iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone Navigatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/)
-   -   Navigon: Navigon en IOS4 probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f118/iphone-apps-games/f83/iphone-navigatie/62189-navigon-ios4-probleem.html)

roelofk 08-07-10 22:33

Damn waar blijft die update

Firerobin 10-07-10 08:30

Update is beschikbaar. Duurt wel enorm lang om de update te installeren.

01420 10-07-10 09:05

Update 1.6.0 is nu inderdaad beschikbaar in iTunes Store!:)

ballegooier 16-07-10 06:55

Fijn, maar ben al terug van vakantie....

svkaster 22-07-10 13:41

Ik heb na het upgraden van mijn 3g 16Gb naar iOS4 problemen met Navigon 1.6.0.

Ik kan Navigon wel opstarten en dan zonder een route te plannen gewoon life kijken waar ik ben, maar zodra ik een route probeer te plannen vindt hij geen of heel moeilijk een GPS signaal, zodat navigeren bijna onmogelijk is.
Als ik tijdens het bedienen van de knoppen telkens 1 minuut wacht dan heb ik kan dat de navigatie werkt.

Ik heb al en bug bij Navigon ingeschoten maar heb daarover nog niks gehoord. Ik zou graag een oplossing hebben dan wel terug naar OS 3.x, maar daar voor moet ik hem of jailbreaken of ik had een backup moeten hebben..

dus ik kan niet terug:mad:

f.kuppers 24-07-10 20:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door svkaster (Bericht 495990)
Ik heb na het upgraden van mijn 3g 16Gb naar iOS4 problemen met Navigon 1.6.0.

Ik kan Navigon wel opstarten en dan zonder een route te plannen gewoon life kijken waar ik ben, maar zodra ik een route probeer te plannen vindt hij geen of heel moeilijk een GPS signaal, zodat navigeren bijna onmogelijk is.
Als ik tijdens het bedienen van de knoppen telkens 1 minuut wacht dan heb ik kan dat de navigatie werkt.

Ik heb al en bug bij Navigon ingeschoten maar heb daarover nog niks gehoord. Ik zou graag een oplossing hebben dan wel terug naar OS 3.x, maar daar voor moet ik hem of jailbreaken of ik had een backup moeten hebben..

dus ik kan niet terug:mad:


IK heb nog een groter probleem
Na de update van Navigon 1.6 kan ik helemaal niet meer navigeren
Na opstarten van Navigon klapt hij er direct weer uit
Alles geprobeerd. 2x opnieuw alle software van Apple opnieuw erop gezet
Tevens Navigon opnieuw gedownload van de site
De helpdesk nu 5x gebeld, maar geen fatsoenlijke oplossing

Mijn Iphone is 4 mnd oud en Navigon heb ik in april gekocht

Wilbie 26-07-10 20:21

Navigon 1.6.0 doet het bij mij wel sinds de upgrade naar iOS4.01, maar het is eigenlijk iets te zwaar voor een 3G. Als je wat extra's doet (muziek, tussenstop invoeren), dan wil ie nogal eens blijven hangen, of vind ie geen GPS meer...

NoiA 26-07-10 22:17

Als ik mijn iphone 3gs op mijn alpine ida x100 autoradio aansluit via een usb ipod high speed kabel kan ik in de settings van navigon het audio volume van de stem navigatie niet meer killen hetgeen erg irritant is als je graag hard muziek luistert in je wagen aangezien de stem er dan nog harder overheen knalt. Van te voren uitzetten garandeert overigens niet dat het volume uit blijft...

f.kuppers 27-07-10 19:50

Navigon 1.6 upgrade werkt niet met op 4.0
 
Naar aanleiding van de bovengenoemde incident referentie nummer met betrekking tot de stoornissen van die functie van uw iphone na de 1.9 upgrade, raden wij u aan de tijd formaat te veranderen van 12uur naar 24uur formaat.

