als ik tomtom aanheb staan. Druk ik op de standby toets, dan wordt ie wel rustig opgeladen. Zet ik het scherm weer aan dan loopt ie gewoon leeg. Het lijkt wel alsof de oplader het niet aankan.

Iemand meer met deze ervaring?

Wilbie 18-11-09 09:10

Dit is al vaker geconstateerd: dat ligt waarschijnlijk aan je lader. Niet alle autoladers hebben genoeg capaciteit om tijden het navigeren je telefoon ook nog bij te laden. Hier kun je meer informatie vinden over dit probleem.

ongeloofelooz 24-11-09 09:49

Ik heb een ander probleem, namelijk dat als ik in de auto tomtom heb draaien, springt mijn scherm op de spaarstand (background verlichting gaat uit en uiteindelijk springt mijn hele scherm op zwart... Als ik 'm dan weer ontgrendel, draait tomtom nog wel.
Hoe kan ik dit oplossen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:35.