//

Waze

Waze discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) [h2]Waze now available internationally – put your country on the map![/h2] In our humble attempt to take over the world one traffic lane at a ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-09-09, 12:59
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard Waze

[h2]Waze now available internationally – put your country on the map![/h2]
In our humble attempt to take over the world one traffic lane at a time, waze is proud to announce today that we’ve gone global! Wazers from all around the world are now able to use our platform to build crowdsourced maps, 100% from scratch. In fact, in certain countries with no base map, users will literally be building maps from scratch – paving the roads entirely themselves, as they drive…

http://www.waze.com/blog/waze-now-av...ternationally/

iTunes Store

En het is zeker al bruikbaar in Nederland:
http://www.waze.com/blog/waze-in-net...o-netherlands/

Laatst gewijzigd door Robin1979; 13-11-09 om 15:44.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-09-09, 21:58
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Verplaatst naar Navigatie.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 13-11-09, 15:44
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Nu in de Nederlandse appstore!
  #4  
Oud 14-11-09, 15:55
iktjilp's schermafbeelding
iktjilp iktjilp is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Brugge
Berichten: 59
Standaard

Tijd geleden al eens geïnstalleerd en sinds afgelopen woensdag ook echt in gebruik. Ik krijg nu ook al de eerste van mijn routes te zien op de website maar echte straten zie ik voorlopig nog niet echt verschijnen in mijn regio. Behalve hier en daar dan een klein streepje.

Toen ik eerder vandaag even mijn omgeving bekeek op de Live map zag ik dat er buiten mij nog anderen moeten rondrijden die Waze hebben openstaan want een aantal straten in de buurt waren al zichtbaar in de GPS-punten. Wellicht zullen de straten dus spoedig volgen. Tot die tijd (en ook daarna) zorg ik er voor dat ik Waze regelmatig heb openstaan zodoende dat de kaarten kunnen worden aangemaakt en verbeteren van dag tot dag.

Iemand trouwens al ervaring met het navigeren en zo? Als je trouwens kijkt naar de ervaringen met dit programma in de App Store zie ik regelmatig dat mensen dit een slecht programma vinden. Maar wellicht denken deze nog een beetje te veel dat dit een navigatieprogramma is. Dit is maar gedeeltelijk zo en zeker nu er weinig dekking is werkt de navigatie van Waze nog niet zo goed. Moeten ze de app gewoon zijn werk laten doen en even afwachten zoals ook ik doe.
__________________
Mobile Viking die nu eindelijk eens zijn iPhone ten volle kan benutten zonder daar veel te veel voor te betalen.
  #5  
Oud 14-11-09, 16:24
Nicky75's schermafbeelding
Nicky75 Nicky75 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Brabant....
Berichten: 232
Stuur een bericht via MSN naar Nicky75
Standaard

Ik heb hem ook geinstalleerd en ik vind het een leuk programma.
Het is idd (nog) geen volwaardige navigatie,maar daar had ik ook niet op gerekend.
Vandaag voor het eerst geprobeerd en is gewoon geinig om te zien hoe hij de bolletjes opeet en hoe je nieuwe wegen kunt doorsturen.
Ga er zeker vaak gebruik van maken.
__________________
Standin' my ground
  #6  
Oud 16-11-09, 12:08
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Navigeren kan Waze uitstekend, sterker nog, gegarandeerd beter dan welk ander navigatie systeem nu beschikbaar. Dit komt voort uit het feit dat het intelligente systeem de snelheden van andere weggebruikers signaleert, en je zo omleidt. Ook aan de hand van frequentietabellen kan het zo zijn dat je op verschillende tijdstippen een andere route voorgesteld krijgt.

Helaas is het kaartmateriaal nog wat beperkt nu (de bekendste snelwegen staan er inmiddels op, evenals een groot deel van de sluiproutes, en de belangrijkste wegen in diverse steden).