Het werkt..........................fantastisch............................

colliehome 30-07-10 19:39

ok , wat heb ik gedaan met eentje die niet werkte ( die van mijn vrouw 3Gs iOS4)

ga naar instellingen
algemeen
location services
en daar alles op aan zetten ! Navigon stond niet aan bij haar iPhone.

dan werkte het als voorheen

ballegooier 01-08-10 14:00

Tja dat lijkt me eigenlijk vrij logisch dat je locatie service aan moet staan bij Navigon. Mocht dat trouwens uit staan, vraagt Navigon er wel elke keer om tijdens het opstarten...

Man man man man wat een drama is Navigon op iOS4, zeg: rete traag, crasht af en toe, tussen elke toetsaansla moet je een volle minuut wachten. GPS ontvangst (of interpretatie daarvan) is zwaar teleurstellend!

Jammer jammer dat ik niet zonder backup kan, anders bleef ik lekker op m'n gedowngrade 3.1.3...

Wilbie 03-08-10 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 509264)
Man man man man wat een drama is Navigon op iOS4, zeg: rete traag, crasht af en toe, tussen elke toetsaansla moet je een volle minuut wachten. GPS ontvangst (of interpretatie daarvan) is zwaar teleurstellend!

Het eerste opstarten en het de eerste keer opzoeken van een adres gaat inderdaad traag, maar daarna valt het me alleszins mee. Wel is het verstandig om de panorama view niet in te schakelen: dat vreet geheugen.

GPS-ontvangst is kritisch: met enige regelmaat een rode balk in beeld. Ook in dit geval lijkt het erop dat met minder functies in gebruik de werking verbetert.

Hopelijk wordt het met iOS 4.1 straks weer beter...

ballegooier 03-08-10 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wilbie (Bericht 512840)
Het eerste opstarten en het de eerste keer opzoeken van een adres gaat inderdaad traag, maar daarna valt het me alleszins mee. Wel is het verstandig om de panorama view niet in te schakelen: dat vreet geheugen.

GPS-ontvangst is kritisch: met enige regelmaat een rode balk in beeld. Ook in dit geval lijkt het erop dat met minder functies in gebruik de werking verbetert.

Hopelijk wordt het met iOS 4.1 straks weer beter...

Dat is dus geenszins mijn ervaring: als ik gebeld wordt, of de app na afsluiten weer opstart, duurt het wel 4 minuten voordat ik weer beeld krijg en vervolgens crasht de app. Na nog een keer opnieuw opstarten, doet hij het wel, en na een paar minuten rode balk navigeer ik weer. Let wel: dit is ook op de fiets getest, dus geen gedoe met moeilijke of warmtewerende voorruit of auto.
Het komt echt door iOS4. Ik heb kort eventjes gedowngrade naar 3.1.3 en het werkte toen weer als vanouds.

rvanhusen 03-08-10 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 514338)
Dat is dus geenszins mijn ervaring: als ik gebeld wordt, of de app na afsluiten weer opstart, duurt het wel 4 minuten voordat ik weer beeld krijg en vervolgens crasht de app. Na nog een keer opnieuw opstarten, doet hij het wel, en na een paar minuten rode balk navigeer ik weer. Let wel: dit is ook op de fiets getest, dus geen gedoe met moeilijke of warmtewerende voorruit of auto.
Het komt echt door iOS4. Ik heb kort eventjes gedowngrade naar 3.1.3 en het werkte toen weer als vanouds.

Nee het ligt niet aan iOS4 maar aan Navigon:o:o:o:o

ballegooier 06-08-10 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvanhusen (Bericht 514345)
Nee het ligt niet aan iOS4 maar aan Navigon:o:o:o:o

...want? :confused: Ik heb Navigon toch getest op 3.1.3 - geen enkel probleem. Op iOS4 moet ik Panorama View uitzetten, om in de buurt te komen van een werkend systeem. Damn, als ik dit gebruik in de auto met familie erbij lachen ze zich rot: ja hoor, hij kan navigeren met z'n apple. Wat zie je: telkens een rode balk, en het beeld bevriest, zegt continu: keren alstublieft op de snelweg (denkt dat ik op de afrit zit) en ga zo maar door. Op OS 3.1.3 had ik geen van deze problemen. Nevah.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:07.