//

Alternatief voor TomTom carkit?

Alternatief voor TomTom carkit? discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik wilde weten of er een goed alternatief is voor de TomTom carkit. Ik wil namelijk een carkit met GPS versterker maar vind 99,- ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-05-10, 12:59
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard Alternatief voor TomTom carkit?

Hallo,

ik wilde weten of er een goed alternatief is voor de TomTom carkit.
Ik wil namelijk een carkit met GPS versterker maar vind 99,- euro toch wel duur.
Weet iemand iets anders??
Ik hoor het graag.
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-05-10, 11:19
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Ik heb de brodit houder + re-radiating antenne, een stuk beter dan de tomtom (die heb ik ook, maar gebruik dat ding enkel voor huurwagens)
Brodit: 70€
antenne nu al 70€ geloof ik.
Goedkoper dan de TT kit ga je niet uitkomen denk ik.
Maar, de nieuwe 4G iphone moet toch wel eindelijk een bruikbare GPS chip ingebouwd hebben , hoop ik toch. Dus moet je voor jezelf uitmaken of je nu nog wilt investeren in een misschien overbodig item? ik denk zelfs dat de 4G niet gaat passen in de huidige TT kit.
  #3  
Oud 24-05-10, 12:43
huibregt huibregt is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Maar, de nieuwe 4G iphone moet toch wel eindelijk een bruikbare GPS chip ingebouwd hebben , hoop ik toch.
Ik denk dat het nauwelijks aan de chip ligt, maar aan de antenne. Mijns inziens is in de iPhone nu eenmaal nauwelijks plaats voor alle antennes zodat o.a de GPS-antenne wat klein is uitgevallen en dus een relatief sterk signaal nodig heeft om goed te presteren.
  #4  
Oud 24-05-10, 12:53
RudydG RudydG is offline
• iOS 10.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Lint Belgie
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door huibregt Bekijk bericht
Ik denk dat het nauwelijks aan de chip ligt, maar aan de antenne. Mijns inziens is in de iPhone nu eenmaal nauwelijks plaats voor alle antennes zodat o.a de GPS-antenne wat klein is uitgevallen en dus een relatief sterk signaal nodig heeft om goed te presteren.
Chip, antenne, wat maakt het uit, de eerste de beste HTC en nokia phonetjes zit minstens evenveel in, en die hebben er al jaren geen enkel probleem mee.
Iphone is prachtig, maar de gps ontvangst is absoluut ondermaats.
  #5  
Oud 24-05-10, 13:08
gtabak gtabak is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 31
Standaard Alternatief voor TomTom carkit.

Natuurlijk is 99 euro een flink bedrag, maar kijk wel naar wat je daar dan voor krijgt. Een GPS-versterker, een actieve (blue-tooth) carkit met ingebouwde microfoon en speaker. Oplader en AUX-uit (voor vaste koppeling met de auto-audio-systeem). Gebruik de set nu al enige tijd en ben best tevreden hierover. Heb hiervoor (voor m'n HTC Touch Diamond) een Brodit holder gehad. Kostte tegen de 70 euro en kon eigenlijk alleen maar opladen. Jammer alleen dat je niet via USB kan koppelen met je car-audio-systeem. Heb het geprobeerd (Honda Insight en Volvo V50), maar iPod bediening via het car-audio-systeem werkt niet. Opladen gaat wel.
  #6  
Oud 24-05-10, 13:26
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RudydG Bekijk bericht
Chip, antenne, wat maakt het uit, de eerste de beste HTC en nokia phonetjes zit minstens evenveel in, en die hebben er al jaren geen enkel probleem mee.
Iphone is prachtig, maar de gps ontvangst is absoluut ondermaats.
Zo is het maar net.

TT houder kopen, en je kan weer navigeren. Zonder lukt echt niet, zonder ergernissen dan.
  #7  
Oud 25-06-10, 18:22
perryhendrikx perryhendrikx is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

Ik heb Co-pilot geïnstalleerd en heb constant PRIMA signaal en hij rekent ook razendsnel als ik bewust van de route afwijk. Volgens meerdere mensen zit het echt niet in de gps, doch met name in de besturingssoftware. Mijn ervaring beaamt dat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Carkit nodig voor TomTom navigatie? Striki1990 iPhone Navigatie 2 03-10-10 16:57
Audio AUX kabel voor de tomtom carkit Konfu Archief 3 18-11-09 17:53
TomTom: ervaring tomtom i.c.m handsfree bellen via carkit van tomtom ross iPhone Navigatie 3 09-10-08 23:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:35.