Waze is op dit moment nog geen volwaardig alternatief voor een navigatiesysteem gebaseerd op Navteq/Teleatlas kaarten (hoewel sommige wegen (nieuwe A2 ring eindhoven bijv), wel al correct in Waze zijn, maar nog niet bij de grote boeren, toont gelijk de kracht van het systeem).
Maar... Waze is uitstekend te gebruiken voor het dagelijks verkeer. Zie het als een soort van Driver Information System, je wordt continu op de hoogte gehouden van verkeersontwikkeling, snelheidscontroles en dergelijke. Zelfs op de dagelijke woon-werkroute, zet ik Waze aan om op de hoogte blijven, juist daar waar mijn navigatie systeem geen nut meer heeft (omdat ik de route toch wel ken).
  #7  
Oud 19-11-09, 17:07
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Arrow Waze review

Omdat er nog geen enkele uitgebreide review van Waze in het Nederlands te vinden is, hierbij mijn poging (ik heb geen commercieel belang bij Waze, ik ben gewoon een enthousiast gebruiker):
Stel, je combineert de meest populaire elektronische uitvindingen. Neem de mobiele telefoon, een navigatie systeem, Wikipedia, nu.nl, de iPod, Facebook, Twitter, Pacman, flitsservice.nl, en voeg dat alles samen. Lastig voor te stellen? Dat kan ik heel goed begrijpen, vandaar dat ik de oplossing maar verklap. Het is de nieuwe dienst Waze.

Waze is een nieuwe dienst met als hoofddoel je dagelijkse rit naar het werk toe wat aangenamer te maken. Het doet dit door middel van informatievergaring uit een sociaal netwerk van vele gebruikers, die zich op de weg bevinden. Door een slimme analyse van de immense hoeveelheid data die er verzameld wordt, word je op de hoogte gehouden van alles wat zich op je pad voordoet, en waar nodig netjes omgeleid.

Waze is in staat om zelf wegen te herkennen door het gebruik van deze verzamelde data. In Nederland (en de rest van Europa) is er geen basiskaart beschikbaar, zoals je die bijvoorbeeld bij je TomTom krijgt, maar alle wegen worden automatisch getekend door de gebruikers die er mee aan de slag gaan. Je ziet elke dag wel weer nieuwe wegen verschijnen op de kaart. in Nederland gaat het door de beperkte, maar enthousiaste, gebruikersgroep langzaam, maar degelijk. In andere landen heeft Waze al een enorme vlucht genomen. De Tsjechische stad Praag werd binnen enkele dagen vrijwel geheel in kaart gebracht, net als de Italiaanse steden Milaan en Rome. Zelfs het hele land Singapore werd binnen enkele dagen in kaart gebracht.

Dit is tevens het spelelement in Waze. Door simpelweg te rijden met Waze, verzamel je punten. Rapporteer je ongevallen, snelheidscontroles of andere gevaren, dan krijg je nog wat extra punten. Tevens kun je deze gevaren, en/of files gelijk doorsturen naar je Twitter danwel Facebook, zodat je baas via Twitter kan zien waarom je alweer te laat bent. Ben je de eerste die op een weg rijdt? Dan verandert je auto op de kaart in Pacman, en eet je als het ware de weg op. Ook hiermee verdien je weer extra punten. Tijdens het rijden zie je ook de andere weggebruikers zichzelf verplaatsen, dit maakt het sociale gevoel van de applicatie nog vele malen groter.

In je dashboard (wat een toepasselijke naam is), kun je vanaf je computer thuis je gereden routes nog eens op je gemak bekijken. Hier zie je tevens hoeveel punten je hebt gehaald, en kun je je score meten met andere gebruikers. Tevens kun je van hier uit de wegen die je gereden hebt, nog voorzien van wat extra informatie, zoals een straatnaam wijzigen die volgens jou niet correct is, of even je eigen adres (huisnummer) toevoegen op de kaart, zodat men voordat exact kan weten waar in de straat je woont.

Waze is al erg geschikt om je dagelijkse route naar kantoor te rijden. Je zult merken dat je soms een route voorgeschoteld krijgt die anders is dan je zou verwachten. Waze houdt er namelijk rekening mee welke wegen op welke tijdstippen de snelste route bieden, en past zich ook aan zodra er ergens een incidentele file staat. Je wordt hier dus omheen geleid, zonder dat je het zelf in de gaten hebt.

Als all-round navigatie systeem komt Waze nog wat te kort. Nog lang niet alle straten zijn bekend bij naam in het systeem, wat het vinden van een onbekend adres vaak nogal lastig maakt. Gelukkig kun je hiervoor vanuit de applicatie gebruik maken van Google Local Search, zodat Waze toch weet naar welke locatie het je heen moet leiden, zonder dat het systeem de daadwerkelijke straatnaam kent. Maar gezien dat je dagelijks nieuw kaartmateriaal er bij krijgt (onderhouden door enthousiaste medegebruikers), kan het nooit meer lang duren voor de kaartgegevens (bijna) volledig dekkend zijn.

Sinds ik Waze heb ontdekt, is dit mijn vaste reispartner. Ik kan niet meer zonder, ik ben volledig verslaafd aan deze succesvolle mix van bewezen technieken gecombineerd tot een sublieme nieuwe dienst.


Laatst gewijzigd door Robin1979; 19-11-09 om 17:09.
  #8  
Oud 20-11-09, 09:53
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Discussies samengevoegd.
  #9  
Oud 20-11-09, 15:16
Zweitse Zweitse is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rosmalen
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar Zweitse Stuur een bericht via Yahoo naar Zweitse
Standaard

Begrijp ik het goed. dat als je de app hebt aanstaan je al de nieuwe weg aanmaakt? Mocht hij er nog niet zijn natuurlijk?

Ik heb een poging gedaan om mijn huisadres er in te zetten. De straten om mijn huis staan nog niet op de kaart. maar de app kan dan ook niet het adres vinden. Is dat omdat het nog niet op de kaart staat?
Of ben ik ongeduldig, wat kan hoor ;-)
  #10  
Oud 20-11-09, 15:44
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Inderdaad, zodra je de rond rijdt met de applicatie, verzamelt hij informatie, en maakt hij zo nodig nieuwe wegen aan.

Kan even duren voordat je ze op je iPhone ziet, al die data over nieuwe wegen wordt 's nachts verwerkt.

Op je dashboard kun je zien welke routes je hebt gereden, en vanuit daar je adres toevoegen!
  #11  
Oud 20-11-09, 16:14
Zweitse Zweitse is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rosmalen
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar Zweitse Stuur een bericht via Yahoo naar Zweitse
Standaard

Thx,
Ga dus steeds als ik in de auto zit hem aanzetten. Vind het wel wat hebben, als je zo met veel mensen een routeplanner aan het bouwen bent.
  #12  
Oud 25-11-09, 14:46
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Versie 1.3.x is inmiddels uit voor de iPhone, met een leuke pacman challenge, verzamel zo veel mogelijk kersjes:
Participate in waze’s ‘International High Points Challenge’ | By the Waze

Filmpje:
YouTube - Attack of the Road Munchers!
  #13  
Oud 26-11-09, 12:42
Zweitse Zweitse is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Rosmalen
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar Zweitse Stuur een bericht via Yahoo naar Zweitse
Standaard

Erg verslavend
Ik Waze wat af en ben zelfs al aan het editten begonnen.
  #14  
Oud 01-12-09, 21:53
kristof.vanriet kristof.vanriet is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: belgium
Berichten: 3
Standaard

Ook nog een voordeel is dat deze versie bruikbaar is op de eerste generatie iphone in combinatie met Tomtom Car kit... Hoe sneller dat deze applicatie bekent geraakt / gebruikt wordt, hoe completere maps we binnenkort kunnen gebruiken...
Waarom nog geen review op mainpage iphoneclub?
  #15  
Oud 03-12-09, 12:41
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Die is er wel, maar de reviewer heeft een verkeerd beeld van de applicatie:
Waze op de iPhone: gebruikers bouwen mee aan navigatie-app - iPhone - iPhoneclub.nl
  #16  
Oud 15-12-09, 17:46
denni denni is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 65
Standaard

Ik vind het een erg leuk stukje software. Morgen heb ik rijexamen dus ik ga zo snel mogelijk Reuver/Venlo en omstreken in kaart brengen
  #17  
Oud 30-03-10, 13:04
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Begint een aardig mooi produktje te worden:

  #18  
Oud 03-05-10, 14:43
Broem Broem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

Vandaag ook maar eens geïnstalleerd en het valt me op dat hier de wegen nog niet aangemaakt zijn. Vanavond maar eens Waze aanzetten en wat rond rijden. Moet je eigenlijk nog iets instellen of kun je gewoon Waze starten en rond rijden om de wegen erop te krijgen?
  #19  
Oud 03-05-10, 14:53
Robin1979 Robin1979 is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 24
Standaard

Waze opstarten en rondrijden. Dan kun je vanaf morgen zien op je dashboard waar je gereden hebt (en vanaf daar verder bewerken, indien behoefte).

Uit interesse, in welke buurt rij je rond? Er zouden toch in een groot deel van Nederland al minstens enige wegen te vinden moeten zijn.
  #20  
Oud 03-05-10, 15:21
Broem Broem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 6
Standaard

In het zuiden, buurt van Venlo, Venlo staat er gedeeltelijk op met Reuver, maar waar ik zelf woon mis ik nog behoorlijk wat wegen etc. Moet vanavond naar Dusseldorf Airport dus dan kan ik mooi wat mee pikken
Reageren

Labels
waze



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.